Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 20241 vuosi ^ toimistomaksu on nykyisin 24euroa. Tosi paljon. Mutta Posti. Eikö ne nyt ymmrärrä että etunimen ja sukunimen eka kirjain on Isolla. Mun sukunimi on tosi monta kertaa Lisakkila, kuten näköjään tuossa saapumisilmoituksessa..
Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 20241 vuosi Ja sitten murheellisempi ihmettely, vakioasiakas ( jolla todettu useampi syöpä)ja josta tuli ystävä, ei ole nyt käyny yli puoleen vuoteen. Minulla oli hänelle pieni joululahjakin...olen pelolla seurannu Aamulehden lähtölistoja. Haluaisin kovasti tietää miten on asiat, uskaltaisiko soittaa tai laittaa tekstiviesti?
Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi Nightwish julkaissu uuden levyn - aina aiemmin ollut Suuri Tapaus ja lehdissä ( iltikset ja Aamulehti) ollu juttua, ollut aiemmin myös "koekuuntelu" ja arvostelut. Nyt ei ole ollu mitään, ihan sattumalta huomasin netistä... No sekin että juutuubissa on vain yksi kappale "Perfume of The Timeless" kuunneltavissa, on hieno kappale - mutta ei inspiroi ostaan levyä. Jaksatko kuunnella, minä en, enkä myöskään katsella vaikka siinä luontoa onkin. Anteeksi, mutta nyt olisi hyvä "paluu juurille" viimeisimmät levyt ei ole ainakaan minua inspiroineet, menty liikaa celtic ja sinfonia-osastolle. Muokattu: 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 20241 vuosi Pitäis ostaa uusi sadetin. Googlailujen seassa vastaan tuli tää: https://www.k-rauta.fi/tuote/sadetin-fiskars-vetta-saastava/6411501510341 Lainaa Fiskarsin vettä säästävä sadetin sopii suorakaiteen muotoisiin puutarhoihin ja pihoihin. Muutama kysymys heräs heti... Miksi sadettimen pitäisi säästää vettä? Eikös se veden kulutus vähän oo se juttu sadettimissa? Tulee mieleen ne kalorittomat (energiattomat) energiajuomat... Säästääkö toi vaan Fiskarsin vettä, Billnäsissä? Entäs jos sitä käyttäis ko. kunnassa?
Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 20241 vuosi Mulla on ollut vastaava. Aika pieni läntti pitää olla, että tuohon voisi olla tyytyväinen. Tuo on aika kevyt, jotain painoa pitää saada mukaan. Voisko sektorisadettimista rakentaa patterin tai sit siirtelee yhtä ? Parempaa voinee säätää siten, että se ei kierrä ympyrää, vaan jauhaa haluttua sektoria edestakaisin. https://www.hankkija.fi/ammattipuutarha/kastelutarvikkeet/tr-sadettimet-2583/ Muokattu: 27. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 20241 vuosi Jopas on nyt taas keksitty nillitystä. Itse veronnostoon kantaa ottamatta mutta jos muutos olisikin toisen suuntainen, sana älämölö? Jos kauppias on 70v, oletettavaa, että piakkoin muutoinkin olisi lopettelemassa. Ja jos hänen systeemis on tuo pilkkuongelma, ensinnäkin ihmetyttää se kyllä, aikamoinen on ollut koodari, jos ei ole veroprosenttiin älynnyt tuohon kenttään desimaalia laittaa! Perutaan se tuo ALV muutos sitten sen tähden, tai nostetaan sitä sitten puolikas lisää Tässä nyt yritetään vain lietsoa jotain Y2K ongelmaa uusiksi. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000105
Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 20241 vuosi ^ "sivua ei löydy" mutta oli sitten iltiksen sivuilla. Kassasysteemi ( tjsp) ei ota desimaaleja, eikä ala noin 6000euron uutta systeemiä ostaan. 25 tai 26 ei käy.
Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 20241 vuosi Uutisikkunasta: uusi päivitetty "ravitsemussuositus" vie makkarat grillistä. No ei vie. Kuka muka syö suositusten mukaan? syödään sitä mistä tykätään, ja talkoissa syödään nimenomaan makkaraa ja lihistä.
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi No sitten tätä taas, Aamulehden mielipide-osaston iso kirjoitus.. "Kaikki muut kuin lääkärit itse kykenevät ymmärtämään, että lääkäripulan pohjimmainen selitys on lääkärien liian vähäinen määrä." No kyllä minä pystyn ymmärtämään...tosin aikoinani kun töitä hain, ei tuntunu olevan pulaa lääkäreistä... Ekonomisti ja Keskuskauppakamaristi toteavat että..."lääkärin työn mahdollistamiseen englannin kielellä, lääkäreiden houkutteluun ulkomailta..." No voisi nämä ulkomaalaiset ajokortin suomalaistuttajat mennä englanninkieliseen palveluun, mutta kun suuri osa lääkäripalvelujen käyttäjistä on ikäihmisiä, jotka ei osaa englantia. Voi tulla isojakin väärinkäsityksiä ja -ymmärryksiä. Ite olin terveyskeskuksen hammaslääkärillä, hammaslääkäri oli venäläistaustainen eikä ymmärtäny yhtään mitä kerroin. Eikä muutenkaan osannu, totesin että jos nyt sitten tarkastettaisiin mahdolliset reiät, niin se ei onnistu ilman röntgenkuvausta. Käyn yksityisellä, osaa katsoa mahdolliset alkavat reikiintymiset ihan normaalisti.
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi 23 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Aamulehden mielipide-osaston iso kirjoitus.. "Kaikki muut kuin lääkärit itse kykenevät ymmärtämään, että lääkäripulan pohjimmainen selitys on lääkärien liian vähäinen määrä." Lasse Lehtonen: – Kehitys on ollut se, että terveyskeskuslääkärin vastaanottama potilasmäärä on puolittunut 2000-luvun alusta tähän päivään. On syytä ihmetellä, mistä se johtuu, sanoo HUSin johtoryhmän jäsen, diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/lasselehtonen/on-jotain-mataa-terveyskeskuksissa/
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi No että voi olla noloa.... Olet saanut sähköpostiisi uuden kirjeen veroviranomaisilta. Jotta voimme maksaa verosi ajallaan, tarvitsemme joskus lisätietoja... Kylläse vaan olen minä kun maksan veroni ajallaan...
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi Sähköpostiin ? Mulla oli tänään Suomi.fi-viesti, että 'Huomioitava Omaverossa. Hei Sinulle on saapunut Omaveroon.... Kyse oli lopullisesta verotuksesta - palautus 40 €. Tää on aito oikea. Muokattu: 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Se kyl ihmetyttää isosti kun tavallinen tallaaja ei voi tehdä muutamaa satasta isonpia tilisiirtoja ilman että pankki puuttuu asiaan ja kuitenkin melkein joka päivä uutisoidaan, miten huijarit tyhjentävät tilejä kun jengi huijataan antamaan tunnusluku ja käyttäjätunnus.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään