Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 20242 vuotta Mistä ihmeestä nämä kaikki helleitikat oikein sikiävät? No, tulipahan kokeiltua HyttysÄssää ja johan olikin topakkata ainetta, vielä saunankin jälkeen hajusti.
Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 20242 vuotta Kylmän ja kuivan kevään ansiosta ei ole vielä näkynyt verenimijöitä. Toisaalta muutkin öttiäiset ovat vähissä.
Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 20242 vuotta ^Löydät taatusti sen pitäjän ainoan öttiäisen kun olet lenkillä ja otat syystä X tai Y ajolasit ajaessa sen 5sec ajaksi pois päästä niin 100% varmuudella just silloin se ainut ötö napsahtaa silmämunan kanssa nokkakolarin.
Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 20242 vuotta Tuossa kotimatkalla piti pysähtyä (autolla) paikallistiellä päällystystyömaan vuoksi. Kyltti ja teksti + valo-ohjaus ja lätkähemmo. ODOTA saattoautoa. Taakseni ilmestyy joku halvatun muhapää soittelemaan torvea. No, annapas olla mainittu idiootti yrittää tunkea jonosta ohi (minä ensimmäisenä odottamassa). Tässä vaiheessa liikenteenohjaaja nostaa perseensä ja radiopuhelimensa, kävelee takanani olevan kuumissaan olevan ikkunan viereen ja kysyy: "Osaatteko lukea?" "Osaan kyllä" on vastaus. "Ymmärrättekö lukemanne?" oli vastakysymys. Tässä vaiheessa hötkyilijä ryhtyy simpukaksi. Myöhemmin yrittää kyllä saattoauton takana innokkaasti tavoitella kontaktia vetokoukkuuni, pari tarpeellista jarrutusta jyrsinreunoihin piti kuitenkin etäisyyden kohtuullisena. Työmaarajoituksen loputtua häirikkö jäi haahuilemaan horisonttiin. Olisikohan pitänyt tehdä ilmo viranomaisille, harmi, kun rekkari ei jäänyt näkömuistiin.
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20242 vuotta Se "omavalvontamääräys" ja sellaisen suunnitelma. Linkin ja linkin ja taas sieltä linkkiä selvisi, että suunnitelmassa on kerrottava mitkä ovat toiminnan riskitekijät, millaista toimintaa,onko tarpeeksi henkilökuntaa, miten potilasturvallisuus toteutuu yms. Ja tämä suunnitelma on julkaistava, esimerksi nettisivuilla. No, minähän en pääse muokkailemaan puljun nettisivuja, enkä usko että Rouvakaan osaa, joku firma on tehnyt meidän puljun nettisivut. Rouvan poika on tosin vastuussa sitten näistä nettiasioista. Mutta eihän sinne nyt Rouva varmana laita ettäehdään vain ajokorttitodistuksia ( kun nyt en voi e-reseptejä tehdä ennen kun saan sen ammattikortin...jonka tilaus on vasta 10.6.) ja henkilökuntaa on 2 henkilöä. Ja meillä on asiakkaita, ei oikeastaan potilaita. Että en mä voi asian eteen mitään tehdä.
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20242 vuotta ChatGPT-4o osaa tehdä omavalvontasuunnitelman. Kokeilin - vain omaksi ilokseni. Muokattu: 28. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 20242 vuotta No minä en osaa, enkä pysty mitään puljun nettisivuilla julkaisemaan. Tuskin kukaan Terveystalon lääkäreistäkään on Terveystalon erittäin laajaa esittelyä vastuullisuudesta ja mitälie toiminnan kehittämisestä...tehnyt. Minä juntti tommoista tekstiä edes osaa kirjoittaa. Ja kyllä muuten hävettää, meidän puljun nettisivut on tosi onnettomat, näkee että otettu se halvin ja yksinkertaisin. Mutta hinnasto on helposti löytyvä ja se on ollu asiakkaille tärkeä asia. Isompien firmojen nettisivut on semmoinen viidakko että ei heti välttämättä löydy, Terveystalon eikä Mehiläisen sivuilta en ajokorttitodistuksen hintaa löytänyt. Pitää etsiä haulla "ajokorttitodistus hinta tampere" sitten voi jotain löytää. Muokattu: 28. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 20242 vuotta Mitäh? Iltiksen ( menaiset-osio) juttu jos herää aamukolmelta.... – Silloin ajattelee, että apua, kello on vasta kolme ja olen hereillä, mitä jos en enää nukahda. Heti, kun omaan heräämiseen alkaa kiinnittää huomiota, sydän alkaa hakata ja stressitaso nousee. Tällöin uudelleennukahtaminen vaikeutuu. No siinähän siis noustaan ylös ja nautitaan aamupala, ja johta on jo aamulenkille lähdön aika. Jos nyt ei ole varhaisaamuaskareita ja voi nukkua, liian aikaisin herätessä ei pidä ajatella että kamalaa en saa enää nukuttua, vaan että ihanaa! saa vielä nukkua pari tuntia ja kääntää kylkeä. Ja jos jonain yönä ei saa nukuttua ollenkaan, ei siittä pidä stressaantua vaan aatella että jaha, ensi yönä sitten paremmat unet. Iso asia on se asiaan suhtautuminen henkisellä tasolla.
Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 20242 vuotta Niin, jos olisin puljun omistaja ja mulla on yksi tehokas työntekijä, yrittäisin että on mukavat oltavat niin tulee töihin, pysyy täällä ja tarvittaessa joustaa. Mitä tekee Rouva? on mahdollisimman ilkeä, ei hän mitenkään voi olla varma ettei mulla ole muita työmahdollisuuksia. No teen tätä vain ja ainoastaan siksi että helpommalla raha ei voi tulla. Mutta sahaa siinä kyllä omaa oksaansa, heti kun on mahdollista, lähden. Mielenterveyskin on tärkeää. Tätä työtä jaksaisin kyllä, mutta jaksaminen Rouvan käytökseen on kyllä aika tapissa.
Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 20242 vuotta Muutama pointti edelliseen. Sanonta 'Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia' osuu aika kohdilleen. Osa ihmisistä ei vaan kykene parempaan. Joillakin on lapsuudessa huostaanottotaustaa, kellä mistäkin syystä. Se saattaa näkyä aikuisena. Toinen iso asia. Yksi ja toinen saa työpaikkansa seurusteluperusteella, ei niinkään harva. Maanviljelijän puoliso on paraatiesimerkki. Toinen hyvä voisi olla raksapuolella perustajaurakoitsijan vaimo (jos asianomainen osallistuu ukkonsa bisneksiin). Tästä seuraa yhtä ja toista, joista en tällä kertaa taida tarkemmin avautua. Muokattu: 5. Kesäkuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 20242 vuotta ^ Rouva on alusta asti vihannu mua, haukkunu idiootiksi ja "ootko vähän päästäs pipi" - mä yritän ajatella että kertoo enemmän sanojasta...ajattelin että Pomon lähtö olisi jotenkin yhdistänyt meitä, mutta ei, sama kiusaaminen jatkuu. Ei tässä kauhalla vaadita, mutta asiallista ja normaalia käytöstä.
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20242 vuotta Voi elämä sentään. Muste on ihan lopussa tulostimesta, kävin kysymässä uutta mustepatruunaa Rouvalta, ei antanu. Että heiluttele sitä patruunaa, no olen sen hätäaputoimenpiteen jo tehny. Ihan himmeitä lomakkeita tulee....
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20242 vuotta Vuorikiipeilystä. Onko ihan pakko valita harrastus, jossa kuolleisuus on suht korkea ? Jutun pariskunta tippui 700 m vuoristossa Torinon pohjoispuolella. Liitovarjotouhukin taitaa olla huomattavasti terveellisempää. Oma kiipeilyura loppui Pohjois-Italiassa ekaan kertaan, kun korkeanpaikankammo iskee jo aika alhaalla. Toki aika hurjia patikointi- tai mtb-reittejä voi kokeilla, jos pää kestää. https://torino.repubblica.it/cronaca/2024/06/02/news/jean_daniel_ed_elisa_la_coppia_di_alpinisti_morti_sul_monte_zerbion_in_val_daosta-423147434/
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20242 vuotta Mutsi soitteli, oli saanut tekemäni onnittelukortin. Se mikä tuossa ihmetyttää, niin Pate oli vääntänyt kortin rullalle ja sitten survonut kortin väkipakolla oven postiluukusta läpi. Että rullalle, minkä ihmeen takia? Eikö tuo nyt olisi ollut helpommin tullut luukusta läpi suorana?!! Muokattu: 6. Kesäkuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 20242 vuotta yle-uutisissa...nainen kärsi päänsärystä, apu löytyi isosta juomapullosta. ..kauppojen hyllylle on tullut isoja jopa 2 litran juomapulloja, joissa on kannustavaa tekstiä että muistaa juoda... Miten avuttomia ihmiset on? että se juotava pitää 2 litran pulloon laittaa, että "muistaa" juoda..raahaat sitten sitä 2 litran putelia, no siinä tulee voimaharjoittelu samalla.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään