Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Linnut

Featured Replies

• Viestejä 1.8k
  • Katselut 118.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ juu useampanakin aamuna tullu sitä "perinteistä" huiluilua 🙂 

Mä kyllä sanon että kuvaamaan oppii vaan - kuvaamalla. Jos tekisin "ohjeen mukaan" ( käytän sitä valotus-asteikkoakin ihan eri tavalla kun "pitäisi" ) niin ei tule yhtään mitään. Onneksi on digi, niin voi kokeilla, pienet lokinpoikaset on tosin helpohkoja kuvattavia kun ovat paikallaan....

lokkeja%20pesint%C3%A4LB6ccrop.jpg?img=s

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kirjotuswirhe

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kuvaamisessa toki kalustokin ratkaisee. Jos kalusto taipuu isoihin aukkoihin (f2.8 tai alle) , niin toki valotuksen ja suljinajan asetukset ovat ihan eri, kuin vaikka F8 - kalustolla.

Perus-lainalaisuudet toki toimii aina, eli syväterävyys tulee ainostaa aukosta ja liikkeen tarkkuus suljinajasta. Se, paljonko sittten kikkailee ISO-asetuksilla ja ylivalotuksella esim aukkoa komepsoidessa, on taas ihan oma juttunsa.

Kirjoitettu

^ mä en ymmärrä tosta tekniikasta yhtään mitään, miten se oli iso aukko pieni terävyysalue...no, tämä syksy ja talvi ollu taukoa lintukuvista, kylki kipeytyy jos pitelen melko raskasta kameraa. Ja sekin että sain omalla mittakaavallani hyviä kuvia viime talvena niin aattelin että tarkkaillaan vaan. Mikä ollut hyvä päätös, saanut paljon iloa ihan havainnoinnista. Hienointa oli se palokärkien paritteluhetki 🙂 
Kävin nyt kuitenkin laahustamassa ruokinnalle ja hyvä niin! lautanen ihan tyhjä, että rouhetta ja siemeniä lisäsin.
Reilu 2km matkaan meni melkein tunti...tosi paljon mustarastaita!! ja kävin tarkistamassa äänen, kyllä palokärjen kutsuääni, ja rummutusta. Lisäksi tikkoja ja punatulkkuja, pikkuvarpusia, tali ja sini ( olisi pitäny vaan laittaa enempi vaatetta kun on hieman hitaampi tahti..)

Mutta kuvauksesta, esmerkiksi allaoleva kuva otettu vastoin kaikkia "sääntöjä" mutta reilu 10 vuodessa olen oppinut missä pitää olla mihinkin aikaan ja miten laittaa asetukset. Tarkoitus olikin saada herkkä vaalea kuva.
Hyvä että aikoinani ostin Taigakorun koruja, firma on uudella omistajalla ja valikoma suppeampi, tuo hopeinen joutsen on hieno.

Eugenia%20Swan%20Lk4f.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Olen ollu uudenkameranostajan kurssilla ja Hannu Hautalan valokuvauskurssilla.
Mutta kyllä mä meen fiilispohjalta "No Rules"...😄 Tämä on yksi suosikkikuvistani "vaikka en olekaan kovin kaunis niin rakastakaa minuakin"

nakkila%20koe6.jpg?img=smaller

sori nyt meni ihan aiheen ohitte, pitäisi olla "kamerat ja valokuvaus"-topicissa. Mä olen kokeillut sitä että laitan sen valotuksen kuten ohjeistettu, ihan pskoja kuvia.

Tässä urpiainen( oletettavasti naaras) , iso12800, 1/2000 ja 600mm ( tele 150-600mm) Rantaperkiön ruokintapaikalla viime vuonna.

urpiainen24%20R2b.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Lämpöistä päälle ja ruokinnalle. Siellä sinitiaiset odottelivatkin "lisää rouhetta!" juu tulossa on 🙂 
Mustarastas lensi ihan läheltä ohitte kääk! ja sitten sitä "perinteistä" huilutusta. Ja voi että, jossain joutsen - lensi aika läheltä pellolle. Kyllä on joutsen vaan niin kaunis lintu, liikutuin. 
Kuten sanottu, olen tosi paljon herkempi kaikelle ja vaikka kulkeminen oli hidasta niin tuntui niin hienolta katsella lintuja ( ilman kiikareita ) ja kuunnella ääniä. Pieni oravakin tuolla. 

( äh, ihan pieni kateudenpoikanen, joku naispuolien kuvaaja saanut "lukijan kuvansa" talitiainen, tikli lennossa ja pyrstötiainen paikallislehteen. Tämä oli aikoinaan se peruste että en ruppee kun muut on niin pajlo parempia...no, jatkan kun sen aika tulee? )

Kirjoitettu

Nuo käpytikat verottavat ruokintaa kovalla nokalla. Pitää viedä täydennystä. Kylmät yöt lisäävät myös normaaleiden vieraiden ravinnon kulutusta.

Kirjoitettu

Mun ruokinnalla käy vaan tiaiset ja mustarastas noukkii pudonneita paloja maasta.
Mutta tänään taas tunnin ulkoilu, "peruslintujen" lisäksi tikkoja ja palokärki, keltasirkkuja, urpiainen ja viherpeippo.
Närhi huuteli jossain. Suurin osa linnuista niin lähellä ettei superkiikarit pysty tarkentaan.
Pihapongauskin meni ilman kiikareita.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

"heittolaukaus" ikkunan läpi. Todistetusti toi käy pähkinäpötköllä.

image.thumb.png.3aaec506e3a97472f6b2cbe19805b150.png

Näin tuon tossa varttia aikaisemmin ja otin kameran pöydälle valmiiksi, josko tulis takas. Ja tulihan se 🙂
Toi liikkuu vaan niin vikkelästi, että tarvis vähän paremman valmistelun.

Kirjoitettu

^ 😄 😄 kiitos, nimiehdotus ( aika perus sellainen)  lähetetty.

Joo tänään(kin) konkkasin ruokinnalle, kyllä tekee pähkinärouhe kauppansa. Mustarastaita on joka puolella, ja siellä ne kääntelee lehtiä maassa. Samoin pikkuvarpusia, tiaisista nyt puhumattakaan. Tikka siellä nakuttaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.