Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viimeisin hankintasi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Noitahan saa rikki esim. itse tekemällä putkitöitä ja funtsimalla että vesivirta on analoginen sähkövirran kanssa... en nyt sano että itse noin olisin tehnyt...välttämättä... 😄 

• Viestejä 2.3k
  • Katselut 168.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Ja topikkiin liittyen hommasin wanhaan robottileikkuriin uuden akun, sekä veneeseen polttoaineen paineensäätimen ja takaiskuventtiilin bensalinjaan... niin ja pestävän 40 micronin bensansuodattimen.  Saksan Amazooniasta.

Ja tällaisen t-paidan...

No You Do It

Kirjoitettu

Jos asentaa grundfosin kattilan kuorien sisäpuolelle (lämmönvaihtajan kiertopumppu), niin yhtä lyhyt elinikä tuolla on kuin puolalaisilla sisarillaan - 5 vuotta. Kattilan ulkopuolella kestää enempi. Mulla lattialämmityksen pumppu vasta n. 20 v. Neljäs lämmönvaihtimen pumppu odottaa nyt lattialla vuoroaan. Luulen, että grundfosissa on samanlainen nailoninen siipipyörä kuin halvemmissakin. Roottorin päälle on vedetty ohut peltivaippa, joka alkaa kulumaan ja irvistelemään. Tuo vaippa alkaa pitämään ääntä. Äänen saa pois repimällä koko kyseenalaisen lierion pois. Sen jälkeen alkaa uusi (5 v ?) sykli. Kuulin kaverilta 😇

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
45 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Noitahan saa rikki esim. itse tekemällä putkitöitä ja funtsimalla että vesivirta on analoginen sähkövirran kanssa... en nyt sano että itse noin olisin tehnyt...välttämättä... 😄 

Putkityöt on pitkälti legojen liittämistä toisiinsa. Kymmenvuotias osaa kiristää helmen. Toisaalta olen nähnyt useamman paisuntasäiliön asennetun vesipuoli yläpuolelle. Veden pitää olla alapuolella. Yhde pohjassa tai alasivulla kyljessä. Nykyisen talon eka putkiurakoitsija väitti, että paisuntasäiliöön laitetaan tehtaalla oikea esipaine. Urpo. Vastapaine riippuu käyttökohteesta. Käyttöveden osalta vastapaine on 0,2 bar alle alapaineen, mutta mistä tehdas tietäisi halutut paineet. Pannun paisuntasäiliön esipainetta en meinannut saada toimimaan, joten lasketutin sen grokilla. Meni just napiinsa =n. 0,75-0,8 bar. Tuolla säädetään lattiakierron paine = 1 bar ja varoventtiili 1,5.

PS. Kaivoveden paisuntasäiliö toimi huonosti, joten purin sen. Kalvo oli liimautunut säiliön yläkuoreen. Kompuran paine ei riittänyt painamaan sitä irti. Irroittelin sen ja tuo toimi sen jälkeen X vuotta. Uusin kalvon pari kesää sitten. Kotieläinpuolella, jos ei kunnan tai osuuskunnan painevettä, niin isännät näyttävät käyttävän isokokoisia kalvottomia säiliöitä. Painetta pitää muistaa säännöllisesti lisätä.

Kirjoitettu
34 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Luulen, että grundfosissa on samanlainen nailoninen siipipyörä kuin halvemmissakin. Roottorin päälle on vedetty ohut peltivaippa, joka alkaa kulumaan ja irvistelemään.

Interwebs sanois, että noissa on PES (polyeteerisulfoni?)-komposiitti juoksupyörä ja rosterinen pesä. Ehkä hyvä, ainakin kuullostaa hienon teknisekltä 😀

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

Juu, helmen osaa kiristää lapsi, se ei jaksa kiristää sitä halki 🤭

Pytty tulee esipaineistettuna maksimiin. Idea on, että käyttäjä saa säädettyä paineen pelkästään päästämällä ilmaa ulos.

Kirjoitettu

Meikäläisen Grundfos on vanhempi malli. Uskoakseni ollut sijoillaan since 1990 kun talo on valmistunut. En ihan vielä lähde pumppukaupoille, kun noi muut ongelmat saa selätettyä niin sitten tutkitaan. 

Kirjoitettu
36 minuuttia sitten, weetee kirjoitti:

Ja kattilan yhteydessä se kiertovesipumppu paluupuolelle (viileempää vettä).

Täällä se on tietysti lähtöpuolella. Tosin putket on betonilattiassa, joten kiertovesi ei oo kovin kuumaa.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Pytty tulee esipaineistettuna maksimiin. Idea on, että käyttäjä saa säädettyä paineen pelkästään päästämällä ilmaa ulos.

Näkis vaa ja kuulis kolinaa. Reklamoin aikoinaan pumppulohjalle, eivät vastanneet.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tilasin juuri ranskalaisen Vélo Magazine pyöräilylehden kahdeksi vuodeksi (paperi + digi). Katson kuvat ja yritän alkaa opetella sanoja sieltä täältä kiinnostavasta aiheesta. Ehkä kahden vuoden tilauksen jälkeen osaisin edes jotain ranskaa. Olis hyvä opettaja ainakin kotona, about natiivin tasolla ranskaa puhua wife. Olishan tuo opettaja ollut tuossa vierellä jo 20 vuotta lähes mutta vielä ei oo inspistä ollut opetella.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Katson kuvat ja yritän alkaa opetella sanoja sieltä täältä kiinnostavasta aiheesta. Ehkä kahden vuoden tilauksen jälkeen osaisin edes jotain ranskaa.

Mä olin ranskalaisella kierrätyspisteellä täysin hukassa. Yritin sit kurkkia aukoista... Läheisen auton ikkunasta huudeltiin sit vielä neuvoja (?) ranskaksi.

• Jaune : Emballages plastiques, cartons, papiers, métaux RECYGO.
  • Vert : Verre (bouteilles, pots, bocaux).
  • Marron/Brun : Biodéchets et déchets organiques (compost).
  • Gris ou Noir : Déchets non recyclables (ordures ménagères résiduelles).
  • Bleu : Papiers, journaux, magazines.
  • Rouge : Métaux (parfois spécifique en entreprise).
  • Violet : Piles et batteries.
  • Blanc : Gobelets.

Kirjoitettu

Nykyään helppoa kun tekoäly kännyssä kääntää reaaliaikaisesti. En ole tositilanteessa kokeillut mut ite puhunut "kummatkin kielet" ja hyvin näyttäs toimivan. Mä Belgiassa luulin joutuvani puhumaan ranskaa aikanaan fillaritourneella ja kirjoitin foneettisesti vihkoon jotain sananparsia "huone kahdelle" ja lopuksi valmistauduin heittämään "shinä pallipää fransee"

Kirjoitettu

Viimeisin hankinta aikamoinen väsymys. Meni myöhäiseksi (puoli kahteen) ja kosteaksi ilta hotellilla ja 5.30 ekan kerran herättyäni sain enää huonosti ehkä vähän torkahdeltua. 7.45 oli aika nousta.

Kotiin 16 jälkeen päästyäni olen nukkunut sohvalla telkkaria katsellen.

Kirjoitettu

Harkinta-aika päättynyt, 6L ultraääniputsari.
10L olisi käytännöllisempi, mutta tilankäytön tähden kuitenkin tuon pienmpi.
Putsarin nettotilavuus kutenkin varsin pieni. Tuohon ei välttämättä mahtuisi maastopyörän suurin takaratas kokonaan, vaan joutuisi välistä kääntelemään? 
Enimmillään kai pari nyrkin kokkosta kikkaretta, mutta osia voi putsailla osa kerrallaan, kun ei olla urakkahommissa.

Kauheastihan tuolle ei käyttöä, mutta joskus voi aina tarvita. 
Kesällä voisi Rouvan Nexus7 -96 navan purkaa ja käyttää sitä tuolla.
Perämoottorin kaasarin puhdistuksessa käyttävät, mutta se nyt tosin on vielä uusi ja asentamatta.
Ruohonleikkurin moottorin voisi tietenkin varmuuden vuoksi purkaa ja kasata (huoltaa). Samalla maalata kopan ruostevauriot pois.

Varmuutta ei ole millä verkkojohdolla tulee, mutta laitepäässä näyttäisi olevan IEC 60320 C13/C14 liitäntä, eli siihen sopii se PC verkkojohto, joita nyt aina pyörii nurkissa ylimääräisenä. Ja kaupastakin sellaisen saa.

XZGw5NdRS.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.