Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti: Mä melkein kannattaisin ylimmän tittelin olevan "nahkiainen" . Juu, ei. Ehkä Kisulle customina, mutta ei muuten...
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta ^Siis hei, välitätkö oikeesti noista? Ainoo jolle näyttäs olevan väliä on Kisu, siinä mielessä toi olis hyvä. Mut tää on vaan mun mielipide.
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta Joo, ihan samahan se mitä ne ovat. Täältähän niitä löytää, jos haluaa: https://vnk.fi/arvonimet
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta ^Mielenkiintoista... pikalukemisella ei selvinnyt voiko noita hakea ihan huvikseen vai täytyykö aina joku puolto tms. edeltää Tutkin noita enempi ja siellähän on ihan ammattinimikkeitä seassa, mm. ministeri. Ilmeisesti tuon voi sitten saada arvonimenä joka ei lähde veke koskaan... tai yli-opettaja... höh, jännä maailma, mut toisaalta oonhan mäkin ollut insinööri, mutten ole enää Muokattu: 16. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta Itselleen ei voi ehdottaa eikä hakea. Arvonimeä ei kaikille myönnetä vaikka joku sitä ehdottaakin ja toisaalta täydelliset porsaat saavat arvonimen toisinaan. Kaiken kaikkiaan typerä systeemi ja siitä voisi aivan hyvin luopua ryssäläisenä perinteenä.
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta Siis varmaan johtuu työläis/slummitaustasta, mutta jos joku tyyppi on joku "neuvos" niin mulle se defaultina typerä tärkeilijä. Toki voi olla kateutta, mutta ei nyt ainakaan tietoisesti ole tarvetta tollaseen, voishan se olla jos tulis mahdollisuus niin lähtis kirkuen tavoittelemaan moista. Fromm heitti kirjassaan "Olla vai omistaa" https://www.lukuhetki.fi/olla-vai-omistaa/38372 että myös tittelit ja arvonimet ovat omaisuutta (ja oli sitä mieltä että ihminen ei moisia tarvi näin niinkun vahvasti tiivistettynä).
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta 3 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Juu, ei. Ehkä Kisulle customina, mutta ei muuten... No juurikin näin, oma juttu. Onneksi tuonne sai lisättyä "palstanahkiainen". Olen aina tykänny "merkeistä" erityisesti armeijan merkeistä, mitaleista yms. ja kyllä, nämä palstan arvonimet on tärkeitä. Soisi vaan että ei nyt paljon postanneena arvonalennusta.... veteraaniutta kauhulla odottaen...
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta No kiva että ne palvelevat joitain, vakavasti: minun puolestani olkoot ihan mitä vaan nuo, kieli poskessa olen heitellyt noita ehdotuksia, jos ovat tärkeitä joillekin, heitä kuunneltakoon, ei minua. Tossa mainesysteemissä vaikuttaa ilmeisesti ihmisten reaktiot kirjoittelemisiin, eli Kisun täytyy nyt ruveta mielistelemään esim. Jopotuista (vitsi vitsi).
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta ^ mä jatkan omalla linjallani kuten olen aina tehny, mielistele ketään mutta ansiosta tulee arvostusta. Mutta saavutan Suurmestariuden ekana ( siinä on vaan toi veteraanius väliaikaisena harmina )
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta Joku saattaa ottaa ton ekan suurmestaruuden haasteena, muistan yhdenkin joka kirjoitti "jatkotarinaan" monen monen monta kertaa "passiivia hierottiin naamaan", jotta sai oliko se 1000 viestiä täytteen. Hieno tempaus, ko. henkilön soisi kirjoittelevan tännekin enemmän. Ja mainittakoon nyt että minä en ainakaan tartu haasteeseen. Ei noi määrätkään merkkaa oikein mitään. Piti tulla tänne vaan käväsemään, koska olin "saanut loppuiäkseni tarpeeksi fillarijengistä ja tyhmästä keskustelusta", mutta täälläpä viihtyikin. Muokattu: 16. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Asiassa ei nyt hirveän pitkälle päästy 😄 Olkoot ennallaan iskevään ehdotukseen saakka. Customia ei tällä alustalla saa 😕
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta No mitäs sitten kun KAIKKI tai melkein ovat Suurmestareita? Näitä titteleitä tarvii saada lisää, että on tavoitteita. Väli Päälliköstä tähän Konkariin oli kyllä tosi lyhyt.
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta Toi vois oikeesti olla hyvä idis että titteleitä olisi piiiitkälle asti, tyyliin "satatuhatta postausta"
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta Niin, ja palstalaiset saa kehitellä uusia titteleitä. Ja ei sitten mitään arvonalennuksia. Tuon Veteraanin saisi joko poistaa tai vaihtaa, pitkään aikaan ei ole enää puhuttu "veteraanien sm-kisat" vaan ne on ikäkausi-sm-kisat tai aikuisurheilijoitten sm-kisat. Mielestäni veteraani-sana kuuluu sotaveteraaneille.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään