Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lidlin pyöräilykama

Featured Replies

Kirjoitettu

Toi "turvallinen jalkajarru"-juttu elää yllättävän hyvin noin 50v väestössä. Jengi on ite ajanut moisella skidinä ja paremmasta ei tietoa. 

Joo samaa mieltä, vähintään 26" -fillari (jos haluu säästää), mut 27,5 -pyöriä kattelin noille. En tiedä ostivatko.

• Viestejä 37
  • Katselut 3.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Oma faija 70v ajelee mukavasti ja sujuvasti jalkajarruttomalla fillarilla millainen sillä on ollut 35v.

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ & ^^ Systerin kanssa käytiin vastaavaa keskustelua taannoin kun lapsensa kasvoivat. Hyvin ovat kaikki kolme pärjänneet ilman jalkajarrujakin, kuten omatkin kaksi. Rouvakin yli 50-v oppi sujuvasti. Appiukon mielestä etujarru on saatanasta, OTB uhkaa heti kahvaan katsottaessakin.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, Nickname kirjoitti:

Jatketaan täälle keskustelua ja spekulointia Lidl pyöristä jos se vielä kiinnostaa https://www.lidl.de/p/prophete-gravelbike-graveler-28-zoll/p100372812 

Saakohan tuolta Saksalaisesta verkkokaupasta tilattua suomeen? liekkö kukaan tilannut tuollaista gravelia.

Tätä jäin miettimään niin eikö noita Clariksella varustettuja gravel-fillareita saa nettikaupasta kuin nettikaupasta jatkuvasti alle 900€ niin mikä tossa ois se pointti? 

Sen tiedän, että jotkut on jonkun mailbox servicen kautta ostaneet Parktool työkaluja Suomeen Saksan Lidlistä.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

^ & ^^ Systerin kanssa käytiin vastaavaa keskustelua taannoin kun lapsensa kasvoivat. Hyvin ovat kaikki kolme pärjänneet ilman jalkajarrujakin, kuten omatkin kaksi. Rouvakin yli 50-v oppi sujuvasti. Appiukon mielestä etujarru on saatanasta, OTB uhkaa heti kahvaan katsottaessakin.

Oma faija 70v ajelee mukavasti ja sujuvasti jalkajarruttomalla fillarilla millainen sillä on ollut 35v.

Kirjoitettu

^ Milloinkahan sitä viimeksi on tullut ajettua jalkajarrullisella? Varmaankin 2014, kun äitivainaan kuolinpesää selvittelin.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Ei nyt ihan tarkkaanottaen pyöräilykamaa, mutta huomisesta alkaen olisi räikkälenkkiavainsarja 6-32mm 29,99e. Kestäsköhän tuo fillarinasentelussa? Eihän noita muttereita ole kyllä paljoa. Mut anysways, oletteko työkaluja ostaneet ja mikä laatu? Yksi "alan mies" kerran sanoi että huipputyökalut on asia erikseen mutta keskihintaset ja halvat ovat about samaa.  Olen tota peilannut omaa kokemusta vasten ja en kyllä ehkä ihan allekirjoittaisi, Biltemasta olen joskus ostanut "yhden väännön" kammenirroittajan esimerkiksi (varsi taipui ihan ekasta väännöstä käyttökelvottomaksi. Joo, tässä oli varsi). 

edit: Jännä kuinka ajatus selkenee kirjoittaessa, jo naputellessa tuli "mihin mä noita tarviin" ja "mullahan on hylsysarja ja räikkä", sekä epäilys laadusta ja ostopäätös peruttiin. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Ostin itse aikoinaan paineilmaräikän pellettisiilon kokoamista varten. Kovin isoihin pultteihin ei kannata käydä käsiksi. Tää ei liittynyt liiteriin.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• 1 month later...
Kirjoitettu

Lidlin tarjouslehdessä lihashuoltovasara 19.90€ lukee oikein "superhinta" mutta ei ole ilmoitettu normaalihintaa eli ei liene tarjous? Hinnaltaan kuitenkin halpa ja vähän harkitsen tuollaisen hankkimista.

• 3 months later...
Kirjoitettu

Auton rengastukseen myyvät naksuavaimia samaan hintaan ja sellainen auton perästä löytyykin. Ollut tosin jo muutaman vuoden säädössä, kun ei ole tullut löysättyä, mutta vanhemmiten helpottaa pirusti hommia, kun avain naksahtaa vuosi vuodelta herkemmin 🙂
Mutta pienempi olisi myös hyvä muihin rassuisiin, joskin nykyisin harvemmin, jos koskaan tarvesta.

Kirjoitettu

Jaa, tuolla olisi tollanen kaukoputki, johon saa luurin kiinni.
Mahtaiskohan olla kelpo peli?
Jalusta on lelu, mutta siihen voisi tarjota kameran tripodia.

Keskiviikosta lähtien.

https://www.lidl.fi/l/fi/tarjouslehdet/alueesi-tarjoukset-ke-16-4-ke-23-4-bbe521/view/flyer/page/14

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

isommissa avaimissa alin momnetti on yleensä 20 Nm ja fillarissa yleisin tarve taitaa olla 5-6 Nm.

Kirjoitettu

Kädessä on harjoittelulla kouliintunut momentintuntu, mutta olisi kiva tietää, paljonko vääntöä mikäkin luku on oikeasti. Varsinkin pienemmän pään luvut. Kollina on siis rikottu riittävästi erilaisia pultteja ja ruuveja.

Kirjoitettu

Mä lasken päässä noita karkeesti (auttaa kun nosta painoja), eli karkeasti 1m varrella voima jolla vedät 10kg punnusta vastaa 100Nm:ää. Vastaavasti 10cm varrella se vastaa 10Nm:ä. Mä olen ite järkeillyt kun yhden käden soutu onnistuu noin 30kglla että kun pitää esim. kuusiokolon ihan "mutkasta" kiinni, niin varmaan voiman keskipiste on about 5cm varsi, joten kun vetää minkä lähtee 30kg niin se vastaa 15Nm. Karkeetahan tuo on. Ehkö tossa kikassa on parempi se, että harvemmin tulee rikottua mitään... sitten taas putkitongeilla olen saanut paljonkin vahinkoa...

Mutta asiaan (jossei joku jo tätä sanonut): ensi viikolla taas fillariroinaa, sivulaukkua ja huoltotelinettä, ajolasia ja -byysaa.

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.