Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 202510. Syys Kirjoittaja ^ kiitos kyllä. Ovat mua auttaneet, ja olen kiittänyt, tässä työttömyys/sairausloma tilanteessa ( 31,9e arkipäivä ja 30% ennakonpidätys...pitääkin varata aika verotoimistoon...) mutta nyt, en vastannu puheluun äiteeltä. Tiedän tunteen eläinten kanssa...., se on vanhemmilla varmaan aina huoli lapsestaan ( ja varsinkin epäonnistuneesta tämmöisestä luuserista) mutta mä teen sen. Ehkä saan tilatut tuoteet Tammelantori-REKO, mutta kyllä se pyöräilyhomma ,kyllä mä siihen kykenen kun on enempi kun tärkee asia. Murhasaaren mäet tulomatkalla voi olla aika paha.... Muokattu: 10. Syyskuuta, 202510. Syys, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 202511. Syys Kirjoittaja No ei hyvä aamu. Pyörryin hakiessani fillaria - että jäi aamuajelut ajelemati. Käyn illemmalla kaupassa. Ja voi että, seurannu sääksiliveä koko kesän ja nyt siellä vieraili 2 varista ja nyt 2 västäräkkiä! Eilen yritin variskuvia, ei onnistunu. Jah, lisää västäräkkejä sääksenpesällä....kyllä sieltä pientä apetta löytyy...
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 202511. Syys 13 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ kiitos kyllä. Ovat mua auttaneet, ja olen kiittänyt, tässä työttömyys/sairausloma tilanteessa ( 31,9e arkipäivä ja 30% ennakonpidätys...pitääkin varata aika verotoimistoon...) mutta nyt, en vastannu puheluun äiteeltä. Tiedän tunteen eläinten kanssa...., se on vanhemmilla varmaan aina huoli lapsestaan ( ja varsinkin epäonnistuneesta tämmöisestä luuserista) mutta mä teen sen. Ehkä saan tilatut tuoteet Tammelantori-REKO, mutta kyllä se pyöräilyhomma ,kyllä mä siihen kykenen kun on enempi kun tärkee asia. Murhasaaren mäet tulomatkalla voi olla aika paha.... Sä voisit vain soittaakin sinne verokorttilinjalle ja kertoa tän hetken tulot ja saisit loppuvuodelle uuden verokortin alemmalla prosentilla. Mutta saahan sitä siellä toimistollakin toki käydä, kun Tampere on tarpeeksk iso paikka että aspa vielä löytyy. Ens vuoden kortti lienee sitten valmiiksi muutoinkin lähempänä oikeaa tän vuoden tulojen perusteella.
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 202511. Syys Kirjoittaja ^ mä tilaan ajan. Olin jo menossa tuntia aikasempaan jonottaan....edelläni oli 20 jotain huivipäisiä, ja hirmu lämmintä aulassa. Tuumasin että mä en tässä ny 4 tuntia ala odotteleen. Joo mun tulot onkin tänä vuonna 31,9e/ arkipäivä miinus 30% verot. Tulee ens vuonna palautusta. Mutta ei ole todellista. Kävin normaalisti lähiPrismassa, laitoin ostokset hihnalle ja ihmettelin minne se ketsuppi jäi? Kun ei siinä aamukuudelta jonoa ollu, lähdin hakeen ketsupin. Tulin takas kassalle - ja sielläpä oli vartijatytteli odottamassa että varastin ketsupin. Mä olin ensin että no tuossahan se on...ei. Mennään koppiin. Selitin tilanteen noin sata kertaa, ja tää tytteli oli kyllä niin tyly "teen vaan työtäni" totesin että joka työssä pitää olla myös tilannetajua ja inhimillisyyttä, jota sinulla ei näköjään ole. "teen vaan työtäni" pyysin vettä, ei onnistunu. Just ennen kun pyörryin, siihen tuli toinen vartija joka totesi että 2 tuntia on nyt "hivenen kohtuutonta". Mä siis pyörryin, ja kun poliisit tuli niin kovaäänisesti että nyt herätys! Mä nimittäin makasin kopin lattialla. Kuulustelu, totesin että en missään nimessä pihistäny 2,39 euron ketsuppia ( kerroin mitä mulla on tilillä rahaa) ja kiistin kaiken. Tämä tapausj os menee käräjille, en mene sinne enkä ota omakustanteista avustajaa ( se on tosi kallista) polliisi totesi että tämä tuskin käräjille menee. Pyöräni oli vähän sivummalla, mutta polliisi ei suostunu ajaan 50m pyöräni luo. Olen kummiskin käyny samassa kaupassa, ja heiluttelen siinä kun tiedän että se pska tunteeton vartija seuraa. Se vaan on tosi, että oli se työ tai ammatti mikä tahansa, niin siinä pitää olla inhimillisyyttä, tilannetajua ja kuunnella mitä se "rikollinen" sanoo. Omassa ammatissani kyllä tein näin, ja just kun selasin kaikkia kortteja sun muuta, niin oli tullu tosi paljon kiitos-palautetta työstäni. Meistä kukaan ei ole virheetön, jos et ole virheitä tehny niin et ole paljo mitään tehny. Mutta se juttu, viisas oppii virheistään. Jossain vaiheessa kumminkin.
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 202511. Syys Kirjoittaja Ja vielä more fine. Korttipussukka kadoksissa. Kuoletin kaikki kortit, uusi pankkikortti tulee noin 2-3vko kuluttua. Tilasin myös uudet s-etukortin ja plussakortin. Kävin kaikissa kaupoissa missä asioin, ei korttipussukkaa. Etsiny kotoa jääkaappia myöten. rahakukkarossa on 30e ja sillä pitäisi sitten pärjätä, silmälasit jää hankkimata, ja ollaan sitten syömättä, saavutan 40kg omapainon.... Äitee on niin vihanen kun oon tämmönen pska ( mulla on vielä jokunen tehtävä, mutta se on ehkä 2 vuotta ja se on sitten siinä.) Mä en jaksa enää. Testamenttia laatimassa. Tie vain jatkuu jatkumistaan, ovelta mistä sen alkavan näin. Nyt se on kaukana jäljessä päin. Muut seuratkoon sitä jos jaksavat vaan. He saavat aloittaa matkan uuden, minä jaloin uupunein vaeltaen majatalon valaistun vihdoin näen, ja lepoon, uneen, saan tilaisuuden. Muokattu: 11. Syyskuuta, 202511. Syys, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 202512. Syys Kirjoittaja Lisää onkelmia. 3 kameraa hajonnu. tulee vaan mustia ruutuja. näyttö ei näytä mikä kuva tuli, ja muistikortilla näkyy ne mustat ruudut. Tää rx5 ei suostu laukaisemaan, aamulla ( siis eilen aamulla) vielä toimi mutta nyt ei enää. On tuossa 200-800mm tele, mutta kun se ei sovi mihinkään runkoon. Tartten uuden kameran. Antaakohan ne laskulla? kun siis pankkikortti kadonnu ( kuolutettu) jää tässä silmälasit ostamati ( pidän kaksia päällekkäin) ja neurologillekin meen vasta joskus ( ostin sen botoxin, kas kun siinä vaiheessa vielä pankkikortti oli)....viimesen kerran ostin plussakortilla 3 x Aino- jäätelöt kympillä, maksoin rahallal Sitten äkkiä kotia. Kävin vielä kaikki kaupat kyselemässä josko olisi pankkikorttipussi..ei ollu. Ja sillä reisulla kaaduin 3 kertaa, ekaksi kun otin pyörän ja ovee avatessani lipat. Sitten aika pahemmat lipat, ja nyt on reidessä kämmenen kokoinen mustelma, niitten muitten jalkahaavojen/rupien/mustelmien lisäksi. Jaha, on toisessakin reidessä haava ja mustelma. Onneksi housut säily ehjänä ja fillari, nehän ne tärkeimmät on. Jos isä ei tule kuskaan mua kameraliikkeseen, laitan ne isoon kassiin ja repuksi, ja pyydän paperilaskua. No ehkä isä tulee. Äiteellen en soittele, huusi mulle niin pahasti vaikka tiedän itekin että oon pska dementikko että ei tarvisi puukkoa haavassa enää vääntää..., onneksi on ensi viikolla terapia, seurakunta-avustua ja saa jutella, ja 20.9 olisi Nakkila. Isä ei suostunu sitä synttärilahjaksi, joten meen joko bussi+ taksi tai sitten fillaroin ja jos sippaan, niin tilataksilla sitten kotia. Jos tässä on enää 2 vuotta, niin otetaan näistä päivistä kaikki se hyvä mitä mahdollista on. Jäi nimittäin paljo kesken....kututalkoot, vielä kerran käyn neurologilla kun jäi sanomatta.... vien ruoka-apujonoon käyttämättömiä itelle turhia vaatteita ja tutuksi tulleelle rouvalle lahjapaketti....., ja sitten pari nahkiaisten vapautusta Kokemäenjokeen hieman paremmalla kelillä...tämä muuten oli yksi hienoimmista ellei hienoin hetki elämässäni, tuli sellainen tunne ( jolle ei ole sanoja) että ollaan yhtä ja luonto on maailman hienoin asia. Hyvää matkaa ~ ~~ katsoin että lähtivät uiskentelamaan. Se vaan että hanskat kastui ja jäätyi, ja kun nahkikset piti kuskata autossa kaikki lämpö pois. Oli kuitenkin sen arvoista, ja haluan kokea sen vielä uudelleen, ehkä ensi vuonna sitten... Viime tiistaina olin seurakunnan virrenveisuussa ( ja pyynnöstäni laulettiin se "tuli kirkkoon mies ja lapsi" vaikka en mä sitä pystyny kyyneliltäni..."isä minä tahtoisin jo kotiin, isä minua väsyttää") Pikkurahakukkarossa on 20 +10e ja jotain hiluja. Sillä pitää sitten pärjätä 2-3 viikkoa. Tänään ...tai siis eilen...jäi syömäti ja tänään aamupala myös.
Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 202512. Syys Kirjoittaja Mutta myös hyviä uutisia - tänään tv1 klo 13.16 "Valkoinen Peura" paras suomalainen elokuva ikinä . Siinä on piilomerkityksä, en ensin ymmärtäny, mutta sitten useamman kerran katsottuna - ymmärsin. Suositelen, ikävä jos ootte töissä mutta tulee se netistäkin.
Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 202512. Syys Kirjoittaja Eilisen 3 kaatumista, on ihan kivat mustelmat reisissä....ei herranjeesus, kämmenen kokoiset tummanpunaiset mustelmat. Että se aiempi kuva koivistani oli vielä pientä verrattuna nykyseen....ja käsivarsissa vertavuotavat haavat. Pikaliimaa ensiavuksi.
Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 202512. Syys Kerro vielä, mikä laukaisi ketsuppipullocasen. Olitko itsepalvelu- vai palvelukassalla ?
Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 202512. Syys 10 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Tää rx5 ei suostu laukaisemaan... Tartten uuden kameran. 20.9 olisi Nakkila. Isä ei suostunu sitä synttärilahjaksi, joten meen joko bussi+ taksi tai sitten fillaroin ja jos sippaan, niin tilataksilla sitten kotia. Pikkurahakukkarossa on 20 +10e ja jotain hiluja. Sillä pitää sitten pärjätä 2-3 viikkoa. Tänään ...tai siis eilen...jäi syömäti ja tänään aamupala myös. Hmmm... R-sarjan vitonen maksaa yli 3000eur ja tilataksikin nopeasti pidemmälle matkalle helposti satasia. Tuollaisten hinnat ei ilmeisesti tunnu missään (ei unohdeta sitä 100k€ nukkekokoelmaa) , mutta sitten pitäisi kolmella kympillä pärjätä viikkoja ja ruokajono kutsuu??? Ei taida nyt olla ihan prioriteetit kohillaan? Kysäise nyt ensin, kameran korjausta. Voipi olla että fiksaantuu satasella-parilla, jolloin sulla jää vielä 280 viikoksi ruokarahaa... 😉
Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 202513. Syys Kirjoittaja ^ poika laittoi säädöt kohdilleen. Sain ostotarjouksen 200-800mm teleestä 1000e, ja kun muutama satanenkin olisi kelvannu mutta poika sanoi että se on ryöstöä, enempi siittä pitää antaa. Löysin vielä vastavalosuojan ja jonkun toisen suojan, vien ne Rajalakameraan maanantaina. Todella hyvä diili mulle! Mulla on nyt ihan tarpeeksi kamerarunkoja ja obiskoita 5 runkoa ja 6 obiskaa...eniten tykkään Canon EOS700D kun siinä on pistetarkennus, muissa on semmoiset "ruudut". Tykkään myös tästä R5 sillä siinä näkee asetuksia laitellessa millainen kuva tulee, se on ostettu ajat sitten kun olin vielä töissä, ja 800mm obiskan sain kun samalla siinä oli mies joka antoi vaihdossa....ja mä ostin sen käytetyn. Ja sitten tämä herrasmies tuli ajokorttitarkastukseen mun luo! ihan mieletön kohtaaminen, ja siinä vähän enempi jutusteltiin kuvauksesta. Eri kuvaustarkoituksiin on omat juttunsa. Senverta olen kuvannu että ainakin nukkekuvien suhteen tiedän just missä pitää olla ja mihin aikaan, ja mitkä säädöt ja kamerat. Se on kuule sillä lailla että harrastusta on hyvä olla. Olen todella iloinen että aikanani kun olin töissä ostin nukkeja, tarvikkeita sun muita. Hyvin harva nukke on alkuperäisessä asussaan, kun olen tehny näitä omia juttujani, asuja ja tarvikkeita. Ja kumpi se nyt kivempi olisi - hieno mersu tai käytetty ferrari ( paitsi että nukeillani on Ferrari ja Maranellosta tilattu....silloin 5000e ja nyt se on 15 000e, että hyvät kaupat tein ) vai harrastusta ja tekemistä. Mä valitsin jälkimmäisen. Laitetaanpa Ferrarikuva 😎äitee teki tuon mekon, ja voi että tuli hieno loiste* ' sitten tätä omatekemää....elämäni biisin inspiroimana, kyllä se kaikki kipu goes away ja sitten tutkitaan nahkiaisia, lopuksi nahkikset palautetaan takas jokeen, mä olen toi oikeenpuolimmainen
Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 202513. Syys Kirjoittaja No sitten vielä terveisiä 🙂 kävin ruoka-apujonossa ja vein sinne myös turhia tavaroitani. Siellä paikan puuhamies tuli jutteleen, että mulla on niin hienot jutut ja kokemukset, että voisinko tulla esitelmöimään - nahkiaisista. No todellakin, mutta ensi viikolla on niin paljo menoja, että 26.9. olisi sitten se. Alan tässä jo hyvissä ajoin tehdä valmisteluja ~ ~ ~ Kyllä elämässä on kivojakin asioita 🙂
Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 202513. Syys Kirjoittaja Ja lisäksi isä tuli antaan rahaa että selviän sen 3vko, ennen kun pankkikortti tulee. Ja äitee oli vaan ollu huolissaan, mutta nyt sovittiin. Ja kun pankkikortti on kuoletettu, niin eipä onnistu maksaminen paypalilla. Tarvittee sitten taas päivittää tiedot tai lisätä se uusi kortti. Mietin tuossa jos jotain nukkeja myisin.....mutta ei näitä voi myydä satasella. Ja sitten semmoinen hieman ikävämpi asia, kun on sisimmässä tunne että elimistö ei kovin kauaa kestä. Siksi sitä tarttee nyt tehdä sitä mitä voi ja elää. Sääkset on näköjään jo lähteneet, ei päiväkausiin enää mitään pesällä. Mutta miten ihmeessä mulla on sähköpostissa 40 viestiä! joo ei kannata enää ostella mitään. Muokattu: 13. Syyskuuta, 202513. Syys, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 202513. Syys Kirjoittaja Nyt kun on ollu 2 päivää stressin takia syömäti, niin tänään laitoin lihiksen, nakin ja äiteen tekemiä lihapullia sekä perunasalaattia, ja toki mausteet sinappi ja ketsuppi. Voi että oli hyvää, kalaruoka on nyt vähän tökkiny niin pidän kalasta vähän taukoa. Aloittelin jo ny tekemään nahkiaismateriaalia, piirrän ite ja tilasin ilmaset nahkiaislehtiset Kalatalouden keskusliitosta. Laitoin 6.....no sinne meni 27..... Olen nyt tosi iloinen, se on tonni tulossa obiskasta, hyvät välit vanhempiini taas ja kyllä se muuten menee niin että käyn fillarilla Nakkilassa. Lähden vaikka aamukolmelta ja ajan sen 2km motaria kun Nokian kautta tulee pitempi. Kyllä tää tulee onnistumaan, Ja kas, löytyi plussakortti ja kelakortti, eli saan huomena lääkkeet ostettua. ja sitten
Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 202513. Syys Kirjoittaja 12.9.2025 klo 09.52, alpensau kirjoitti: Kerro vielä, mikä laukaisi ketsuppipullocasen. Olitko itsepalvelu- vai palvelukassalla ? No menin kassini kanssa ja kaadoin ostokset hihnalle. Ja missä se ketsuppi on? mä käyn hakeeen uuden. Kun tulin kassalle, siinä oli vartijatyttö ketsuppipullon kanssa, että pihistys. Ja mä siinä jo sanoin että hei kiva kun löysit....ei auttanu, mennään koppiin. Pyysin sitten vettä kun janotti....ja sanoin vartijalle että jokaisessa työssä on tärkeää tilannetaju ja inhimillisyys. "mä teen vaan työräni" vtun pska. Siinä jo vuoro vaihtui, kahden tunnin kuluttua pyörryin. Sitten tuli toinen vartija joka totesi että on nyt kohtuutonta 2+ tunnin istunto. Yritin selittää että mulla on xxxxxxtilillä rahaa, ei ole mitään tarvetta näpistää 2.39e ketsuppia. Kutsuivat poliisit, olin pyörtyneenä lattialla ja ne siinä huusi että ny herätys. fillarini oli lukossa, pyysin että poliisi ajaisi siihen fillarini viereen. Ei. Kiistin näpistyksen polliisi totesi että tämä varmaan ei mene kärjälille, en mene sinne vaan kirjallinen selvitys on ok, enkä todellakaan hanki jotain pitun kallista asianajjaaa. Totesin vartijoille ja poliiseille että Jumala tietää miten asia on. Tämä tapaus tuskin etenee käräjille., kiistin kaiken pihistyksen.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään