Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wanhan kovon kloonaamiseen on useita hyviä freeware-softia. 

Mä oon käyttänyt EaseUS-nimistä freewarea. On onnistunut kloonaamaan useamman pienemmän SSD:n isommalle vastaavalle ok 

Posted (edited)

Joo, olen kloonaillut pöytäkonetta kerran tai pari, eikä se ole kovin paha rasti. Alkuun ihan suotta jänskätti.

Mutta läppäri? Molemmat asemat, uusi ja vanha, kun pitäisi olla kytkyssä samaiseen emoon samanaikaisesti?

Edited by Jopotuinen
Posted (edited)

On siis chrome - yhtäkkiä kirjainmerkkipalkki hävisi sivun ylälaidasta, tulee esille vain kun "avaa uusi välilehti" en yhtään tajua mitä nyt tapahtui.

Kun etsiskelin säätöjä ja asetuksia, löysin kuitenkin että mulla todellakin on joku ad blocker - joka siis estää...tai esti...dailymotion kivan pacific lampreyt kutee-videon katselun. 
Löytyi myös miten kirjainmerkit saa sivupalkkiin, tosin se pienentää näkymää...

edit. no mitähän mä nyt tein, kirjainmerkkipalkki tuli takaisin, eli väärä hälytys. Voi että ....kone tekee itekseen varmaan jotain.

Edited by tempokisu
Posted

PC:n apunäyttö alkoi vilkkua, menee siis mustaksi. Tuossa tuo vilkuttelee, Ilmeisesti katkoo yhteyttä jostain syystä.
Välistä pimeälle näytölle tulee tekstit ANALOG ja DIGITAL vuorotellen, joka viittaa yhteysongelmiin.
Piuhan irti nyhtäminen ei auta ja kytkennästä PC antaa normi pimpeli pom ilmon.

Yhteys PC:n ja näytön tapahtuu välillä DVI kaapelilla. Grafiikassa olisi myös HDMI vapaana, mutta näyttö ei tue kuin kuin DVI ja töpseleitä, eikä mulla ole DVI/HDMI kaapelia.

Koneessa on myös erillinen grafiikka, mutta siinä on vain HDMI ja Display Port töpselit.

Mutta 10 taalan kysymys on nyt, että onko tuo pulma näytössä vai emon integroidussa grafiikassa? 
Että tuleeko kuntoon, jos päivittää näytön uuteen? No ainakin jos näytön erillisgrafiikkaan, mutta sieltä menee HDMI televisiolle ja Display Port näytölle.

Voi olla, että TV:lle menevässä HDMI:ssä splitteri välissä, niin siitähän voisi vetäistä HDMI:n apunäytölle.
Pysyyköhän Windowsin näytön asetukset perässä?

Posted

PC alkoi alkoi yhtenään antamaan ääni-ilmoja pimpeli-pom ja kohta perään pompeli-pim ilman mitään muuta visuaalista vinkkiä.

Ilmoitusosiossa oli kuitenkin punaisella ilmo 6T:n tallennustilan loppumisesta, vaikka koneessani ei edes ole 6T asemaa. Ilmoitus liittyi WIN varmuuskopiointeihin.
Resurssien hallinnasta löytyi kuin löytyikin 6T H: asema, ei tämmöstä ole ennen ollut, Joulupukki käynyt?
Asemalta löytyi alle puolenkymmentä kansiota, dublikaatteja lisäksi. Mutta oli siellä kaksi varmuuskopiota, tammikuulta 2022 ja 2023. Poistin sieltä tuon 2022 ja tavaraa katosi 4,7 T verran ja niin katosi pimputuskin.

Mutta mikä on tuo uusi H: asema?
Hommissa läppärillä on H:asema ja viittaa johonkin talon palvelimeen, johon kaikki data kerätään C: aseman lisäksi.

Onko mulla nyt siis joku pilviasema asettunut tuohon? Pilvitilaa toki löytyy Google, Microsoft ja Asus, joskin käytän niitä harvakseltaan siviilipuolen Officea ja Google kuvia sitten tietty enemmänkin. Mutta mitään pilvipohjaista Backuppi en ole tietoisesti tehnyt. Aiemmin varmuuskopsut meni jollekin asemalle.

image.thumb.png.029c61cec8a9e6a510f454e455a467a8.png

Posted

Uittu näitä vehkeitä!

Nyt läppärin BT hiiret väsys, tuossa kaksi tyrkyllä, mutta kumpikaan ei tunnistu tai pariudu. Uudelleen käynnistäminenkään ei auttanut, eikä pariston vaihto. Kokeilin sitten BT kuulokkeet ja ne kyllä toimivat - ainakin vielä. Mutta ei hiiri, aarrrghh...!!

Toinen hiiristä on virkaläppäristä ja siellä se toimii, ainakin viimeksi.
Voi että pittää olla vaikeeta :(