Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kovasti taas lentojen ympärillä pyörivää lakkoilua (Deutsche Bahn, Lufthansa, AUA). Kerran jouduin tekemään ylimääräisen etelänmatkan, kun tuli lakkouhkaus 2 viikkoa ennen lähtöä. Kämppä ja auto oli jo maksettu, joten otin vastaavan lennon eri yhtiöltä ja siirsin lakkoputiikin lennon joulun tienoille. Muokattu: 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Jaha, se katsomani hotelli onkin motelli ilman sen kummempia ravintoloita tms. No, löysin hyvän "Portland Marriot Downtown Waterfront" ja tämä on kätevästi Willamette Riverin vieressä, eli näkee joen ja pääsee rannalle. Hotellissa on ravintoloita ja baareja sun muuta joten ei tartte lähteä haahuilemaan minnekään. Mutta tämä kaatuu nyt todennäköisesti siihen että vanhempani ( äitee) laittaa kuulemma välit poikki ja ei tartte enää ikinä soitella jos tarvii apua jossain. Katsoo ensi vuonna uudestaan enkä puhu suvulle mitään.
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Ei jumaleishön...mutta kyllähän mä arvasin ettet lähde.
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ ovat niin huolestuneita että kun varoittelu ei riitä oletaan kiristys käyttöön. Kun kumminkin aina joskus tartten apua. Olen jo pitkään halunnut nähdä Pacific lampreyitä, on ne siellä ensikin vuonna, ja silloin se sitten olisi 60-vuotislahja itelle. Voinhan mä sinne matkanjärjestäjälle soittaa ja kerron tilanteen, kun asia jäi "roikkumaan". Loukkaannuin ja pahoitin mieleni kyllä suuresti äitini ja veljeni suhteen. Isä nyt tiedä tästä mitään. Vaarallisempaa oli sekin kun ajelin autolla viime syksynä rippijuhlista kotiin ja tuli se infernaalinen kaatosade. Oikeesti pelkäsin. Tuntuu että nyt pitää aina tehdä kuten sukulaiset vaatii, rippijuhlienkin suhteen se oli että jos en tule, niin menee välit poikki. Itku tässä nyt tuli. Tuntuu että äitee ajattelee nyt itseään, ettei hänen tarvi olla huolissaan ja että hänellä on hyvä. Toki sanoo että ajatellaan mun parasta. Muokattu: 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Mulla oli about sama tilanne (no vähän eri, ei matkaa tms.) ja vanhempani pistivät välit poikki. Ei ole oltu missään yhteyksissä 17 vuoteen ja voin sanoa että ei kyllä harmita, päinvastoin. Olivat aina pyytämässä kaiken maailman palveluksia ja rahaakin. Pistivät isoisääni välit poikki samalla ja meidän välit paranivat, oltiin hänen kuolemaansa saakka hyvissä väleissä, tavallaan korvattiin yksi sukupolvi välistä. Kun nopeasti tuolla pyörähdät, niin tarviiko siitä edes kertoa noille? Muokattu: 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ mä kyllä tarviin vanhempieni apua, ainakin isän apua mutta en mä halua äiteelle kolmatta sydäninfarktia aiheuttaa. Ja minä se olen ollut jota vanhempani on joutunu auttamaan vuoteen 2020 asti. Kun olen täällä ihan yksin, ja siis jos olisi joku lähempi kaveri niin lähdettäis yhdessä matkalla ja se kyllä noille sopisi. Mutta kun kaveria ei ole. No, on mulla toinenkin unelma. Helikopterilento Nahkiaiseen ja takaisin. ( 1200mm tele ei ole enää, joten siitä säästyneet rahat voi käyttää muunun ) ja sitten se yksi leikkausoperaatio - siinäkin jonkun aikuisen pitää tulla hakeen, eikä ole kun isä kun voisi tulla ( mutta siis isä ei tästä tiedä mitään tästä matkahommasta ). Voi että, olin niin innostunut ja veljenikin oli aluksi. Nyt ei enää ole, hän kyllä matkustaa yksikseen USA:han , mutta ei pidä minua kykenevänä siihen.
