Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mitä teet seuraavaksi?

Featured Replies

  • Viestejä 336
  • Katselut 22.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Meen pihalle kärräämään kuoriketta kasalta penkkiin

Laitetaanko teillä komposti leveäksi syksyllä vai muhitatko sitä ylimääräisen vuoden ? Mä vedän syksyllä puille ja istutuksille, vaikka lisämuhittamisesta olisi etua. Toki päällimmäisin kerros menee uuden satsin pohjalle kypsymään.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

^ ???!

Vastahan äijä oli etelänlämmössä ja huojumassa palmujen kanssa tasatahtia 😄

Jep. Työtä ohjaavalta taholta tuli vähän kuittailua mun jatkuvasta lomailusta. Mutta onhan ne vanhat lomat nyt pidettävä pois ennen kuin uusi lomavuosi toukokuun alusta alkaa. 

Kirjoitettu
19 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Laitetaanko teillä komposti leveäksi syksyllä vai muhitatko sitä ylimääräisen vuoden ?

Mä kärrään lehtimoskan tontin takana olevaan kaupungin aikanaan tekemään kuoppaan. Siitä taitaa olla joskus vuosikymmeniä sitten poistettu maakellari tai jotain, mutta on pusikoituneen metsikön keskellä ja vaikka mä oon täyttänyt sitä nyt 25 vuotta, niin ei oo ees kymmenesosaa saanut täytettyä...

Nyt levitetty kuorike oli naapurin nuppikuormasta yli jäänyttä männyn kuorta.

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Esihenkilön kanssa pitäis käydä tilannekeskustelu Teamssilla. Ei mulla nyt mitään asiaa ainakaan itsellä oikein ole. No jutellaan mukavia 15 minuuttia. 

Kirjoitettu
Putsasin eilen hellan sivut ja taustan ja lattian hellan alla. Ja ne seinät jonka välissä se on. Myös julkisivu eli levyjen nappien ympäristö ja uuniin luukku kahvoineen sai huolellisen putsauksen. Pitkälti yli tunti meni. Ja vielä on se uunin lasi erityisesti sen sisäpinnan osalta tekemättä. Ei auta uuninpuhdistusvaahtokylpy kelmun alla pari tuntia ja sen jälkeen vain pyyhkäisy. Niin tiukassa on ne kiinni palaneet pisarat lasissa joita jostain lasagnesta tms on lentänyt siihen. Viimeksi jouduin veitsellä raaputtamaan ne pisara pisaralta irti. Sama pitäis varmaan nyt sitten tehdä tänään. Mietin vain laitanko ensin sen puhdistusvaahdon vai en. Se haisee ihan törkeästi ja jos sen haluu pysyvän siinä lasissa, pitäis uunin luukun olla auki eli vaakatasossa. Tietty jos irrottaisi koko luukun ja veisi ulos...
Kirjoitettu

Soodaliemi on kyllä ihmeaine. Takkaluukkuihin laitan suihkepullosta 10% liuosta ja puolet noesta valahtaa jo tuossa vaiheessa. Ruskettuneet jäämät saavat osakseen sitten hiukan liotusta ja jynssäystä.

Meillä putsasin uunin viimeksi myös kelmutekniikalla, mutta en muista, oliko silloin soodaa tai uuninpuhdistusainetta.
Luukun lasit erottelin toisistaan, niin aa välitkin putsatuksi.
Muistelisin raportoineeni asiasta tänne. 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
13 minuuttia sitten, concorde kirjoitti:

Pitäis maalata terassin kaiteet tänään.

Samansuuntaista aietta. Pohjamaalattu katettu terassi/kesähuone runko pitäis pensselöidä yläosastaan niin pääsis latomaan valokatetta. 

Kirjoitettu

Jatkan havaintovihkoni kanssa, piirrän sivuille aina jotain havaittujen lintujen kuvia. Sitten pitäisi katsoa otetut valokuvat....ai joo, pitää ottaa nieriäpala pakkasesta 🐟

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, Densen kirjoitti:
Putsasin eilen hellan sivut ja taustan ja lattian hellan alla. Ja ne seinät jonka välissä se on. Myös julkisivu eli levyjen nappien ympäristö ja uuniin luukku kahvoineen sai huolellisen putsauksen. Pitkälti yli tunti meni. Ja vielä on se uunin lasi erityisesti sen sisäpinnan osalta tekemättä. Ei auta uuninpuhdistusvaahtokylpy kelmun alla pari tuntia ja sen jälkeen vain pyyhkäisy. Niin tiukassa on ne kiinni palaneet pisarat lasissa joita jostain lasagnesta tms on lentänyt siihen. Viimeksi jouduin veitsellä raaputtamaan ne pisara pisaralta irti. Sama pitäis varmaan nyt sitten tehdä tänään. Mietin vain laitanko ensin sen puhdistusvaahdon vai en. Se haisee ihan törkeästi ja jos sen haluu pysyvän siinä lasissa, pitäis uunin luukun olla auki eli vaakatasossa. Tietty jos irrottaisi koko luukun ja veisi ulos...

Ei saanut luukkua irti. Sitä sisintä lasia siis, ainoastaan uloimman. No laitoin 3 tunniksi uuninpesuvaahtoa lasille eli luukku avonaisena ja elmukelmua päälle niin ei kuivunut eikä haissut ihan niin paljoa. Sen jälkeen rätillä pyyhintä ja kuten arvasin, tahrat jäi. Seuraavaksi hankasin pata-padalla mutta ilman tulosta. Ei muuta kuin veitsi käteen ja raaputtamaan ne sadat pisteet yksitellen. Kuva raaputtelunkin jälkeen ja kuva ennen sitä. Kyllä nyt kelpaa. Kunnes seuraavan kerran tehdään lasagnea tai jotain kanansiipiä...

 

20250511_130841.jpg

20250511_121646.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
7 minuuttia sitten, Densen kirjoitti:

Ei muuta kuin veitsi käteen ja raaputtamaan ne sadat pisteet yksitellen.

 

 

Se keraamiselle tasolle tarkoitettu terä on hyvä tuossakin hommassa.

Kirjoitettu

Juu, toinen lasi on kiinteä. Jos haluaa puuhastella pöydän ääressä niin sitten koko luukku kainaloon. Lähtee kun painaa niitä saranaraitoja alas ja vetää ulos.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.