Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 202527. Kesä Tää on Sulon omakustanteisesti pyörittämä keskustelupalsta. Mitä sä haluat ? Jos ahdistaa enemmän, avaa peltinen psykiatri (jos Pirhan palvelut ei kelpaa).
Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 202527. Kesä Kirjoittaja ^ ei ahista, ja autohan pääsi katsastuksesta läpi = hyväksytty. Se oli se tärkein asia. Kun kirjaimellisesti mun auto ei ole vaan auto, vaan rakas ystävä. Ja joo, käyn Pirhuon palvelussa. Olisi vaan kiva jos voisi jutustella muuallakin kun omassa kopperossa....olen todennäköisesti ainut kun tiedätte mun koko nimen ja ammatin ( jota en ite kerro missään, kovasti on näköjään kiinnostanu) itellä ei ole mitään tarvetta tietää kenenkään nimeä tai ammattia. Omasta mielestäni mulla ei ole ammattia. Ja kuten sanottu, kun kaikki pska tulee kerralla, niin siinä menee aikansa että käsittelee asiat. Ja onhan tää "jäsenkö" enempi kuin pelkkä "jäsen" 😂 Muokattu: 27. Kesäkuuta, 202527. Kesä, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 202528. Kesä Kirjoittaja 26.6.2025 klo 14.36, VesaP kirjoitti: Täällä sun omassa osiossa ei haittaa vaikka valittasitkin! Siksihän tänne tehtiin tämä. Täällä varmaan on lupa avautua vaikka mistä, kuhan pysytään hyvän käytöksen rajoissa. Jos joku ei haluu lukee, ei tarvii tulla tänne. Tai no, näkyyhän nämä viestit alkuosiltaan tuolla "Uusin sisältö" palkissa mutta jos joku siitä jo herneet nenään vetää, niin se on hänen ongelmansa, ei sinun. Niin ja kenelläkös on se pitkään jatkunu "tenniskyynärpää" ja selkäkivut. Nehän ei ole valittamista. Tää on ukkojen palsta, naispuolista ei suvaita ja on suomenmestaritar useammassa lajissa. Ja työtönkin vielä. Siinä onkin semmoinen rikosrekisteriote että istu siellä pikku vankilassasi... En ole kertaakaan kirjoittanu että voi voi kun on kurjaa. Jaha, oikeassa tassussa murtuma - on toteamus, ja kyllä se siittä paranee. "Kerää kamasi ja häivy" kertoo enempi sanojasta ( tai siis kirjoittajasta) kuin viestin vastaanottajasta. Muokattu: 28. Kesäkuuta, 202528. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 202528. Kesä Yritin sun puolella olla tuossakin. Ja sinä vaan haukut... Ja jos et tajua kertakaikkiaan miksi sut tänne omaan osioon siirrettiin (mikä oli Sulolta todella hieno vastaantulo kun et saanu kokonaan kenkää täältäkin) niin ei voi mitään. Parempi kun en itekään enää tsemppaa sua mitenkään. Ei jaksa enää.
Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 202528. Kesä Kirjoittaja ^ kyllä se on täälläkin jaksamista, kukaan ei voi sössiä elämäänsä näin kuten minä ( no saavutus sekin).... Mulle on annettu nyt niin paljo diagnooseja että olen ihan sekaisin ( no olen mä aiemminkin ollu mutta nyt oikein huolella...). Päätin että yritän työkyvyttömyyseläkettä ( kertoo sekin jo jotain....) en vaan jaksa käydä koko ajan jossain lisätutkimuksissa. Jotka vie rahaa. Jos on menty tällä kolesterolilla, verenpaineella, maksalla ja munuaisilla tähän asti niin mennään jatkossakin, verenpaine vaihtelee ihan sen mukaan jos on stressiä ( ja sitä on) . Ja maksahan kestää koko elämän ( by Juice Leskinen). Tiedän, oon sössiny, tehny vääriä valintoja ja oon varsinainen jääräpää, ja en mä teitä nyt hauku - te olette järkeviä ihmisiä, minä en, en ole kasvanut aikuiseksi vaan pöljäkkeeksi. Mutta loukkaahan se että olen sairas ja annetaan ruoskaa. Hyvää tässä on se, että pienetkin hyvät asiat tuottaa suurta iloa. MUN auton katsastus = hyväksytty oli se jännitettävin ja tärkein asia. Lintujen havannointi on aivan ihanaa, tänään ei kuvia tullu mutta paljon havaintoja; uutena että siellä uiskentelee myös haapana, ja sitten valkoposkihanhi ( ei kanadanhanhi) telkällä 2 pientä poikasta. Pienenkokoiset varikset varmaan myös poikasia, mutta ovat jo tottuneet minuun ja kävellään vierekkäin. Kaikki meneminen jonnekin jossa on muita ihmisiä jännittää, mutta yritän että meen vaan. Tätä kirjoitessani kyyneleet valuu. Parhaani yritin - se ei riittäny.Riitti jokuseen suomenmestaruuteen, mutta elämä meni pepuilleen. Mut on bannattu 4 foorumilta useampaankin kertaa, että saavutus sekin....( nukkefoorumilta kun laitoin nuken hintoja, ja sitten nahkiaiskuvia osioon " pets and nature"? ja näitä en ymmärrä, kissakuvat kelpaa mutta nahkiaiskuvat ei...) No en minäkään enää kohta jaksa. Muokattu: 28. Kesäkuuta, 202528. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 202529. Kesä Kirjoittaja Varhaishuomenta, hei VesaP, Tomppa ja alpensau, älkää ny kääntäkö selkää kun tässä on sairas epätoivoinen akka, joka yrittää selvitä sen ajan mikä säädetty Korkeimman taholta on. Tämä nahkiainen pääsi jatkamaan elämäänsä Kokemäenjokeen...yksi mun unelmista, saada vapauttaa nahkis takaisin kotiin... Muokattu: 29. Kesäkuuta, 202529. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 202529. Kesä Kirjoittaja Mitä katsoit telkkarista viimeksi? Laitoin herätyskellon....mutta kun en muistanu aktivoida herätystä. The Revenant, yksi hienoimmista ellei upein elokuva ikinä. No näin lopun, mutta nyt kyllä jäi loppuloppu näyttämättä. Se nimittäin loppuu että Leonardo DiCaprio vaihtaa vaatteet jokun kenraalin kanssa ( joka ammutaan) ja laittaa pölkyn että ikäänkun ratsasataisi, ja tää pahis jää kiinni, ja DiCaprio luovuttaa pahiksen alkuperäisasukkaille. Nyt loppui siihen että DiCaprio ja kenraali ratsastaa ja näkee pahiksen. No, ehkä tämä tulee uusintana vielä joskus ( nyt oli uusinta no:2) Mikä ihmetyttää/yllätti ? se että olen merisään 05.50 jälkeen nukkunu koko päivän, kuumetta 38+, pitäisi jossain vaiheessa varmaan jotain syödäkin. Palstalaisten pahoinvointi myös ihmetyttää, sillä se sanominen kertoo enempi sanojasta kuin kuulijasta. Muokattu: 29. Kesäkuuta, 202529. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 202529. Kesä Kirjoittaja Ja kas, Laji.fi - foorumilla mut on ylennetty luottamustasolle 😄 mä olen semiaktiivisesti sinne nahkiais- ja lokkikuvia laittanu...( teknisesti mulle vaikeeta, mutta onnistui ) tätä kautta pääsin myös laittamaan jutun nahkiksista "Satakunnan luonnonsuojelija"- lehteen ja tapaamaan toimittajaa. Luontokokemukset on kyllä parhainta mitä elämässä on. Ja niitten takia jaksan jatkaa....( ja myös "syödään kalaa" - foorumilla olen "huippuosallistuja" ) mieti, miksi mä olen täällä hylkiö.... Muokattu: 29. Kesäkuuta, 202529. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 202530. Kesä Kirjoittaja Huomenta! Yöllä taas heräsin ja jäin katsomaan "Indiana Jones ja tuomion temmppeli" - siis tämä on retuseerattu versio, sillä alkuperäisesssä se joku "pappi" oli ottamassa Indyn sydäntä, ja lopussa lapsikuningas palautui hyväksi. Indy ja "Shorty" jäi jumiin kivikammioon, shownainen laittoi kätensä yököttävään koloon...ja nää pelastui. Ja loppui siihen kun Indy ja shownainen suuteli, Indy laittoi hattunsa peittoon. Jaha, shamppanjan ostot on puolittuneet, ei ole aihetta/varaa juhlaan. Olen mukana tässä. 16.8. illalliselle ostan shamppnajaa, mutta ei mitään 500e putelia, ehkä miniputeli. Tällä viikolla tullee Turun reissu, viimeinen sellainen. 5 nukkea kuvattavana, kahden takia ei kannata. Autokin tykkää kun ajellaan vähän pidempi lenkki. Muokattu: 30. Kesäkuuta, 202530. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 20251. Heinä Halvimmat shampanjat taitaa olla vain jotain 30 euroa pullo (normikokoisina). Itsellä kallein on lasi Domppa-pullosta vaimon sukulaislapsen ristiäisissä aikanaan. Mutta ei se tainnut paljon yli 100 euron pullo olla ellen väärin muista. Meidän peruskuohari kotona on Anna de Codorniu. https://www.alko.fi/tuotteet/505457/Anna-de-Codorn-u-Organic-Cava-Brut/
Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 20254. Heinä Kirjoittaja Sairauskohtaus viime viikolla. En nyt viitti enempää tästä, kun en itekään ymmärrä kaikkea. Vaihtoehtoina ajokielto vähintään 3kk ( sekin selviää sitten myöhemmin) tai TAYS-osastolle. Auto on nyt isällä, etten vahingossakaan lähtisi ajelemaan. No, tuleepa hyötypyöräilyä - kuten tänään yhteensä 15km - isäni on luvannu viedä mut Nakkilaan 16.8. Ite varmaan menee jonnekin kahveelle sillä aikaa...ja Nahkiaispaistamolta tullaan syksyllä Tammelantorille Reko-myyntiin, niin pyöräilen sinne sitten. Monta asiaa jäi nyt sitten välistä, mutta onpa syitä elää ensi kesään...rahaa säästyy ( esim. bensat) ja tulee pakostakin enemmän pyöräilyä, lenkkeily ei tule ainakaan vielä kyseeseen, mutta noi lyhyet asiointiajot ( kauppa, posti, ruokajono, tk) sujuu pyörällä tai hitaasti kävellen. Nauratti tänään kun kävin postissa, ja tulin tuttua reittiä Prisman kautta - ??? miten täältä pääsee pyörätielle? semmoinen myllerrys ja vain yksi kapea autotie tulo-meno. Ja joka päivä erilailla. Eikö tää mun sairastelu-kiintiö ole jo täynnä?
Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 20258. Heinä Kirjoittaja Mä olen suomenmestari muutamassa urheilulajissa ( ikäsarjat huomioonottaen ) mutta muuten asioiden sössimisessä maailmanmestari. Maksoin laskut 24.6. ja jostain syystä ne laskut oli tänään "hyväksymättömät" maksoin - jäin ihmettelemään, ja niinhän siinä kävi että tuplasti maksettu. Onneksi sain asiat hoidettua, ja muokkasin myös omia tietojani ( yrittäjä, tulot....) Kävin eilen nyt kuitenkin katsomassa lokkeja...ja kompastuin kiveen ja löin just sen kipeän polven. No, onneksi kameralle eikä housuille tullu mitään, kiva haava oikeeseen polveen. Lähdin heti takas kotiin ja äkkiä kylmäpussi polveen. Että ei mua kannata töihin ottaa, sössin kummiskin. Onneksi mulla on pelastusrenkaana vanhempani, ja olen heitä sydämeni pohjasta kiittänyt. Auttaneet mua tosi paljo. eh, mun oikeesti pitää tarkastaa tietokoneelta/ Aamulehdestä mikä päivä ja viikonpäivä on...aha, nyt on tiistai, olin ihan keskiviikossa....
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 202510. Heinä Kirjoittaja No sivupalkista luin että jäsen Köften levypaketti 25kg. Tilasin jarrupalat, paketin paino 5kg 😂 lähdin varmuuden vuoksi autolla hakeen. Sellainen pieni topattu kirjekuori jarrupaloille. Onko teillä nyt ollu siellä mukavampaa kun mä oon täällä suljetulla osastolla? Nyt pukkas 38+ kuume, nukkunu koko päivän. Onneksi terapeutti soitti aamulla että hänellä on orastava "flunssa" ja tietäin mun kunnon ehdotti että puhutaan asiat puhelimessa. Sopi enemmän kuin hyvin, olin kyllä lähtemässä... Mutta hyvä näin, seuraava "rasti" on ruoka-apu, Nokian lintukävelylle lauantaina en uskalla lähteä. Meen nyt "rasti" kerrallaan. Aivojen kuvantamis tjsp ( onneksi ei tartte tietää mitä nää on) tuloksia odotellessa....mutta ihan ok se on sujunut hidas pyöräily ja kävely. Ja kuten maininnu, yleensä nukkekuvissani olen ite siinä... Muokattu: 10. Heinäkuuta, 202510. Heinä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 202519. Heinä Kirjoittaja 1.7.2025 klo 12.35, Densen kirjoitti: Halvimmat shampanjat taitaa olla vain jotain 30 euroa pullo (normikokoisina). Itsellä kallein on lasi Domppa-pullosta vaimon sukulaislapsen ristiäisissä aikanaan. Mutta ei se tainnut paljon yli 100 euron pullo olla ellen väärin muista. Meidän peruskuohari kotona on Anna de Codorniu. https://www.alko.fi/tuotteet/505457/Anna-de-Codorn-u-Organic-Cava-Brut/ Mä suosin Bollinger ( ja se Eate Uno oli mielenkiintoin makukokemus ) ja hyvä että ostin, sillä nyt en raski. Alkoholiton kuohuviini "Kuohuva kuusenkerkkä" oli oikein hyvää Enate Uno. Mun mielestä sopii vain nahkiaisen kanssa, mutta ei voi juoda sillee "normaalisti" vaan pieniä hörppäyksiä.
Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 202519. Heinä Kirjoittaja Joo, terveisiä täältä pohjamudan onkalosta. Jonkinlainen ennätys aamuaskareilla kaatua 6 kertaa. Viimeinen oli paha. Aamulla nousin liian nopeeta sängyltä, jouduin sitten istualleen rauhoittua. Sain jotenkuten aamupalan...lähdin sitten rappusia...ja kaaduin noin aamukuuden jälkeen. Kävin hakeen fillarin "kanakopista" ja kun talutin fillaria varaston ovesta, niin kaaduin taas. ( ei ole todellista....paitsi että on ) Hiljakseen ajelin kauppaan, se nyt sujui noin 13km/h hitaudella. Ostosten jälkeen menin hakeen fillarin "parkista" - kaaduin. Sitten oli ongemaa saada "alkuvauhti" ja nostaan toinen jalka poljimelle. Pieni ylämäki, "vauhti" meni niin hitaaksi että kaaduin. Kaikki kääntämiset tuntui pelottavalta, päätin taluttaa loppumatkan ( iso alamäki) Kun pysähdyin, kaaduin ja tämä oli pahempi kaatuminen kun jouduin makaaman siinä jotain 10min. Sitten talutin fillarin kotipaikkaansa. Kaadun yleensä vasemmalle, kuten nytkin, mutta oikea kylki ja selkä kipeitä, hengittäminekin sattuu, ja taas tuli lisää mustelmia. Että ehkä ajokielto onkin hyvä asia? Ruokajonoon menin kävellen, erittäin hitaasti, otin mukaan opiskeltavaa... No, tulipa sitten ulkoilua 4 tuntia ( jonoon kansii mennä ajoissa, puolitoista tuntia ennen )
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään