Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Linnut

Featured Replies

Kirjoitettu

😄 Mun nimiehdotus ei menny läpi, mutta äänestin Sherlokkia. 
Larus fuscus on kyllä siinä mielessä hauska tieteellinin nimi, sillä tämä kyseinen selkälokki yrittää fuskata, että muut luulisi että oon merilokki! 

• Viestejä 1.8k
  • Katselut 118.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Piharuokinnalla tossa keittiön ikkunan alla on nyt muutamina päivinä ollut ilahduttavasti myös tiklipariskunta. 🙂

Kirjoitettu

^ ihana! mä ostan ensi talveksi ( elikkä en ole nyt lähdössä....) semmoisen linturuokinnan jolle #¤ orava ei pääse,
Ja anteeksi linnut, en kuumeen takia ny jaksanut tänään ulos lähteä...

Kirjoitettu

Meidän viimevuotinen kaupunkipulu tuli paripäivää sitten.
Tutki tarkkaakin tarkemmin aiemman pesäpuun.
Seuraavana päivänä sillä olikin jo morsmaikku oksalla ja siinä jotain touhusivat.
Jonkun aikaa myöhemmin kun taas vilkasin ikkunasta, niin siinä olivat oksalla puolen metrin välillä toisistaan ja kaivelivat omia höyheniään.
Olivat siis paneskelleet siinä julkeasti aivan hetkeä aikaisemmin 🫣

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^ joo, mä olen nähny tänä "keväänä" palokärkien parittelun, ja vuosi sitten kun vielä pystyin pyöräileen, niin harakat paritteli 🐥🐤 ( niin ja nahkiaisten kutua...ryhmäkutua )

ps. se sana on parittelu tai kutu ( ja kas, värivaihtoehdot taas kateissa....)

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

^ hei voittiko se nimi, mä äänestin Sherlokkia 😄  
Tänään autolla ruokinnan lähelle, mutta havaintoja ääni: pikkuvarpunen, palokärki, sini ja tali, pulu. Näköhavaintoja mustarastaskoiras ja -naaras, harakat ja varikset sekä naakat. Ja sitten - tuulihaukka
!
Ja ei ole todellista, kuka siellä on niin nälkäinen? Eilen en käyny, mutta tänään lintulauta ihan tyhjä, menny rouheet ja auringonkukansiemenet. Talipallohimmelissä oli 5 palloa, ja nyt 3. No kiva että on kelvannu. Saapi ruokinnan varmaan tällä viikolla lopettaa.
Seuraava lintukävely Iidesjärvellä ensi kuussa, mietin vaan miten jaksan kävellä sen kun auto pitää jättää matonpesupaikalle ja kävellä siitä lähtöpaikalle ( jonne ei voi jättää autoa) toivottavasti kävellään hitaasti.

Kirjoitettu

Kylmät yöt viivästyttävät muuttajia, tuossa eteläpuolisilla alueilla on jo hanhia ja kyyhkyjä. Muutama joutsen kelluskeli voimalaitoksen yläpuolella.

Kirjoitettu

^ joo, joutsenia näkyny yksi yksinäinen ja sitten pariskunta. Lokkien saapumista odotellen....viime vuonna 8.4. taitoluistelua...2 koirasta - annan tälle asennolle vanhanmallisesti 6.0. tekninen ja taiteellinen vaikutelma.
Lokkeja24%20L1o1.jpg?img=smaller

varsinkin kun vasemmanpuolinen ( parittelukisan hävinny) menee ilman toista räpylää! liukasta on!
Lokkeja24%20L1o3.jpg?img=smaller

Rakastuin lokkeihin ( kalalokki Larus canus) ja projektina on kesällä mennä ( vaikka taksilla sitten) Laukontorille, ostan jäätelötötterön ja tarjoon sitä lokille 😄 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
pisteytys

Kirjoitettu

Nyt oli pellolla isoja laumoja joitain vähän isompia siivekkäitä, mutta ehtinyt kunnolla näkemään, mitä porukkaa olivat.
Väritykseltään vaikuttivat naaras sorsilta mu kovin isoilta vaikuttivat, mutta hanhia pienempiä.
Keitä sitten lie.

Kirjoitettu
7 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Nyt oli pellolla isoja laumoja joitain vähän isompia siivekkäitä, mutta ehtinyt kunnolla näkemään, mitä porukkaa olivat.
Väritykseltään vaikuttivat naaras sorsilta mu kovin isoilta vaikuttivat, mutta hanhia pienempiä.
Keitä sitten lie.

Haahka? Naaraat ovat sorsan näköisiä, mutta isompia.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Voivat hyvinkin olla. Täällä päin paljon Haahkoja, mutta mutta viihtyvät enemmän tuolla luodoilla, mutta jos ovat matkalaisia johonkin niin tuolla sitten apetauolla.  

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.