Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi 5 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Työkkärin kirje että en ole täyttänyt työllistämis-suunnitelman velvoitteita. Soitin TE-palveluun, ja ....siellä kävi ilmi että virkailija oli "unohtanu" rastittaa sen kohdan Se on nykyään just tasan tarkkaan tätä. Et oo ainoa uhri - lähes asia kuin asia... Tekoälykin tekee vähemmän virheitä. Muokattu: 4. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 20251 vuosi Mä olen omasta kokemuksesta huomannut että tekoäly tekee vähemmän virheitä, kun normi ihminen. Eli on luotettavampaa kysyä ChatGPTltä kun kollegalta...
Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 20251 vuosi ^^ oletuksena kaikenmaailman lomakkeiden täyttämisten ja toimittamisten sekä peruspäivärahankin eväämisen jälkeen on että EI. Helpommalla taitaa päästä jos ( tai kun) ei ole työkkärin listalla. Saap nähdä millä perusteella sairauspäivärahakin evätään ( se lomake piti lähettää kirjeitse ja liitin mukaan kopion sairauslomatodistuksesta ) Eilisen pitempikestoinen ulkoilu > nukahdin katsoissani Salattuja Elämiä, yöllä heränny kertaakaan ja telkkarissa jäi kanava 3 päälle ( laitan tv1 koska Radio Suomi tulee sieltä yöllä ) jalat on kipeet - mutta hyvällä tavalla 🙂 tänään vain normikävely kauppa & linturuokinta, pahus joka päivä jotain puuttuu tai on syöty...
Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 20251 vuosi Joo siinä jäi taas Salatut Elämät välistä, huomena uusintana klo 16.00..... Minusta on tullut aamun torkku ja illan torkku....
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi No kyllä meni huonompaan suuntaan kun torstain "Moro"-liite on nyt osa Aamulehden B-liitettä. Siellä on ne "meidän karkelot" ( tjsp) mutta pikkuristikko jäi pois. Sentäs "pääkolumni" oli täyttä asiaa, kun vanhukset ei osaa äppejä tai chatteja, eivätkä saa asioitaan toimitettua, sillä on esmerkiksi tämäkin tosi vaikeeta ollu saada todistettua että ei ole enää yrittäjä!
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi Jospa myö tulevat vanhukset selvitään paremmin noista äpyleistä. Paitsi Kisu, koska haluaa kaikki asiat sen vaikeamman kautta. Alzheimer voi tietty nollata asian jokaisen kohdalla ja johtaa jopa katastrofaalisiin peliliikkeisiin huijareiden ja tunnistautumista vaativien tms. asioiden kanssa. Toivottavasti myös Suomessa saavat pian nämä rahaliikennettä valvovat toiminnot kuntoon, kuten muissa maissa kuuluu jo pitkälti olevan. Mutta hyvä olla jo nyt myös joku rinnakkainen luotokortillinen tili korttien yllättävien "varmuuden vuoksi" tapahtuvien jäädytysten varalta. Sitähän tapahtuu jo nyt. liko se täällä vai iltapasakoissa, kun Nordea jäädytti ulkomaanreissussa tilin ja asiakaspalvelu toiminnassa vasta seuraavana maanantaina(!), ei siis 24/7. Ja oliko vielä niin, että olisi edellyttänyt naamansa näyttämistä konttorilla. Paskamainen tilanne, sanoisinko. Muokattu: 13. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi Aika mielenkiintoisia tilanteita, kun julkisiin laitoksiin ei oo enää julkista emailosoitetta. Keissinä nyt ei oma sairaala eikä oma asia. Asiat hoidetaan omajossain, jonne kirjaudutaan vahvasti ihan ite. Jos toisen puolesta, niin käytävä suomi-palvelussa ensin. Puhelinkeskukseen on numero, josta ei pääse läpi.
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/14f88dca-1059-4195-904d-8d015d24f3dc Kyllähän jokaisella noutavaa lintukoiraa kouluttavalla henkilöllä on pakastettuja variksia... toki päikyn pakkanen ei varmaan ollut paras paikka säilöä niitä 😄
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi ^^ jopo, mä en halua älypuhelinta, pitäisi olla aina sitten lukulasit mukana ja ne älypuhelimet on isoja vempaimia. Ja olihan se lääkäriajan saaminen helpompaa kun työttömäksi ilmoittautuminen 😄 ( 4 kertaa lomake ja 4 soittoa...eikä sittenkään) Jaha, kun olin kuvaamassa niin todella yleistä on että joku pikkutavara ( nuken kenkä tai aurinkolasit, mun hanska, pieni eläinfiguuri...) katoaa. Nyt sinne jäi aikoinaan töistä jemmattu pyyhe ( likomärkänä töihin ja tarvisin pyyhettä..), no haen huomena. Sitä vaan ite tietää mitä osaa ja mitä ei. Ja mitkä tapahtumat ei vaan ole todellisia. Just äskön taas tuli tämmöinen "haluan lahjoittaa sinulle 390 000e, maksat vain 250e käsittelykulut". Ja tämä ei ole valittamista; en tule saamaan töitä, todennäköisesti lääkäri tekee sen B-todistuksen ja tämä vuosi on pelastettu. Tuntuisi todennäköiseltä se työkyvyttömyyseläkekin. Mutta en tule näkemään ratikkarömpylää Pirkkalassa, enkä takuueläkeikään jaksamista. Ei harmita ollenkaan. Mä yritän nyt nauttia itselleni tärkeistä asioista; valitettavasti lintukuvausta en ole jaksanu kylkikivun takia mutta lokkien pesintään ei ole kauaa, ja siinä voi kuvata jalustalla. Käyn Maretariumista noin kuukauden kuluttua, ja jokusissa kututalkoissa ( matka max 60km suuntaansa) ja ihan vaan muuten seurailla lintuja. Ja syksyllä käyn tietysti Nakkilassa ~
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 5 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ja ne älypuhelimet on isoja vempaimia. Riippuu mitä pitää isona... Tässä oma lenkkipuhelimena käyttämäni täysverinen nopee android puhelin:
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi Ja mitäs luulette, mikä on suomenkielen suomalaisin ja legendaarisin sana? Mä ainaskin tiesin heti 😄 https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011022976.html sisu
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi 19 minuuttia sitten, VesaP kirjoitti: Riippuu mitä pitää isona... Tässä oma lenkkipuhelimena käyttämäni täysverinen nopee android puhelin: Koettakaan nyt jo uskoa että en halua. Osaan käyttää pientä Nokia 6555 puhelinta sokkona ( eli en tarvii lukulaseja, paitsi jos kirjoittaa tekstiviestiä ) Puhelin ei ole mukana kun käyn ulkoilemassa. Kotona voin käyttää tätä tietokonetta. Ja kun mä tykkään pienestä puhelimestani! ...ok, se linnunlaulujen tunnistusohjelma olisi puhelimessa kiva, mutta tässä tilanteessani mitään turhaa ei osteta.
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi 42 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ... mitään turhaa ei osteta.
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20251 vuosi Mikäs toi Vesan minipuhelin nyt olikaan? Legendaarisesta sanasta jotenkin ekana tuli mieleen "paskakasa", mut ei se ollutkaan sit se.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään