Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Koska viimeksi ajoit?

Featured Replies

• Viestejä 981
  • Katselut 80.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei ollu sankariolo. Jostain syystä ei kulkenu ees alussa normaalisti ja marmatin vaimollekin puhelimessa että luulin että voin tykittää Hangonniemen myötätuuleen miljoonaa mut tuntu että kaikista tutk

• Äsken. 402,04 km / 17h04min45sec / avg 23.5 / nousua 2517m / keskisyke 125. Yöllähän ei tuule? Väärin. Imi aikalailla mehut tuo vajaan parinsadan kilsan yhtenäinen vastatuuli osuus. Ja reilu pari tunt

• Äsken 15.6km ja kohta vähän enemmän...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
7 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Huomenta. Mikä juttu tämä "kengän paistaminen" on??

Monen lajin kenkiä/luistimia "uunitetaan" , koska niissä on sisäpuoli sellaista lämmöllä muovautuvaa materiaalia. Siihen lämmitettyyn jalkineeseen kun painaa jalkansa (luomuna, tai vähän kasvatettuna, kuten VesaP), niin siinä saa sitten just omaan tassuun sopivan istuvuuden.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

Miten tää käytännössä menee, onko Vesalla jalka uunissa ja onko tämä siis ihan normiuuni? Lämpötila ei liene "kinkulle sopiva"? 

Kyllä sitä pääsee helpolla kun ei ole mitään lajispesifistä varustetta, iskee Vansit tai Crocsit jalkaan ja lähtee ajamaan ja voi syyttää tästä sitä ettei pärjää missään kisoissa!!! "Olisin minäkin suomenmestari (odotetaan kisun kommenttia että hän on :D ) jos olisi joku antanut kengät". 

Loppukevennys: yksi Suomen tunnetuimmista rikollisista voitti juoksukisat mun kengillä. Lapsia oltiin, en muista oliko tää "tarjous josta ei voi kieltäytyä", mutta lainasin lenkkareitani hänelle, kun itsellään oli jotkut koppuranahkakengät tai muut sandaalit. En avaa henkilöä tämän enempää. 

Kirjoitettu

Mä myös ajan tavallisilla kengillä.

Eilen tuli ajettua aamulla senverta reippaasti, että jo kotimatka piti ajaa hiljakseen, samoin aamulla hitaasti 63km+46km ( tulin varmuuden vuoksi töihin kurapyörällä )

^ niin joo. Oltiin Viljakkalan viikkotempossa ja Lehtimäen isä siinä kehui että Maijalla on suomenmestarin sukat ( saanu siis ne sukat ). Totesin että mulla on suomenmestarin jalat.
Ja melkein se on menny niin että mitä hienommat välineet, sen huonommin kisa menny. Tempo sujui alumiinirunkoisella pyörällä ja Pauli Kiurun vanhoilla kiekoilla paremmin kun sitten jollain (mukahienolla virtaviivaisella) hiilikuituhärpäkkeellä.
Idiootti minä kun myin tempopyörän ja piti saada hiilikuituinen.

Kirjoitettu

^ muutenkin olisin voinu ne vanhat pyörät pitää. Talvipyörään mahtui nastarengas eteen, ja niillä alumiinisilla oli hyvä ajella. Niitten jälkeen ainut loisto-ostos oli Ferrari. 

Joo mutta kävin aamulla ajelemassa sadekamppeissa 25km. Tarvii harjoitella sateessa ajamista, ja oli ihan mukava ajella kun ei ollu mitään aikataulua.

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

^ muutenkin olisin voinu ne vanhat pyörät pitää. Talvipyörään mahtui nastarengas eteen, ja niillä alumiinisilla oli hyvä ajella. Niitten jälkeen ainut loisto-ostos oli Ferrari.

Uteliaisuuttani rohkenen tiedustella, että minkä kokoisella pyörällä ajelet (esim. satulaputki X cm). Olen käsittänyt, että olet pienikokoinen.

Kirjoitettu

^ en minä tiedä, mutta joskus tullut vastaan 46 - mikä asteikko?? joo olen pieni 160cm ja 45kg. Paisi että kisa-aikana 52kg.
KIsa-aikana oli ongelma kun satulan kärki ei saanu olla jossain tietyssä asenossa, mutta itellä oli sitten ongelma ulottua vaihde- ja jarrunäppäimiin. Yksi syy miksi kisapyöräily ei enää 2006 jälkeen jatkunu, tosin sairastelu siinä taustalla myös.

Kirjoitettu

Äskön ennen töitä 117km - tavoite siis oli että jos pienen alkulenkin sateessa ja jos saisi vaikka 50km yhteensä...
Tulin kyllä töihin kurapyörällä varmuuden vuoksi.

Kirjoitettu

Äskön 114km. Tulin töihin Ferrarilla, mutta on tässä satulan takana semmoinen pieni minilokari.

Kirjoitettu

Tänään tuli 120km. Onneksi alkoi kotimatkalla sataa niin ei ollu turhaan sadetakki ja kurarukkaset. Tarkeni.

Kirjoitettu
28.7.2023 klo 09.47, tommi2 kirjoitti:

Loppukevennys: yksi Suomen tunnetuimmista rikollisista voitti juoksukisat mun kengillä. Lapsia oltiin, en muista oliko tää "tarjous josta ei voi kieltäytyä", mutta lainasin lenkkareitani hänelle, kun itsellään oli jotkut koppuranahkakengät tai muut sandaalit. En avaa henkilöä tämän enempää. 

Siis tässä ei kisattu poliisia vastaan ? Itsekin tapasin kahden kakola-vanginvartijajakson aikana erinäisiä merkkihenkilöitä (joiden tekemiset ovat olleet lehdissä niin laajasti, ettei mulla ole salaisuuksia, joita paljastaa).

Tänään löytyi toiselta puolelta Lohjaa 'uusi' kaupunginosa. Aika uusia taloja, mutta tosi pienet tontit. Hautausmaan poikki en kehdannut ajaa sähköpyörällä.

Mäntsälässä huonojalkaiset ajavat mersullaan oikean haudan viereen. Tätä en ole koskaan aiemmin nähnyt.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^Ei kun ala-asteen kisat. Ei edes mitkään viralliset, kunhan katottiin "koulun mestaruus". Mulla toki ei ollut mitään mahiksia tähän, joten kengät jouti lainaan. Ehkä kaikkien aikojen paras suoritukseni oli pystypunnerrus samoissa kisoissa (tai jossain vastaavassa, ei voi muistaa). Toiseksi tullut punnersi valetuilla betonipainoilla (kilomäärä tuntematon.. oltiin 12-13v niin varmaa joku tyyliin 10-20kg) 7 kertaa, kolmonen 4, mä 22... tohon aikaan olin suhteettoman vahva, sitten kun isot pojat kasvoivat isoksi, niin en enää pärjännyt tossakaan lajissa. Ihan sama, olin jo trash-metal bändissä. 

Kirjoitettu

Just ajelin vajaan tunnin nurkkia rauhallisesti ja tiirailin hyönteishotelleja ihmisten pihoista kuvarasteja ajatellen...

Täällä maalla lienee öttiäisiä riittämiin ilman erillistä majoitustakin... :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.