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Liekö kyse vieroittamisen viivästymisestä vai siitä, että 'lapsesta se alkaa ja lapseen se päättyy' eli sun vanhempien puolelta jo vahvaa degeneroitumista ? Mä pääsin helpolla, kun vanhemmat poistuivat toiseen ulottuvuuteen jo ajoissa.
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20242 vuotta Vähän on tuossa tultu takaisin. En tosin ymmärrä mitä kamalan vaarallista on lento- lentokenttä - kuljetus hotelliin- kuljetus Oregon Zoo ja takas- ja sitten lentokentälle ja takas. Kaikki olisi ok jos olisi kaveri mukana. Voisin muuten kysyä josko ystävättäreni Orvokki olisi kiinnostunu...maksan matkat ja hotellin, kyllä se varmaan siihen kymppitonniin mahtuu. Tai onko joku täällä kiinnostunu ? Sillä kaverin kanssa kaikki olisi ihan ok. Muokattu: 8. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20242 vuotta 7.3.2024 klo 19.58, alpensau kirjoitti: Mä pääsin helpolla, kun vanhemmat poistuivat toiseen ulottuvuuteen jo ajoissa. 4. eroamisensa jälkeen poistuivat täälläkin lopullisesti. Kumpikin eri aikaan ja tahoillaan, josta tietysti 2 eri pesänhoitoa kaikkine paskoineen esikoisen setvittäväksi. Kymmenen vuotta orpouden ja itsenäisyyden helpotusta kohta takana.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20242 vuotta 14 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Tai onko joku täällä kiinnostunu ? Sillä kaverin kanssa kaikki olisi ihan ok. Olisiko yksinkertaisinta, että joku 'matkaseuralainen' saattaa sut kentälle ja hakee pois.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ kyllä mä nyt varmaan kentälle pääsen, esimerkiksi taksilla Pirkkalan lenskariasemalle ja sieltä Helsinkiin. Kaikken ongelmallisin on se että jossain vaiheessa on ulkomailla koneen vaihto. Perillähän se on sitten lenskariasemalta saa ( matkanjärjestäjän mukaan ) kuljetuksen hotellille, ja varmaan löytyy esimerkiksi taksikyyti Oregon Zoohon ja takas. Muu aktiviteetti hoituu hotellissa...syön jotain ja käy sielä baarissa jotain tilaamassa, ja katselen rannalta maisemia. Tietäen, että juuri tässä joessa Pacific lampreyt uiskentelee. Sitten vaan kotimatka toisin päin.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Tossa varmaan haettiin että huijaat sukua noin... photoshoppaat sit kuviin jonkun random-tyypin tai pyydät paikallista mukaan kuvaan ja näytät suvulle "tossa on Jopotuinen"
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20242 vuotta Jossain täällä hiljan ihmeteltiin tota 5v passia. Ilmeisesti Päivi on täällä mukana jollain nicillä..? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f31e287-bbb9-4dd9-92f6-edf29001967d Hiljattain joku pollari kovasti puolusteli tuota 5v passia. Oli kyllä vähän oudot jutut. On varmaan itsekin istunut passitehtailijoiden lauteilla ja siemaillut laadukkaita konjakkeja. Surkuhupaisinta oli siinä 2006 uudessa passilaissa, että kun tuli biometriset tunnisteet, niin samalla tarkentuneen asiakirjan soveltuvuus tunnistettavuuteen lyheni puolella. Eivätkö nämä biometriset tunnisteet olekaan muuttumattomia, tai voidaanko niitä manipuloida? Manipulointia voi toki sitten harjoittaa myös 5v passilla.
Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 20242 vuotta Finnairinäuusi kanta-asiakkuutensa https://www.kauppalehti.fi/uutiset/finnairin-uusi-kanta-asiakasohjelma-herattaa-hammennysta-nama-asiat-kannattaa-tietaa/affccd29-f884-44df-b9f4-3a23ab934fbb?ref=iltalehti:7b0c&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään