Kirjoitettu 8. Kesäkuuta8. Kesä Vaihdoin Jazzin iShift-lootan öljyt. Nyt tekoäly (gemini) osasi opastaa uskottavammin kuin vajaa vuosi sitten. https://share.google/aimode/xXhVx4idh0l7jk6g5Kysyin vaihtoehtoisesta öljystä. Motonetista löytyi Castrol transmax manual V n. 23 € litra. meni 1,5 l. https://share.google/aimode/orngPszkuSwnpmLwj
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä Ylhäältä tulee viestejä että nyt on liian uudet autot. Frouva oli kolauttanut tossa 25-tiellä peuran kanssa, toki onnekkaasti kun satasesta seisty jarrulla ilman että kukaan perskärpänen ajoi takana. Etukulma oli vain hipaissut eläintä joka jatkoi menoaa eikä autossakaan näkynyt kuin korkeintaan pölyinen kavion jälki etumuovin alaosassa. Kun ajettiin vanhoilla romuilla niin ikinä käyny mitään, meikäläinen veti muutama vuosi sitten nuoren miehen -09 Volvon lunastukseen peuran kanssa.
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä Vähän ehkä aiheksen vierestä, mutta haaveena, jota en aio toteuttaa on syntymävuoden (67) Mustang. Olen useammassakin autopelissä hankkinut tietty moisen, sekä uudempia Musseja, mutta ne ovat aina tosi kökköjä ajaa, jos vertaa esim. "Konna ja Koukku" Trans Amiin tai oikeastaan mihin vaan. Tietääkö kukaan autotyyppi että onko oikeasti näin? Entä tuoreemmat?
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä Riippuu siitä mikä on kökkö ajaa. Vanhemmat jenkit pääsääntöisesti mukavuuspainotteisia, semmosia löysähköjä ja suurpiirteisiä ajettavia. Alustat noissa vanhakantaisia joka tuo ovat kuvionsa ajoon. Ajaahan noilla mutta mitään mutkatie iloittelua varten ne eivät ole. Jarrutkin voivat olla mitä ovat, normiajossa täysin riittävät mutta enempi yrittäminen kyykyttää ne nopeasti. Jostain syystä kivikova ja mikroautomainen ajettavuus mielletään yleisesti hyväksi? Mun mielestä sellainen on aunuksesta.
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä Mulla oli suunnitelmissa joku MB V8 avo, mutta suunnitelma talon autotallista ei lähtenyt imuttamaan (35 000€!), niin jäi sitten tuo vaiheeseen. Oikeastaan ihan hyvä, niin ei mitään murheenpesää ei tullut hankituksi, vaikkakin sinne talliin kyllä pääsisi aina Rouvaa piiloon.Toki nuo V8 moottorit ongelmaisia, varsin paljon ongelmia siellä sylinteri/mäntä, revitelty vähillä öljyillä tms. tai sitten ihan suunnittelun kukkasia. Ei parempaa tietämystä asiasta, mitä sattumoisin on tullut vastaan. Pinnoitetut lohkot varsinkin riski (ainakin BMW käyttää, MB en tiedä), koska niitä ei voine koneistaa - kertakäyttökamaa!Siellä ostohousuissa onkin oltava tarkalla kuulolla mitä sieltä koneen käyntiäänestä löytyy. Ja mieluiten karvalakkimalli ilman ilmajousitusta ja muita erikoisuuksia.
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä Joo, no autopelit on toki tollasia mutka-kisa painotteisia, en ajelisi normaalisti noin. AI väitti että Mustangeissa on huonompi jousitus ollut kun esim. Pontiaceissa.Mullakin nuo pelit on korvanneet aidon tarpeen. Eihän se sama ole, mutta kattelin tubesta että jos olis tilat ja pistäs muutaman tonnin sim race kamoihin, niin kokemuksen saa kuulema aidon tuntuiseksi. Ja onhan se tosipohjainen elokuva "Gran Turismo" missä pelaaja pistettiin ajamaan oikeasti ja pärjäsi. Noilla on kyl hienoja pelisysteemejä, ratit ja polkimet on moottoreilla ja pistää vastaan, tuulettimet puhaltaa ajoviimaa, tuolissa on "ass kicker" jne. . Mietin että saisko moottoriturvavöillä sellasen et kiihdytyksessä painuu penkkiin ja kurvissa vetää sivulle? Virtuaalilasit tottakai. Muokattu: 16. Kesäkuuta16. Kesä, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä 27 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:Mulla oli suunnitelmissa joku MB V8 avo, mutta suunnitelma talon autotallista ei lähtenyt imuttamaan (35 000€!), niin jäi sitten tuo vaiheeseen. Oikeastaan ihan hyvä, niin ei mitään murheenpesää ei tullut hankituksi, vaikkakin sinne talliin kyllä pääsisi aina Rouvaa piiloon.Toki nuo V8 moottorit ongelmaisia, varsin paljon ongelmia siellä sylinteri/mäntä, revitelty vähillä öljyillä tms. tai sitten ihan suunnittelun kukkasia. Ei parempaa tietämystä asiasta, mitä sattumoisin on tullut vastaan. Pinnoitetut lohkot varsinkin riski (ainakin BMW käyttää, MB en tiedä), koska niitä ei voine koneistaa - kertakäyttökamaa!Siellä ostohousuissa onkin oltava tarkalla kuulolla mitä sieltä koneen käyntiäänestä löytyy. Ja mieluiten karvalakkimalli ilman ilmajousitusta ja muita erikoisuuksia.Ainakin Penarin V8 pudottaa sylintereistä pinnoitteen, tähän osasyynä tukkeutuvat katit. Näitä on näkynyt esim. tietyn aikakauden Rangeissa joissa tätä Penarin kasia käytettiin. Moottori, en muista koodia, lienee sinänsä ok moottori eikä kattien tukkeutumisesta voi ainakaan suoraan syyttää moottoria. Jokatapauksessa, rahaa palaa jos ei ole "pilaa sekin itse"-hahmo.Noihin vanhojen jenkkien ajo-ominaisuuksiin. Perusvarma resepti tehdä alusta jolla ajaminen on urheilullista: hidas ylitehostettu simpukkaohjaus, ei kallistuksen vaimentimia, pehmeä ja suuriliikkeinen jousitus, alustageometria semmoinen että pyörän asento muuttuu joustossa/kääntyessä, kapeat ja korkeaprofiiliset renkaat, jäykkä taka-akseli lehtijousilla, veltto kori/runko, painava ja ylitehokas moottori keulilla, kevyt perä ja mielellään jonkinlainen mekaaninen/automaattinen lukitus tasauspyörästöön. Ai niin, rumpujarrut joka nurkkaan. Tulee jenkkileffoista tuttua näyttävyyttä ajolinjoihin ihan itsestään. Muokattu: 16. Kesäkuuta16. Kesä, käyttäjä: Olutmoottori
Kirjoitettu 16. Kesäkuuta16. Kesä Kaverilla oli pikkulohkolla 286 Mustang, vuosikertaa nyt muista joku 65-67.Tehtiin täysi koneremppa meidän pihassa ja siltä osin laite ok. Mutta ajossa aivan hirveä vikuri, ei puhettakaan 120 kmh vauhdista. Rengasprofiilia tietty muutettu, mutta luulen syyksi taka-kseliston väsyneitä puslia. Muokattu: 16. Kesäkuuta16. Kesä, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 21. Kesäkuuta21. Kesä Pihaan hylätty luottokiituri tärähti nöyrästi tulille kun vaan kaatoi vähän bentsiiniä tankkiin. Sain jostain vähän motivaatiota herätellä tätä henkiin kun olen ikävöinyt tällä huristelua. 20v tää kuitenkin kuljetti meikäläistä läpi tuulen ja tuiskun, tielle ei jättänyt kertaakaan vaikka pihassa välillä kiukkusikin ja vaati huomiota. Bensakasi, on se vaan jotain muuta kuin hajuton ja mauton bensahybrid.
Kirjoitettu Sunnuntai klo 21:085 vrk Kirjoittaja 16.6.2026 klo 20.09, Jopotuinen kirjoitti:Mulla oli suunnitelmissa joku MB V8 avo, mutta suunnitelma talon autotallista ei lähtenyt imuttamaan (35 000€!), niin jäi sitten tuo vaiheeseen. Ei muuta kortti laulamaan. Kerran täällä vaan eletään 😄Toki ei tolla neloskoneisella paljoa henkseleitä paukutella...
Kirjoitettu Maanantai klo 07:175 vrk Eikös Jopon velikin lunastanut hienon auton? MIten sitä nyt veljelle voi hävitä?
Kirjoitettu Keskiviikko klo 05:253 vrk Kirjoittaja 13.1.2026 klo 09.03, Vierringe kirjoitti:Ei näkynyt vielä Trafinkaan sivulla. Eiköhän se sieltä tule. Ei ehkä kannata alkaa jännittää sen tuloa, vaikka...Vaikka et saisi kirjettä, se ei poista velvollisuuttasi toimittaa lääkärinlausuntoa. Jos et toimita lausuntoa ajoissa, poliisi voi määrätä sinut ajokieltoon.@Vierringe muistitko käydä? Mä en... 🙄No, Kysyin Sarilta (Licensieringsspecialist ! ), joka lähestyi kuulemisen johdosta ja Trafi ei muistuttanut kirjeellä, koska tekniikka petti:
Kirjoitettu Keskiviikko klo 06:073 vrk No enpä ole käynyt.Tuli niin paljon ikää, että päätin pudottaa C:n pois kortista (kun ei sillä ole ollut käyttöä), ja kun menin Ajovarman konttoriin sitä varten, niin sieltä silloin sanottiin, että ei kannata vielä, vaan vasta puoli vuotta ennen määräaikaa. No menin sitten silloin uudestaan luopumaan siitä C:stä, ja minulle lykättiin uusi kortti, joka on voimassa 2031 saakka. Silloinkaan ei Ajovarmassa sanottu että pitää lääkärintodistus toimittaa. Joten nyt ajelen uudella kortilla viisi vuotta. Kuvittelen saaneeni tällä tempulla viiden vuoden jatkoajan.Vai pitääköhän vieläkin jännittää☹️
Kirjoitettu Keskiviikko klo 07:023 vrk Kirjoittaja Harvakseltaan mäkin tuota C:tä tarvin, mutta firman kalustossa on pari C-korttia tarvitsevaa autoa, joita tulee silloin tällöin lainattua. Joten käyn halvalla Kisun kopiolla perjantaina piirtelemässä kellotauluja
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään