Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PC/IT ongelmat ja onnistumiset

Featured Replies

Kirjoitettu

Jollain farmilla annettiin emakoille seleeniä. Tulipa itsekin joskus kasteltua sormenpää ja tökättyä purkkiin ja sit sormi suuhun. Perin omintakeisen makuista tavaraa - siihen vois kehittyä himo. Liiasta seleenista saa kai jonkun myrkytyksen.

• Viestejä 837
  • Katselut 79.5k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Instassa joku muisteli vanhoja latausaikoja... .  

• Aaah kun ihanasti pyörii Youtube ILMAN mainoksia. Ai saatana. Eikä tarvii tehdä mitään. Istuu sohvalle ja ottaa kaukosäätimen käteen ja avot. Eli selätin tämän PC/IT Ongelman rahalla. 😒

• Reilun euron maksaa Winkkari, itse otin juuri pari Wincdkeystä. https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-compare-prices/

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^^onhan se nyt jotain muotia kun on alkanut ilmestyä merisuolakaramelliwhatever-makuja ja perunasipejä mainostetaan merisuolasipeiksi. Kertauksena vielä, että ns. merisuola on samaa 99,9 %:sta natriumkloridia kuin ns. pöytäsuola. Vaikka kuutiossa merivettä on kilogramma magnesiumia, niin ei sitä pirkka-karkea-merisuolapaketissa ole. Mailman suolantuotannosta 5 % käytetään elintarvikkeena, loput käyttää teollisuus.

Suomessahan tilanne jodin kanssa on ollut erityisen huono ja aikaisemmin varsinkin itäsuomalaisista suuri osa kärsi struumasta. Jos jodia ei saa lapsena niin se vaikuttaa ns. kretininismin syntyyn ja se on epätoivottavaa.

Muokattu: , käyttäjä: mgcc

Kirjoitettu

Meni vähän offtopiciksi. Sori siitä. Mutta on mulla atk-asiaakin. Eilen chromium-selain päätti kadottaa suuren osan www-sivujen sisällöstä. Ratkaisuksi esitettiin teh googlessa, että pitää ottaa settings ja sieltä resetoia selain alkutilaan. Ihan hyvä neuvo, mutta kun settings-valikkoa ei päässyt näkemään millään. Täytyy jatkaa selvittämistä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mää olen käynyt Torreviehassa merisuola, en nyt sanoisi tehtaassa, mutta jalostamossa nyt kumminkin.

Siellä oli paljon suolaa. Oli oikein tehty suolasta pieni slalommäki turisteille kuvattavaksi, olihan se hauska lähettää Suomeen kuva laskettelulomalta :D

Meillä ei syödä sipsejä, varmaan siksi mennyt ohi.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Tietääkö nimimerkki mgcc jotain himalajasuolana myydystä aineesta ? Äkkiseltään googletettuna sitä saadaan pakistanilaisesta suolakaivoksesta ja kutsutaan virheellisesti himalajansuolaksi.

Kirjoitettu

Se on vuorisuolaa, jossa on paljon ruostetta eli rautaoksidia ja se ei ilmeisesti ole kaikkein puhtainta sisältäen mm. arseenia.  https://themeadow.com/pages/minerals-in-himalayan-pink-salt-spectral-analysis  

Eipä noita hivenaineita ole oikeastaan ollenkaan (ppm = parts per million)

Hyvä teos suolasta on Mark Kurlansky: The Story of Salt

Kaikkiin internetin suolajuttuihin kannattaa suhtautua ripauksella suolaa. Terveysväitteitä on monenlaisia ja suomalainen mineraalisuola eli nykyisin pansuola on tutkitusti hyödyllista, jos ja JOS sitä käytetään maltilla. Valitettavasti sen "suolan maku" on heikko ja jengi survoo sitä kaksinkertaisen määrä ja saa natriumia tavanomaisen suolan verran ja leipomiseen pansuola ei sovellu.

Muokattu: , käyttäjä: mgcc

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Itse käytän Opera selainta kolmesta syystä:

1. Vähän käyttäjiä, vähän urkkijoita ja örkkejä
2. Selain sisältää mainosten estäjät
3. Veloitukseton VPN

Hakukoneena käytän StartPagea. Se käyttää käyttää Googlea, mutta suodattaa mainostajat pois. Millä se tekee sitten tilinsä, en tiedä.

On Operassa varmaan huonojakin ominaisuuksia, mutta niistä en tiedä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No siks se ei viimeisin limppu noussut?
Mielestäni olen nostattanut aiemmin taikinaa Pansuolalla, ehkä silloin käyttänyt sitä reippaammalla otteella, onhan siinä osa sitä natriumkloridia.

Tarttee siis ottaa se hieno merisuola leivontaan, eikä paiskata mäkeen :)

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mutta jos mä kaataisin sen takasin mereen, niin?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Eilen oii uutimissa että Pohjanlahden silakka on laihtunut ja pienentynyt. 'Osasyy on tietysti ilmaston muutos ja todennäköisesti makean veden osuuden kasvu murtovedessä. Että sinne vaan suolat.

Kirjoitettu

Vaimo kävi valkkaamassa itselleen uuden chromebookin Gigantista. Olipa sitkeä kauppias - kahta erilaista lisätakuu/vakuutusturvaa oli tarjolla. Kun sanoi ei, niin kaveri pudotti hintaa 70;tä 50:iin. Piti sanoa suoraan, että nyt myyt sen tietokoneen, niin päästään eteenpäin. Sit heppu väitti, että mä kiihdyn ilman aihetta. Ei tää vielä mitään: Kotona emäntä ihmetteli, kun ruutuun tulee ainoastaan 'käyttis puuttuu tai se on vioittunut'. Sit ajettiin takaisin eli vajaa 100 km lisäajoa.

Itse ostin viimeksi läppärin tori.fi:stä. Sitä myi yhden niminen kaveri, mutta se piti maksaa toisen nimiselle. Sit kun sen käynnisti, siellä oli kolmannen henkilön tiedot. Mä ajoin siihen sen aikaisen minttuversion päälle, joten nou hätä.

Tää jälkimmäinen on ympäristöä säästävää kierrättämista. Lyhyt ajomatka lähipostiin kuluttaa vähemmän fossiilista polttoainetta. Jos kuviossa on jotain juridisesti askarruttavaa, niin mä olen ollut kaiken aikaa vilpittömässä mielessä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ostin joskus sieltä rosterisen painekattilan. Olisivat halunneet myydä satasen kattilaan viiden kympin lisätakuun tai jotain :D 

Kirjoitettu

Gigantissa on joku pomo saanut kuningasidean, miten myyntikate tuplataan. Ja asiakas on aina väärässä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.