Kirjoitettu 17. Tammikuuta17. Tammi Kirjoittaja Juurikin tuo viimeinen lause. Tai vastavalmistunut ilman alan kokemusta voi olla samassa tilanteessa. Tossa on vähän sama tilanne kun rahassa, raha tulee rahan luo.
Kirjoitettu 17. Tammikuuta17. Tammi No, vastavalmistunut tuskin toimarille, mutta kyllähän se toki nostattaisi siellä tuntosarvet ylös, että mikäs nouseva tähti se tässä. Mutta, ne piilotyöpaikat on usein se ohituskaista hommiin, silloin ei ole muita hakijoita kilpailemassa ja kyllä siellä arvostetaan korkealle hakijan oma-aloitteisuus ja selkeä halu sitoutua yritykseen - vaikka ei olisikaan aiempaa työkokemusta. Tärkeintä onkin hakuvaiheessa kaivaa kaikki mahdollinen tieto yrityksen toiminnasta jne. Tämä tulkitaan myös isona plussana siellä hakuprosessissa, samoin helpottaa keskustelua mahdollisesta työtehtävästä ja osaa kaupata juurikin oikeanlaista omaa osaamistaan. Kävin joskus reilu parivuotta sitten etänä 3-pv kurssin työnhausta, vaikka olinkin täysin varma, että sillä kuitenkaan ole mitään annettavaa. Mutta kuinka väärässä olinkaan, oikeastaan en hallinnut tuota prosessia ollenkaan. Muutoinkin olen ollut TE keskuksen mallioppilas, toisin kuin Kisu, kehunut ja arvostanut heidän arvokasta työtään, sekä paheksunut somessa heitä kohtaan osoitettuja törkykirjoituksia. Vastalahjana olen saanut nauttia heidän täydellisestä radiohiljaisuudesta lokakuu 2024 lähtien - ilman työnhakuvelvoitetta(!). Muokattu: 17. Tammikuuta17. Tammi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 17. Tammikuuta17. Tammi Kirjoittaja Mä toivon että toimarit sai tästä soittelu ja postisuman vuosiksi.
Kirjoitettu 17. Tammikuuta17. Tammi ^ Tuo. Seillä on monen firman johdossa kiristelty hampaita kun kuitenkin aika harvalla on kanttia alkaa soittelemaan (iloisellakaan asialla) selvin päin. Jos on riittävän kapea osaamisala, luulen että joku linkkari saattaa toimia paremmin. En tiedä, itse olen vaihdellut duunia harvoin, lähinnä headhunttauksen kautta. Rekrytoijan kannalta nykyduunissa on ollut melkein koko ajan rekry päällä ja jos joku tuttu ottaisi yhteyttä, pyytäisin tekemään hakemuksen rekrytyökalun kautta ihan vaan siksi että meillä on suosituspalkkio. Jos tyyppi saa paikan ja selviää koeajan, suosittelija saa ihan kivat bonarit.
Kirjoitettu 18. Tammikuuta18. Tammi https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011744628.html Täysin samaa mieltä kuin tuossa jutussa, nykyään rakennettavat kerrostalot ja kyllä omakotitalotkin on ihan karseen näkösiä, varmasti ne on halvempia rakentaa kun kaikki on samasta muotista väännetty ja raha tietysti ratkaisee.
Kirjoitettu 18. Tammikuuta18. Tammi Nää Pirkkalassa läntisen ohitien kupeessa olevat uudiskerrostalot tuovat aina vähän oksennusta suuhun. Pyhäjärven rantamaisemat olis kyllä ansainneet jotain muuta kuin noi...
Kirjoitettu 18. Tammikuuta18. Tammi Jep edelliseen. Lisäksi hinnoittelu. Taloyhtiölainat hilataan pilviin ja näin asunnot saadaan myytyä näennäisen kohtuullisella hinnalla. Lahdessa eräässä kohteessa sai itse valita, ostaako asunnon omalla vai vuokratontilla. Tuota kohtaa en ole alkanut avaamaan pohjia myöten, mutta kuulostaa vilpiltä ja oikeastaan kiinteistöjärjestelmän vastaiselta viritykseltä. Katselin hiljakkoin zillerinlaaksoon rakennettavaa pienkerrostaloa. 3 asuinkerrosta rinteeseen. Rakennuksen alle tuli 2 autotallikerrosta. Suomessa yhdenkin saaminen näyttää kovin vaikealta. Muokattu: 18. Tammikuuta18. Tammi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi Rimppa-Maija on sitä mieltä, että hänen lempinimensä ei ole Riinis, eikä siis pidä siitä nimityksestä. Minustakin se on tympeän kuuloinen. Nuorempana kotona ja ystävien parissa Ripe ja myöhemmin sitten Maija. Ripe ja Maija molemman hyviä minunkin mielestä. Että ei jatkossa sanota Riinis. https://www.is.fi/viihde/art-2000011764412.html Muokattu: 21. Tammikuuta21. Tammi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi Kirjoittaja Mä jatkan Riinikseksi kutsumista aina kun nähdään. Kiittäs vaan onneaan ettei nimi ole Pellervo-Maija, olis astetta roisimpi lempinimi samalla logiikalla tullut tuosta. Muokattu: 21. Tammikuuta21. Tammi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 28. Tammikuuta28. Tammi Tämä optiseen kehittelyyn keskittynyt start-up vaikuttaa huomattavasti luotettavammalta vs. Donitsilabran akkuhaaveilut, josta yllättäen muistui mieleen Toroidion mullistavine moottoreineen...
Kirjoitettu 29. Tammikuuta29. Tammi Olen sitä mieltä, että asuntokeinoiliat ja -siottajat ansaitsevat paikan helvetin alimmissa piireissä.
Kirjoitettu 1. Helmikuuta1. Helmi Ruotsissa ainakin yksityishenkilöiden asuntosijoittamista on torpattu kovalla kädellä.
Kirjoitettu 1. Helmikuuta1. Helmi Mä olen sättinyt Sveitsiä jo pitempään. Itse asiassa maapohja tätä varten kylvettiin jo v. 1976, kun ajoin mp:llä Sveitsin läpi etelästä pohjoiseen, Gotthardilta Saksaan. Tullivirkailija sanoi, että älkää jääkö tänne, ajakaa suoraan läpi. Mit Vit !! Ei mun matkailu kuulu tullimiehelle pätkän vertaa. Seuraavalla videolla kerrotaan, että miksi viisaat sveitsiläiset muuttavat Itävaltaan, mutta eivät takaisin Sveitsiin. Sveitsissä tienaat enemmän, mutta asuntojen vuokrat ovat selvästi korkeammat, samoin ruoka, vakuutusmaksut ja opiskelu. Itävallassa saa saman elintason 40-50% halvemmalla. Wien on valittu 6 kertaa maailman 'elämänarvoisimmaksi' kaupungiksi. Zurich on sijalla 6. Näissä on (valitettavasti) vain saksankielinen tekstitys.
Kirjoitettu 1. Helmikuuta1. Helmi Kaikki mun kollegat ja ystävät jotka lähteneet Sveitsiin töihin ovat/olivat vain töissä siellä, muu elämä Saksassa ja Ranskassa. Toki ainakin Baselissa se onnistuukin ihan helposti. 2000-luvun taitteessa kun oltiin Baselissa pari viikkoa työmatkalla niin ei siellä juuri muuta tehty kuin työpäivät, hotelliasumus oli jossain siinä keskustassa (virman piikkiin toki), syömiset yms hoideltiin naapurivaltioiden puolella. Yhden kerran ko. reissulla paikallinen Tulli kiinnostui meistä kun tultiin illalla Ranskan puolelta, vuokra-auto Saksan kilvillä ja neljä karjua kyydissä. En tiedä mikä laukaisi kiinnostuksen mutta sivuun ohjattiin ja kaikki tongittiin. Muutenhan tuolla pääsi ajamaan ihan vapaasti. Mitään epäilyttävää ei toki löytynyt mutta tivasivat millä asioilla oltiin. Tunnelma keveni hieman kun kerrottiin olevamme Crossairilla hommissa. (Sittemmin jo kuopattu ja Swissiin integroitu paikallinen lentoyhtiö)
Kirjoitettu 2. Helmikuuta2. Helmi Mahtaako Sveitsi olla maailman ainoa, todellinen kansandemokratia ? Kysytään geminiltä. Sveitsissä järjestetään kansanäänestyksiä erittäin laajasti lähes kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla, sillä maa tunnetaan suorasta demokratiastaan, jossa kansalaiset voivat vaikuttaa suoraan liittovaltion, kantonien ja kuntien päätöksentekoon . Kansanäänestyksen aihepiirit kattavat niin perustuslailliset muutokset, uudet lait kuin suuret budjettipäätöksetkin. Keskeisiä asiaryhmiä ovat: Sosiaali- ja terveyspalvelut: Eläkeikä, eläkejärjestelmän uudistukset (esim. lisäeläkkeet), sairausvakuutusmaksut ja sosiaaliturva. Maahanmuutto ja ulkomaalaisasiat: Ulkomaalaisten kiintiöt, rajatarkastukset ja oleskeluluvat. Talous ja verotus: Veronkorotukset/kevennykset (esim. avioparien verotus), perintövero, media-alan tuet ja yritysverotus. Ympäristö ja energia: Ilmastonmuutoksen torjunta, ilmastorahastot, ydinvoimaloiden rakentamisen kieltäminen ja energiatukien uudistukset. Liikenne ja infrastruktuuri: Uudet alppirautatiet, maanteiden laajentaminen ja tunnelien rakentaminen (esim. Gotthard). Ulkopolitiikka: EU-yhteistyö, Sveitsin puolueettomuus ja kansainväliset sopimukset. Poliisi ja turvallisuus: Tiedustelutoiminnan valvonta ja armeijaa koskevat kysymykset. Muut yhteiskunnalliset aiheet: Tupakkamainonnan rajoitukset, eläinkokeet, käteisen rahan säilyttäminen ja mediamaksut. Miten äänestykset toimivat? Sveitsissä on käytössä pakollinen kansanäänestys perustuslain muutoksista ja tietyistä kansainvälisistä sopimuksista. Lisäksi kansalaiset voivat vapaaehtoisella kansanäänestyksellä (optional referendum) vaatia parlamentin hyväksymän lain alistamista kansanäänestykseen, jos he keräävät 50 000 allekirjoitusta 100 päivän kuluessa. Kansalaisaloitteella (popular initiative) kansa voi puolestaan ehdottaa muutoksia perustuslakiin keräämällä 100 000 allekirjoitusta.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään