Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä asia EI-yllättänyt sinua viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Toisaalta, siellä oli pitkä jono Venäjälle menijöitä ja jos sitten raja takaa heti kiinni, ihan niinku venäläiset siellä pohjoisessakin, niin voi olla, että jäädään plussalle :) 

• Viestejä 926
  • Katselut 95.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Naapurifoorumin "autoilun tulevaisuus" -ketjuun tuli mode-Pulkkinen ilmoittamaan ko. ketjun heivaamisesta hevon kuuseen. Ei kuulemma autoilu liity pyöräilyyn, ilmeisesti offarissakin saa sitten keskus

• UPS. Eilen piti tulla paketti. Ei tullut, ei näkynyt lähettiä ovelle. Oli tosin tullut leima "toimituksen toimitusta pyydetty viivästyttämään". Ihan vitusti on pyydetty joo... Ja nyt ollut jossain mat

• Gate on nyt ohi! Sain paketin eilen. Tai siis kävin hakemassa sen postilaatikosta kun se oli tungettu sinne. Ei oltu vissiin iletty tulla ovelle kun 20km matkaan meni puolitoistavkoa lähetyksellä...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Että kun ilmoitin ostavani fillarin rungon, myyjä hävisi "eetteristä". Ei kyllä tee yhtään mieli tehdä käytetyn kauppaa ja tuo on meikän harrastuksen ydin. Kai se on ruvettava kerään pullonkorkkeja tai jotain... sääli että joutuu tyhjentään ne pullot kiduksiinsa...

Kirjoitettu

Ja TAAS paikallislehdykäinen Pirkkalaisessa - sen uimarimummon ottama kuva uimapaikaltaan. Mä todella ihmettelen sellaista valokuvaajaa, joka tulee häiritsemään toisen kuvaajan kuvaamista. Jos olen havainnu jonkun ottavan kuvaa ja pitää mennä siittä ohi niin mahdollisimman ei-häiritsevästi ja jos joutuu edestä meneen niin anteeksi, anteeksi...

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

Ja TAAS paikallislehdykäinen Pirkkalaisessa - sen uimarimummon ottama kuva uimapaikaltaan. Mä todella ihmettelen sellaista valokuvaajaa, joka tulee häiritsemään toisen kuvaajan kuvaamista. Jos olen havainnu jonkun ottavan kuvaa ja pitää mennä siittä ohi niin mahdollisimman ei-häiritsevästi ja jos joutuu edestä meneen niin anteeksi, anteeksi...

Kilpailua paikasta auringossa...

Kirjoitettu

^^ Nyt en ihan ymmärtänyt ongelmaa.
Käytte siis samassa avannossa uimassa mutta ainoastaan hän kuvansa lehdessä, koska hän ei väistänyt sinua?

Kirjoitettu

^ no eikä, olen tämän varmaan kymmenen kertaa tänne laittanu mutta otetaan nyt vielä kerran.
Aallonmurtajalle on ajoneuvolla ajo kielletty, tämä on siinä ihan oleellinen asia. Sinne EI saisi mennä autolla.
Mutta mummeli tästä vähät välittää. Yksi vakio nukkekuvauspaikkani on aallonmurtajalle vievällä reitillä, ja mun velvollisuuteni EI ole väistää jos joku tulee ajoneuvolla ajo kielletty- reittiä. 
No tämä yksi ja muut mummelit tuli sitten siihen uhkailemaan että soitetaan poliisille ( joo soitetaan!! mutta eivät sittenkään) 

Kävin joskus erittäin kauan sitten avantouimassa, mutta oli yhtä stressiä se. Ei auttanut mitään - oli aina flunssa, murheet eivät todellakaan jääneet avantoon vaan päinvastoin stressi lisääntyi kun "taasko pitää mennä sinne kylmään..." lopetin moisen harrastuksen josta oli pelkkää harmia minulle. 

Kirjoitettu

Oon kyllä aatellut tota avantouintia, mutku se on aikas kylmää.

Joitain kertoja olen keväällä uiskennellut rantojen avautuessa ja kerran mennyt pyörällä jäiden läpi.

Toi fillarijuttu oli vähiten kylmä sukellus, johtuen varmaankin yllätyksellisyydestä ja pelastautumisvietistä.
Fillarinkin ongin sieltä pohjasta matkaan ennen rantautumista :D 
Kotiin mentiin ja pian, matkaakin vain kilometrin luokkaa.

Tapauksen rannalta nähneet naapuruston kaverit nauroivat äänekkäästi, siitä ehkä vähän henkistä kolhua :( 

Kirjoitettu

^ toiset kertovat että ääreisverenkierto parantuu ( palelevat sormet ja varpaat) helpottaa stressiä ja yleinen terveydentila paranee. Itsellä kävi täysin päinvastoin, joten miksi kiduttaa itseään kun se lisää huonovointisuutta ja stressiä. Ainut mikä parani oli se että keväällä pystyi meneen uimaan varhaisemmassa vaiheessa ja sieti viileetä uintivettä. Mutta sitten toisaalta se uimaan menokin on stressaavaa, olla uintikamppeissa julkisella paikalla. 

Kirjoitettu

Mä oon sellasenkin väitteen kuullu et avanto on pitemmän päälle haitallista, kun se hyvänolon tunne perustuu stressireaktioon, mut vähän kun kaikessa huumeessa, ei tee hyvää vedellä jatkuvasti.  

Hahhah, tuli vanha muisto mieleen noista trippiaineista: meillä oli jotkut todella paskat pikkujoulut jonkun tyypin himassa ja se yritti esittää niin hienoa ja yksi tyyppi pyysi että onko kaljaa, niin siinä oli joku apusyöpäläinen joka peesasi tätä hienousteatteria ja lohkesi sanomaan "tällä mäellä ei ole tapana olutta juoda", mihin tyyppi heitti mainiosti "niin, täähän on vanhaa liimanhaistelijoiden aluetta". 

Kirjoitettu

^ siis aikoinaan alakoulussa 70-luvulla oli koulussa kiusaajahäiriököt, ja nämä tyypit juurikin haisteli liimaa. 
Siihen aikaan ei ollut muuta kun "tarkkailuluokka" ja siellähän nämä olivat vähän västä. 
Paljon erilaista kiusaamista osakseni, mutta yhden tyypin kiusaaminen loppui kun tönäsin kaikella voimallani ja tyyppi kaatui pulpettien sekaan, yllätyin itekin että miten pystyin...

Kirjoitettu

Case itäraja. Ihmettelen avaamista yleensäkin. Toki ymmärrän täällä asuvia, joilla on huonetta ja sukua Venäjän puolella. Ostosmatkailijoiden on aivan turhaa inistä. 

Kirjoitettu

Ettei saksalainen insinööri tee elämässään virheitä. Mielen pyykkäri ei näemmä anna millään muuttaa ohjelmaa kun kerran olet erehtynyt start-nappia painamaan.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti:

Ettei saksalainen insinööri tee elämässään virheitä. Mielen pyykkäri ei näemmä anna millään muuttaa ohjelmaa kun kerran olet erehtynyt start-nappia painamaan.

Moni on yrittänyt. Jossain konkassa on vielä piiitkään henkeä, kun vetää töpselin seinästä.

Sähköpyörän moottorin/aivot(kontrolleri?) voi resetoida kylmästi ruuvimeisselillä, koska virtamäärä, jota käytät liikkeelle lähtiessäsi, on paljon suurempi kuin mitä tuossa vapautuu. Kokeiltu takanapamoottorilla. No problem.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Hahahah... mä luin ton viitatun postauksen aikaiesemmin ja nyt vasta tajusin että kyse on Miele merkistä ja pyykkikoneesta. Mä ajattelin jotenkin että insinööri on mielipidevaikuttaja tai aivopesijä = mielen pyykkäri :D 

Kirjoitettu

Ohjelman lopettaminen
Voit lopettaa käynnissä olevan pesuohjelman milloin tahansa.
Kierrä ohjelmanvalitsin asentoon Seis.
Kun ohjelmavaiheen osoittimessa syttyy merkkivalo Pöyhintä/Seis, ohjelma on päättynyt.

Jos haluat valita toisen pesuohjelman: Kytke pesukone pois päältä painamalla virtakytkintä ja sitten takaisin päälle. Tarkista, että pesuainekotelossa on vielä pesuainetta. Jos pesuainekotelossa ei ole enää pesuainetta, annostele uutta pesuainetta. Valitse uusi ohjelma.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.