Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Paremmat kahvipavut ovat loppu ja rouva haaveilee uudestaan parempaa kameraa, eli pitää lähteä hypistelemään kivijalkojen liikkeisiin. Samalla voisi ehkä käydä myös levykaupassa ja paremmassa A-myymälässäkin Muokattu: 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 13.3.2025 klo 14.10, VesaP kirjoitti: Pitäs käydä kaupoilla ja postissa mutta keli aivan megapaska ja auto suht puhdas. Jos käyn tuon 6km reissun niin sen jälkeen auto EI ole suht puhdas. Huomenna tuskin on sen parempi keli kun ei kerkee tuo lumi-inferno sulaa vielä pois. Blaah. Harkitsen siis viittiikö paskata autoa vai ei. Ehkä vitkuttelen niin kauan ennenkuin vaimo heittää ovesta ulos ja _pakottaa_ kaupoille. Mä en ole vielä pessyt tammikuun 7. päivä ostamaani autoa harjapesussa ja voisin koittaa välttää niitä viimeiseen asti. Mustan auton maalipinnassa hiusnaarmut näkyy ikävästi ja nyt kun kaikkien autot on niin paskaisia, epäilen harjakoneiden harjojen kyllä kuluttavan melkoisesti pestäviä kohteita. Mutta hankaluutena se, että käsinpesuihin on vaikea päästä just silloin kun auton haluaisi puhtaaksi saada. Neljä kertaa olen tainnut auton pesettää tässä reilun 2 kk aikana ja kerran ajoin harjattomaan automaattipesuun. Käsinpesu ei sinänsä ole kallis. 25-38 euroa paikasta riippuen ja jälki ja esim kuivaustulos on aika toista kuin automaattipesuissa. Näissä pestään myös vähintään etupenkkien kumimatot ja tuossa 38 euron paikassa (Espoon Tapiolan Ainoa parkkihallin pesupaikka) pyyhkivät ja kuivasivat kaikkien ovien ja takaluukun listat myös sieltä auki olevien ovien alta. Kätevästi samalla kun lapsen heittää viereiseen taloon tunnin harrastukseen ja itse käy kaupassa. Mutta tosiaan nyt kohta tuon vois taas pesettää. Pari päivää pitää kuitenkin odottaa, kun tosiaan nuo pari päivää sitten sataneet lumet ei ole vielä kokonaan sulaneet (ja kuivuneet). Puhdas kiiltävä auto antaa mulle jonkinlaista tyydytystä sen pienen hetken, kun se puhdas on. Kontrasti näiden etelän kelien aiheuttamaan karmaisevaan kurakerrokseen on niin suuri.
Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi Pro tip talviautoilijalle, pese auto syksyllä ennen pakkasia ja seuraavan kerran keväällä pakkasten ja kurakelien loputtua, rahan tuhlaamista pestä autoa suomen talvessa, kerran erehdyin pesettämään tänä talvena ja oli ihan turhaa kun kotiin ajaessa oli jo melkein yhtä paskanen, ei se maalipinta pilalle mene vaikka siinä kura seisoo talven yli. Ps. tein laskutoimituksen, jos pesetät auton vaikka talvella 10 kertaa ja pesu maksaa 30€ niin sehän tekee 300€, tolla summalla laittaa keväällä kova vahan liikkeessä pintaan niin sillä pärjää seuraavaan kevääseen, pienen auton vahaa kahdesti tolla rahalla, toki kesällä on järkevämpi pestäkin välillä kun pysyy puhtaana Muokattu: 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Nickname Lisätty löpinää
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi Mietin tuossa että jaha, perjantaina olisi Elokolossa turinatuokio ja aiheena "liike on lääke" - vetäjänä kunnan entinen ylilääkäritär ( jota en olisi tunnistanu kun oli ruoka-apujonossa jakajana, laihtunu neljäsosaan entisestään - mä olen laihtunu vaan neljänneksen entisestään) että menisikö ihan piruuttaan ja esittäisi kiperiä kysymyksiä polvivamman hoidosta? Kyseinen ylilääkäri nöyryytti mua kerran tosi pahasti, tässä voisi olla takaisinmaksun aika. Sillä tavalla hyvässä hengessä. Kun aattelisin että se olisi minä joka voisi antaa liikunta/voimisteluohjeita. Ja muuten aion kyllä kysyä jos saisin jossain vaiheessa pitää perusesitelmän - yllätys! - nahkiaisista ~ Muokattu: 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu meni päivät sekaisin....
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi 15.3.2025 klo 08.28, Nickname kirjoitti: Pro tip talviautoilijalle, pese auto syksyllä ennen pakkasia ja seuraavan kerran keväällä pakkasten ja kurakelien loputtua, rahan tuhlaamista pestä autoa suomen talvessa, kerran erehdyin pesettämään tänä talvena ja oli ihan turhaa kun kotiin ajaessa oli jo melkein yhtä paskanen, ei se maalipinta pilalle mene vaikka siinä kura seisoo talven yli. Ps. tein laskutoimituksen, jos pesetät auton vaikka talvella 10 kertaa ja pesu maksaa 30€ niin sehän tekee 300€, tolla summalla laittaa keväällä kova vahan liikkeessä pintaan niin sillä pärjää seuraavaan kevääseen, pienen auton vahaa kahdesti tolla rahalla, toki kesällä on järkevämpi pestäkin välillä kun pysyy puhtaana Kansii maksaa 3 tornadopesua ( 59e) yhden hinnalla. Ja jos mun mazdani pääsee katsastuksesta läpi ensi kesänä, niin vien autoni Nakkilaan superkiiltopesuun.
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi 15.3.2025 klo 08.28, Nickname kirjoitti: ei se maalipinta pilalle mene vaikka siinä kura seisoo talven yli. Ei se suolapaskan seisottaminen siinä maalipinnassa varsin hyvääkään tee... Melkein myllytyksen vaatii keväällä, jos seisottaa kuran talven yli. Pakkanen varsinkin jämähdyttää sen niin pintaan kiinni, ettei se pelkällä pesulla enää lähde. Kovan auringonpaisteen kanssa sama juttu.
Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 20251 vuosi Tuossa kun oli aika pitkään käyttöautot semmoisia että niitä käytettiin, kunnolla, eikä hifistelty niin ei kyllä talvella tullu pestyä kuin pahimmat kerrostumat pois jos vaatteet likaantui ohi kulkiessa. Hiekkatien varressa asuvalle auton peseminen on ihan ajan/rahanhukkaa vaikka ei se pesu maksakkaan omassa pihassa "mitään". Nyt kun tuli syksyllä laitettua 20v nöyrästi palvelleen tonnikeijun tilalle tuoreempi peli niin sitä on tässä talvellakin lämpöisillä keleillä tullut vähän huuhdottua letkulla ja pesurilla. On kyllä yhtä riistoa täällä Härmässä tuo autonromujenkin pesettäminen. Skoteissa oli drive in pesuloita joissa vaahtopesu käsin maksoi £5/laaki, eikä tarvinnut autosta nousta. Ajoit laanille, yks ukko rahasti jonosta, omalla vuorolla pesuruutuun jossa eka ukko veti pesurilla huuhdellen+vaahto, sitten tuli 1-2 ukkoa pesukintaiden kanssa auton ympäri, lopuksi huuhtelu ja pois. Tykkäsin. Ei toki toimi täällä talvella mutta plussakeleillä pop juttu. En tainnut pestä sikäläistä autoani kertaakaan vajaan kahden vuoden aikana.
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi Harkitsin tilaavani taas satasilla romua kilpapyörään (2x laukku plus muuta pientä sälää) mutta ehkä nyt kannattaa ensin kokeilla ajaa koko roskalla muutaman sata kilsaa ziljoonan vuoden tauon jälkeen niin näkee että pystyykö sillä ylipäänsä ajamaan... Ostaa sit ne laukut kun huomaa että tällä ajohan sujuu. Tai jos ei suju niin vie fillarin takaisin varaston perukoille. Satasia siihen on jo joutunut laittamaan anyway kun joutu ostaa läjän uusia tuubeja ja kaikkee muuta pientä. Mutta ilman uusia kumeja ei olisi voinut ajella metriäkään sillä. ps) Offtopic: Aivan JÄÄTÄVÄN paskassa kunnossa voikin olla ison valtatien piennar. Eli toi 130 tie Hämeenlinnaan päin. On kuin mutapellossa ajaisi saatana tärinäraidan ojan puoleisella osalla. Ei ole vuosikausiin noin paskainen piennar ollut lumien lähdön jälkeen, tai IKINÄ ollut noin paskainen. Ja kun ei ole kunnolla satanut vettä niin ei tunnu puhdistuvan ollenkaan. Ne kohdat missä ei satu tärinäraitaa olevan niin on puhtaampaa, kun autot on edes vähän ajelleet siellä pientareellakin. Mutta 90% tiestä on tärinäraidalla varustettua. Toi on ollut mun jokakeväinen B200 reitti (Klaukkala - Iittalan Shell - Klaukkala) mutta nyt jää kyllä väliin kun viitti tuolla paskassa ajaa. Joops, hyvää offaria siis tähän väliin tuli tässä, pahoittelut siitä. Tai sanotaan että olen harkinnut esim Linnatuulessa käyntiä mutta ko paskasta johtuen jäänyt väliin nyt keväältä ainakin vielä.
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi Matkavakuutusta pitänee ryhtyä harkitsemaan. Nämä nykyiset järjestökylkiäiset ovat lähinnä koristeita.
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Mulla on matkavakuutus mutta lisäksi, kun maksoin lomamatkan kokonaan luottokortilla, tulee senkin mukana matkalle vakuutus.
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20251 vuosi Norskilla taisi olla aiemmin myös vuokra-auton omavastuu(!) (kortillaan varatusta), mutta se taisi poistua. Ei ole sittemmin tullut tarkemmin tutkittua, mitä muut extraa. Meillä on kierretty proteesipajat, tiputushoidot (poislukien venäläinen), lääkäriasemat ja kotikäynnit, aina sujuvasti ja etälaskutus on aina hoitunut - paitsi Dominikaanisissa, kun ei ollut antaa puhelinnumeroa tarkistussoittoa varten. Krapulainen nuori naislääkäri, jonka löysin Uudenvuoden päivän aamuna lepäilemässä vastaanottonsa tutkimuspöydällä, enkä saanut millään maaniteltua (no, en tarjonnut vaaleaa mamboa vastineeksi) potilaskäynnille kämpille, niin lasku hoitui sitten Suomessa. Liittojen vakuutusehdot kantsii tutkia, mutta olettaisin olevan ihan kohtuulliset - tuskin haluavat lokaa silmilleen ja syyttävän sormen osoittelua. Suoraveloituksellisten hoitopajojen lista matkaan, ainakin isompien remonttien varalta. Vaikka useimmilta listaan kuulumattomiltakin näyttäisi kokemuksen mukaan myös hoituvan.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Joo ei ole enää harkinta, soittelen maanantaina ja tilaan ajan polvi-ortopedille. Maksaa mitä maksaa, ihan sama.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi Apuväline editointiin ja värienhallintaan. Piti lähteä editoinnin väliajalla surffailemaan jotain invavälineitä avuksi hommaan. Ehkäpä tuosta riisutumpi malli, pari jogging ruuvia riittäisi ja puolet vähemmän painonappeja, samalla käyttökin helpompaa. Jatkan tutkimuksia ja harkintaa. Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi 4 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Ylläolevana teettäisin aika vikkelään crp-testin. Se tehtiin kun taannoin kävin. Kaikki muu normaali ( ja siis ikinä ei ole ollu Hb 129, eli näin hyvä, pyöräkisatkin meni satasen Hb:lla ja vielä epäilteein epon käytöstä...kun se kuulemma on mun niin helppo jostain kaapista vaan ottaa.... ) paitsi HDL-kolesteroli mutta kun kerroin mitä oireita siitä lääkkeestä tuli, lääkärinikin totesi että parempi olla käyttämättä. Jos on keuhkokuume tai sepsis, tai haava/ihotulehdus, crp nousee ( ad 549 aika tasan 30v sitten) mutta esmerkiksi nivel/jännetulehduksessa crp ei siittä kerro. Ennemminkin rtg, ultra tai magneettikuvaus. Rahaa se vaan on, tai onko sitä olemassakaan kun ne on vaan numeroita tilisivulla. Otetaan sieltä muutama numero pois. Jos pitäisi valita voitatko 4miljoonaa lotossa tai terve jalka niin eipä tarvisi miettiä. Rakas jäsen "alpensau" ootko ite lääkäri? jokatapauksessa tiedät kaikesta kaiken ja varsinkin mun asioista. No, kiva että mun asiat kiinnostaa. Sori, sillä mua ei sun asiat kiinnnosta ollenkaan > hanki oma elämä! Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään