Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä asia EI-yllättänyt sinua viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Köfte kirjoitti:

Naapuriin on hankittu toinen moottorikelkka. Isäntä ja jälkikasvu kiertävät taloa peräkkäin...

😁😁 täällä naapurin huru-ukko tekee klapeja moottorisahalla ehkä 150-200 pv vuodessa. Mönkkärin metsään tekemät urat asianomainen täyttää myös puulla.

• Viestejä 926
  • Katselut 95.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Naapurifoorumin "autoilun tulevaisuus" -ketjuun tuli mode-Pulkkinen ilmoittamaan ko. ketjun heivaamisesta hevon kuuseen. Ei kuulemma autoilu liity pyöräilyyn, ilmeisesti offarissakin saa sitten keskus

• UPS. Eilen piti tulla paketti. Ei tullut, ei näkynyt lähettiä ovelle. Oli tosin tullut leima "toimituksen toimitusta pyydetty viivästyttämään". Ihan vitusti on pyydetty joo... Ja nyt ollut jossain mat

• Gate on nyt ohi! Sain paketin eilen. Tai siis kävin hakemassa sen postilaatikosta kun se oli tungettu sinne. Ei oltu vissiin iletty tulla ovelle kun 20km matkaan meni puolitoistavkoa lähetyksellä...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
24.1.2024 klo 12.30, tommi2 kirjoitti:

Että mikään tietokonejuttu ei toimi... duuni VPN on niin ärhäkkä ettei päästä millekään nettisivulle, saatika sähköpostiin, muista ohjelmista on hävinnyt toiminteita... ei jumalauta, tee tässä nyt sit vielä töitä. 

Eikä yllättänyt että ei tullut kuntoon, vaan ilmeiseti on oma kaaplimodeemi joka pykii... työnantajan tarjoama 5M netti duuniluurista ei oikein vakuuta... tämä siis todellinen latausnopeus, käytävillä selitetään 100M. 

Eli se on mentävä modeemikauppaan (noin 200e), koska varmaan kotikäyttökin alkaa kärsimään tai ruinattava uutta kapulaa tai käytettävä siviililuuria. Kaikki huonoja vaihtareita. 

Toiminteet sentään sain takaisin, oli luvissa puutteita minulla ... "ei lupaa työntekoon" :D 

Kirjoitettu

Piti vapaapäivänä värkkäillä ihan omia juttuja mm. äänentoistoon liittyen. Päivä lähti liikkeelle kuskihommilla,

kotiin palattua lämmityksen avustusta, lumihommia jne. Kauppoihinkin piti lähteä, koska vkl töitä ja rva lähtee työmatkalle sunnuntaina. Paluumatkan kuskaustakin tarvittiin, koska plan A petti... Ei sitten tänäänkään, prkl.

Kirjoitettu

Turun pormestari ( vai oliko vara- ) toteaa että sote taisi olla virhe. Tavikset on tienny sen koko ajan.
Sama taksiuudistuksen kanssa. Nyt sitten mietitään että vanha malli takaisin...

Kirjoitettu

Minna Arve on ihan pätevä tyyppi ja tarvittaessa laittaa hihat heilumaan muiden vielä vatuloidessa.
Koronaaikaan sai Hallitukselta moitteita, kun otti ja laittoi heittämällä lentokentälle käytännöt toimintaan, mitkä oli Hallitukselle ja viranomaisille ylivoimaisen hankalia saada toteutukseen. 100 % nenätikutus lähtömaassa tai käännytys kentällä ja sielläkin vasta tikutuksen kautta pihalle tai karanteeiin. Ja tämä koski siis muitakin kuin Vantaan lentokentän tapaan lopulta vain suomalaisia matkaajia. 

Kirjoitettu

:D vaikka epäilin, mutta eipä todellakaan yllättäny että heti on seuraavassa Aamulehdessä - Tampereen pysäköinninvalvonnan ylipäällikkö ( virkavapaalla ) Sami Huringin mielipidekirjoitusvastine. Kyllä poliisipartio siinä lakia rikkoi. Ja pakkohan kirjoituksessa oli mainita että on ( monien ammattiensa lisäksi ) myös evp-upseeri. 

On kyllä viimesen päälle rasittava tyyppi. Voi niitä varusmiehiä jotka ovat herra Huringin käskytettävänä olleet...

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Voi niitä varusmiehiä jotka ovat herra Huringin käskytettävänä olleet...

Armeijassa upseerit eivät ole ongelma, vaan esimieskoulutetut varusmiehet ja sitten kaikenlaiset lusmut ja punttaajat, joita esim. Santtiksesta lähetetään rangaistukseksi eri joukko-osastoihin aliupseerikoulutettaviksi. Ihme meininkiä stadissa.

Kirjoitettu

Mä olen aina ihmetellyt tota systeemiä, mikä saa varusmiehen menemään systeemin puolelle? Ite olin alikessu ja en ikinä ruvennut kiusaamaan tai simputtamaan ketään, armeija oli mun vihollinen, ei seuraava saapumiserä. 

On muuten tavan paska paikka ainakin ollut, mä menin armeijaan vakaalla maanpuolustustahdolla, harkitsin jopa sotilasuraa, ainakin halusin kovan kunnon ja koulutuksen. Tulin pois kymmenen kiloa lihavampana, pysyvällä auktoriteettivihalla. 

No, ajat muuttuvat, koulutus muuttuu, pojalle kävi ihan sama. Jotenkin toi systeemi osaa murtaa innokkuuden tietynlaisilta ihmisiltä. Onko se sitten ne vallanhaluiset urpot jotka tosta tykkää? Kaikki tutut jotka ovat reservissä ylenneet tyyliin kapteeniksi, ovat myös jotain leikkijohtajia ja poliittisia pyrkyreitä, harrastavat karatea tms. . Varmasti on poikkeuksia, mutta tossa listassa on tosi monta miesten kompleksihoito-juttua. Jos et tunne itseäsi miehenä riittäväksi voit:

- mennä politiikkaan

- hakeutua esimieheksi, yleensä mitä alempana, sen pahempi kompleksi

- kerätä reservin ylennyksiä

- harrastaa kuviokävelyä (karate tms)

- ostaa Harley Davidsonin tai punaisen urheiluauton

Niinkun sanottu, ei noiden harrastaminen vielä defaultina leimaa ketään, mutta mitä enempi listasta ruksataan, sitä vakavampi varoitusmerkki. Varsinkin jos mies on lyhyt ja hento. 

Sen sijaan asemaansa tyytynyt heikko epsilon-uros 

- pitää sandaaleita

- pitää marimekko-vaatteita

- soittaa kanteletta

- harrastaa puutarhaa

Kirjoitettu

Mutku sandaalit on kivat jalassa, Maripaidan pitkät raidat hoikistavat (näin ainakin uskottelen itselleni) ja kiinalaisen sanonnan mukaan jos haluat onnelliseksi, ryhdy puutarhuriksi.

Ja todentotta, olen oikeinkin tyytyväinen olotilaani, vaikkakin olen pitkä ja paksu :D  

Kirjoitettu

Niinpä, voi olla ihan reteesti avattaren mukainen pöljä ja monia se varmaan ärsyttääkin, mutta entäpäs sitten  :D 
Ennen kun ensin piti ajatella mitä sanoo, ettei sano mitä ajattelee :mellow: 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Armeijassa upseerit eivät ole ongelma, vaan esimieskoulutetut varusmiehet ja sitten kaikenlaiset lusmut ja punttaajat, joita esim. Santtiksesta lähetetään rangaistukseksi eri joukko-osastoihin aliupseerikoulutettaviksi. Ihme meininkiä stadissa.

Tämä kommentti koskee nyt vain ja ainoastaan herra Sami Hurkinkia, joka on kyllä varsinainen tärpästikkeli. Ei yleisesti. Johan siittä jutustakin käy ilmi että poliisit kyllästyi ukon huutamiseen ja laittoi auton ikkunan kiinni. Ja sehän oli kaikkein ärsyttävintä.

No ei yllättäny että alaselkä ja jalat on "aika kipeet" tänään on talsittu 15km ja siitä 4km painavan varustekassin ( kuvaustarvikkeita) kanssa. 

Kirjoitettu

Kengillä on merkitystä talsimisessa. Mä kävelen ainakin kesäaikana keikkukengillä, pohjan muoto kuin auton ulkorenkaasta veistetty. 98 % valveillaoloajasta kuitenkin sandaaleilla.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau
taas kauhiasti kirjoitusvirheitä - mistä niitä tulee ?

Kirjoitettu

^ Kuoma-talvikengillä menty ja kun se jalkavaiva siellä on olemassa oli jalkine mikä tahansa. Offarina se että olen edistyny kävelyssä tosi paljon, kipua pitää sietää, mutta vuodenvaihteessa 1-2km kävely ja nyt on sitten 15km päivässä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.