Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: - ei ehkä tarvi selitellä miksi naurattaa - No, 20k vuodessa on TODELLA paljon ja viiden tonnin fillari on paljon kalliimpi, kuin suomalainen auto keskimäärin (muistaakseni 3500eur). Peruslukijalle noi on isoja lukuja. Sulla tosin on varaa hymyillä noille.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, alpensau kirjoitti: Mahtaa hiertää jostain. Myönnetään toki, että mullakin olisi sanomista maatilan emännistä, jotka ovat saaneet työpaikkansa sängyssä ja sittemmin antavat ymmärtää aukeaman kokoisessa artikkelissa, miten kovia karjanpitäjiä he ovat ja miten isolle uudelle navetalle on saatu investointituki. Ikääkin jo 30 v, joten kokemusta on. 😁 Pyöräilyssä jäi hiertamaan kaksi asiaa. Olin 2002 todella hyvässä tempokunnossa, mutta en päässy Belgian ( lähellä oleva paikka, minnekään Australiaan olisi halunnukaan...) MM-tempoon, kun ei ole kokemusta. Tempossa sillä ei ole merkitystä, kun ajetaan vaan. Toinen kun 2003 SM-tempoon pääsi yksi neitokainen ilmoittautuen edellispäivänä - muitten piti viikkoa aiemmin. Sitten pääsi ajan tempon enne muita, ei ollu lähtöjonossa, ei saatu väliaikaa, eikä tullut palkintojenjakoonkaan. Jäin puolitoista sekuntia, kun väliaikapaikalla huudeltiin johdat puolella minuutilla. Olisi ollu varaa... Muuten, pyöräilystä jäi hyvä harrastus ja kuntoilumuoto jota voi harrastaa ilman jalkakipuja. Lähinnä nauratti kun tässä 10v vanhempi Suomen oloissa ajeleva täti viime vuonna sen 20t km ajeli. Tosin oli rankka rupeama ja tammikuisen romahduksen myötä ( en päässy sängystä ylös) tämä vuosi menee leppoisasti, ja tärkeintä on tuo lintujen tarkkailu ja kuvaus.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ai siitä uutisoidaan isosti ja huutomerkki perään "20 000kilometriä vuodessa!" - ultrapyöräilijä Anniina Saaranluoma, 49v ja - asuu Espanjassa. Osti uuden 5500e maksavan pyörän, jossa "on laadukas Shimanon ultegra-osasarja". Vai niin. - ei ehkä tarvi selitellä miksi naurattaa - ^Pitihän se dissata heti kun joku muu nainen on tehnyt jotain hienoa ja upeeta. Oli hyvä juttu ko rouvasta ja hattua nostan miten on edistynyt vanhoilla päivillään ko artikkelin rouva pyöräilyssä. Taitaisi kisu jäädä auttamatta kakkoseksi tuon artikkelin rouvan kanssa jos lähdettäisiin vetämään ameriikan läpi nonstoppina. Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^ en mä mitään dissannu. Nauratti vaan se toimittajan kirjoittama otsikko 20 000kilometriä! huutomerkillä . Ja tuli tunne että hei, mä olen ihan hyvä! Eikä hän ole "vanhoilla päivillään" ( kukas tässä nyt...) mua 9 v nuorempi ja oli ollu ameriikassa huoltojoukoissa, eikä sinne yksiseen matkannu. Joo ei onnistu 1200km rupeamat, vaikka sen ajaisi 19,5km/h. Tai voisi onnistua jos olisi siihen intohimoa, mutta kun ei ole. Tosin, on hieman eri asia tekeekö tätä huolto/tukiporukan kanssa vai yksin. No hänellä on varmaan tukijoukkoja ja porukkaa jonka kanssa tehdään, mä olen tehny tätä ihan yksikseni ( myös juoksussa), ja vastaavasti kysyn moniko sitten yksikseen olisi näitä mun "ennätyksiä" tehny. Kyllä mä olen ihan tyytyväinen, 40 240km vuodessa oli mun maksimi, ja 711km yhteensoittoon yksin oli mun maksimi. Kun nyt lukee minkälaisia tukijoukkoja valmentaja, psyykkinen valmentaja, ravintoterapeutti, fysioterapeutti, lääkäri on näillä Suomen parhailla niin - mulla ei ollut mitään, ei me( vanhempani ) tiedetty mistään mitään. Pyöräilyssä sain hyviä apuja, mutta en mä kyllä mitenkään erityisen vakavasti harjoitellut, lenkkeilyn ohessa ja viikkotempoja. Olen ns. tee-se-itse-urheilja ollu koko ajan. Mielestäni suhteessa resursseihin pärjäsin tosi hyvin, pyöräilyssä hiersi taka-alalla myös työttömyys, ja juoksussa anoreksia. Mutta eipä näistä enää mitään, nyt on kiva jos saan ajettua 2-3 satasen lenkkiä viikossa ja ehdottomasti tärkeintä on päästä seuraamaan lintujen touhuja. 2 ja puoli vuotta sitten inhosin lintujen laulua ja lokit böö. Nyt lintujen tarkkailu ja äänten opettelu on maailman hienointa, ja tykkään lokeista tosi paljon. Ja sitten aiheeseen, vein aamukasilta lokeille savulohen paloja ( iso pala enkä saa kaikkea syödyksi) ja oli menny kaupaksi alle 2 tunnissa Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu yksin vs. tukijoukkojen kanssa
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: ja oli ollu ameriikassa huoltojoukoissa, eikä sinne yksiseen matkannu. Niin, jos olisit lukenut artikkelin kunnolla niin olisit kyllä nähnyt että ensikesänä lähtee itse ajamaan sitä kisaa. Ja joo RAAM ei olekaan yksikseen tapahtuva vaan "supported" kisa. Huoltoauto/autot seuraa perässä kisaajaa koko matkan ajan. Vähän sama kuin Mark Beaumontilla kun ajoi 78 päivään maailman ympäri. Sit on erikeen kisat missä mikään huolto ei ole sallittua vaan on "self supported". Guinnes World Record organisaatio ei erottele noita toisistaan (mikä on ihan perseestä) joten jossain maailmanympäriennätyksissä on vaikeeta/mahdotonta lyödä enää tuota Markin ennätystä jos haluaisi joku ajaa ilman tukijoukkoja kisan. Varmaan mahdollista jos tarpeeksi kova kanuuna yrittäisi mutta vaikeeta se olisi. Ruuan ja yöpaikkojen jne etsimiseen kuluu väkisin aikaa ja energiaa sen verta paljon, puhumattakaan siitä että ajaako 6kg pyörällä ilman varusteita vai 20kg täyteen lastatulla pyörällä telttojen tai bivybagien, makuupussin jne kanssa. Offtopic: Lael Wilcox muuten on yrittämässä parhaillaan maailmanympäriennätystä naisten puolelta. Ja taitaa sen viedä kyllä sen ennätyksen. Yllätyksekseni näköjään säännöt sallii Laelin reitin eli ei aja samaa rataa mitä kaikki aikaisemmat tyypit eli ei tarvii tuonne persläpivenäjälle mennä ollenkaan vaan voi kiertää euroopan etelästä Turkin läpi Tbilisiin missäs hitossa se olikaan ja sieltä sit lentää Ausseihin. Jää tuo Venäjä ja muut ihmemaat välistä just sopivasti. Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^ no luin joo että osallistuu...mutta kuten sanottu, on huoltojoukkoja ja varmaan muutenkin tukijoukkoja. Toisia kiinnostaa extreme-urheilu ja matkustelu, en missään nimessä lähtisi pyöräilyn takia matkustelemaan yhtään minnekään. Pyöriskelly akselilla Hämeenlinna- Vesilahti, huoltopiste Valkeakoskella. Ja pitkät lenkit jäi kun aloin jännittään niitä liikaa. Voi vitsit sentään mitä haloota tästäkin, pointti oli vaan että 20 000km vuodessa on joo ihan kiva mutta ei mitenkään erityisesti "!"
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 6 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: kisu jäädä auttamatta kakkoseksi tuon artikkelin rouvan kanssa jos lähdettäisiin vetämään ameriikan läpi nonstoppina. En muuten jäisi, olisi ihan mieletön reitti vaikka Route 69..pystyn oleen syömättä ja nukkumatta päiviä ( no ehkä jotain välipalaa pitäisi...)ja kestävyyttä riittää. Mutta ei tuolla kukaan ilman huoltojoukkoja mene.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^Jos haluut ajaa ilman tiimiä ja huoltoautoja niin sitä varten on TransAm kisa. Tervemenoa vaan!! https://transambikerace.com/
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 34 minuuttia sitten, VesaP kirjoitti: ^Jos haluut ajaa ilman tiimiä ja huoltoautoja niin sitä varten on TransAm kisa. Tervemenoa vaan!! https://transambikerace.com/ TCR on tällä mantereella Näyttävät lisänneen retkueita. Pyrenneille ja takaisin ja Balkania maastossa.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^Toki. Tässä puhuttiinkin ameriiikan läpi ajosta ja sille supported RAAMin korvike on toi self-supported TransAm. Ja maastossa Tour Divide mutta siinä ajetaan Kanadasta Meksikon raja-aidalle pohjois-eteläsuunnassa. Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^ ei ole todellista, tässä nyt oli kyse vaan siittä että 20 000km! huutomerkillä. Kun se nyt ei mitään erityistä ole. Ei kiinnosta ameriikassa kuin se Oregon Zoo ja Pacific lampreyt. Se vähä mitä nykyisin ajelen, niin ajelen ihan työmatkoja vaan. Nyt Amen tälle aiheelle, ei olisi pitäny edes mainita....
Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 20241 vuosi Meidän perheessä ei tuu vuodessa kaikki vehkeet yhteen laskien (autot, mopo, fillarit, vene ym.) tota 20tkm nykyisin
Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 20241 vuosi Elämäni 3. mätämuna tänään. Näitä saa näköjään varoa oikein urakalla. Onneksi konsta tietää, että muneja ei koskaan rikota suoraan muihin aineksiin vaan aina, korrrrostan sanaa aina, lautasen tai kupin kautta. Ei mene koko satsi pilalle. Muistakaa lapset tämä
Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 20241 vuosi 16 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Ei nii. Suurin osahab tyypeistä nyt ajaa sen 20 000 km/v No minä 58v ajoin sen viime vuonna, Suomessa. On tässä ollu välillä 8000km/v mutta useimmiten lähtien vuodesta 1999 on se 20t ylittyny. No ehkä tässä iässä se on melko kova suoritus, mutta jos on inspiraatiota ja tosissaan harrastaa niin mitenkään huutomerkillistä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään