tommi2 Posted February 26 Share Posted February 26 Onkos kellään Kindleä tms e-readeria? Perinteisen kirjan lukeminen vaatii valoa ja hyvää tuolia yms, olen funtsinut jotain tollasta yhden käden vehjettä. Edut ja haitat? Mistä kirjoja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MV Posted February 26 Share Posted February 26 Mul on ihan tavis tabletti (vähän iso tosin) jossa Kindle appi. Vie kohtalaisesti sähköä mutta muuten kätevä esim matkoilla ja pimeässä. Kindlen huono puoli että kirjat on lähinnä lontoota. Jonkin verran pariisia ja muita maailman kieliä löytyy mutta käsittääkseni heikommin. Fiktio on pääosin hyvin edullista ja aina kun suosikki kirjailijalta tulee uutta se kysäsee että klikkaatko tästä. Nykyisin tosin kindle edition saattaa tulla puolikin vuotta paperiversiota myöhemmin. Fakta, ainakin kova fakta, on kamalan hintaista. Tablettiin saa sitten muitakin lukijoita esim Comixologyn (ulkomaalaiselle) sarjakuvalle tai näitä kotimaisia. Kindlen appi on kyllä hiotuin vaikka kääntäjän vaihto Bingiin käytännössä rikkoi käännökset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted February 27 Share Posted February 27 Tota en ajatellutkaan että kirjat ulkomaan kielellä. Ipad meillä mutta vähän iso Link to comment Share on other sites More sharing options...
taski63 Posted February 27 Share Posted February 27 Tabletilla itsekin, jokin 10" Samppa tuo on - ihan siedettävän kokoinen, vaikka 7" voisi olla näppärämpi. Sovelluksina Elisa kirja sekä googlen Play Kirjat. BookBeat oli kännykässä kokeilussa äänikirjoja ajatellen, mutta taitaa jäädä käytöstä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted February 27 Share Posted February 27 Mites toi Elisa, saako tekstiä säädettyä isommaksi, mulla on tavoitteena lukee ilman laseja, kun jos pistän lukulasit, niin silmät tottuu ja sitten niitä joutuu pitämään loppjpäivän Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted February 27 Share Posted February 27 Itselleni vastaten, latasin ilmaisen kirjan ja toihan toimii kännylläkin tosi hyvin!! Säädin tekstin isoksi, sivua saa vaihtaa koko ajan mutta ei se mitään taski63 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
taski63 Posted February 27 Share Posted February 27 Jos vanhoja klassikoita haluaa lueskella, niin Project Gutenberg on hyvä lähde. Lataa jossain epub tms. muodossa niin hyvin luettavissa tolla Play Kirjat. Siinä on jopa ääneenluku, mutta eihän se toki ihan oikeaa äänikirjaa vastaa... Seitsemän Veljestä meni parin viime viikon kommutoinnin aikana ihan hyvin, vaikka suomen ääntämisessä muutama bugi vielä löytyykin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted March 14 Share Posted March 14 ^^^^ kaikki nahkiais-kirjat on lontoota...no siksi kirjoitan muistiinpanoja ja muistiinpanot sitten puhtaaksi, ensin käsin. Siinä kyllä oppii parhaiten kun tulee moneen kertaa laiteltua. Mutta ajokortti. Eräs asiakas ilmoitti että ei sitä varsinaista korttia tarvita, kun ei kelpaa henkilöllisyystodistuksena, heitti pois. Mutta on hänellä ajo-oikeus ( tulosteena traficomin tietoja). Olin ja olen eri mieltä, kyllä se ajokortti pitää olla olemassa. Miten on? Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted March 14 Share Posted March 14 https://poliisi.fi/ajo-oikeus Lainaa Ajokorttia tulee pitää aina mukana ajossa. Jollain pienellä porukalla on tietääkseni kokeilussa ajokortti-sovellus luurissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted March 14 Share Posted March 14 ^ ....onhan se yleensä mukana kun kortti on siinä korttikansiossa jossa myös pankkikortti yms. Mutta ei ole ollut mukana kun olen käyn marjoja poimimassa....ja puhelin on vielä vähemmän mukana, en mä puhelinta kauppareissulla tarvii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts