Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 20251 vuosi Kaksi uutta laivatilausta laivanrakentajallemme Ruotsista 🙂 https://www.uudenkaupunginsanomat.fi/2025/02/ugin-tyoveneelle-yli-20-miljoonan-laivatilaus-ruotsiin/
Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 20251 vuosi Digitointi etenee, nyt menee kasetti nro 34 ja ollaan parahusten rinteessä kohden Pico Ruivon huippua, Juhannuspäivä 2008. On se vaan luojan lykky, että tuli tuolloin polteltua videokameraa. Jurikaan nuita videoita ei tullut editoitua ajatuksella, että "eläkkeellähän nuita ehtii sitten". Ja nyt on sitten se aika. Kiessus, että on muuten riemukasta nyt katsella 15..25 vuotta vanhaa materiaalia! Rouvakin arveli vaihtavansa nykyisen ukkelinsa tuon aikaiseen 🤣 Sitten tein virheen ja hankin uuden HD kameran ILMAN erillistä etsintä. Siinä siis ainoastaan se LCD läppä ja tökkinäyttö, josta auringonpaisteessa ei nähnyt yhtään mitään ja sen myötä kuvaus hiipui. Olisi siis varsin hyödytön ulkoilmoissa. Muokattu: 1. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 26.2.2025 klo 10.38, concorde kirjoitti: Firman uus bonusjärjestelmä. Meilläki on mut AINA saavat jonkun muuttujan negatiiviseksi jonka varjolla KOSKAAN tule senttiäkään kellekään. Ainiin, johtajat saa ku maksimivähennys on 2% ja duunarit saa max 2% ja johtajat 10%. Eli duunarit aina 0% ja johtajille 8% vuosiliksasta. Reilua? Joo. 😕
Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 20251 vuosi 26.2.2025 klo 10.38, concorde kirjoitti: Firman uus bonusjärjestelmä. Näillehän voi tosiaan nauraa, tuli bonuksia tai ei. Suolakaivoksessa, tässä tapauksessa Valtiolla, on hieno tasozydeemi jossa hyvin suoriutuminen voisi teoriassa vaikuttaa palkkapussiin. Todellisuus vaan on toinen, uusi työntekijä hilautuu onnistuessaan tasolle x muutaman vuoden aikana. Sitten se on siinä vaikka mikä olisi koska esimiesten tasolle ei voi mennä ja sama kaavio kaikille laitoksen osastoille -> joku olematon prosentti jaetaan kaikkien kesken -> olematon korotusvara on säästettävä niille uusille/tuoreille jotta ansiotaso nousisi sieltä pohjalta. Tämä ei toki ole varsinainen bonusjärjestelmä, mutta vuosittaisessa arvioinnissa sitä käytetään. Käytännössä jutellaan pomon kanssa mukavia. Mut hei, rakkaudesta lajiin. Ja silleen.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 20251 vuosi Meillä on kaikille työntekijöille asemasta riippumatta sama tasobonus, joka riippuu pelkästään firman kokonaismenestyksestä. Tuohon liittyy reilu osa vuosipalkasta ja sen voi ohjata palkkiorahastoon, jolloin päälle tulee 20% työnantajamaksujen jäädessä pois. Samoin sieltä voi nostaa 20% verovapaasti, joten kokonaispotti voi nousta +50% nurkille... Sitouttaa kyllä ihan kivasti... Muokattu: 3. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20251 vuosi 3 tuntia sitten, Köfte kirjoitti: Nappien testailu/säätö tuotti miellyttävän lopputuloksen. Kivat sulle, mulla on vielä tekemistä...
