Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta Ainakin jäsen MRe on tehnyt muistaakseni näin, niin kysyn (yleisesti) että voiko matkatavarat viedä hki-vanda lentokentällä check-iniin tai bacgage droppiin jo edellisenä iltana kun on aamulento? Onko tässä suurempi riski että ne hukataan tai jotain muuta ikävää?
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20233 vuotta Tarvis ostaa uus leivänpaahdin. Edellinen on OBH Nordica ja palvellut niin kauan, etten nyt muista miksi juuri siihen päädyttiin? Käyttö on useampana päivänä viikossa Onko täällä asiantuntijoita, mikä olis hyvä? Tarve ei ole kuin 2 leipää/paahtokerta, joten sellainen pieni riittää. Eikä tarvi paahtaa mitään jeesuksenkuvia.
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20233 vuotta Saako Darth Vaderin naaman kuitenkin paahtaa? Vastaan itse edelliseen kysymykseeni: Jos lentosi lähtee Helsingistä, voit tuoda matkatavarat Bag Drop -tiskille lähtöä edeltävänä iltana klo 18.00–21.30.
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20233 vuotta 8 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: Saako Darth Vaderin naaman kuitenkin paahtaa? Eikös se paahdettu siinä yhdessä elokuvassa (Rogue one?)
Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 20233 vuotta 22 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Tarvis ostaa uus leivänpaahdin. Edellinen on OBH Nordica ja palvellut niin kauan, etten nyt muista miksi juuri siihen päädyttiin? Käyttö on useampana päivänä viikossa Onko täällä asiantuntijoita, mikä olis hyvä? Tarve ei ole kuin 2 leipää/paahtokerta, joten sellainen pieni riittää. Eikä tarvi paahtaa mitään jeesuksenkuvia. Meillä on ollut vuoden päivät tällainen. Ihan on pelannut hyvin. Ainoa moite johon ei meinannut aluksi tottua on PIIP joka kuuluu aina kun leivät on valmiita. Pitäis purkaa laite ja etsiä moinen yksikkö laitteen sisältä ja lyödä rikki. https://www.rusta.com/fi/fi/leivanpaahdin-kitchenaid-p970007710101.aspx edit. Hieman pullukka tuo on leveyden osalta. Tai syvyyden, miten sitä nyt katsoo. Eli tuo on kai suunniteltu niin, että sinne mahtuu tarvittaessa sämpylänpuolikas ja siksi leveyttä on. Muokattu: 14. Helmikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20233 vuotta Onkos kellään Kindleä tms e-readeria? Perinteisen kirjan lukeminen vaatii valoa ja hyvää tuolia yms, olen funtsinut jotain tollasta yhden käden vehjettä. Edut ja haitat? Mistä kirjoja?
Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20233 vuotta Mul on ihan tavis tabletti (vähän iso tosin) jossa Kindle appi. Vie kohtalaisesti sähköä mutta muuten kätevä esim matkoilla ja pimeässä. Kindlen huono puoli että kirjat on lähinnä lontoota. Jonkin verran pariisia ja muita maailman kieliä löytyy mutta käsittääkseni heikommin. Fiktio on pääosin hyvin edullista ja aina kun suosikki kirjailijalta tulee uutta se kysäsee että klikkaatko tästä. Nykyisin tosin kindle edition saattaa tulla puolikin vuotta paperiversiota myöhemmin. Fakta, ainakin kova fakta, on kamalan hintaista. Tablettiin saa sitten muitakin lukijoita esim Comixologyn (ulkomaalaiselle) sarjakuvalle tai näitä kotimaisia. Kindlen appi on kyllä hiotuin vaikka kääntäjän vaihto Bingiin käytännössä rikkoi käännökset.
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20233 vuotta Tota en ajatellutkaan että kirjat ulkomaan kielellä. Ipad meillä mutta vähän iso
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20233 vuotta Tabletilla itsekin, jokin 10" Samppa tuo on - ihan siedettävän kokoinen, vaikka 7" voisi olla näppärämpi. Sovelluksina Elisa kirja sekä googlen Play Kirjat. BookBeat oli kännykässä kokeilussa äänikirjoja ajatellen, mutta taitaa jäädä käytöstä.
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20233 vuotta Mites toi Elisa, saako tekstiä säädettyä isommaksi, mulla on tavoitteena lukee ilman laseja, kun jos pistän lukulasit, niin silmät tottuu ja sitten niitä joutuu pitämään loppjpäivän
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20233 vuotta Itselleni vastaten, latasin ilmaisen kirjan ja toihan toimii kännylläkin tosi hyvin!! Säädin tekstin isoksi, sivua saa vaihtaa koko ajan mutta ei se mitään
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20233 vuotta Jos vanhoja klassikoita haluaa lueskella, niin Project Gutenberg on hyvä lähde. Lataa jossain epub tms. muodossa niin hyvin luettavissa tolla Play Kirjat. Siinä on jopa ääneenluku, mutta eihän se toki ihan oikeaa äänikirjaa vastaa... Seitsemän Veljestä meni parin viime viikon kommutoinnin aikana ihan hyvin, vaikka suomen ääntämisessä muutama bugi vielä löytyykin.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20233 vuotta ^^^^ kaikki nahkiais-kirjat on lontoota...no siksi kirjoitan muistiinpanoja ja muistiinpanot sitten puhtaaksi, ensin käsin. Siinä kyllä oppii parhaiten kun tulee moneen kertaa laiteltua. Mutta ajokortti. Eräs asiakas ilmoitti että ei sitä varsinaista korttia tarvita, kun ei kelpaa henkilöllisyystodistuksena, heitti pois. Mutta on hänellä ajo-oikeus ( tulosteena traficomin tietoja). Olin ja olen eri mieltä, kyllä se ajokortti pitää olla olemassa. Miten on?
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20233 vuotta https://poliisi.fi/ajo-oikeus Lainaa Ajokorttia tulee pitää aina mukana ajossa. Jollain pienellä porukalla on tietääkseni kokeilussa ajokortti-sovellus luurissa.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20233 vuotta ^ ....onhan se yleensä mukana kun kortti on siinä korttikansiossa jossa myös pankkikortti yms. Mutta ei ole ollut mukana kun olen käyn marjoja poimimassa....ja puhelin on vielä vähemmän mukana, en mä puhelinta kauppareissulla tarvii.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään