Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi No en vie! jos joku kamera sanoo yhteistyösopimuksensa irti niin on sitten varalla. Toi on muuten paikka jossa oon käyny korjauttaan yhden kameran kun muistikortti ei menny. Pikkukamerallakin voi olla tarvetta, sen voi ottaa lenkille mukaan, kuten siis ed. kuvassa.
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi Aha. Jäin vain käsitykseen edellisestä, ettet osaa käyttää sitä ja on tyhjän panttina. Mutta joo, hyvä on olla jokin varajärjestelmä järkkärille.
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi Rimpuilin pitkään tänään yhden muistikortin kanssa, kaikkiaan kolmella eri lukijalla ja aina välillä vähän lupaili, mutta sitten ei. Sitten tuli väliin WIN päivitys ja koneen uudelleenkäynnistyksessä kone pysähtyi käynnistysvaiheeseen eikä millään eteen päin, pakkotapolla ja uudelleenkäynnistyksellä sama tulos. Sitten hoksin, että mullahan on kortti USB töpselisssä kiinni ja kun tempaisin sen pois, käynnistys jatkui Olin jo luovuttamassa kortin suhteen, mutta sitten välähti kokeilla putsausta 50% IPA:lla, kun maksukorttien kosketuspintojakin aina joskus täytyy kaupassa hinkata. Putsauksen jälkeen kortti koneeseen ja sehän rävähti tulille alta sekunnin
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 20241 vuosi 9 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Aha. Jäin vain käsitykseen edellisestä, ettet osaa käyttää sitä ja on tyhjän panttina. Mutta joo, hyvä on olla jokin varajärjestelmä järkkärille. Eikun se pitikin ladata ensin mutta ei missään nimessä ole järkkärille vara, vaan oli mukana lenkillä jos tuli jotain kuvaamisen arvoista. Siittä mitään rahaa saa. ( ja missähän se kamera muuten on....) Mulla on nyt 5 järkkäriä että ehkä niillä loppuelämä pärjäillään. Niin ja ( käydään laskemassa) joo 6 obiskaa, inhoon jos pitää vaihtaa obiskaa, mieluummin että runkoissa on vakiosti omansa. Nyt on vaan se RX johon on kiinteä 800mm ( tykkään tästä kun on kevyt ja mustavärinen) ja sitten tämä 200-800m zoom, joka on valkoinen ja pitäisi tehdä siihen joku kankainen maastovärihuppu. En oo saanu aikaseksi, joustavaa maastokangasta on, ja sitten tuosta kuvaajan naamiointiverkosta voisi leikata palan obiskan suojaksi. Oon tuolla lintukävelyillä kyselly että mitäs millejä teillä on. Ei ole kenelläkään ollu 1200mm. Kasisatasella pärjää aika hyvin
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi Ostotarjous IXSUS 850 IS digipokkarista kajahti sähköpostiin: 35 € rahana, tai 45 € vaihtohyvityksenä toiseen kameraan. Luulenpa, että tartun tarjoukseen. Pääsen siitä ilmaiseksi eroon ja saan jopa hyvitystä siitä Muokattu: 25. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 20241 vuosi Kamerastore taas otsikoissa. Monesti miettinyt alkaa uudelleen valokuvaus mustavalkofilmille. Suurennuskoneen jostain 50-luvulta olen tosin heivannut jo parikyt vuotta sitten kierrätyskeskukseen, eikä sitä filmikameraakaan ole. Ainoastaan A3 kokoa olevat altaat tallessa jossain, filmin kehityspurkkikin meni suurennuskoneen mukana. Mulla se IXSUS vielä valmiissa paketissa lähettämistä vailla, vaihdossa hyvittäisivät kympin enemmän. Täytyykin käydä kelaamassa oliskos tuolla minkälaista kalustoia tarjolla ja mitä koko setti järkkäristä paperivedoksiin kustantaisi. Sitten tarttis vielä Rouva saada taivuteltua tuohon uuden romun paljouden rynnimiseen
Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 20251 vuosi Ja nyt tuli kuntoraportti ja lopullinen tarjous IXSUS kamerasta 35 €. Taidanpa hyväksyä sen. Laite Tarkastustiedot Canon IXUS 850 IS - Yksittäinen kuollut pikseli näytöllä ja tyypillistä naarmuttumaa. Ei vaikuta käyttöön. - Etsimessä naarmuttumaa ja pölyä. Ei vaikuta käyttöön. - Ulkoista kulumaa, sarjanumero kulunut kokonaan pois. - Mukana akku ja laturi
Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20251 vuosi Meillä on kerätty alunperin olympiamaskotteja lähtien Moskovan kisoista 1980 (Misha). Keräys on toisinaan lähtenyt lapasesta. Kuvassa Orlandosta emännän matkan tarttunut einiinkisamaskotti.
Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20251 vuosi 😄 ja kukas se tässä on....no, on siinä kuitenkin osa omakuvaa...
Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20251 vuosi Ja joo, täällähän olikin tämäkin topikki, että niitä videoita koskevat niinku tänne. Mutta digitointi jatkuu, tänään meni 20. MiniDV kasetti kovalevylle. Pian aletaan olla puolessa välissä urakkaa. Tähän mennessä on levytilaa tullut varatuksi n. 300Gb,eli koko urakka näyttäisi jäävän alle 1T. Mahtavia ja jo osaksi unohtuneita löytöjä runsaasti.
Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ 😂joo minä olen tuossa oikeasti, lainakuteissa, mutta kopioinu taustan...., oli aika kun olin vaaleahiuksinen ja hiustenpidennys. Oli pitkään ollu projekti että en mä nyt niin ruma ole, ja nyt kun katsoo niin .....ihanaa että sain linnut mukaan kuvaan. Kaipuu kuningattareksi. Tai olenhan mä jo....oman elämäni supersankari. Nyt olen kyllä paljo laihemmassa kunnossa, hiustenpidennys pikemminkin vaurioitti omia hiuksia, ja siinä oli sitä omaa minuuttani ja tyyliä etsimässä.. Palasin siihen omimpaan tyyliin - lyhyet hiukset ( oranssit) ja t-paita ja farkut. Tältä mä näytän nyt, miinus 10 kg tuosta ed. kuvasta. Tässä kuitenkin yksi elämäni hienommista hetkistä, pitää nahkiaisen toukkaa kädessä ja tarkasella.... Muokattu: 27. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 20251 vuosi Laitoin kameratorille tarjouskyselyn tuosta MiniDV digikamerasta. Kun nauhat on saatu kovalevylle, kameralla ei enää mitään tekoa. Nauhat toki jää jemmaan, mutta ei niilläkään mitään tekoa back uppina. Jos katoavat kovalevyltä niin sitten katoavat. Toki teen niistä vielä yhdet copyt toiselle levyille kunnes ovat editoitu. Ja tietty aina jää mahdollisuus ostaa vastaava laite kamerastoresta nauhojen purkamiseksi, jos yhtäkkinen tarve tulisi, mutta nauhat ikääntyvät koko ajan ja menettävät magneettikerrostumaansa josta onkin jo pieniä viitteitä. Uutena vuosituhannen vaihteessa makso 12500 mk, eli n. 40 mk/kk(!). Nykyrahassa inflaatiokorjattuna n. 3000€, eli sama kipuraja ja tuska edelleen. Joskin nyt saisi jo high end harrastevempeleen vempeleen alta tonnin ja kolmella jo ihan pro cinema kameran. Nyt olen tyytyväinen, jos edes yhden (1) Euron antavat. Kunhan pääsen vain kamerasta jotenkin eroon, roskiinhan tuota ei voi paiskata. Kuormaan menee mukaan myös PC:lle Firewire PCI kortti + kaapeli. Akku yllätti positiivisesti, eli on kunnossa. Toki tuo lukema ei kerro muuta kuin että akku latautuu lähes tulokoon täyteen. Akkukäyttöä ei tullut enempää kokeiltua, eli kuinka nopeasti se sitten tyhjenee. Maksimijännite on 2x4,2V, eli 8,4 V EDIT: Ja niinhän siinä kävi, että Kamerastoresta tuli nopeasti vastaus, etteivät ole kiinnostuneita laitteesta. Jäi sitten se yksikin euro saamatta. Perse. Muokattu: 27. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään