Kirjoitettu 12. Maaliskuuta12. Maalis 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti: Tunteeko jengi vasemmistojulistajia? Siis niinkun ihan tavan ihmisistä? Kyllähän noita(kin) siellä kaffepöydissä on... Haastehan keskusteluissa helposti on se, että ne tulkitaan politikoituneeksi, vaikkei niin olisi alunperin tarkoituskaan. Jos keskustelu menee siihen, että maahanmuuton kautta tarvittaisiin uusia veronmaksajia, niin jos oon samaa mieltä talouden puolesta, sut julistetaan kokoomuslaiseksi, jos sanot, että nykyinen väestö pitäis ensin hoitaa kuntoon, oot persu ja jos et varsinaisesti vaadi, että tulijoiden olisi hyvä tulla töihin, niin hyyssän maahanmuuttaji vassaridemarina. Sama juttu esim talouden kanssa. "Olis hyvä hoitaa tää talous kuntoon" = kokkari. "Eihän se julkinen laina nyt heti eräänny" = demari ja "kannattais varmaan hoitaa nykyisten kansalaisten asiat ensin kuntoon" = persu Niin ja jos missään sivulauseessa mainitsee fossiiliautot yhtään negatiivisessa sävyssä (tai vastaavaa), niin on vihervassari Nykyinen maailma on niin polarisoitunut, ettei perus-somettajalla oo kapasiteettia käsittää noiden komboja... tuntuu vähän siltä
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta12. Maalis Tottahan tuokin, mut Kokoomuslainen on kuin kasvissyöjä, se kertoo olevansa Kokoomuslainen 😄 . En missään mielessä ole mielipiteitä vastaan, mut musiikkivertauksena tuntuu kun joku tuputtaisi Abbaa ainoana yhtyeenä. Toinen (tämä on ihan oma näkemys) mikä hiukan ihmetyttää että ostetaan koko tarjonta joltain puolueelta. Mitä mä olen noita kattonut niin: - kaikki ajaa vähän niinku omaa etuaan - mainostavat itseään oletetulle kohderyhmälle - kaikilla on jotain ihan asiaakin (omasta mielestäni, asiat vaihtelevat henkilön mukaan) ja sitten sellaista juttua mihin en yhdy. Tollanen väkisin sitoutuminen estää vapaan ajattelun ja vittuako sitä ketään enää äänestääkään, kun on tämä ryhmäkuri. Sellanen hieno utopia olisi että äänestät tyyppiä, joka hoitaa sun asioita. Tätä henkilöä voisi lähestyä ongelmineen ja se olisi se paras tyyppi viemään näitä eteenpäin... kansanedustaja.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta12. Maalis Jep. 4 vuotta on liian lyhyt aika laittaa mitään isompaa asiaa oikeasti ja kestävästi jiiriin. Ja koska kaikki ajaa omia etujaan, niin oppositiopolitiikka on aina vallassa olijoiden haukkumista (yleensä) ilman mitään varteenotettavaa vaihtoehtoista ratkaisua ja kun mediassa rummutetaan tuota vastakkainasettelua (ja poliittisia mielipidemittauksia) niin yleensä oppositio aina voittaa seuraavat vaalit, elleivät ole onnistunut sopivasti rypemään jossain kohussa. Toi velkajarru oli sinänsä harvinainen päätös, että lähes kaikki saatiin sen taakse ja siitä saatiin tuollainen yli vaalikauden mittainen pidempi suunnitelma. Vastaavia olisi pitänyt pystyä tehdä muistakin isoista uudistuksista, kuten nyt täysin vihkoon menneistä maakunta- + sote-himmeleistä.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta12. Maalis Tarkennus kansallisvaltioiden deletoimisesta. Eu-komissio pyrkii jatkuvasti laajentamaan unionin säätelyä uusille alueille ilman tukena olevaa valtiosopimusta. Parlamentti suostuu tähän, joten komissio painaa päälle. Yksi suomalainen vassuparlamentaarikko lausui, että hän on saanut parlamentissa aikaiseksi enemmän kuin koskaan aikaisemmin urallaan. Muokattu: 12. Maaliskuuta12. Maalis, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta12. Maalis ^^Velkajarru oli tietty ihan ok parlamentaristisen yhteistyön tulos joskin kuten kaikki sote-sovut aiemmin, ihan täyttä kuraa. ^ Täytyy olla aika puusilmäinen jos ei näe sitä miten liittovaltiokehitys on vääjämätöntä ja välttämätöntä ja sen täytyy tulla nimenomaan parlamentin valtaa lisäämällä. Enemmän avointa keskustelua ja vähemmän lehmänkauppoja. Nyt kun isoiksi pojiksi itseään luulevat melskaavat, on hyvä että on joku joka osaa vähän miettiäkin tekojaan ja niiden seurauksia. Nimim. federalisti vuodesta 1996.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta12. Maalis ^^ Juu en millään pahalla tarkoittanut tuota, en vaan honannut mikä juttu.
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis Siis vääjäämätöntä ? Pohjois-Eurooppaa kusetetaan mennen tullen. Suomelle tappiollisella koronapaketilla pelastettiin saksalaiset ja ranskalaiset pankit. Entäs puolustusbudjettien paisuttamisvaatimus ? Saksalaiset nuoret kieltäytyvät yleisestä asevelvollisuudesta, joten rahallako ne jatkaa sotilaiden värväämistä ? Ei Euroopan mailla ole yhteistä taloutta, vaikka komissio visioi itseään kaiken keskiöön. Italiassa on keskilämpötila luokkaa 15 astetta korkeampi kuin Suomessa. Miten ihmessä meidän rahat siirrettiin italiaanojen talojen ikkunaremonttien subventointiin (110 % kuluista) ? Häh ? Muokattu: 13. Maaliskuuta13. Maalis, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis 23 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Tunteeko jengi vasemmistojulistajia? Siis niinkun ihan tavan ihmisistä? Koulussa mun luokalla oli yx heppu. Ei ollut köyhästä perheestä. Tuo luki juristiksi (broidikin oli juristi) ja sotki myöhemmin asiansa. Mulle tuli kuva, että herran tapaa Lahdessa Apilakadun kulmilla, jos on enää edes hengissä.
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis Lainaa Jotain hämäriä muistoja on että joku "mormoonin verrattava hullu" olisi ollut julkikommunisti kun olin nuori. Lukiossa sen sijaan oli erittäin vahva Kokoomusnuori-edustus. Tuohon aikaan kommunisti oli todellinen kirosana, en tiedä onko enää. Varmaan johtui sodasta ja sen ikäpolven vahvasta läsnäolosta. Mä muistan kun yks kaveri vaahtos mulle 90-luvun alussa kun en äänestänyt että se on sama kun äänestäisi kommunisteja, niin totesin läpällä että niitähän mä olisin muutenkin äänestänyt 😄 Mut ainakin omassa kuplassa oikeistopropaganda on nykyisin vahvempaa, kuten tutkimus väitti. Mulle kun vasemmistopropaganda on ihan yhtä vastenmielistä niin uskoisin että kyseessä ei ole vaan epämiellyttävän julistuksen kuuleminen, joka voisi poliittisen mielipiteen omaavalle olla tapaus.
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis Mä oon elänyt lapsuuden vanhavsti jakautuneessa kaupungissa. Oli meidän ja heidän kaupat eikä heidän kauppoihin ollut menemistä. Toisaalta koulussa oli sitten kaikki sekaisin ja kakarat tekivät omat jakonsa, punkkareihin, teddyihin ja meihin nörteihin tietty. Nämä rajat ei mennyt SUL/TUL rajalla. Oma faija oli sen verran viisas että kun muut sukulaiset kurmootti vääränlaisten kavereiden seurasta (ja heidän kanssaan tuli käytyä myös väärän puolen kaupoissa), niin hän oli että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Niin kuin pitääkin. Serkkupojalla oli kupla, vaaleanpunainen. Taitaa olla vieläkin.
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis 2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Siis vääjäämätöntä ? Pohjois-Eurooppaa kusetetaan mennen tullen. Suomelle tappiollisella koronapaketilla pelastettiin saksalaiset ja ranskalaiset pankit. Entäs puolustusbudjettien paisuttamisvaatimus ? Saksalaiset nuoret kieltäytyvät yleisestä asevelvollisuudesta, joten rahallako ne jatkaa sotilaiden värväämistä ? Ei Euroopan mailla ole yhteistä taloutta, vaikka komissio visioi itseään kaiken keskiöön. Italiassa on keskilämpötila luokkaa 15 astetta korkeampi kuin Suomessa. Miten ihmessä meidän rahat siirrettiin italiaanojen talojen ikkunaremonttien subventointiin (110 % kuluista) ? Häh ? Vääjäämätöntä siksi että örbanin ja ficon viideskolonnailun seurauksena päätöksentekoa on pakko vahvistaa. Se voi sitten mennä pahasti pieleen mutta aika moni asiantuntija on sitä mieltä että ainoa toimiva vaihtoehto on lisätä federalismia. Eli rakentaa ylikansallisia, itsenäisiä instituutioita. Käytännössä vahvistaa parlamenttia, antaa sille oikeus tehdä aloitteita ja lisätä sen kontrollia komissiosta. Samalla vähentää neuvoston valtaa ja lisätä määräenemmistöpäätöksiä. Ei tule tapahtumaan helpolla, mutta koska käytännössä ainoa vaihtoehto on hajoaminen, homma ratkeaa jotenkin. Kaikilla mailla on liikaa menetettävää, eikä tuo brexit kamalasti kannusta sooloilemaan. EU:lla on kyllä melkoinen imago-ongelma. Ollut pitkään. Harvalla suomalaisella medialla on siellä kunnon edustusta, asioista uutisoidaan ongelmien kautta jolloin onnistumiset jäävät pimentoon. Lisäksi suurin osa noista ongelmia korostavista uutisista on ankkoja. Asiaa pahentaa se, että suomalaisten osuus EU:n elimiin hakevista on liian pieni. Mikä on kummallista, palkat on hyviä ja työ pääosin kiinnostavaa. Jos olisin 25v nuorempi... Esim tuo puolustusmenovaatimus tulee natolta. EU on lähinnä päättänyt että puolustusmenot voi vähentää alijäämästä olikos se seuraavat kaksi vuotta.
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis Mutta miten moni haluaa lisää liittovaltiota ? Sen suosio taitaa olla vähenemään päin. Muokattu: 13. Maaliskuuta13. Maalis, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis Aika tasaisia noi eurobarometrit. Ja aika moni on sitä mieltä EU:sta että moarrrr
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta13. Maalis Mulla on mennyt tää kokonaan ohi silmistä: https://yle.fi/a/74-20212268 Lainaa Vuoden alusta voimaan tullut niin sanottu ulkomaisten avainhenkilöiden verotus tarjoaa 25 prosentin tasaveron seitsemän vuoden ajaksi progressiivisen veron sijaan. Etu ei kuitenkaan koske kaikkia. Hakijan on ansaittava vähintään 5 800 euroa kuukaudessa ja houkutin on suunnattu Suomeen vasta muuttaneille tai muuttoa suunnitteleville ihmisille. Nyt pitäis vaan miettiä, kuinka omat kirjat sais Viroon 5 vuotta sitten 😄 Tuollainen 25% olis kyllä ihan hyvä yleiseksi lineaariveroksi.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään