Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Siin on sulle Suomi-tilastoa https://www.statista.com/chart/5357/the-worlds-worst-countries-for-binge-drinking/

Noi vaihtelee mitä on tutkittu ja näin. 

Mutta tää pistää miettimään yleensäkin, että kuinka paljon meitä on kusetettu Suomiuutisoinnissa. Suomen merkitystä ja sijoitusta on liioiteltu systemaattisesti ja haettu sellaisia uutisia missä Suomi "pärjää", vaikka että suomalaiset ovat urheilukansaa koska mäkihyppy. 

Kyllähän täällä joku juo paljon viinaa ja varmaan jokainen tuntee sellaisen tyypin, mutta vetääkö esim. meistä kukaan kännit vähintään kerran kuussa? Minä en. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

• Viestejä 4.4k
  • Katselut 375.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Hah, Oecd:n listalla ei oo myöskään Itävaltaa, ainakaan top 10:ssä. Vaikka johtaa WHO-listaa. Minua edeltävä sukupolvi eli 20-30-luvulla syntyneet olivat ihan karmeita pesusieniä. Jostain syystä mä tunnen tän alkoholiskenen (*aatana mitä tyyppejä liikkui mun lapsuudenkodissa).

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
2 hours ago, tommi2 said:

Kyllähän täällä joku juo paljon viinaa ja varmaan jokainen tuntee sellaisen tyypin, mutta vetääkö esim. meistä kukaan kännit vähintään kerran kuussa? Minä en. 

Pitäis kait määritellä mikä on "vetää kännit". Millään juomisen määrällä sitä ei mielestäni voi mitata koska yks vetää six-päkin eikä ole moksiskaan ja toinen jo laattaa saman määrän imaistuaan. Empiirisen ja pitkäkestoisen tutkimuksen perusteella parhaiten kännin määrän mittaa seuraavana päivänä: menikö muisti? Sattuuko päähän? Soititko isolla posliinipuhelimella Norjaan? Hävisikö lompakko? Aiotko juoda enää koskaan tai ikuna?

Näillä ikävuosilla humalahakuinen juominen on taaksejäänyttä elämää. Ei se sitä tietysti tarkoita etteikö aina silloin tällöin lähtisi mopo käsistä pahastikin.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

vaikka että suomalaiset ovat urheilukansaa koska mäkihyppy. 

No nykyisin on suurta jos suomalainen mäkihyppääjä pääsee karsinnasta kisaan, ja ihme jos pääsee toiselle kierrokselle. Keihäänheitossakin ihme jos pääsee karsinnasta, ja sitten vielä viimeiselle kierrokselle jossa 6 parasta...sivuhuomautuksena mainittakoon että se menetelmä jossa kisa 6 parhaan kohdalla alkaa tavallaan uudestaan, on tosi huono. Kaikki tulokset pitäisi huomioida. 

Humalatila ei ole hakusessa, ihan vaan nautiskelen hyvän makuisesta. ( muutaman kerran elämässäni olen ollut humalassa, osin usutettuna ja vahingossa kun en ymmärtänyt....ei mukava olotila )

Mutta pitimän ihmetellä että kyllä nyt kansan kukkaroilta ollaan kinuamassa hyväntekeväisyysrahaa. Ensin oli joku keräyspäivä, sitten se roosa-nauha keräyspäivä pari viikkoa sitten - ja nyt on taas "lahjoittakaa rahaa" nenäpäivä. 

Ja vasta myöhemmin hoksasin että ei näin saisi tehdä - nimittäin annoin eräälle asiakkaalle myötätunnosta ilmaisen käynnin, en tiedä pitikö toimistomaksu maksaa mutta itse en palkkiota ottanut. Rouva kuitenkin teki maksukuitin ja pyysi allekirjoitusta, että hakee kelakorvaukset. 
Ei ole todellista! Seuraavalla kerralla maksan ite kyseisen asiakkaan käynnin ( jos vielä nähdään.....), ettei tarvi valekuitteja tehdä.

Kirjoitettu
23 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

pitimän ihmetellä että kyllä nyt kansan kukkaroilta ollaan kinuamassa hyväntekeväisyysrahaa.

Ja vasta myöhemmin hoksasin että ei näin saisi tehdä - nimittäin annoin eräälle asiakkaalle myötätunnosta ilmaisen käynnin

Koskaan ei voi tietää, kuka vedättää.

Kirjoitettu

^ no onhan se ollu selvää pitemmän ajan että kaikesta mahdollisesta säästetään, mutta kun se kelakorvaus on 10e. 
Kyllä minäkin lenkeiltä tyhjät pullot ja tölkit kerään ja tietyistä tuotteista otan edullisen ( kalasta en ) ....ja oma vikahan tuo oli, ei olisi missään tapauksessa pitänyt allekirjoittaa vaan sanoa että mä tuon sulle huomena kympin ....mutta se olisi entisestään huonontanut välejä. 
...sukulaistensa reseptien uusimista odotellessa...

Kirjoitettu

..menossa kohta Lielahden Prismaan hakeen vuosien varrella kertyneitä S-bonusrahoja. 2 vuotta sitten oli 120e ja oletan että hieman enempi on nyt.
Mutta mikä ihme että aikaa on varattu 10.00- 10.45 ?? Miten siinä voi kestää 45minuuttia? 

Kirjoitettu

^No tokihan lääkärinä tiedät että a) pitkä aika maksaa enemmän b) kun varaa tunnin ja hoitaa homman 5:ssä minuutissa, voi juoda loppuajan sumppia ja sitten kertoa seuraaville että ollaan nyt vähän myöhässä. 

Tiedän yhden tyypin (sai vissiin kenkää yllättäen) joka varasi aina koko perjantai-iltapäivän palaveriin, jonka sitten sai yllättäen läpi tunnissa. Tämä oli vielä jossain muualla kun toimistolla, joten ei enää tietty voinut töihin mennä kun palaveri loppui. 

Kirjoitettu
24 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

..menossa kohta Lielahden Prismaan hakeen vuosien varrella kertyneitä S-bonusrahoja. 2 vuotta sitten oli 120e ja oletan että hieman enempi on nyt.
Mutta mikä ihme että aikaa on varattu 10.00- 10.45 ?? Miten siinä voi kestää 45minuuttia? 

Osta niillä rahoilla jäsenosuus ja kas, omistat osuuden koko putiikista. Sitten s-pankki.fi pelittämään, niin loppuu bonustenkerjuukäynnit.

PS: Kerran hoidin kuolinpesää, missä päähenkilö ei ollut hakenut liikoja vesimaksuennakoita koskaan takaisin. Perikunta sai sitten reilu 1000 €.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^Melkein Coldplay olis ansainnu ton ihme lipunmyynnillään. Ei tullu meidän talouteen lippuja, niin ehkä pientä nautintoa toisi suomi-byrokratian kohtaaminen :D 

Kirjoitettu
1 tunti sitten, alpensau kirjoitti:

Osta niillä rahoilla jäsenosuus ja kas, omistat osuuden koko putiikista. Sitten s-pankki.fi pelittämään, niin loppuu bonustenkerjuukäynnit.

Niin siis mulla on se s-ryhmän jäsenyys, mutta ei jaksa että useammalla kortilla maksaisi ( sitä sitten kassalla, maksan tällä kortilla 50e ja sitten otetaan toinen kortti...) ihan vaan näitten bonusten kerryttämiseen, ja asiakasomistajapäivän alennusten takia. Asiakasomistajapäivät on muuten ensi ke-su, eli hankin silloin ne joululahjat mitä Sokos/Prismasta saa.
Jos nyt kerran 3 vuodessa käy Lielahdessa niin eihän se paha ole. Samalla kävin Nygrenin kalaosastolla ostaan viikon kalat. Tai käyn mä joskus muutenkin Lielahdessa, Suomen Urheilupyörässä esimerkiksi. 

Käynti sielä S-pankissa kesti 8 minuuttia. 

Kirjoitettu

Ha, tuli mieleen että kun halusin avata tilin S-pankkiin, niin täti rupesi selittämään kassalla (olin jonottanut kohtuu pitkään, mutta kun en ollut tiliasiakas, en voinut varata aikaa.. ) että tälläseen pitäs varata aika. Kerroin kohteliaasti että en pysty kun en ole asiakkaanne vielä. Ei mennyt jakeluun, selitti suu vaahdossa kuinka tämä jonotusaika ei riitä tähän (vaan 45min 8min käyntiin :D ) ... no, suostui avaamaan mulle tilin anyways ja oli tosi tarkkaa "onhan sulla passi, en voi avata jossei ole passia tai virallista henkiötodistusta, ajokortti ei käy". No on on passi. Koska oli korona-aika, tarkka tunnistus passista tehtiin kun mulla oli maski naamalla koko ajan... ei helevantti mitä touhua. 

Mutta nyt on S-tili "paskatilinä". Jos joku huijaa pankkitunnukset tai saa kortin haltuunsa vääryydellä, siellä on muutama satanen vaan. 

Kirjoitettu

S-kaupassa kannattaa aina maksaa sillä samalla kortilla s-tilitä, jollonka saa 0.5% maksutapa-alennuksen. Tilihän ei täyty pelikillä bonuksilla, joten sinne pitää välillä siirtää rahaa toisesta pankista.

Kirjoitettu

^ no voi herrajumala, että pitäisi sitten siirtää toiselta tililtä jonnekin s-tilille. Ei todellakaan tule kauppoja. 
Mulle todellakin riittää tämä bonuskortti ja saa niitä asiakasomistaja-alennuksia. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.