Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kaikki mitä palstalle laitetaan on kaikkien palstalaisten käsiteltävissä. Omista asioista raja on helppo vetää. Jos ei halua niitä vatvottavan, niin ei laita niitä nettiin kaiken kansan töllisteltäviksi ja kommentoitaviksi.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Joo anti olla. Jos joskus viel pystyn pyöräilemään niin ilmoittelen. Tällä hetkellä arkisten asioittenkin hoitaminen on hankalaa, mutta eipä tässä ole kun aikaa. Silti, jäsen "alpensaun" kiinnostus mun asioistani on aika....lievästi sanottuna huolestuttavaa. Siis yksi tärkee asia on että voi kertoa kivoista tai vähemmän kivoista asioista täällä, "avautuminen" ja kertominen usein auttaa, ja vaikka saada ohjeistusta mitä tehdä ( lukuunottamalla jäsen alpensaun v**uilua) ja jos vaikka rakkaalla ystävälläni VesaP:llä on selkäkipuja, niin en lähde neuvomaan vaan toivotan tsemiä. Kyllä mä pärjään, mutta kaikki menee nyt vähän hitaammin. Ja tänä keväänä olen kokenu yhden elämäni hienoimmista hetkistä, siitä olen todella kiitollinen että jaksoin sinne Kotkaan autoilla, ja sitä kokemusta kukaan ei vie multa pois. Ylipäätään, kun miettii niin joka harrastukseni eteen olen tehny kaikkeni ja saanu näistä iloa ja inspiraatiota, onhan näihin rahaa menny mutta kyllä harrastukset ja elämykset on semmoisia asioita joiden arvoa ei voi rahalla mitata. Että tsemiä teillekin! Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Puuttumatta itse asiaan, niin joskus ruåtsalainen kollega ihmetteli äänneen suomalaisten "tsemppaamista" , ja sen toivottamista kavereille, koska sehän tulee ruåtsin sanasta "kämpa" , eli 1. kamppailla 2. taistella 3. sotia 4. ponnistella 5. kilvoitella 6. tapella 7. riidellä 8. kiistellä Tuon jälkeen en ole paljoakaan tsemppiä toivotellut 😄
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi 1 hour ago, Jopotuinen said: Kaikki mitä palstalle laitetaan on kaikkien palstalaisten käsiteltävissä. Omista asioista raja on helppo vetää. Jos ei halua niitä vatvottavan, niin ei laita niitä nettiin kaiken kansan töllisteltäviksi ja kommentoitaviksi. Mä olen ratkaissut asian laittamalla jankuttajat ja maailmannavat ignoreen.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kyllä mä asiallisia neuvoja/ohjeita ( esim. tietokoneen käytössä) otan vastaan ja puolestani voi antaa tempotreeni-ohjeita. ^^ tsemi on yksiselitteisesti toivottaa jaksamista. Ei se ole sotimista eikä taistelua tahi kamppailua tai kilpailua, riitelystä tai kiistelystä puhumattakaan. 🐍
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Mua kiinnostaa ainoastaan se, minkä osan elämästään ihminen on hukannut. Suhteettoman paljon tuntuu olevan kateissa.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi 4 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Mua kiinnostaa ainoastaan se, minkä osan elämästään ihminen on hukannut. Suhteettoman paljon tuntuu olevan kateissa. Mä olen ollu kouluni paras oppilas ikinä, opettajieni mukaan. Olen myös ensimmäinen kun voitti naisten 10 000m Kalevan kisoissa , 1983 Porissa SE-tuloksella ( ja kipeellä jalalla), voittanu yhtä hölkkää lukuunottamatta kaikki hölkät ja mikä hienointa, 2 kertaa voittanu Nakkilan nahkiaishölkän ( joka käytiin muuten Nakkilan kirkon vaiheilla).Voittanu Lidingöloppetin 3 kertaa. ( vitsit mitkä reisilihakset....) Pääsin/jouduin lääkikseen 3 tunnin valmistelulla. Verrattuna siihen että tyypit valmistautuu kokeisiin 2 vuotta ja jos ei viidennellä kerrallakaan pääse niin mennään Viroon 80 000e/6 vuoden opiskelu. Oli myös järkevämpää ostaa 40m2 yksiö opiskelupaikan vierestä, kun maksaa jotain vuokraa....sillä jouduin jalkavammojen takia pitään 2 välivuotta ( vähän vaikeeta osallistua leikkauksiin kävelykepeillä...) 2kk maantiepyörän ostosta 1999 olin sekä SM-tempossa että myös maantiellä neljäs ( maantieajossa eksyin 2 kertaa, oho käännytään, ja jouduin odotteleen linja-auton lähtöä...). Seuraavana vuonna tiesin itekin kuka voittaa SM-tempon 2000. Vuonna 2002 voitin kaikki kansalliiset tempot ( mutta ei hyväksytty MM-kisoihin jotka oli Belgiassa). Ja erityisesti se Porin tempo 20km - 27.15, aina kun Nakkilaan ajelen sitä reittiä, se tempo tulee mieleen....sain kyseisestä kisasta pokaalin, ja erityispokaalin suorituksesta. Onhan toi aika jäätävä keskari.... Kuva Sorilan temposta, hieno kypärä 😄 ja äiteeni tekemä tempohaalari,( annoin kypärän lapsille leikkeihin vaikka Star Wars-leikkiä.....) oon muuten tuossa kuvass 12kg paksumpi kuin nyt....että kannattaisi syödä nyt vähä enempi....ja fillarissa on muuten Pauli Kiurun vanhat vanteet 😎 ( etuvanne hajosi, ja takavanteen annoin vaihdossa rataspakkaan pari vuotta sitten, kun en mä näitä enää tartte, eikä tuota fillariakaan ole enää olemassa. Oon tehny töitä pianonsoitonopettajana, peruskoulunopettajan sijaisena, baarimikkona, jakanu Aamulehteä, noukkinu herneitä ( joilla rahoilla ostin retkipyörän ja ajelin 10-vuotiaana päivässä satasen fillarilla), ollu myös ns. juoksutyttönä Valkella, sittemmin vientisihteerinä ja varastomiehenä ( paras kesätyö ikinä) tehny opiskelujen ohella viikonloppupäivystyksiä ( joista sai 3000markkaa/vkonloppu). Ai vitsit kun kiva sunnuntai-aamuna klo 03 joku soittaa tk haluaa "jutella" ja siinä meni 3 tuntia. Siittä jatkuin sunnuntaipäivän päivystys...tein myös Medi-sportille 2 esitejuttua. Ja kun olen pystyny käveleen, olen useampana keväänä keränny roskia ja ostanu omat jätesäkin sitä varten. Ja keränny marjoja ( vadelma, mustikka puolukka) joka loppukesä, siis ihan vaan itelle. Selvinny vaikeasta anoreksiasta ( paino parh...pahimmillaan 25kg) sekä suolistokuoliosta, samaan painoon johtanu sairaus, ja siihen suolistoleikkaukseen meni 50 000markkaa ( julkinen puoli piti psykoottisena anorektikkona) ja kollega ei ottanu omaa maksuaan..., mutta se oli ( valitettavasti) mun elämän hinta. Jalkavammojen takia kintut leikattu 15 kertaa ( kun usein parsittiin kokoon parikin juttua, kiitos Pekka Peltokallio r.i.p.) Pääsin myös Valkeakosken kirkkoon soittaan uruilla Mendelhssonin häämarssia; ensin varovasti ja sitten "kaikki päälle". Olen ottanu mielestän aika hienoja oravakuvia, ja pitäny oman näyttelyn Sääksmäen Voipaalassa ajanu vuonna 2009: 40 240km ( yritäpä ite ), pisin yhtäjaksoinen lenkki Ai joo, ja ajanu Ferrarilla ( tässä muuten ollaan legendaarisessa Linnatuulessa ) ja kaikki omat autoni olen käteisellä ostanu.( Ferrari oli päivän vuokra-auto) ja nukkekuvissa olen "aika hyvä" ettei kovin paljoo kansisi v**tuilla Käyny "kututalkoissa" 45 kertaa, ai että kivoja pikkukiviä vaikka oli kylkiluunmurtuma niin lapioittelin 2 tuntia. Olisin tosi iloinen jos pystyisin ensin syksynä osallistumaan, mutta se matka on max 60km suuntaansa, otan kevyemmin ja voin vaikka toimia makkaranpaistomestarittarema, syön sielä ja kotona ei sitten enää tartte. tutkinu nahkiaisia Nakkilassa sekä päässy toteuttamaan yhden unelmani, vapauttaa nahkiaisia Kokemäenjokeen sekä nähny nahkiaisten kutua/ryhmäkutua ja kun naaraas vapauttaa munia 😄 ( noi valkoiset pisteet, myös oikeassa alakulmassa todella pieniä munia) Kotkan Maretarium noin 270km suuntaansa... lintukuviakin harjoitellu ottaan. Tämä kuva pääsi Tiede&Luonto-lehteen puolensivun kokoiseen kuvaan, ja on myös tauluna seinälläni. Who is the Leader? mitä jäi kokematta? 1200mm teleobiskan osto (25 000e), Oregon Zoossa käynti ja Nahkiainen- majakan näkeminen. Revipä tästa ja kerro omat juttusi( tempokisun kiusaaminen ei kelpaa) all the pain... but it all goes away Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu kaikkea korjattu....
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi ps. olen ollu 3 kertaa tilanteessa että se oli vaan omasta tahdonvoimasta/voimattomuudesta kiinni jäänkö eloon tai en. Silloin ei ollu elämästä mitään positiivisia tai kivoja kokemuksia, enkä voinu jättää elämää siten että lähden täältä katkerana taskut tyhjinä. Nyt on niitä hyviä, jopa erittäin hyviä kokemuksia eli mun valinta kannatti. Valitettavasti en ole edelleenkään ( vaikka työkkäri niin väittikin) lähdössä minnekään, paitsi tuonne ulos hitaasti käppäilemään kepin kanssa. Katsotaan nyt kesällä miten käy, meneekö isomazda katsastuksesta läpi. Jos menee, tulee kiiltopesu ja vahaus. Jos ei, korjataan. Uuden ( käytetyn) auton osto on todennäköisimmin edessä. pps. mode voisi kyllä nyt antaa jäsen alpensaulle bannit, tai ainakin että et kommentoi tempokisun juttuja. Sillä mun elämässä on myös kivoja asioita ja osaan olla niistä todella iloinen. Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi No huh huh.... Täällähän ollut maailman kovinta itsekehuntaa eiku harkintaa harkintaketjussa kun itse istuin sohvalla 7h Milano-Sanremon parissa. 🤯🤯🤯
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi 21 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: No huh huh.... Täällähän ollut maailman kovinta itsekehuntaa eiku harkintaa harkintaketjussa kun itse istuin sohvalla 7h Milano-Sanremon parissa. 🤯🤯🤯 Älä nyt viitti, alpensau tämän aloitti, ja pakko tähän oli vastata, anteeksi. Ja anteeksi myös kun menee ihan offf.....mutta antakee armoa, tässä on hyviä asioita kertottavana. Jatkan tän jälkeen omien terveisieni topicissa. Ei tämä ole kehua, vaan kerron tosiasiat ( kehuako on anoreksia, paksusuolentukos, työttömyys, jalkavammat...).pointtini on että elämässä on myös hyviä asioita, ja niistä pitää iloita. Ja se mitkä on tuottanu eniten iloa elämääni on luonto, nahkiaistietouden ja lintujen tunnistamisen opettelu. Siinä ei jotkut suomenmestaruudet merkkaa yhtään mitään. Ja se kymppitonnin juoksun pointti oli että tapahtui Porissa, ja ne nahkiaishölkät Nakkilassa. Mitalit on tuossa vitriinissä etualalla. No ok, kehua on se että ole selvinny. Mietipä, Jasmin Voutilainen ( Salatut Elämät, ja Miss Helsinki), todella kaunis nuori nainen , Miki Liukkonen todella lahjakas taiteilija, ja Tapio Suominen aivan ihana selostaja. He valitettavasti lähtivät. Jäin, jäimme, kaipaamaan. Olin aikoinaan 2007 sairaalassa, ja piti kirjata/piirtää elämän tärkeimpiä asioita. No mä kirjasin elämäni tärkeimmät asiat ^ sitten tää hoitaja että miksen kerro koulukiusaamisesta yms. ikävistä asioista. Totesin että en mä niitä halua muistella, vaan mieluummin hyviä asioita. Että meni sekin näköjään väärin. En todellakaan halua muistella koulukiusaamista tai anoreksiaa, muistelen mieluummin kivoja asioita ( kun niitä nyt on) joista, kuten sanottu, olen äärimmäisen kiitollinen. Tänäänkin kun vein ruokinalle näitä viimeisiä rouheita, oli niin tosi kiva kun siellä linnunlaulut soi ja tiaiset tulee lintuludalle 🙂 ps. no okei, laske keskari 20km tempo ajassa 27.15. mä pelkään sadetta ja ukkosta pyöräilyssä, kääntöpaikalla oli ne ukkospilvet ja siinä tuli kiire päästä maaliin! Muokattu: 23. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 20251 vuosi Jos huomenna on hyvä sää, pitäisiköhän poika houkutellla grillikauden avaukseen. Pömpeli kyllä myhii itsekseen fillarihuollon aikana: kaupassa näet oli jo alan lihatuotteita tyrkyllä
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kun niistä satuloista oli puhetta, Rouva kaipailisi uutta jakkaraa työmatkuttimeensa. Itse satula on aivan loistava; hankintahetkellä "skinny boy" -mallin tilalle oli tarjolla aivan väärää värimailmaa keski-ikäiselle rouvashenkilölle. Taidanpa Äitienpäiväksi yllättää mamman pyöräänsä paremmin sopivalla istuimella, jos vaan enää löytyy. edit. tehtävä suoritettu. Brexit-maasta löytyi Chargen Ladle-mallin tuote järkevällä hinnalla; pään kalkulaattori lisäsi lennosta tyhmät lisät ennen ORDER NOW-nappia. Muokattu: 26. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 20251 vuosi Jokohan tuo olisi aika vaihdella kesäpyörät? Ovat vain niin perhanan äänekkäät, ettei paljoa innosta ajella niiden päällä, mutta toisaalta jos saisi ne ajelluksi rouhealla asfaltilla nopeutetussa aikataulussa vaihtokuntoon ja hiljaisemmat tilalle.
Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kovasti olen suunnitellut että teen viikonloppuna häkkivarastoon kevät siivouksen ja heitän kaiken turhan pois tai vien kierrätyskeskukselle vaikka voishan niistä romppeista muutamia kymppejä saada mutta ei oikein innosta nähdä sitä vaivaa että alkais myymään jossain torissa, miljoonalaatikkokin pitäisi siivota kaikesta turhasta tyhjäks.
Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ei miljoonalaatikkoa voi siivota. Se on ihan saletti, että sitä tarvitsee heti siivoamisen jälkeen.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään