Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta ^Sama... Ja mulle on tullut kotiinkannettuna American Survival Guide -lehti. Ilmeisesti jenkkiselviytyminen on oma lajinsa. Ton sai alle eurolla numero kun tilasin Tactical Knives -lehden. Yhden työkaverin kanssa tilattiin puoliksi nämä. Pitemmän päälle ei kumpikaan magazine ollut kyllä mun juttu.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Kielitesti oli helppo. Harakkaa en olisi tiennyt suorilta, mutta poissulkemalla meni. Selviämisestä 11/12.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta Niin siitä yleisestä hälytysäänestä olen erimieltä. Kysymyksessä oli kuvailtu ääni vastasi sitä testiääntä. Yleisessä hälytyksessä on keskeytyksettömänä toistuva nouseva ja laskeva ääni.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta Mä olen selvinnyt vaikeista sairauksista, kolmesta niin lähellä lähtöä- tilanteesta ( että vain oma halu olla luovuttamatta pelasti ) ja 12 vuoden työttömyydestä, on siinä ollu selviytymistä, ja vahemillani kans. Ja nyt sitten on tämä uusi selviytymiskamppailu...että miten käy? vai pitääkö alkaa katsoa sitä alko-rekry-sivustoa...
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta Olet todella perehtynyt siihen, kuinka toimia vaaratilanteen tai kriisin uhatessa. Hieno juttu! Sinulla ei mene sormi suuhun vaikeankaan paikan edessä. Naapurisi saavat olla tyytyväisiä! Ja höpöhöpö, ei aavistustakaan kuinka paljon joku nelihenkinen perhe tarttee vettä, enkä tiedä mikä on joku kansainvälinen hätämerkki. Joo pitäisi sitä kotivaraa olla 72tunniksi, mutta ei ole. Kuulet hätämerkin ( jos edes tunnistaa...) niin kotiohan mä siinä menen. Ja oikeesti jos netti ei toimi tai telkkari, niin kysyn naapurilta että toimiiko sulla...Arvalla meni pääosin 9/11 Eikä auta yhtään kotivarat tai jemmavedet kun kriisi on juuri NYT.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta mutta kielitesti eläimet meni helpolla 12/12....koska gull on lokki, salmon on lohi ja trout tietysti taimen. Ahven on perch,silakka on herring. Talititainen on great tit ja sinitiainen blue tit. Pulmusirri on sanderling. Ja nahkiainen on lamprey.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta ^ haluatko kuulla lisää, sillä nahkiaislajeja on 50 erilaista ja juuri kertasin, samoin olen yrittäny opetella kalojen tieteellisiä nimiä. Pasuri on Blicca bjoerkna, sorva on Scardinius erytrophtalmis, särki on Rutilus rutilus ( tämä kannattaa opetella, käy voimasanasta "aarrgh rutilus sentään" ). Lohi on Salmo salar, mutta kirjolohi onkin sitten Oncorhynchus mykiss, ja hopealohi on O. kisutch.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta Vierassanojen vaihtaminen suomalaisten tilalle tekee puheesta automaattisesti tiedettä. Jos henkilö on mala fide, niin pacta sunt servandaa ei kannata odottaa.
Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 20242 vuotta eikä tee, vaan sanojasta kekkeruusin. Kuten esimerkiksi tämä neitokainen levyraadissa, tulee vaikutelma ylimielisestä tyypistä joka haluaakin kyykyttää taviksia. Vähän sama kun lääkärit puhuu sitä omaa jargoniaan, että ollaan niin paljon ylemmällä tasolla eikä potilaitten tarttekaan ymmärätää. Ite käytän töissä suomenkielisiä ilmauksia. Nahkiaisten suhteen on pakko käyttää tieteellistä nimeä, että puhutaan varmasti siitä lajista. Yleiset nimet vaihtelee jonkin verran. Muokattu: 12. Helmikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 20242 vuotta En tykkää kaljupäisestä ukkelistakaan. Mutta pidän Olli Halosen kappaleista, paitsi tämä selvästi erilainen käärmekappale..mutta kun luki jutun jossa kertoi kappaleen synnyn taustoista, ymmärrän paremmin. Viime levyraati oli kyllä kamalaa kuunneltavaa ( ja varsinkin kun se Ruoska tuli sekä UMK:ssa että raadissa), pitäisi siellä olla helppotajuisempia melodisia "tavallisia" kappaleita myös. Ja ulkomaisia kappaleita.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20242 vuotta Sitten visailujen visailu: Oletko onnellinen ? Kysymyspohja ensin saksaksi ja linkin takana englanniksi. Oma tulos 4,3 (en olisi uskonut). https://www.focus.de/gesundheit/ratgeber/12-kurze-fragen-happiness-formel-verraet-wie-gluecklich-sie-wirklich-sind_id_259681117.html
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään