Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PC/IT ongelmat ja onnistumiset

Featured Replies

Kirjoitettu
13.5.2023 klo 15.09, alpensau kirjoitti:

😁Mä olen 65 v, mutten niin kalkkis, että oikein paperiresepti

..tuota, siis se on e-resepti mutta tulostan sen reseptisivun jossa on lääkkeen ja annosteluohjeen tiedot. 
Paperisen reseptin voi kirjoittaa ( ja on joutunutkin) jos on "teknisiä ongelmia" eli se e-reseptisivu ei vaan toimi tai on häiriöitä.

• Viestejä 837
  • Katselut 79.5k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Instassa joku muisteli vanhoja latausaikoja... .  

• Aaah kun ihanasti pyörii Youtube ILMAN mainoksia. Ai saatana. Eikä tarvii tehdä mitään. Istuu sohvalle ja ottaa kaukosäätimen käteen ja avot. Eli selätin tämän PC/IT Ongelman rahalla. 😒

• Reilun euron maksaa Winkkari, itse otin juuri pari Wincdkeystä. https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-compare-prices/

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

En tiedä onko ongelma vai onnistuminen, mutta läppäri , jossa näyttönä on AR-lasit: https://tekniikanmaailma.fi/milta-kuulostaisi-naytoton-kannettava-tassa-tulee-spacetop-joka-on-silta-todellisuuden-ja-taydennetyn-todellisuuden-valilla

Mikähän noiden resoluutio on?

Näitä 'own your space'-tyyppejä liikkuu kaduilla jo nyt, tosin kutsumanimellä kännykkäzombie. Laatta kämmenellä 30 cm päässä naamasta ja pokkana kävellään päin punaisia. Voisiko google street view-sovelluksella ajaa polkupyörää noilla laseilla ?

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

..tuota, siis se on e-resepti mutta tulostan sen reseptisivun jossa on lääkkeen ja annosteluohjeen tiedot. 
Paperisen reseptin voi kirjoittaa ( ja on joutunutkin) jos on "teknisiä ongelmia" eli se e-reseptisivu ei vaan toimi tai on häiriöitä.

Siinä lääkepaketissa on 50 cm korkea käyttöohjelakana. Mittasin ensimmäisen käteenosuneen: 88 cm korkea. Mä luen jokaisen tarkkaan. Erityisesti naurattaa nää enintään yhdelle sadasta-sivuvaikutukset. "Rintoihin voi tulla kasvaimia". Miten mä olen aina se joka sadas ? Lukuvinkki: Peter Goetsche: Lääketeollisuus ja järjestäytynyt rikollisuus.

Kirjoitettu

^jos noita lukee niin jää lääkkeet ottamatta: sairaus/vaiva on parantunut itsekseen ennen kuin on luettu loppuun asti tai sitten mahdolliset sivuvaikutukset johtavat lääkkeen menoon takaisin kaappiin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No, nyt kun on tämä 3,8K näyttö, niin kuvaruutukaappaukset on 5-6 M kokoa, niin eihän niiden laitto tänne luonnistu, kun on tilakiintiö täynnä.

Täytyy siis tallentaa ensin pienemmällä resoluutiolla. Ylimääräistä vaivaahan tuosta.

Arvatenkaan snipping toolissa ei ole automatiikkaa, joka pakkaisisi otoksen samontehen?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
24.5.2023 klo 17.06, alpensau kirjoitti:

Siinä lääkepaketissa on 50 cm korkea käyttöohjelakana. Mittasin ensimmäisen käteenosuneen: 88 cm korkea. Mä luen jokaisen tarkkaan. Erityisesti naurattaa nää enintään yhdelle sadasta-sivuvaikutukset. "Rintoihin voi tulla kasvaimia". Miten mä olen aina se joka sadas ? Lukuvinkki: Peter Goetsche: Lääketeollisuus ja järjestäytynyt rikollisuus.

Siis mitäh? 50cm korkea käyttöohje....1 tabletti päivässä 10 päivän ajan, miten siihen puoli metriä muka menee? vai tarkoitatko sisällysluoetteloa ( se taiteltu paperi lääkepakkauksen sisällä) Mitä ihmettä tarkoitat 88cm korkea???? 
Teet nyt kyllä tahallasi yksinkertaisesta asiasta monimutkaista. 
Minua on naurattanu ohje, että "lääke nautittava seisaaltaan" :D että nautittava, ja ei esimerkiksi istuen....

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
14 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Siis mitäh?

Pakkauseloste:Tietoa potilaalle. Dutasteride/Tamsulosinhydrochloride Mylan. Suomenkielinen käyttöohje on 81 senttinen lakana. Pidätkö lääkkeiden sivuvaikutuksia epäolennaisena asiana ? Mä tulin about 53-vuotiaana yliherkäksi mm. säilöntäaineille. No niiden välttäminen on pelkästään hyväksi. Mulla on nykyään kauhea säkä lääkkeiden sivuvaikutuslotossa. Melkein aina osuu. Eipähän tarvitse syödä verenpainelääkkeitä (enää).

(Mulle ei ole ongelma lukea nippelitekstiä, koska kävin oikkiksen aikoinaan)

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kappas, tossa läppärissä on oiken stanssattuna kuoriin Harman Kardon.

Valmistaja on käyttänyt näköjään rahaa muuhunkin kuin pelkkään logoon. Sattumalta katsoin jotain videota ja aloin hörustellä korvia, että soiko jossain puhelin. Ei soinut, ääni tuli videolta, mutta ääniavaruus oli häkellyttävä, että menin vipuun.

Laitoinkin sitten Spotifystä Kasevaa soimaan ja voi pojat, kuinka hyvin se sitä toistikaan. Mainoksuakaan ei tullut, kummallista. Oliskis sovellus tullut koneen kylkiäisinä, ja alkuun vain hemmottelee ilman mainoksia? Googlen tunnuksilla kirjauduin, eikä ollut premium, tarkistin.

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Pakkauseloste:Tietoa potilaalle. Dutasteride/Tamsulosinhydrochloride Mylan. Suomenkielinen käyttöohje on 81 senttinen lakana. Pidätkö lääkkeiden sivuvaikutuksia epäolennaisena asiana ? Mä tulin about 53-vuotiaana yliherkäksi mm. säilöntäaineille. No niiden välttäminen on pelkästään hyväksi. Mulla on nykyään kauhea säkä lääkkeiden sivuvaikutuslotossa. Melkein aina osuu. Eipähän tarvitse syödä verenpainelääkkeitä (enää).

(Mulle ei ole ongelma lukea nippelitekstiä, koska kävin oikkiksen aikoinaan)

No olen mä noita lääkkeiden "käyttöohjeita" ( käyttöohje pitää kirjoittaa reseptiin...) tutkinu, pointti oli tuo 81cm pitkä käyttöohje?? aiemmassa viestissäsi 88cm, yleisesti on A4 arkin kokoa kaksipuolisena...ja itekin aiemmassa viestissäsi totesit naureskelevasi harvinaisimmille sivuvaikutuksille ( ...rintoihin voi tulla kasvaimia).

Ja nippelitekstin lukemisessa on ongelmia - sillä sehän on niin että psykiatri tietää kaiken mutta ei osaa mitään, kirurgi osaa kaiken muttei tiedä mitään ja yleislääkäri - ei tiedä mitään eikä osaa mitään.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

pointti oli tuo 81cm pitkä käyttöohje?? aiemmassa viestissäsi 88cm

Se 88 cm on kaliumklorid ... 750 mg. Ei sellainen lääke, mistä saisi kelakorvausta, mutta silti voidaan antaa Kantaan kirjattava resepti. Voi ostaa ilman reseptiäkin. Missä virhe ?

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Pansuolassa käytetään kaliumkloridia korvaamaan (osaksi) natriumkloridia ja siten väitetysti sydänystävälläisempi.

Meillä tuota käytetään, mutta joskus ropsautan ruuanvalmistuksessa merisuolaa, kun haluan terävämmän suolaisuuden.

Sen purkin mukana ei tule ohjeläpyskää ollenkaan, tai on sitten tosi pienellä printattua :D

Kirjoitettu

Mä käytän toisinaan himalajansuolaa. Karkeana myydään ruususuola-nimellä. Mun edesmenneen isän ainoan elossaolevan sisaren mies (molemmat 94 v) esitteli mulle merisuolapussia, josta hän ottaa silloin tällöin terästystä. Mies on varsin kovakuntoinen, mutta emäntä kulkee jo kumarassa kuin entinen karjakko. Sinänsä kätevää, että jos selkärangassa on 90:n asteen mutka, niin ei tarvitse erikseen kumartua kyykkylypsylle mennessään.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Syökää jodioitua suolaa. Sillä on ihan oikea tarve Suomessa. Merisuolamuoti taas on suuri kusetus, kun sitä tehdessä suuri osa muista alkuaineista kuin kloori ja natrium kerätään erikseen kalliilla myytäväksi.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ennen syötiin  jodi lisättyä Jozoa, mutta sitten tuli Pansuola koska Jozo epäterveellistä ja sitten muut trendisuolat.

Meilläkin on jotain makustetta sormisuolaa joskus salaatteihin heitettäväksi. Ihan kelvoksi havaittu.

Karkeata merisuolaa käytetty ihan ipanasta lähtien erilaisiin suolauksiin, ehkä enimmäkseen kalan suolauksen, ihan muoti-ilmiönä en pitäisi.

No, on siellä yksi paketti hienoa merisuolaakin, mutta se on tullut ihan vahinko-ostoksena ja voisi oikeastaan heittää tarpeettomana poiskin tilaa viemästä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.