Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 20251 vuosi Maan hintavin puulaakitason lätkäjoukkue vaihtoi viimeinkin valmentajansa. Toivottavasti oli liian myöhäistä. Tuo puolijumalointi on alkanut nyppiä viimeisen 10 vuoden aikana jo aika pahasti.
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20251 vuosi Mun sösselöinnit ei enää yllätä. Tuli vasempaan ( onneksi vasempaan) peukaloon viiltohaava, paikkailin pikaliimalla - mutta tuossa lattialla nukkuissani ( masennus) onnistuin raapimaan ja äkkiä uutta pikaliimaa. Jota meni sitten etusormeenkin, ja lattialle. Miksei jalka irtoo...no siinä sitten meni sukka. Tuossa äskön sitten raaputin ja putsailin ( onneksi ostin kynsilakanpoistoainetta eilen..) lattiaa, sukat ja sormi siinä niin tärkeitä ole. Romahdin sen työkkärin viestin jälkeen ihan totaalisesti, olen maannu olkkarin lattialla siittä asti, välillä itkeny ja sitten tullu prkl-mieliala että minä olen se kun kysyy minkä takia sairauslomalaisen pitää tänne tulla? Mikä päivä tänään on...keskiviikko, eli siis ylihuomena pitää jonnekin Puutarhakatu 25 jotenkin vääntäytyä. Pirun kallis matka täysin turhan takia. Muokattu: 4. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu kirotusvirhe aamuyöllä
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi Nyt en ole oikein varma yllättikö vaiko eikö yllättänyt. Siis, kaksi viikkoa sitten Helena Koivu haki laajennettua lähestymiskielto ja tänään sitten tavallista lähestymiskieltoa, mutta peruikin sitten koko asian. Vaikuttaisi siltä, että nyt Helena onkin alkanut lähestyä Mikkoa – Olemme tulleet siihen lopputulokseen, että pyydän oikeutta perumaan hakemukseni. Minulle lasteni hyvinvointi on tärkeämpää kuin riitely oikeudessa, ja haluan keskittyä sovintoneuvotteluihin, jotta voimme edetä tilanteessa ja tarjota lapsillemme mahdollisimman tasapainoisen arjen, Koivu kertoo viestissään. Helena häärää siellä rantamökissä vähän kuin tämä Dynastian paha täti Alex Carrington, pyrkii aina hämmentämään ja sotkemaan joka asian 🤣. https://www.is.fi/viihde/art-2000011076074.html
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi Se että useampikin linkkarituttu ilmoittaa kovaan ääneen luopuneensa kaikista Metan tuotteista... ... ... ...
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20251 vuosi Iltasyöminen..luen Aamulehteä..."Tampereella kokeillaan suunterveyden digiklinikkaa" 🤣🤣
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20251 vuosi Norskien vilpillinen kikkailu mäkihyppy pukujen kanssa. Saapa nähdä mitä muuta jännää ehkä paljastuukaan🤔 Muokattu: 8. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20251 vuosi 60 rivin porukkalotossa sattui 5 kertaa neljä oikein + pienempiä sattumia. Jättivoitto tuotti kullekin 1,04 euroa. Muokattu: 9. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20251 vuosi 9 tuntia sitten, Köfte kirjoitti: Norskien vilpillinen kikkailu mäkihyppy pukujen kanssa. Taitaa olla yksi taustasyy, että Riiber lopetaa ennen kuin jää välinedopingista kiinni. Hänen hyppypukunsa on roikkunut polvissa jo vuosia ja jollain ihmeellä ne on ollut aina sääntöjen mukaisia... Saanut ihan valtavan edun ladulle niistä pitkistä hypyistä muihin verrttuna.
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi Tänään Aamulehdessä juttu työnhausta: Ei näin: "Olen 47-vuotias henkilöstöjohtamisen tradenomi, joka asuu Nokialla ja etsii uusia töitä. En oikein harrasta mitään. En tiedä mitä haluan tehdä mutta olisi pakko löytää uusia töitä" vaan näin "Tulosorientoitunut projektipäällikkö, jolla on yli 10 vuoden kokemus IT-alan hankkeiden johtamisesta. Erikoistunut ketteriin menetelmiin, tiimien kehittämiseen ja strategiseen suunnitteluun. Etsin uusia haasteita, joissa voin hyödyntää osaamistani ja tuoda lisäarvoa liiketoiminnalle" 😄 mä en edes ymmärrä mitä toi jälkimmäinen yrittää kertoa. Mä menisin tuon ensimmäisen kaavan mukaan, mutta harrastuksia on ja työkokemusta 20 vuotta...joo voisihan siihen sanoa että olen erikoistunut ketteriin menetelmiin ( ei se ajokorttitodistustarkastus nyt puolta tuntia vie...) Tosin, jutussa ei otettu huomioon että toi ensimmäinen on just tähän systeemiin kyllästyny eikä oikeasti halua töitä mutta pakko hakea. --- No, onneksi Minna Canth lohdutta ( päivän mietelause) "Usein elämässä on niin, että näennäinen vastoinkäyminen itse asiassa onkin mitä suuremmaksi onneksi" Muokattu: 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu lisähuomio
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ketterät menetelmät, agile ja lean: https://www.itewiki.fi/opas/ketterat-menetelmat-agile-lean-ja-scrum/ Toi jälkimmäinen versio edes yrittää. Toi eka on sellainen, joka hakee vain saadakseen työkkärin 4 hakua / kk täyteeen ja sen hakemuksen voi kuitata kiitoksella ja suorilta laitaa roskiin. Jos on liki viiskymppinen, pitäisi olla 20+ työkokemusta ja siitähän saa työhakemukseen vaikka ja mitä nostettua. Työnantajaahan ei haussa kiinnosta paljoakaan se, kuinka hakija listaa aiempia työpaikkojaan, vaan se, mitä niissä on tehty liiketoiminnaan kehittämiseksi ja miten hakija ajatteli käyttää osaamistaan, kokemuksiaan ja verkostoaan tulevan työnantajan liiketoiminnan kehittämiseksi.
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi 1 tunti sitten, concorde kirjoitti: Ketterät menetelmät, agile ja lean Tuossa taitaa lukea, että asiakkaalle toimitetaan nopeasti keskeneräinen tuote, jonka kehittämistä jatketaan saatujen vikailmoitusten perusteella. Käytännössä asiakas osallistuu tuotekehitykseen, mutta jatkaa samalla siitä maksamista ?
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi Noihan se menee. Ensin tehdään MVP (minimum viable product) , jolla asiakas pääsee liikkeelle tietäen, ettei se sisällä kaikkia lopputuotteen ominaisuuksia. Sen jälkeen on olemassa läjä vaatimuksia toiveiden tynnyrissä ja toimittajalla X - määrä resursseja, joista leivotaan sopiva roadmap asiakkaan kanssa, jonka mukaan tuotteeseen lisätään ominaisuuksia x-viikon välein (sprintit) , kunnes tuote on siinä kunnossa kun projektissa sovittiin. Tuon jälkeen tuote siirtyy ylläpitoon, jonka aikana toimimattomat jutut menee issueihin, muutostoiveet muutospyyntöihin ja toki tuotteen jatkokehitykselle on oma polku. Tämähän toimii toki vain tietyillä aloilla, joista IT ilmeisin. Sydänleikkausta harvoin tehdään osissa 😄
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi 1 tunti sitten, concorde kirjoitti: Tämähän toimii toki vain tietyillä aloilla, joista IT ilmeisin. Sydänleikkausta harvoin tehdään osissa 😄 Myös autoteollisuus, eritoten Tesla.
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kokemuksen mukaan se varsinainen tili tehdään juurikin noilla muutostöillä. Vähän sama juttu kuin urakkasopimusten se tuottoisin kohta, lisätyöt. Projektin speksausvaihe on se tärkein, jossa helposti tyritään. Joskus tuntuu, että ainakin julkisella puolella tämän osuuden hommailee asiaa tuntematon päällikkötason populaatio keskenään käyttäjiä kuulematta. Hyvä lähestymistapa voisi olla yhdessä käyttäjien kanssa yhdessä puuhata joku dummy käyttäjäliittymä, että minkälainen sen tuli olla ja miten toimia. Viimeisin iso hanke oli SAP Hana, jonka sain nähdä menevän täysin kivikkoon. Onneksi se lopulta peruttiin sitten kokonaan, toteutuessaan olisi lamauttanut koko putiikin ja luultavasti kaatanutkin. xplorer vaiheen resursointi oli aivan hanurista ja tulokset oliva se mukkase. Projektin vetäjä näki tilanteen ja otti lopparit. Myös mulle tarjottiin jotain roolia tuohon, mutta kieltäydyin jyrkästi yhtiön etujen nimissä. Ei kiessus, projektikieli intianenglanti, loputon vieras IT sanasto, käsitteet, sekä lyhenteet. Ja keskustelukumppanina inttävä ja näkemyksistään kiinnipitävä intialainen "IT guru". Puhtaasti VesaP:n hommia.
Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 20251 vuosi 41 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Hyvä lähestymistapa voisi olla yhdessä käyttäjien kanssa yhdessä puuhata joku dummy käyttäjäliittymä, että minkälainen sen tuli olla ja miten toimia. Figma toimii tässä erittäin hyvin. Tolla saa tehtyä UI-mockupit nopeasti ja isoimmat kuoriaiset savustettua designista aika halvalla
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään