Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sijaintisi juuri nyt

Featured Replies

  • Viestejä 112
  • Katselut 11.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
11 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti:

^Liipolasta alunperin kotoisin oleva kaveri esittelikin kotikaupunkiaan, että eipä ole muissa suomalaisissa kaupungeissa keskellä kaupunkia myynnissä kokonaista purkukunnossa olevaa kerrostaloa 😁

 

Nyt olen kotona.

Joo... edullinen vieläpä. Mutta tohon jos haksahtaisi niin saattaisi kulut yllättää.  Liipolahan tuo työttömin lähiö on/oli (en ole tutkinut tilastoja) ja siellä itekkin asuin koko teini-iän melkein. 

Mulla ei hirveän kaunista kuvaa Lahdesta ole mutta olen kuitenkin asunut täällä suurimman osan elämästäni, yhtälössä on jotain väärää... no, skidinä asuin siellä minne vanhemmat muutti, kun lapset olivat pieniä ja asuttiin Espoossa kaksiossa, oli järkevää muutta sinne missä a) asunnot ovat halpoja ja oli varaa taloon b) isovanhemmat asuivat.

Mutta miksi jäädä? Totesin tossa joskus että en käy juurikaan missään esim. yöelämässä, kulttuurijutuissa, risteilyllä jne jne. mihin isompi kaupunki olisi jees, aika paljon tulee oltua kotona ja luonnossa ja tähän Lahti tarjoaa edullisen ympäristön, on joku väittänyt että Etelä-Suomen parhaat maastopyöräreitit ovat täällä, mutta se nyt on vähän väittäjästä kiinni. 

Eläkkeellä haaveena muuttaa Tampereelle. Tai Hesaan tai Turkuun. Toki Italia tai Englanti olisi villi haave mutta ei realistinen.

Sijainti nyt Lahti. 

Kirjoitettu

Niin emmä tiedä onko se Lahti lopulta sen kummempi kuin muutkaan maakuntakaupungit. Tuollaisiahan ne on. 60-70-luvulla rakennettua kerrostalobunkkeria täynnä ja muutama vanhempi rakennus seassa ja sitten kaupungin ympärille levinneet nukkumalähiöt rivareineen ja ok-taloineen, joissa ei julkista liikennettä tai mitään muutakaan palvelua.  Helsinkiinhän siitä pääsee nopeasti jos keikat sun muut tapahtumat kiinnostaa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei varmaan, mutta jotain kertoo se että kun käy Tampereella tai Helsingissä (muitakin cityjä Suomessa voi olla joissa tuo ilmiö, mutta näissä tulee käytyä kun lapset asuvat näissä.. tai aikuisiahan noi on) niin on kun ulkomailla kävisi, jotenkin tilaa hengittää ja näin. Täällä kun on niitä vittuilevia hiihtäjiä vaan :D 

Toki varmaan osaksi tämä on sellanen rooli että on itse niin paljon parempi :D 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Tampere on ihan ok, mutta Helsinki tai koko pk-seutu jotenkin ahdistava. Siellä ei oo sitä tilaa hengittää, hirveästi ihmisiä kaikilla älytön kiire ja ryntäily menossa 😅

 

Ehkä se on se, että tulee käytyä siellä vain työasioissa niin on aina itselläkin kiire.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu
49 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Niin emmä tiedä onko se Lahti lopulta sen kummempi kuin muutkaan maakuntakaupungit. Tuollaisiahan ne on. 60-70-luvulla rakennettua kerrostalobunkkeria täynnä ja muutama vanhempi rakennus seassa ja sitten kaupungin ympärille levinneet nukkumalähiöt rivareineen ja ok-taloineen, joissa ei julkista liikennettä tai mitään muutakaan palvelua.  Helsinkiinhän siitä pääsee nopeasti jos keikat sun muut tapahtumat kiinnostaa.

Niissä lähiöissä on julkinen liikenne ja usein myös kauppa. Lahti on aika iso kylä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^^Mä olen sieltä kotoisin, niin varmaan tottumisjuttu. Kyllä mä nykyään näen kaiken maailman älyttömyyksiä siellä ja huomaan epäystävällisemmän asiakaspalvelun (ei aikaa maalaisten hidastelulle). Tampere on aika hyvä kompromissi, isohko kaupunki maaseudun käyttöliittymällä näin vähän kärjistäen. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Sitä ei voi tietää, mistä joku rimanalittaja-asiakaspalvelija on kotoisin. Lahden käräjäoikeus on yksi räävittömimmistä virastoista, missä olen asioinut. Poikkeaa täysin siitä, mihin olen aikoinaan Lahdessa tottunut.

Kirjoitettu
24 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Tampere on ihan ok, mutta Helsinki tai koko pk-seutu jotenkin ahdistava. Siellä ei oo sitä tilaa hengittää, hirveästi ihmisiä kaikilla älytön kiire ja ryntäily menossa 😅

Mene kiertämään fillarilla Seurasaarenselkä tai Laajalahti, alkaa löytymään tilaa ja rauhaa. Auto parkkiin Gallen-Kallelantielle, vähän museon ohi.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti:

^^Mä olen sieltä kotoisin, niin varmaan tottumisjuttu. Kyllä mä nykyään näen kaiken maailman älyttömyyksiä siellä ja huomaan epäystävällisemmän asiakaspalvelun (ei aikaa maalaisten hidastelulle). Tampere on aika hyvä kompromissi, isohko kaupunki maaseudun käyttöliittymällä näin vähän kärjistäen. 

Aika hyvin kärjistetty :D

 

Mä oon niin metsästä että tottumiskysymyshän se nimenomaan on ja se kun ei oikein osaa kulkea mihinkään. Helsingissä se jotenkin korostuu tai no kyllä mä nykyään siinä keskustassa Kampista etelään osaa kulkea ongelmitta, mutta toissapäivänäkin käytiin Jumbossa niin tuntuu että hukassahan siellä on.

 

Ulkomailla voi olla vaan pöljä turisti. 

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mä oon varmaan Hesalassakin turistin näkönen, kun monesti puhuvat defaultina englantia, siis tälläsetkin mitkä osaa suomea (monissa liikkeissähän ei saa palvelua suomeksi, mikä on jo outoa). Riittää kun on hukassa olevan näkönen ja ei ihan blondi. 

Kirjoitettu

Meille alettiin Torressa eräässä ravintelissa defaulttina haastamaan paruskia.
Ilmeni että spanskiksi jätetyn tilauksen jälkeen eivät hallinneetkaan kieltä kuin auttavasti ja lontoon murteen kanssa sama juttu. Olivat tosin itsekin ryssiä.
Mutta ryssäksi en suostunut haastelemaan, spanlingsikä sitten. Joskin punkkupullon sijaan tulikin vain kaksi lasillista.

Kirjoitettu

Amalfirannikolla Nocellessa olevassa majatalossa (entinen munkkien mesta) daamit naapuripöydässä haastoivat keskenään englanniksi ja kysyivät meiltä, että mistä päin olette. Kuultuaan, että Suomesta he jatkoivat keskenään keskustelua venäjäksi. Hei haloo häh ?

Kirjoitettu
29 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Turuus montulla. Vaihtavat kaaraan uudet bitit moottorinohjajukseen, joku home call kyseessä.

Ne asentaa ruiskutuksen tapposovelluksen. Hallitus alkaa jatkossa pisteyttämään kansalaisten somekäyttäytymistä. Kiinassa voi menettää oikeuden käyttää julkista liikennettä.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.