Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mulla yleensä viikonloppuaamujen aamiainen venyy juurikin lintulaudan touhuja seuraillessa. Muutoin tähän aikaan vuodesta on liian pimeää työpäiviä ennen/jälkeen.

Saa kyllä hyvälle tuulelle noiden tipujen tiirailu.  Joskus laskin montako(kymmentä) eri lintulajia olen kotipihasta bongannut. Niitä oli ihan kivastii (ei toki samana päivänä). Reilut 10v sitten mökin rakentamisen myötä homma laajeni vielä vesistöjen ja peltojen linnustolla, joita OKT:n pihasta ei löydä muuten kuin ylilennoilla.

Hyvät kiikaritkin tuli taannoin ostettua juurikin pihabongailuita ajatellen

Posted

:) no tuli jotain havaintoja 🐦 🐦 ja sitten kuulin tikan naputusta, sain näköhavainnonkin. Harakat kävi mun tali-siemenkävyllä, toinen yritti sitkeesti kurkottaa alaoksalta mutta ei kunnolla yltänyt - höh, olisi mennyt sille oksalle johon talipallero on kiinnitetty narulla. Toinen söi maahan pudonneita makupaloja.
Mutta sinitiaisia, talitiaisia, pikkuvarpusia, räkättirastaita, harakoita ja variksia, sekä 2 oravaa. Kuulohavaintoja enemmänkin, mutten tunnistanu, eli opettelua riittää.

Posted

Tänään aamusta on mun ruokinnalla käynyt sini- ja talitintit, pikkuvarpusia, viherpeippoja, mustarastaita, närhejä, variksia, harakoita ja naakkoja, käpytikka ja orava.

Lisäksi otsikon mukaan eniten ilahdutti yksittäinen hömötiainen, joka kävi laudalla. Niitä näkee tässä pihassa enää harvoin. Onneks kuitenkin tossa lähimetsässä niitä vielä näkee.

Posted

Meillä asus useita vuosia viherselkätikka nurkilla ja näyttäytyi aina joskus pihapiirissä. 
Haikeita kutsuhuutojaan aina esitti, löytänytkö sitten koskaan kaveria? Nuoriosta ei ainakaan yhtään havainto :(

Sittemmin ei ole useampaan vuoteen enää näkynyt eikä kuulunut.

Posted

No kävi kuten arvelinkin v** topicissa, uusi ovi avautuu tai uusia ovia; Veljeni Helsingin konsertti onnistui hyvin ja - töitä olisi tarjolla Sibelius-akatemiassa, Oslossa, ja Hollannissa...mietti että ehkä 20 vuotta jossain samassa paikassa ei pitemmän päälle inspiroisi. 

Just, mä olen ollut nyt 19 vuotta samassa paikassa....no, tarvii tehdä sitten vapaa-ajalla sitä mikä kiinnostaa. 

Posted

Korppi on  upee lintu, hyvänen aika, että sen puku voi olla musta ja hohtava! Meillä asustellut kulmilla jokunen korppi iät ja ajat.

Kerran aamuvarahaisella yllätimme toisemme vahingossa. Astelin pihamaalla hissuksiin ja yhtäkkiä oltiinkin korpin kanssa naamat vastakkain. Siinä vähän aikaa hämmästeltiin toisiamme, ennen kuin lähti pois.
Sattus vielä olemaan aurinko sopivasta suunnasta, niin olihan se aivan huikea ilmestys :)  

Kuvassa Korkeasaaren korppi

image.thumb.png.5ca8789be6d140b5eecbcab593f02e0e.png