concorde Posted March 20 Share Posted March 20 Tuohon ihmetystopikkiin nojaten mieleen tuli kyssäri, että käyhän ajokortti henkilötodistuksesta näissä tulevissa vaaleissa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted March 20 Share Posted March 20 Näemmä käy https://valtioneuvosto.fi/-//1410853/eduskuntavaalit-sunnuntaina-2.4.2023 toisaalta concorde 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted March 20 Share Posted March 20 No ei vaan, saatan käydä jopa äänestämässä . Piti vaan kokeilla tuota hienoa giffiä minkä kopsasin jostain toisesta keskustelupalstalta concorde 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted March 28 Share Posted March 28 Käykö Sigman teleet Canon EOS-kameraan? Maltillisen hintaisia vaikka ostaisi uuden telejatkeenkin. ( vai pitäisikö ostaa toinen joku pyörä varalle talveksi?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sulo Posted March 28 Share Posted March 28 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: Käykö Sigman teleet Canon EOS-kameraan? Maltillisen hintaisia vaikka ostaisi uuden telejatkeenkin. ( vai pitäisikö ostaa toinen joku pyörä varalle talveksi?) Toki, katso että EF tai EF-S -merkintä/malli täsmää runkoosi. Itse ostin aikoinaan Tamronin 70-200/2.8, kun valkoiset töttöröt sen verran arvokkaita Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted March 28 Share Posted March 28 Pitäisköhän myn myydä koko järkkärisetti Kisulle... Löytyis canuunaan 70-200 F4 IS L-putki, 18-55 F2.8 kultarinkinen Sigma ja 50mm prime F1.4 + 60D runko. Vois vaihtaa Sonyn bridgeen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted March 28 Share Posted March 28 ^ minulla on 3 runkoa Canon EOS 700D(nukkekuvissa paras) EOS750D ( en tykkää, tarkennuspisteet on liian isoja ruutuja) ja sitten EOS 850D, yksi 18-55mm objektiivi hajosi ( lasi halkesi), mutta on toinen samanlainen, lisäksi 55-200mm ja 75-300mm ( en muista mikä se pienempi numero on) lisäksi telejatke, mutta se ei mene kun tuohon pisimpään putkeen ( jostain syystä). Haussa on semmoinen about 150-500mm ja tekejatke uusi. Ei ihan just nyt, harjoittelen vielä näillä olemassa olevillakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted March 28 Share Posted March 28 Noilla milleillä pitää jo olla tehokas kuvanvakaaja. Neljän stepin vakaaja tossa omassa 200mm telezoomissa auttaa jo ihan OK, varsinkin, kun sen valovoima on F4 läpi alueen. Jos mietit että 500mm + extenderi ja joku F6.x valovoima - kombo, niin joko rungon olisi hyvä pystyä rakeettomaan ISO1600+ herkkyteen tai vakaajan putkessa oletava tosi hyvä, että liike tarkentuu sinne pitkälle. Noissa sun EF-s - rungoissa kun on 1.6x croppi, niin tuollainen pitkä yhdistelmä vielä extenderillä pistää kyllä miettimään. Esimerkkinä 500mm telepääty x 1.6 (rungon croppi) x 2 (extenderi) tarkoittaa täyskennoisella 1600mm ja jos putken valovoima telepäässä on vaikka 6, niin 2x extenderillä se painuu F8-10 nurkille. Samaan kauppaan noin pitkän putken kanssa kannattaa ostaa siis myös hyvä kolmijalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted March 28 Share Posted March 28 ^ kiitos joo hebreaa...mä olen käsivaralta ottanu, oravakuvat suurimmaksi osin ja noi linnut mitä otin ja kyllä siellä jokunen tarkentui tosi hyvin! Ei niillä oikeilla kuvaajilla 500mm putkineen mitään jalustaa ollu. No jos on jotain vakaajaa sitten. Mun ongelmani on ehkä huono näkö ( otan silmälasit ens kerralla) että en näe tarkentaa. Tällä uusimmalla kameralla saa kyllä ISO -arvon aina 25600 asti!! kääk, en ole ikinä kokeillu mitä kuvaa se tuottaa. Mä kuvaan valotusarvon mukaan kun en aukko-arvoista mitään ymmärrä ( vaikka olen kuvannu oravia 90-luvulta vuosikausia) enkä mä sitä valotumittariakaan osaa käyttää ( tai osaan, mutta eri tavalla säädän siinä alivalotusta jos haluan taustalle iltataivaan). Siinä mielessä aika hyvin olen kuvaillu. Jotenkin siinä vaan tulee se oma tuntuma. Vanhassa kamerassa voi lisätä-vähentää valotusta, mutta tämä uusi ei sitä salli että se on sitten hoidettava sitä ISO-arvoa säätämällä. On jalusta, mutta se tarkoittaa että kökötät siinä ja tarkennat yhteen paikkaan. Odottele siinä sitten että tirppa tulee just siihen valitsemaasi paikkaan. Oravien kanssa laittelin pähkinöitä ja sitten kuvaamaan. Sekä että, jalustalla ja ilman, ja filmille se oli vaikeempaa koska asa-arvo oli se mitä oli ( yleensä 200 tai 400), ja kuvat oli rajattavakin ottovaiheessa. Kyllä mä mielestäni aika hyvä kuvaaja olin, mutta onhan orava nyt helpompi kuvattava kun linnut, kokonsakin puolesta. - katsellaan - Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted March 28 Share Posted March 28 ^^ tarkennus vielä, en tietenkään yhdistä kahta telejatketta, tuntuu vaan että vanha jatkopala jotenkin hankaa tai hidastaa, ja käytin sitä filmikamerassa. Se myös jotenkin estää automaattitarkennuksen. Ei hyvänen aika mitään yhteensä 1600mm....kun 1000mm on...tai oli aika absoluuttista hienosäätöä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts