Jump to content
IGNORED

Viimeisin tekosi?

Recommended Posts

Ei hitto, kaikkea sitä voikin näköjään tehdä jos osaa!

Mun viimeisin teko on kupin kahvia juominen. Sitä ennen buranaa naamaan. Kuumeflunssa saavutti minutkin. Muilla perheessä se alkoikin parin edellisen päivän aikana. Tämänkin toi lukiolainen. Eikä ollut eka. Luulis että enemmin alakoululaiset sairastelis ekana. 

Hinkkasin lukon kupeesta hiukan "extrakovaa" Titalium materiaalia pois ja kuinkas ollakaan, sieltähän paljastui 4 kpl blommattuja pinnien reikiä. Kolme näistä on avaimelle ja viimeinen on lukkosylinterin lukitukselle.

Poraamalla blommit pois, saa haittapinnit ja niiden jouset pois ja lukko purkautuu, mutta se ei ole tässä vaiheessa työn alla. Ensin on lukko avattava ilman avainta ja lukkoa purkamatta :)

IMG_20221221_144810.thumb.jpg.d208fbe21845d0db296346ec9f3b1d36.jpg

Nyt putosin kärryiltä viimeistään tuosta lukkoasiasta :)

Itse hain lähikaupan lokeroista joululahjapaketteja. 1 on laskujeni mukaan vielä saapumatta. Onhan tässä pari päivää aikaa vielä. Yksi lahja pitäis myös hakea kirjakaupasta. Harmittaa kun aikaisemmin oli Suomalainen tuossa 2 km päässä mutta nyt lähimpään moninkertainen matka. Selloon tai Isoon Omenaan pitäis mennä hirveen härdellin keskelle.

Paketteja hain minäkin. Kirjalahjoja, sorruin tilaamaan halveksimaltani Adlibrikseltä. Vaimo oli varannut mulle joululahjan Suomalaiseen, haki sitä tänään kun sai saapumisilmoituksen, vaan eipä sitä ollutkaan ja ilmoitettiin että ei tietoa koska tulee. Ei ainakaan jouluksi. No, kertoi mulle että saan lahjan sit joskus :D 

21.12.2022 klo 15.48, tommi2 kirjoitti:

Paketteja hain minäkin. Kirjalahjoja, sorruin tilaamaan halveksimaltani Adlibrikseltä. Vaimo oli varannut mulle joululahjan Suomalaiseen, haki sitä tänään kun sai saapumisilmoituksen, vaan eipä sitä ollutkaan ja ilmoitettiin että ei tietoa koska tulee. Ei ainakaan jouluksi. No, kertoi mulle että saan lahjan sit joskus :D 

No just. Ketuttaa ketjussa haukuin samaa puljua. Tyttären kirjalahjalle tilasin kalliimman kuljetuksen että ehtisi. Heidän mukaan piti ehtiä. No 13.12 tilauksen lähettivät sitten matkaan vasta hetki sitten. Ei tule kerkeemäån.

Edit. Eikun sä haukuitkin suomalaista. Mulla petti Adlibris.

Edited by Densen

Hinkkasin kylppärin lattian koivuntuoksuisella Tolulla, suihkun lasipinnoista kalkit happamella Kiilto kivilattioiden hoitoaineella, seinän kokkosen peilin Liiterin ikkunanpesuaineella, tasopinnat jollakin Fairy putsplankilla ja WC tiinu sisältä ja päältä jollakin löytämälläni tarkoituksen mukaisella topakalla WC puhdistusaineella.

Oottelen tässä nyt, että Rouva tulee kotiin.
Varmasti kehuu vuolaasti minua ja uskoisin, että saan glögiä ja piparia
😊

Hyvää Martta-perjantaita!

Putsplankkasin perinjuuri  lieden ja uunin, se olikin useamman tunnin remontti, mutta nyt se onkin taas kuin uusi. Mitähän Rouva sanoo, kun tulee pian kotiin :)

Saan varmaan jo aloitella vuodenvaihteen juhlintaa...

Irrotin uunista ritilän, sivukannattimet ja luukun, josta sitten vielä se sisempi lasi pois.
Suihkuttelin uuninpuhdistusainetta uunin pinnoille, ritilälle, kannattimelle ja jätin ne tunniksi lillumaan uunin pohjalle.
Lasin suihkuttelin myös laitoin elmukelmun siihen päälle, ettei haihdu.
Tunnin päästä armotointa jynssäystä Pata pata alumiinivillasienellä ja jälkeä alkoi syntyä. Työläintä oli nämä ritilät ja kannattimet.
Lisäksi viimeistelin uunilasit Liiterin ikkunanpesuaineella hifistelin vielä 50% IPA:lla.
Sitten vain uuni läjään ja menoksi, nyt se on taas kuin uusi.

Ennen ja jälkeen:

IMG_20221230_093438.thumb.jpg.8a65bc1beef610c50c019fc106c78c89.jpg IMG_20221230_141729.thumb.jpg.314b1f6713d0bed9b9d64ac6d829bc33.jpg

IMG_20221230_093901.thumb.jpg.af8ed5917e95287087081ac758672c33.jpg