Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 20233 vuotta ..öö....mä siis olen tällainen alkeis-aloittelija ...että totean jotta "jaha" mutta sittenhän riittää jo 100-500m tele. Ei toi mun ensimmäinen digikamera mikään edullinen ollut, suhteessa mun silloisiin tuloihin. En halunnut - enkä halua edelleenkään - liian monimutkaista kameraa tai liika painavaakaan. Ja olen vähän semmoinen oman tieni kulkija tässäkin, kokeilemalla löytyy se itselle sopiva tapa kuvata. Ja ensi viikonloppuna pääsee taas harjoittelemaan sekä kiikarointia että kuvausta. Selvisi muuten cylosta pari ongelmaa - joku takavanteen vetäjä oli finaalissa ja meni takavanne uusiksi. Samoin rataspakka ja ketjut. Lokasuojasta sylkee lunta kun lokari ei mahdu tarpeeksi alas kun ottaa renkaaseen kiinni. Nyt kun tuli uusi takavanne, lokaria sai jonkunverran alaspäin. Katselin myös cyloja ja graveleita SUP:n sivuilta, kaikki on liian isoja. Paras vaihtoehto on vaihtaa nykyseen runkoon vaan kaikki osat.
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta Onko kellään koiran juoksuvyötä (siis juoksemiseen, ei koiran juoksua varten)? Mietin kun nykynen hurtta on mallia jästipää ja repii narussa ihan hulluna... koulutusyrite menossa, mutta pitäisi tässä matkaakin taitaa ja lenkittää samalla, nämä "kävelee jo 3 askelta hyvin ja sitten vasta täytyy stopata ja kouluttaa"-sessiot eivät sovi tuollaiseen. Siis ajattelin että onko tuo juoksuvyö + joustava hihna ratkaisu tempomiseen? Minulla ottaa tosi paljon selkään koiran vetäsy, koska vetää aina yhdestä kädestä ja tulee kiertoliike, mikä vääntää rankaa. MItään muita ideoita tähän?
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta Ei tuohon remmissä kulkemiseen ole oikein muuta järkevää metodia kuin positiivinen vahvistaminen, eli kun käyttäytyy kunnolla, pääsee eteenpäin. Se on todella rasittavaa ja aikaavievää pysähdellä ja odotella, että rekku hoksaa, mutta mä olen aina sanonut, että kun näkee about kuukauden verran vaivaa joka päivä siihen, niin seuraavat 10-15 vuotta onkin sitten mukavaa lenkkeilyä. Mulla ei ole ollut koskaan vetohaluista rotua esim vetohiihtoon, mutta olen katsellut, että ne jotka vedättää rekkuja juoksu/hiihtomielessä käyttävät mielestäni samoja varusteita noihin. Tässä jotain infoa: https://traildog.fi/pages/vetovyon-valintaopas Yks vinkki, jonka vois antaa, olis se, että opeta joku käsky koiralle, koska saa vetää. Oletus on se, ettei vedetä hihnassa, mutta jos haluaa vetohiihtoa tai canikrossia, niin silloin taas pitää vetää. monille koirille se ero on kun laitetaan vetovaljaat päälle, mutta silti kannattaa opettaa käsky, että nyt saa vetää.
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta Toi on mun 6. koira ja ei kyllä ikinä ole ollut tollasta jästipäätä. Se jos vaikka jää kiinni pöydältä syömisestä, saa torut ja kiellot, niin saattaa siinä silmien alla ruveta jatkamaan toimintaa. Ei vaan välitä. Ehkä se on käytävä koira-aitakaupan kautta ja pistetävä piha umpeen ja juoskoon siellä. Se tosin syö kaikki kepit ja roskat ...
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti: Onko kellään koiran juoksuvyötä (siis juoksemiseen, ei koiran juoksua varten)? Mietin kun nykynen hurtta on mallia jästipää ja repii narussa ihan hulluna... koulutusyrite menossa, mutta pitäisi tässä matkaakin taitaa ja lenkittää samalla, nämä "kävelee jo 3 askelta hyvin ja sitten vasta täytyy stopata ja kouluttaa"-sessiot eivät sovi tuollaiseen. Siis ajattelin että onko tuo juoksuvyö + joustava hihna ratkaisu tempomiseen? Minulla ottaa tosi paljon selkään koiran vetäsy, koska vetää aina yhdestä kädestä ja tulee kiertoliike, mikä vääntää rankaa. MItään muita ideoita tähän? Toki myös valjaat pitää olla ettei kaulapannasta kisko vetonarua ja juoksuvyötä. Meillä oli edelliselle koiralle (kultaisen noutajan uros) tuollainen setti. Veti lapsia pulkassa ja pari kertaa testasin hiihtoa ja juoksua. Hiihto oli kivaa kantohangella mutta erikseen koirahiihtoladuille en jaksanut lähteä ja kotoa ei moisia mene. Nykyinen koira on pieni eikä tuollainen harrastaminen sovi. Se vetäminen täälläkin hieman ongelmana mutta 11 kg koiralla ongelma on pienempi. Eikä se aina vedä mutta innoissaan ollessaan. Esim jos tietää tai luulee, että ollaan menossa lähikentälle heittämään frisbeetä. Sen noutaminen on suurinta herkkua tuolle.
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta Joo valjaat on ihan must meidän möllillä, varmaan olisi kuristanut itsensä muuten. Edellinen koira oli niin paukkuarka, että ei uskaltanut kävellä oikein missään, oltiin pääasiassa pihalla, taitaa käydä sama tämän kanssa, mutta tämäpä ei pysy pihalla... vanha oli paimenkoira, niin se ei lähtenyt mihinkään, jäniksiäkin jahtasi siten että pysähtyi rajalle. Naapurit ihmettelivät. Ihan omaa selkää varten noita valjaita funtsin.
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta Noissa canikrossiin tarkoitetuissa hihnoissa on reilusti joustoa ja veto ei tule yläkroppaan, vaan vyötärön seudulle. Yks vaihtoehto vois olla myös joustava hihna, joka salli vetoa, mutta ei aiheuta niin rajua nyppäystä. esim. https://www.petenkoiratarvike.com/koirat/ulkoilu/hihnat-ja-flexit/handsfree-talutin-prodog-musta/108848?52033 https://www.petenkoiratarvike.com/koirat/ulkoilu/hihnat-ja-flexit/ruffwear-roamer-joustotalutin-harmaa/152559?80372
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^Tota just katoin että joustaa. Täytyy pistää ainakin harkintaan.
Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 20233 vuotta Tuli haettua vyö ja joustohihna Petestä, eka lenkki takana... no, en tiedä. Hurttahan vetää joustosta kirjaimellisesti löysät pois ja rakenne on aika hepponen, kadulla ja muualla missä riski juosta auton alle tms, on hihnasta pidettävä kiinni. Mulla olis kiipeilyvaljaat, josko ne sitten seuraavaksi
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20233 vuotta Saako mistään enää ostaa irto mp3-biisejä? Siis sellaisia mitä voi omistaa ihan filenä ilman mitään sen kummempia rajoituksia millä niitä soittelee. Tarvis videoprojekteihin taustamusaa ja nimenomaan tiettyjä biisejä.
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20233 vuotta Eikös ihan Amazonista saa ostettua biisejä? Ja opmppupuolella itunesista?
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^Amazonista ei oikein löytynyt... jotain albumeita tarjosi, niilläkin on vissiin joku striimauspalvelu.
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20233 vuotta Eikös täällä ole: https://www.amazon.de/-/en/dp/B0BS2SQ5BW/ref=lp_180680031_1_2?marketplaceId=A1PA6795UKMFR9&musicTerritory=DE&sbo=5TMaYf5V2Ilvy4DCy0p7ig%3D%3D&trackAsin=B0BS2SQ5BW
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään