Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Kyllähän se vaan on universaali fakta, että käyttötavaroissa hinta ja laatu korreloi. Jos siis jätetään laskuista ne tuotteet, jossa brändin osuus hinnasta on merkittävä.

Kyllä mä nukun yöni paremmin, jos tallissa ylläpitolaturina on CTEK verrattuna johonkn pilipalimerkkiin, vaikka molemmat olisivatkin kiinalaisia.  :D

Mut on kasvatettu mantralla "köyhän ei kannata ostaa huonoa" , eli mielummin olen säästänyt pidempään, ostaakseni laatua, kuin ostaakseni samaan aikaan useamman edullisen. Tietty parasta on, kun laatua saa alennuksella.

Esimerkkinä noi työkalut. kaikki raksaamista varten ostetut kamat ovat edelleen hyvässä käyttökunnossa. Boschia, DeWalttia, Sencoa, Bachoa ym.  Noilla on nyt vajaan 30v aikana raksattu kolme tupaa ja parissa isommassa rempassakin ne ovat olleet lainassa, mutta edeleen käy ja kukkuu kuten pitääkin.  En tiedä olisko joku parkside (oli: parktool) päässyt samaan?

Muokattu: , käyttäjä: concorde

• Viestejä 4.4k
  • Katselut 375.5k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Raksa-sähkötyökalujen elinikä riippuu myös käytön asteesta. Mulla on vasta 2 taloa (toinen iso) ja 3 tallia pitkästä tavarasta, mutta mm. akkuporakoneita on pitänyt jo risteyttää. Ryobi-hitachi kulmaporakone on täysosuma. Hitachin varaosa olisi maksanut 10 v sitten päälle 90,- Siitä jäi jatkokäyttöön puhaltimella varustettu laturi ja 2 isoa akkua. Ostan nykyään vain paskaa,koska se riittää.

Tarkennus: Ostamani DeWalt-jiirisirkkeli ei ole mun mielestä kovin laadukas. Kun katkaisen patikan kahteen osaan ja käännän toisen osan ympäri ja työnnän osat vastakkain, niin väliin jää kiila.  Perusasetus 90 astetta on toteutettu uralla ja jousikaralla. Tässä tapauksessa sinnepäin.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
1 tunti sitten, concorde kirjoitti:

Kyllä mä nukun yöni paremmin, jos tallissa ylläpitolaturina on CTEK verrattuna johonkn pilipalimerkkiin, vaikka molemmat olisivatkin kiinalaisia.  :D

Mut on kasvatettu mantralla "köyhän ei kannata ostaa huonoa" , eli mielummin olen säästänyt pidempään, ostaakseni laatua, kuin ostaakseni samaan aikaan useamman edullisen. Tietty parasta on, kun laatua saa alennuksella.

Käytössä on ikivanha suhteellisen leveä sänky opiskeluajoilta ja sama patjakin, ja kyllä nukuttaa liikaakin! Ne semmoset moottorisängyt on karmeita isoja koheloita, en tee mitään semmoisella korkealla isolla päädyllä, tai moottorilla sillä sängyssä vain nukun, pitkälläni.

Meinaan ostaa myös ne edullisimmat jääkaapin ja pakastin, sillä en tarvitse mitään ihme krumeluureja vaan ihan joku perus. Kuten uuninkin suhteen. 

Kirjoitettu
1 tunti sitten, concorde kirjoitti:

En tiedä olisko joku parktool päässyt samaan?

😲 Mulla ollut käsitys että Parktool on ainakin fillarityökalujen eliittiä. Olenko ollut väärässä. Ja en toki tiedä miten jollain keskiötyökaluprässillä voisi tupaa rakentaakaan. No, ainakin esimerkiksi tuo Parktoolin iso vasara mikä on ollut taloudessa sen >20 vuotta on semmoinen että en keksi miksi se ei toimisi myös oikeissa remonttihommissa. :)

Edit: Itsellä ollut ikuisena märkänä päiväunena hommata joskus tämä kun olisi ensin joku oma mencave. Näyttäs hyvältä tämä master mekaanikko kitti caven seinällä, vaikka toki varmaan 90% noista työkaluista semmoisia joita ei koskaan tarviisi.

CITRSIM-ParkTool-U-MasterMechanicToolKit

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Ihmetyttää, että kun näin Espoossakin on lunta maassa ja lisää hiljalleen välillä sataa ja lämpötila oli -1 ja nyt taitaa olla nollan pinnassa niin silti ei ole ajokelivaroitusta. Mutta huomenna kun on luvassa +5 niin on annettu varoitus liukkaasta ajokelistä. No niin kai sitten. 

Kirjoitettu
9 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Huomenissa tarttis iltasella tulla kolaamaan suvitasdujen pitoa. Kai siellä on suolaa tien pinnalle siroteltu?

Työkaveri ajoi Espoon Leppävaaran suunnilta töihin Helsingin keskustaan ja hyvin kuulemma pärjäsi kesänakeilla. Itse tänään etätöissä. Mutta lounaalle parin kilsan päähän pitäis nyt lähteä fillarilla kevyen liikenteen väylien kuntoa tarkistamaan. Ja siinä on kesärenkaat. Auton (mun!) nastarenkaineen vei totutusti rouva aamulla töihin lähtiessään. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
25 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Huomenissa tarttis iltasella tulla kolaamaan suvitasdujen pitoa. Kai siellä on suolaa tien pinnalle siroteltu?

Isot tiet on auki - lunta tuli 1 cm, mutta asfaltoidut sivutiet ja taajamatiet on tosi liukkaita, kun lumi on tallottu ja lämpötila n. 0 C.

Kirjoitettu

Harmittavaa, mutta kun toimii isoissa organisaatioissa vastuupaikoilla, voi tulla tällaista, Lindén kommentoi Turun Sanomille.

Mainitsi sentään tuossa sanan vastuu. Seuraavaksi voisi kysyä miten hän ymmärtää sanan vastuu, noin niinku omasta mielestä.

TS: Aki Lindéniä epäillään virka­velvollisuuden rikkomisesta https://www.is.fi/politiikka/art-2000009957021.html

Kirjoitettu

No miten se voi olla niin vaarallista ottaa omalla kädellä itelle paistopisteestä tuote? Sitähän koskee vain siihen omaan ostokseen. Oikeesti sen ottimen käyttö on perin kankeaa ja ei meinaa onnistua. Itekin olen kädellä ottanu munkit Lidlin paistopisteestä....onneksi sentäs ei poliiseja kutsuttu..

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0c5aa16f-39cf-4ac3-9573-c3b6f620f801

Kirjoitettu
27.10.2023 klo 14.40, bici74 kirjoitti:

Jätteiden lajittelu on lapsenkengissä täällä. Koulussakin opetetaan mitä mihinkin laatikkoon laitetaan mutta toiminee vasta seuraavan sukupolven myötä. Panttisysteemiä tölkeille/pulloille täällä kaivattaisiin mutta mitään saatu aikaiseksi. Empiirisen tutkimukseni perusteella lasi ja pahvi lajitellaan OK, mikään muu ei.

Huonekalut kun jättää kadunkulmaan niin ne kerätään paikallisen romaaniväestön puolesta pois alta aikayksikön. Anything goes, myös pahvinkeräyslaatikko on yleensä tyhjennetty jo ennen viralista tyhjennystä.

Kipaistiin tuosta viereisestä Honkkarista uudet kapsäkit ja vanhat siihen kadunkulmaan. Alle puolituntia ja oli tuo isompi aski mustan ukkelin matkassa partsimme ohi ja viitisen minuuttia myöhemmin pienempi seurasi perässä. Vanhat oli sellaiset kankaiset malli Lid jostain reilun 10 v takaa. Olivat ottaneet kellarissa homeen tuoksun itseensä Korona-ajan  markailuseisakin aikana. Pyörästökin oli epäkelpo. Suomessa nuo olisivat päätyneet poltettaviin.

image.thumb.png.11e076695be92f7f5c48226d5420e81e.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

No miten se voi olla niin vaarallista ottaa omalla kädellä itelle paistopisteestä tuote? Sitähän koskee vain siihen omaan ostokseen. Oikeesti sen ottimen käyttö on perin kankeaa ja ei meinaa onnistua. Itekin olen kädellä ottanu munkit Lidlin paistopisteestä....onneksi sentäs ei poliiseja kutsuttu..

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0c5aa16f-39cf-4ac3-9573-c3b6f620f801

Itsepalvelutarkastajan kortti näyttökokeineen tulossa piakkoin ? Kiinnitin huomiota lohjalaisessa sokkarissa nuorenpuoleisen, tumman herran hedelmäostostapahtumaan. Noin kymmenkunta tietyn lajista etelän hetelmää piti pyöritellä ja punnita kädessä yksi kerrallaan, se about yhdestoista kelpasi. Hyvä, ettei maistanut kokeeksi. Pöpöhän tarttuu vaikka kaljapullon pintaan ja ostoskärryn kahvaan, jos on tarttuakseen. Ihan sama asia. Jos aletaan syyttämään asiakasta epähygieenisyydestä, niin sen pitää olla rationaalista ja perustua mieluiten lakiin.

Itsepalvelu kaikkine haittoineen on liikkeenharjoittajan tekemä valinta. Esitän syytteen hylkäämistä. 😎

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Siis apteekeista on varastettu ripulilääkkeitä niin paljon, että tuotteet on siirretty pois hyllyiltä, pitää erikseen pyytää. Samoin oli aikoinaan laihdutuslääke "Allin" kanssa, sitä nimittäin osti anorektikot ja tuotetta sai kysymällä, siinä farmaseutti teki myös arvion antaako vai ei. Piti olla tarpeeksi ylipainoinen. En tiedä onko tuotetta enää ollenkaan.

Mutta ripulilääkkeitä, kuulemma loperamidissa ( Imodium) on pieni pieni määrä opioidia....saa kyllä aika paljo syödä että siitä joku vaikutus tulisi, mutta ummetusta sitten tulee. Tosi epätoivoista.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.