Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja EU on kovasti panostamassa vaatimuksiin pidenettävästä käyttöiästä. Varmasti toteutuu muutaman vuoden kuluessa ja samoin kuluttajan vaihdettavissa oleva akkumulaattori. Applea EU kenkäisi kasseille ja kummasti USB-C toteutui. Olen ennenkin kirjoittanut, että pidän lyhyttä käyttöikää elektroonisille laitteille sietämättömänä. Olen varmaan luddiitti mutta Nokia E7-00 oli käytössäni 2011 - 2020. Olisi vieläkin jos...
Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 20232 vuotta Minulla oli ennen Applea Samsungin vehkeitä. Ihan niitä huippumalleja eli S-sarjalaisia. Päivityksiä sai odotella tosi pitkään. Ihan käsittämätöntä useiden satkujen vehkeille. Lopulta se Samsungi sitten hajosi 3v ikäisenä eikä suostunut enää lataamaan. Silloin vaihdoin iPhoneen ja pitkäaikasena Mac-käyttäjänä olen nykyisin niin syvällä Applen ekosysteemissä ettei paluuta enää ole. USB-C on ihan hyvä iPhoneen. Tosin itselleni asialla ei suurta merkitystä ole, kun tiedoston siirto menee langattomasti ja lataus MagSafella.
Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 20232 vuotta Mikään ei vituta niin paljoa kuin luurin vaihto-operaatio. Aina on jokin asia solmussa ja sitten alkaa valmistajan asentamien eri palvelujen tai sovellusten keskinäinen mittelöinti mitä pitäisi ryhtyä käyttämään. Lähsekään kaikista en edes tiedä mitä ovat ja ylipäätään, että tarviinko. Perse. Nytkin Samppa puhelin päättänyt (puolestani?) lähettää kaikki kameran kuvat Officeen, joka sitten täynnä. Sitten alkaa se tuputus, että osta lisä tilaa. Aaargh! Voe kyrpäle sentään, en tartte lisätilaa ja älkää survoko niitä kuvia sinne. Mutku en tiedä, miten sen kapulan saisi sinne rattaisiin. Toinen perse tähän. Muokattu: 17. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 20232 vuotta Applessa noita ongelmia ei juuri ole. Androideissa tahtoo olla, kun siellä on aina se valmistajan bloatware pl. tietenkin Pixelit. Erityisesti Samsung on kunnostautunut tuon oman shittinsä kanssa, jolla käyttäjät ei tee mitään. Muokattu: 17. Syyskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 20232 vuotta Liekö jollain foorumikolleegalla CAT puhelimia? Oisko mitään hajua milloin CAT julkaisee S42 malliin Android13 käyttiksen? Nykyisessä on ja pysyy A12 itsepintaisesti ja 13 olis ollut muilla merkeillä jaossa jo pienen ikuisuuden. Tämä S42 on muuten maailman paras lenkkipuhelin, ainut että jos olis puolet tuosta kooltaan niin olis vielä parempi. Tätä aikaisempi maailman paras lenkkipuhelin oli Sony-Ericson xPeria Active joskus 15v sitten. Jos joku putiikki tekis vastaavan nykytekniikalla niin ostaisin heti, jos tämä S42 vaan ei olis näin hyvä tähän käyttöön mitä nyt on.
Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 20232 vuotta Ööö, puhelin jossa RJ45 liitin?? Tietty kaapelin voi aina vyyhdetä lenkille, mutta silti?
Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 20232 vuotta Iphone 6:n näyttö sai siipeensä. En voi syöttää siihen avauskoodia - jouduin pakkovaihtamaan sen emännän hylkäämään Nokia 8.3 yli 6 tuuman android-luuriin. Tosin olin jo puoli vuotta aiemmin laittanut sinne omat tiedot valmiiksi ja google-tili on ollut olemassa pitempään. ICloud ei luonnollisesti suostu yhteistyöhön, jotta saisin 1000+ kuvaa talteen. Onneksi matkakuvat on taltioitu jo muualle. Muokattu: 17. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau korjattu kierrätyskännyn merkki
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta Tarttekos Androidissa olla erikseen asennettu jokin haittaohjelma suojaus, vai riittääkö luurin mukana tulleet suojaukset (Samsung)? Luurin mukaan suojaukset ok ja niihin on ollut uskominen.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta 19 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tarttekos Androidissa olla erikseen asennettu jokin haittaohjelma suojaus, vai riittääkö luurin mukana tulleet suojaukset (Samsung)? Luurin mukaan suojaukset ok ja niihin on ollut uskominen. Samsungissa taitaa olla aika hyvin suojattu ydin. Joskus asensin omaan chromebookkiin Kubuntun . Eukon samsungiin se ei mennyt. Selvisi, että S:ssä on parempi suojaus. No ei puhelin, mutta android kai sekin. Itse en tunne alaa, mutta googletin kovin ja ohjeet toimivat.😁 Muokattu: 25. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta 25 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tarttekos Androidissa olla erikseen asennettu jokin haittaohjelma suojaus, vai riittääkö luurin mukana tulleet suojaukset (Samsung)? Luurin mukaan suojaukset ok ja niihin on ollut uskominen. Paras suojaus on oma järki. Ei asentele mitään epämääräiseltä haisevia softia tekstiviestellä tms. tulevien epämääräisten linkkien takaa niin pääsee jo pitkälle. Oikeastaan vielä pidemmälle, kun jättää ne linkitkin klikkaamatta. Chromebook ei ole Android. Muokattu: 25. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta Android onkin parempi kuin ompun käyttis. Aika nopeasti tuohon pääsi sisälle.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta 3 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tarttekos Androidissa olla erikseen asennettu jokin haittaohjelma suojaus, vai riittääkö luurin mukana tulleet suojaukset (Samsung)?--- Mulla on F-Securen Freedome, joskus tulee aktivoitua.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta Mulla ei yleensä ole ollut eikä ole tällä hetkellä. F-Secure oli välillä mutta tilaus on päättynyt.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta 5 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti: Paras suojaus on oma järki. Tämä! 👍
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 20232 vuotta Nojoo. Appeja mulla ihan minimaalimen määrä. Joitain mittatyökaluja ja joitain pankki ja vakuutusyhtiöiden ja Office ynnä iltapaskat. Sitten on hirveesti luurin mukana tulleita, en tiedä mitä. Ai niin, se Whatsup nyt. Eikäku, onhan siellä nämä linnunlaulun, kasvien ja sienten tunnistimet. Selaimena Opera Muokattu: 25. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään