Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tempokisun terveisiä

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

🙂 kiitos ja kiva että asiallisesti kirjoitat. Fyysinen työ käy, mutta teen hitaasti ja pieninä annoksina, kuten myös kututalkoissa. 

Soitin Nahkiaispaistamolle - huomena ei nahkiaisia.
Olen käyny talkoissa ja paistamolla vuodesta 2018 > talkoiltu 50 kertaa, ja tämä on ensimmäinen kerta kun nahkiaisten rauhoituksen loppuessa seuraavana päivänä  eli 16.8. ei ole paistettavaa...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kirotusvirhe taass....

• Viestejä 232
  • Katselut 13.6k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Yritin sun puolella olla tuossakin. Ja sinä vaan haukut... Ja jos et tajua kertakaikkiaan miksi sut tänne omaan osioon siirrettiin (mikä oli Sulolta todella hieno vastaantulo kun et saanu kokonaan ken

• Ja kas, Laji.fi - foorumilla mut on ylennetty luottamustasolle 😄 mä olen semiaktiivisesti sinne nahkiais- ja lokkikuvia laittanu...( teknisesti mulle vaikeeta, mutta onnistui ) tätä kautta pääsin myös

• Huhuun.. kuulolla ollaan!

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No, otetaan ekaksi voimistelua ( viitaten normaaleitten tyyppien "vanheneminen")
Olen itekin tuumannut jospa kävelisi 4 kerroksen rappuja edestakas, mutta jalkakipujen takia ei ainakaan nyt. 
Mutta teen päivittäin 3-4 kertaa: kyykky ( omalla painolla, siihen rahaan kun polvi kestää) noin 100 kertaa, sitten rintarangan avausta ja samalla pohjetreeni...sitten istumalla venytys jalat harallaan, siitä päästään hyvin vatsalihasliikkeeseen, ja vierellä odottaakin 25kg punnus, sitä punnerrus 10 kertaa ja vaihtuvalla otteella. 
Jatketaan spagaati ,selkälihasliikkeitä, etunojapunnerruksia sen mitä jaksaa, ojentajapunnerrus ja sitten vielä hauiskääntö sillä 25kg puntilla. 
Viimeisenä on a. karhukävely, voi tehdä nopeestikin. Ja siitä vielä b. jänishyppely, eli kämmenet lattiaan ja hyppäät jaloilla perässä. Yllättävän raskasta, kaadun hengästyneenä viimeisen hypyn..
Lisää liikkeitä ja/tai pidempiä sarjoja tulee. 

Mutta ruoka on myös tärkeetä, suosittelen kalaa ja kasviksia. 

Sairaus ( vakava masennus ) on aiheuttanut ikäviä tilanteita kun menee muisti. Mikä se on kun pyörällä on pyörien päällä semmoinen ettei kura roiski...en saanu mieleeni. Äitee..lokasuoja. Etsin avaimia, no ne on kädessä. 
Jännitän ja pelkään kaikkea, tämä nostaa verenpainetta lääkkeestä huolimati ( normaalisti oli lääkkeen kanssa ihan ok 135/80. Nyt on 200/100) ei sille vaan voi mitään jos jännittää. 
Joo, mennään ( isä kuskaa, voi tulla myös tukihenkilöksi? ) Tayssiin johonkin tapaamiseen...mutta jos asiat käy liika vaikeeksi sen pskan paperisodan takia....jos jotain tukea jostain saa...mutta työkykyinen en missään tapauksessa ole. Jo kaupassa käynti on stressaavaa. 

No ~ huomena ajellaan Nakkilaan, vuoden odotetuin nahkee juttu ~ 

kirotusvirhe

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Oletteko tyytyväisiä kun yksi hylkiö pyristelee....pariinkin otteeseen olisi täältä tullu tieto näille valittajille,
kun on sitä ja tätä...
Mutta ei sitten väkisin. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jännittää, kohta lähdetään kohti Nakkilaa ~ ~ 
( toivottavasti tämä päivä sujuu ongelmitta, tässä on joka päivä ollu jotain ikävää..)

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ öö, ihan ok,  paitsi että isä saisi ajaa hieman hitaammin ( tai ehkä se vaan repsikan puolella tuntuu siltä)
Mietin että pitäisikö ottaa pari ajotuntia sitten kun...
Isä ei yhtään ymmärtänyt miksi halusin kuvata tietyssä paikassa, ns. sääkuvat kun tullaan nahkiaispaistamolle.
Eikä sitä että nahkiaisten takia ajaa tämmöinen matka, ihan turhaa....no ei todellakaan ollu turhaa! vuoden kohokohta  ~ ~ ja vihdoinkin sain katsella maisemia, tuolla viljellään kauraa ja tuossa ruista, ja perunapeltoakin riitti, hei päästetään valkohäntäpeuran mennä...

Äh, unohtui ottaa paistamolla sisäkuva, kun kaikki menny uusiksi ja kuvaajalle vaikeeksi. No, olen kyllä ottanu tässä 6 vuoden aikan niin paljo nahkeita kuvia että kyllä tää on tässä. Ja kun ei ole enää akvaariota, ei niitä nahkiaisen suun kuvia lasissa kiinni enää voi ottaa. 
Mielestäni jos olet saavuttanut oman parhaasi ja sitten huomaa että enempää ei pysty...myös urheilu/kuntoilussa kuten kuvauksessa
Ja kyllä se oli se jännitys; äskön mittasin verenpaineen 182 /75 ( ennen Nakkilaa 200/105 ) 

Mutta yksi syy lisää minkä takia jaksaa elää..

Nakkila19D%20na2c.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

..en mä kohta enää jaksa, isekseni täällä .. tulee tunne että oon hylkiö, eikä se ole pelkkä tunne. 

lokit521d1.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ niin on kiitoksia vaan , ja olen pitäny kirjaa. Mutta siis "juteltua" muitten kanssa. Ihan sama kun kolussa, yksikseni olin. Jälkeenpäin entinen luokka"kaveri" tuli sanoon että heitä harmitti kun olen kaikessa paras ( paitsi urheilun kenttälajeissa ja pallolajeissa, mutta sulkkiksessa olin hyvä. 

No, joka tapauksessa kiva että kiinnostaa 😄 mä en ole käyny lukemassa teidän postauksia paitsi sivupalkkia. 
Harmittaa kun ei saa kommentoida, ja jollain palstalaisella oli vaiva ja tiesin mikä mutta ei sitten, väkisin. 

Kävin tänään terapiassa, terapeutin mielestä olen selvästi työkyvytön, että turhaa hakemuksia yms. laittakee tämä eläkkeelle. Ei tarvisi jännittää ja täytellä lomakkeita.
Stressi ja huoli on aiheuttanut muistamattomuutta ( mikäs se kasvi on kun polttelee, missä on avaimet - kas kädessä..) 
ja keskittymiskyky heikentynyt. Itkin illalla, mutta nyt myös aamulla ja jos olen lintuja havainnoimassa ( luonto kauneudessaan )...ja nytkin herkistyin. 

Ja tämä "kaatumatauti" kun otan pyörää ja meinaan laittaa koiven pyörän yli...kaadun tai meinaan kaatua. Käännökset on myös vaikeita. Ja ylämäet...akoinaan just ylämäet oli mun valttikorttini. Nyt menee ylämäet jotain 12km/h...

Tässä tempoillaan Kälviällä ism- tempo. ( paras aika kaikkia ikänaisita ) ennen hopeeta voitin 3 min erolla, ja just tässä sateessa sähkövaihde ei toiminut...onneksi oli tasaista ja. Olin jotain 55kg, mutta lihas painaa enmpi kuin läski, mä olen nyt varjo entisestä...

Py%C3%B6r%C3%A4ily03%20K%C3%A4lvi%C3%A4n

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ joo siis ylämäet menee 10km/h. Mutta ei tässä kiirettä ole. 
30km on maksimi mitä päivässä jaksan ajaa, ja käsitellyt nämä "pitää ajaa satanen (vähintään) päivässä " asiat jo. 

Edelleen käyn taistelua painonhallinnan ja taloudellisen tilanteen kanssa, että miten tulen toimeen. 
No, painonhallinta ei ole onnistunut > huomena on lihapullia, makkaraa ja perunasaattia, ehdin jo ottaan tämän päivän aterian kalat "à la tempokisun erikoinen" eli sitä sun tätä...jääkaappiin sulamaan. 
Järki sanoo toista kun tunne; miksi kituuttaa kun et sä kuitenkaan 65v elä, anteeksi mutta on tuntemus että jossain vaiheessa elimistö sanoo yhteistyösopimuksen irti. Että kannattaisi elää ja kokea sen mitä voi.  ja missä pirussa se ilmoitus ajokiellosta ja sen kestosta tulee! jo tieto auttaisi mutta nyt olen löysässä hirressä.

Pienetkin asiat luonnossa on saanut isomman merkityksen ja herkistymisen. Tänään aamulla ajelin kauppaan, ja Pereen tiellä - kuollut pieni orava, ja oli vielä lämmin. 😭 ( ääneen itkevä) olin siinä aika pitkään, ja laittelin oravan sopivaan paikkaan ja heinää ylle sekä pieni kukkanen. 

Mutta olisiko ketään kun tuossa on nää Diadoran 2 kertaa käytetyt ( silloinkin temposukka )  klossimonot, on numeroa 41 mutta 38 jalkaan menee. Annan ilmaseen jos tulee hakeen, mutten 15e postikuluja.
( huutonettiinkin laitoin ) ei haluais heittää hienoja monoja pois, mutta en voi ajaa klossisilla. 
diadora1.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Huomenta, no jopas  kello on kohys 4! mä luulin että kohta 5...Semisti jännittää tämänpäiväinen tapaaminen Tayssissa.
Että minne suuntaan menee tämä epätoivoinen tapaus ( ja aika sokkelossa se paikkakin on, lähdetään jo hyvissä ajoin, ja sitä reittiä kun koko ajan käännytään oikealle. 
Laitoin paperille mitä haluan sanoa, muuten ei muistu mieleen varsinkin kun jännittää. 
Onko se työkyttömyys ( kysyn kyllä että miten aiotte mua "kuntouttaa" ).kuntouden parhaiten kun asia olisi selkee, kun sokeekin sen näkee että tässä ei ihan työkykyinen henkilö ole ( paitsi jos se on nahkiaistutkimusta). Taustalla on myös se sairauskohtaus, ja muu aiempi sairastelu. Ja aika varmuudella alan itkeä, kun nytkin...

Vaikeina hetkinä luonto auttaa ja on auttanutkin. Tämä on yksi ikimuistoisimmista luonto-kokemuksista ( jonka toivon tapahtuvan vielä ensi vuonna hieman paremmissa olosuhteissa ) Kun noita "elävä nahkiainen kädessä " on jo "aika paljo" 

nakkila24h%20vn3b.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ eh, ihan täynnä kirotusvirheitä ja häröilyä...stressi ja jännittäminen, ajatus ei kulje, sanat unohtuu ja kirjoittamisen kanssa hivenen ongelmaa. 
surkuhupaisaa, 18 vuotta sitten olin joissain testeissä, mutta silloin piti todistaa että olen työkykyinen. Ja nyt sitten ihan päinvastoin. Entäs jos siellä olisi se sama lääkäri joka tuolloin kirjasi " ...on manipuloinut itseään tehden itsestään täysin tunnistamattoman mm. värjäämällä hiuksensa", olisikin hauskaa mitä hän tuumaa nykyisestä hiustenväristäni 😄  

Todennäköisin käy niin että en mee enkä tee mitään, elän vapaaherrattarena. Ei tuloja ei veroja ja tästä älyttömästä lomakesysteemistä pois. Ne lomakejututkin vie todella paljon energiaa ja turhauttaa. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ 😄  no sinnehän me mentiin, isä kuskasi. Mun reittiohjeet...olisi pitäny vasta seuraavasta kääntyä..., mutta perille päästiin.
Tulomatkalla isä selvisi hyvin myös Viinikan liikenneympyrästä, ja sitten kirottiin näitä Rantaperkiön ja  Partolan "liikenneympyriäisiä" kuka menee eka, tuolta tulee...nyt voi mennä. 

Jännitin, mikä oli turhaa sillä oli tosi mukavat hoitaja ja lääkäri, tunsin että auttavat mua ja saa ottaa yhteyttä. 
Sairauslomaa jatkettin vuodenvaihteeseen, ja sain noita eläkehakemuspapereita myös. 
Helpotus sentään. Ja kyllä, yhtä kokemusta rikkaanpana, ja iloista sellaista. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No, kerrankin tilanteestani totuudenmukainen B-todistus. Tosin en paina 43kg vaan lähempi 41....laitan sen omaan selvitykseeni ( pakollinen lomake täytettäväksi ) 
Jos tällä lausunnolla ei saa työkyvyttömyyseläkettä niin ei sitten millään. 
Äskön ajelin 34km, melki 2 tuntia meni, tosin haahuilin autokauppojen pihalla ja katselin olisiko sopivaa...tämä matka on nyt tämänhetkinen maksimi. On silti eri pyöräileekö "pakko" vai "kiva ulkoilla". 

Äitee ei lue tätä...aattelin että vien tämän kituuttamisen tappiin ja ostan itelle jouluna jotain ylellisyyttä .... Joulu tulee olemaan todella raskas, kun joka puolella postikorttijoulua ja "tule joulu kultainen" ollaan yhdessä ja kaikilla on kivaa.
Oli aiemmin perinteeni että jouluna paistettua nieriää. Nyt se taitaa olla ( kuten viime vuonna) nahkiaisia, tilaan sieltä nahkeen paketin. Ja vien linturuokinnalle ( ehkä silloin jo ruokinnan aika ) jotain extraa. Liikutuksen kyyneleitä ei voi välttää...
Yritin joulunahkisia...aattelin että innostuvat joulupallosta...jaha, ei sitten
nakkila21b%20n24a.jpg?img=smaller

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.