Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Nämä suomi.fi ja oma-jutut ( vero, posti, tays..yms) on kyllä syvältä. "Mätkyjä" tuli 19e, ja se on laitettu maksettavaksi ajat sitten.

Muutama vuosi sitten oli säästöprojekti ja hain 1500e pankista. Joo kirjallinen selvitys piti tehdä että miksi tämmöistä summaa. Se vaan on niin helppoa maksa kortilla, mutta kun se raha on kukkarossa niin ihan eri tavalla miettii ostoksia....

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mulle tuli sitten mätkyjä paljon enemmän, 19,45 €

Aiemmin on aina tullut palautusta 500..1000 €, että siihen nähden rankka muutos.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jonnet ei tiedä, että "mätky" tarkoittaa arvioverotusta, jos ei totuudenmukaisesti ilmoita tulojaan. Verottaja estimoi silloin tulot ja mätkäisee mätkyn. Mätky ei ole siis lisävero eikä jälkivero.

Kirjoitettu
12 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Nämä suomi.fi ja oma-jutut ( vero, posti, tays..yms) on kyllä syvältä.

Niitä pitää opetella käyttämään. Ruotsin verotili on paras. Se toimii kuten pankkitili. Sun henkilötunnus on tilinumero. Tili nollataan kerran vuodessa, ellei itse aseta tilille palautusrajaa.

Suomi-tilin bonuksena on tieto, että mistään muualta tuleviin viranomaisyhteydenottoihin ei tarvitse vastata. No Maisa poikkeuksena.

Mitä tulee pankin vaatimaan kirjalliseen selvitykseen käteisrahan tarpeesta, niin siihen saa kirjoittaa ihan mitä haluaa. Olen peliriippuvainen, saan kiksejä käteisrahan lahjoittamisesta, en saa nais/miesseuraa muuta kuin rahalla tms.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Mä en noihin Oma-juttuihin mene. Virhe oli mennä OmaPostiinkin, sieltä kautta EI voi tullata tavaraa josta olet jo ostovaiheessa maksanut tullialvit.

No miksi siihen selvitykseen pitää keksiä?, kirjoitin että yritän säästää rahaa ja se käy helpommin kun käytettävä raha on kukkarossa.

^^^ mun "ennätys" veronpalautuksesta on 30 000e. No se oli verottajan virhe, heti kun sain rahat tilille, maksoin takaisin.
Toinen virhe oli ( tästäkin on yli 10 vuotta) kun tuli kirje että syyskuusta lähtein pitää maksaa reilu 6000e, olin ihan kauhuissani sillä tulot oli jotain 1500e/kk luokkaa. Sekin oli verottajan virhe, pilkku väärässä paikassa.

Kirjoitettu

Tää Suomen EU mallioppilassyndrooma.

Nyt sitten tupakoitsijoiden tuhkakupit! Epäilen kyllä tässä nyt jotain sisäpiirilobbausta taustalta.

En jaksanut lukea läpi, mutta jokin tupakantumppi direktiivi lienee taustalla.

https://yle.fi/a/74-20096661?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Mikä on DHHS? olen kuulemma semmoisen voittajien listalla ( fb kaverin mukaan). No sinänsä ei yllätä että olen voittajien listalla mutta DHHS??

Sitten muuten että onko olemassa omakotitaloa jossa EI ole saunaa?
Olen hyvikseni katsellut noita myytäviä asuntoja, halpoja ja älyttömän kalliita, niin joka ikisessä on se sauna. En halua saunaa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
24 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Sitten muuten että onko olemassa omakotitaloa jossa EI ole saunaa?

Aika vähän taitaa olla. Meidän mökki on (nykyään) OKT ja meillä ei ole saunaa sisällä. Rannasta toki löytyy.

Kirjoitettu

Nuorena olin kova saunoja, Ritvalan Hakalanrannan ( Valkeakoski) yleisestä rantasaunasta lähti ukot karkuun kun me serkkujeni kanssa heiteltiin kunno löylyt. Sitten uimaan, ja tätä monta kertaa.
Nykyisessä asunnossakin oli saunavuoro....lopetin saunomisen kun tuli huono olo ( verenpaine laski liikaa) ja mummelit kyttäsi, ja tuli valittaan että heitän löylyvettä väärin??

Kirjoitettu

Mitäh? uutisissa tulee että parsiminen ja paikkaaminen on nyt "muotia" ja vaatteen tai esimerkiksi sukkien/tumppujen elinikä pitenee.
Siis mä olen aina ensin parsinu tai paikannu, useampaankin kertaan ja kestää kyllä kauan ennekun vaate pitää heittää pois ( ja sitäkin ennen palvelee vielä pyöränpesurättinä )
Yhdet hyvät ( ennen hyvät) farkut olen paikannu yli 10 kertaa, meinaan että housut ( jos eivät ole liian isot ) saavat palvella vielä talkoohousuina.

Sanomalehtiä voi hyvin käyttää pakettien ( paitsi ei USA:an lähetettävien pakettien pitää olla yksivärinen kääre ) pakkauspaperina, ja joulunakin paperit pääsääntöisesti säästetään ja käytetään useamman kerran.

Kirjoitettu

No voi elämä ja sakko sentään. Ukkeli ajaa ylinopeutta, ja olkoonkin vähäinen niin kumminkin.
Eipä kyllä tulisi mieleenkään pyytää presidentiltä armahdusta ylinopeussakosta.
Juurikin, jos ukkeli saisi "armahduksen" niin sitten siinä alkaisi pressalle tulvia postia erilaisista sakkoarmahduksista, koskien ylinopeutta ja varmaan myös parkkisakkoja.

Ja tästä ukkeli vielä ilmeisesti ite ilmoitellut iltalehdelle...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010535533.html

Kirjoitettu

Nämä ideologiset liikennemrkkiuudistukset.

Ensin oli se lapsita varoittava kyltti, jossa kaksi ipanaa ryntäsi. Keksittiin, että se ryntääminen merkissä saattaa innoittaa lapsia ryntäämään, niinpä merkit uudistetiin, jossa tytgö ja poika kävelivät käsi kädessä. Sitten edelinen hallitus keksi, että nykyisin ne ei ole tyttö ja poika, vaan jotain siltä väliltä (tms.) ja hahmot korvattiin pallopäillä.

Nyt ovat sitten kylillämme vaihtaneet kyltin uuteen ja nyt siellä on jälleen kaksi ryntäävää pallopääipanaa. Seuraavassa uudistuksessa ne muuttettaneen sitten käveleviksi pallopäiksi.

Hauskasti siinä vieressä on ikivanha kärjellään oleva kolnio, josta Aurinko on polttanut aivan kaikki värit, sitä ei uusittu.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Ja sitten tässä hieman katselin Maria Veitolan ohjelmaa nuorten naisten kauneusleikkauksista ja - operaatoista.
Siis 15- vuotias hankkii huuliin täyteaineita. Ja vaikka mitä muuta kaikkea nuoret naiset laitatuttavat. Ulkonäköpaineita, ja voin sanoa että tiedän ja kokemusta on. Ja kaduttaa.
No se yksi rintaoperaatio oli perusteltu, sillä olin kiitos anoreksian täysin rinnaton. Myös yläluomileikkaus oli perusteltu, painuneet luomet rajoitti näkökenttää. Mutta olisi siihen saanu jäädä.
Ymmärrän, ei nuorena vielä tiedä,  - no täällä on nyt vaan ukkoja palstalla että ei varmaan kokemusta tämmöisistä ongelmisat - ja ymmärrän epävarmuuden että pitäisi olla jotain, mutta kun oikeesti, olisi niin tärkeää että hyväksyt itsesi rumanakin, ja kun hyväksyt niin sinusta tulee ihan kaunis. Itekin yritin olla jotain muuta, mutta vasta kun hoksasin mikä on omaa tyyliä ja hyväksyy sen,  se on todella tärkeä asia.
Ihan kammottavaa että parikymppiset nuoret menee "kauneusleikkauksiin" kaikki nuoret on nättejä...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.