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi ~ ~ Maretariumin nahkiaiset osin jo "aktivoituneet" mä meen sinne ensi lauantaina 🙂 huomena on liian aikasin kun ollu kipeenä, ja perjantaina on se työkkäri. Nyt vaan pitää syödä, ja ottaa eväät sitten matkalle mukaan. Olen iloinen 🙂
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ja tuosta työkkäripskasta nyt käydään tämän yhden kerran, eikä koskaan uudestaan. Mä sanoudun irti koko näistä yhteiskuntatukipskoista, jos saan sairauspäivärahan niin fine mutta muuten, mä en näitä täysin järjettömiä ja loukkaavia ( huoli-ilmoitus kun ei vastannu puhelimeen...) juttuja jaksa. Nyt laitetaan perunaa ja pihviä uuniin, syödään ja huomena lyhyt kävelylenkki. 7.3 on nimetty nyt pskapäiväksi. Nahkiaisen päivä on 29.7. ( joka myös Vesan nimpparipäivä), söin silloin elämäni ensimmäisen nahkiaisen, vaikkakin Nygrenin kalatiskiltä, mutta kuitenkin. Ja lauantaina Kotkaan Maretariumiin, tämä on elintärkeä asia joka pitää mun hengissä. Kalat, linnut ja luonto, nämä on mulle tärkeitä asioita, vähän joutuu maksamaan ( lehti, vuosilahjoitus, jonkiiverran autoilua) mutta on sen arvoista. Piruuttanikin pärjään, ja teen asioita jotka tuottaa iloa. Saatanpa käydä ostaan sen kalliin hajuveden ( josta saa etukortilla 20% alennusta)
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi Suolakaivoksessa konttorihahmo esitteli innostuneena Jeep Cherokee myynti-ilmoa, kyseessä kunnon Cherokee vm. 77 jollaisella amis ikäisenä ajeltiin Helsingissä pimpirallia. Kaverilla sellainen oli, ja on edelleen jemmassa. Tuli semmoinen nostalgia muisteloa hetki kun sitä autoilmoa katseltii
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kun viidesluokkalaiset nousevat barrikadeille koulujärjestelyiden vuoksi: https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011064330.html Kun ei puhe eikä kirjeet toimi, laitetaan mielenosoitus pystyyn rehtorin uhkailusta huolimatta. Apulaispormestarikaan ei viitsi vastata. Nyt hesarin kautta julkisuutta, katsotaan kuinka hommat järjestyvät. Vaihteeksi fiksun oloista nuorisoa.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20251 vuosi 12 tuntia sitten, bici74 kirjoitti: Kun viidesluokkalaiset nousevat barrikadeille Juttu on selvästi vanhempien ohjaama. 6. luokka ei ole enää mikään alakoulu. Vanhan kansakoulun 4 ekaa luokka oli ja siellä oli oma opettaja. Keskikoulussa oli luokanvalvoja, joka opetti ruotsia, siis tavallinen aineopettaja. 11-vuotias ei voi keksiä tuollaista juttua. "”Minä haluan, että koulu on kaikille tasa-arvoinen. Opettaja on luotettava aikuinen, joka tuo turvallisuutta oppimiseen”. Tuon ikäisten pitää päästä pumpulista ulos. Muokattu: 6. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ meillä kyllä oli Roukon ala-aste luokat 1-6, ja sen jälkeen Tyryn ylä-aste luokat 7-9 ja sen jälkeen lukio 3 vuotta. Ja siis yo-kokeet piti suorittaa 2 viikon aikana ( paitsi kielien kuuntelukoe oli aiemmin) Minäkin haluaisin että oltais tasa-arvoisia, mutta kun ei olla eikä koskaan tulla olemaankaan. Koulu- ja työpaikkakiusaamista on aina ollu, ja valitettavasti tulee olemaankin. Mutta stressistä ja jännittämisestä ( huominen työkkäri) huolimati olin tosi iloinen kun aamulla kävellessäni mustarastaat lauloi jo sitä "normaalia" lauluaan 🙂
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20251 vuosi Jaaha, "kaikille tasa-arvoinen" mainittu. Sillä pääsee aina Hesarin lööppeihin, vaikka juttu olisi murkkujen sukupuolielämästä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään