Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

No en mä tuollaisesta säästä mikä nyt on, tykkääkään ( en oikeasti tykkää, liian kuumaa) mutta kun ei sillä tavalla ole kipeä ( kuume, pahoinvointi ) niin tuntuu keljulta olla kotosalla kun mitään ei voi tehdä, ei viitti istua soffalle kun sieltä ylös nousu on tuskallista. Kuten sängystä nousukin.
Eikä ole nälkä, jaffakin maistuu pahalta. Lukemaan ei pysty keskittymään kun kipu vie ajatukset.

On kuitenkin parempi olo kun aamulla, kävely on hivenen parempaa. Kyllä mä torstaina töihin menen, mutta pyörällä ei ehkä uskalla. Huomena käyn autolla kaupassa.

Mutta tämäkin onnettomuus tuli kun yritin etsiä yhtä nukkea, enkä löytäny. No eilen vielä katselin taskulampun kanssa, ja siellä se nukke oli (akryylimuovi-pömpelissä on jotain 60 nukkea niin ei heti löydä, eikä edes muista että aha, tommonenkin on...)ja sentäs sen rauhan sain.

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Kipu selässä ja kyljessä paljon eilistä pahemmat, myös olkapää on kipeä. Kipu vie voimat jaloista ja kädet vapisee. Enkä saa nukuttua kun muutaman tunnin. Ja siis ihan älyttömän kipeetä sängystä nousu ja makuullaan toiselle kyljelle kääntyminen. Lisäksi kyljen lihas kramppaa aika-ajoin.
Eilen vielä suunnittelin että jos hitaasti tekee niin käyn vadelmia poimimassa - en käy, ainakaan tänään.
Tarvii soittaa KVVY:n Samille, jos voisi järjestää mulle jotain kevyttä tekemistä 3.8.talkoissa. Hammaslääkärikin pitää perua, en pysty oleen siinä tuolissa.

Voi että harmittaa, sitten kun joskus pääsee ajeleen, niin aika pienestä  pitää aloittaa, ja mun satasen lenkkini taisi olla tässä.
Todennäköisesti on kylkiluita murtunu, mutta ei niitä mitenkään "hoideta" , ja mulla kaikki sairastelut ja kaatumisvammoista/rasitusvammoista parantuminen kestää kauan.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
7 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

mun satasen lenkkini taisi olla tässä.

Niin varmaan... Et usko itsekään mitä puhut. Mut tsemppiä siis noin muuten. Kohta oot taas vääntämässä yösatasiasi ihan normaalisti!

Kirjoitettu

No ensinnä en aja enää yölenkkejä, lähden yleensä ajeleen merisään jälkeen, eli aamukuudelta. Ja ne on jännittänyt, että ehtiikö ja millainen sää. Vapaapäivänä ei inspiroi ajaa kun joku tunti korkeintaan kaksi.
Työpäivinä kun kumminkin pitää lähteä niin käytän sen ajan ajeluun. Tämä 2-3 satasta viikossa ja muuten vaan linnunlauluajelua tai hyötyajoa on toiminut.

Aamulla kipu selässä ja kyljissä oli pahempi kuin eilen, kyllä mä veikkaan sittenkin kylkiluun/luiden pienimuotoista murtumaa. Ja ollu kivun takia pahoinvointia.
Tässä menee  pitkä aika toipua, etukumara asento ja erityisesti siitä suoristaminen tekee kyllä kipeetä. Samoin syvään hengitys. Puhumattakaan sängystä nousemisesta, äskö tuntui että en pääse ylös ollenkaan.

Kuten lainauksestasi luen siinä on toi "taisi", tässä voi mennä aikaa ja sitten päästä siihen kuntoon että pidemmät rupeamat on mahdollisia.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Mikä tässä nyt on, yleensä olen nukkumassa jo iltakasilta, tässä sitä nyt sitten koko päivä valvottu, ja tänääkin heräsin yö-yhden maissa mutta lepäsin siinä vielä pari tuntia.
Lisäksi koko päivän ollu pahoinvointia, ateria jäi huomiselle. Jos jo jaffakin tulee ylös niin en nähnyt järkeväksi syödä.

Kirjoitettu

Huomenta, en ole päiväkausiin saanu nukuttua, eilen illalla sain - mutta sääkset herätti, laitoin pienemmälle. Sitten heräsin aika lyhyin aikavälein kun wc-reissu kutsui. Harkitsin jo nukkumista eteiskäytävässä. Kamalaa kun joutuu tän kivun kanssa sängystä nousemaan, se kun on se kivuliain juttu.
Ei tässä kunnossa edes halua lähteä fillaroimaan.

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Kamalaa kun joutuu tän kivun kanssa sängystä nousemaan, se kun on se kivuliain juttu.

Mulla on mennyt kylkiluut 3 x, yleensä sikalatöissä. Tyräompelun jälkeinen paraneminen on kuitenkin kivuliain, mitä tulee sängystä nousemiseen. Laitoin sängyn yläpuolelle kattopalkkiin ketjunpätkän, johon saa kapean kuormaliinan. Liinasta voi vetää itsensä jalkeille käsivoimalla. 😁 Harmi, että keksin asian vasta kolmannen ompelun yhteydessä.

Kirjoitettu

^ ja otetaan vielä lisäpisteitä, on 37° ja se on mulla kuumetta, posket on tulikuumat ja siksi tämä lihaskipukin on pahempaa kuin mitä pelkästä kaatumisesa johtuisi.
No ei tarvi miettiä lähtisikö lenkille, mutta huomenna on pakko töihin mennä julkisella/bussilla. Nyt on ollu viikko vapaata, ja huomisen työpäivä on pakko, meille molemmille.
No ilmankos ruoka ei ole maittanut, ikävä kyllä menee nyt osa ateriasta ( jonka laitoin eilen) biojätteeseen. Ja tässä kun söin viinerin puolikkaan ( nimppareitteni kunniaksi ) ja vähän juonut jaffaa ja vettä, kaikki ne on ulos tulleet että turha tänään mitään kalaa syödä. Laitan pakkaseen ja yritän nyt kumminkin jotain juoda ja ehkä pussikeittoa.

harmittaa :( :(

Kirjoitettu
4 hours ago, alpensau said:

Mulla on mennyt kylkiluut 3 x, yleensä sikalatöissä. Tyräompelun jälkeinen paraneminen on kuitenkin kivuliain, mitä tulee sängystä nousemiseen. Laitoin sängyn yläpuolelle kattopalkkiin ketjunpätkän, johon saa kapean kuormaliinan. Liinasta voi vetää itsensä jalkeille käsivoimalla. 😁 Harmi, että keksin asian vasta kolmannen ompelun yhteydessä.

Tästäkö tulee sanonta "tyrät rytkyy"?

Kirjoitettu

^ ...no kyllä joo paksusuolenpoistoleikkaus ( avo ja sisä )oli se kivuliain, myös välittömästi olkapääleikkauksesta ( tähystys) herätessäni kääk! nythän se vasta kipeä onkin.
Itekin mietin että olisipa joku köysi jolla voisi vetää pystyy, mutta eipä täälä semmoista mahdollisuutta ole. Kaatumiskivut kumminkin uskoakseni hellittävät päivä päivältä.
Yleensä kaatumista seuraava päivä on pahin, siinä alkaa ilmaantua uusia mustelmia ja kipupaikkoja.
Mutta pakko kehittää tästäkin hyvä puoli -ei tarvi jännittää työmatkoja. Ja kutalkoisiin menen nyt ainakin katsomaan sähkökoekalastuksen ja jos siellä jotain kevyttä olisi tekemistä...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

EIKÄ! tänään suurin osa on näitä englanninkielisiä "muunmaalaisen ajokortin vaihto suomalaiseksi" joo, saan siitä palkkaa mutta nää on niin turhauttavia. Katsotaan numeroita ja piirretään kello.

Kirjoitettu
24.7.2024 klo 14.57, mgcc kirjoitti:

Tästäkö tulee sanonta "tyrät rytkyy"?

Täytyy olla jo aika paha vatsapeitteen lihaksen repeämä, että suolta tunkee enempi esille rytkymään. Mulla tunkee yleensä golfpallon kokoinen pallukka väärälle puolelle. Tuollaisen kanssa fillaroin Alpeilla 11 pv.

Kirjoitettu

No onpas kivulias aamu...särkee jo ihan ollessaankin.
Ja kyllä kestää pakettien tulo, yksi lähtenyt Vantaalta 15.7. mutta mitenkös saatais Pirkkalaan. Etukuponkeja pukkaa, en osta nyt mitään ennenkun nämä tulossa oleva on tullu.

Kirjoitettu

Palovaroitin halusi ilmoitella paristonvaihdon olevan ajankohtainen noin neljältä aamulla. Paikallistui khh:n laitteeksi nopeastikin, uni ei sitten enää tullutkaan; harmillisesti vaan iltavuoro edessä. Taitaa tulla pitkä päivä...

Kirjoitettu
39 minuuttia sitten, Köfte kirjoitti:

Palovaroitin halusi ilmoitella paristonvaihdon olevan ajankohtainen noin neljältä aamulla. Paikallistui khh:n laitteeksi nopeastikin, uni ei sitten enää tullutkaan; harmillisesti vaan iltavuoro edessä. Taitaa tulla pitkä päivä...

Mä siirryin pari vuotta sitten taktiikkaan, että vaihdan paristot suositusten mukaisesti kerran vuodessa. Noi yöllä patterin loppumispiippaukseen heräämiset ja sitten sen selvittelyt mikä niistä on se joka piippaa on kyllä ärsyttävää, että vaihdan mieluummin etuajassa. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.