Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä sai sinut hyvälle tuulelle viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

🏆  mahtavaa, Johannes Lamparter voitti yhdistetyn mc-osakilpailun ( tosin Riiber kaatui loppuvaiheessa, omiin suksiinsa söheröi )
Miten sattunutkin, otin ampumahiihdossa suosikeikseni Bööt ihan nimen perusteella, ja ovat lajinsa huippuja erityisesti Johannes Bö. Iloitsen kumminkin aina kun Tarjei pääsee kolmen parhaan joukkoon. 
Yhdistetyssä otin myös sukunimen perusteella Lamparterin ( kirjaimista saa Lampetrra )suosikikseni, ja lajinsa huippua hänkin.

Sekä olo on jo paljon parempi ja vasenpa polvea pystyy paremmin taivuttaan :) 

• Viestejä 1.7k
  • Katselut 154.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Uutinen tempparin banaanista. Voi siis tulla huhtikuuksi takaisin ilman pelkoa valitus-ruokajono-suomenmestari-jorinoista

• Kävin kaverin (J) kanssa tänään lounaalla ja hän kertoi värikkääseen tapaansa lääkärireissustaan... Keskustelu meni jotenkin näin J: Piti käydä keski-ikäisten ukkojen tarkestuksessa Mä: jaa, mi

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

🐦 olen vienyt muutamaan paikkaan tali-jyvä-isokäpyjä ja kävin katsoon ...jipii! luontopolun alkuun laittamani käpy ihan kävyksi kaluttu - laitoin uuden. Samoin rantareitin sinne just viemäni uusi käpy oli melkein tyhjä, ja edellinen käpy löytyi kokonaan kaluttuna pellolta. Vein jälleen uuden ( ja korjasin paikoilta vanhat jämät pois)
Kiva että on kelvannu 🐦 jäljellä on vielä 4 tali-jyväkäpyä, tarvii ostaa uusia laatikollinen ( jos saisin jälleen kivan laatikon itelleni) Ensi lauantaina on myös virallisesti joku lintutarkkailupäivä. Voisi vaikka mennä epävirallisesti tarkkailemaan kauempaa laittamiani ruokintapaikkoja. 

Pyöräily sujui nyt jo ihan normaalisti, ainoastaan kotona on vähän kankeaa ja yöllä hankalaa kun paras asento on selällään ja piti varoa ettei mikään osu vasempaan polveen. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Kolmen tunnin viikoittaisesta pyöräily/hiihtotavoitteesta suoritettu jo puolet. Ties vaikka huomenna tekis saman tien loput tuosta minimistä niin loppuviikosta kaikki on sitten plussaa. 

Kirjoitettu

^ kävin sivuilla, siellä on tosi kiva toi tunnistusvisa - no mustarastas on mielestäni erinäköinen kun tunnistan sen linnun...mutta hyvin olen opiskellut menee korkeintaan 1 väärin ( ja useimmat ilman vaihtoehtovalikoimasta )
Harkitaan vakavasti virallista osallistumista 🐦

Kirjoitettu

Mulla yleensä viikonloppuaamujen aamiainen venyy juurikin lintulaudan touhuja seuraillessa. Muutoin tähän aikaan vuodesta on liian pimeää työpäiviä ennen/jälkeen.

Saa kyllä hyvälle tuulelle noiden tipujen tiirailu.  Joskus laskin montako(kymmentä) eri lintulajia olen kotipihasta bongannut. Niitä oli ihan kivastii (ei toki samana päivänä). Reilut 10v sitten mökin rakentamisen myötä homma laajeni vielä vesistöjen ja peltojen linnustolla, joita OKT:n pihasta ei löydä muuten kuin ylilennoilla.

Hyvät kiikaritkin tuli taannoin ostettua juurikin pihabongailuita ajatellen

Kirjoitettu

:) no tuli jotain havaintoja 🐦 🐦 ja sitten kuulin tikan naputusta, sain näköhavainnonkin. Harakat kävi mun tali-siemenkävyllä, toinen yritti sitkeesti kurkottaa alaoksalta mutta ei kunnolla yltänyt - höh, olisi mennyt sille oksalle johon talipallero on kiinnitetty narulla. Toinen söi maahan pudonneita makupaloja.
Mutta sinitiaisia, talitiaisia, pikkuvarpusia, räkättirastaita, harakoita ja variksia, sekä 2 oravaa. Kuulohavaintoja enemmänkin, mutten tunnistanu, eli opettelua riittää.

Kirjoitettu

Tänään aamusta on mun ruokinnalla käynyt sini- ja talitintit, pikkuvarpusia, viherpeippoja, mustarastaita, närhejä, variksia, harakoita ja naakkoja, käpytikka ja orava.

Lisäksi otsikon mukaan eniten ilahdutti yksittäinen hömötiainen, joka kävi laudalla. Niitä näkee tässä pihassa enää harvoin. Onneks kuitenkin tossa lähimetsässä niitä vielä näkee.

Kirjoitettu

Meillä asus useita vuosia viherselkätikka nurkilla ja näyttäytyi aina joskus pihapiirissä. 
Haikeita kutsuhuutojaan aina esitti, löytänytkö sitten koskaan kaveria? Nuoriosta ei ainakaan yhtään havainto :(

Sittemmin ei ole useampaan vuoteen enää näkynyt eikä kuulunut.

Kirjoitettu

No kävi kuten arvelinkin v** topicissa, uusi ovi avautuu tai uusia ovia; Veljeni Helsingin konsertti onnistui hyvin ja - töitä olisi tarjolla Sibelius-akatemiassa, Oslossa, ja Hollannissa...mietti että ehkä 20 vuotta jossain samassa paikassa ei pitemmän päälle inspiroisi. 

Just, mä olen ollut nyt 19 vuotta samassa paikassa....no, tarvii tehdä sitten vapaa-ajalla sitä mikä kiinnostaa. 

Kirjoitettu

Korppien kevätbileet. Aurinkoinen päivä oli ilmeisesti saanut parven varsin riehakkaaksi. 

Kirjoitettu

Korppi on  upee lintu, hyvänen aika, että sen puku voi olla musta ja hohtava! Meillä asustellut kulmilla jokunen korppi iät ja ajat.

Kerran aamuvarahaisella yllätimme toisemme vahingossa. Astelin pihamaalla hissuksiin ja yhtäkkiä oltiinkin korpin kanssa naamat vastakkain. Siinä vähän aikaa hämmästeltiin toisiamme, ennen kuin lähti pois.
Sattus vielä olemaan aurinko sopivasta suunnasta, niin olihan se aivan huikea ilmestys :)  

Kuvassa Korkeasaaren korppi

image.thumb.png.5ca8789be6d140b5eecbcab593f02e0e.png

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.