Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä yllätti sinut viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Hieno lentonäytös! siellä oli "Midnight Hawks" 4 konetta kun teki muodostelmia ja vaikka mitä. Tarvii kyllä osata. 
Kaksi hitaampaa pikkukonetta taas lensi aika ajoin niin lähellä toisiaan vieressä ja päällekkäin että tarvii osata. 
HV ja HW-koneitten soolo, nämä oli varmaan sitten Hornetteja. No jo oli syöksyä ja kierteitä ja ylösalaisin liitoa, ei auta syödä ennen lentoa ehkä...viimeinen kone heitti ilmaan eräänlaisia "tähtisade"juttuja, ja teki ympyriäisiä kuvioita. Tosi hienoa. Tosi moni kuvasti, mietin jo etukäteen että kuvatessa jää sitten näkemättä ja päätin keskittyä vaan katseluun.
Ja mitään kuulosuojaimia tarvittu, otin korvatulpatkin pois koska se lenskarien mölinä mun mielestä kuuluu asiaan.
Hauskaa oli myös että Hawksien kanssa lentonäytökseen osallistui myös kaksi lokkia. Lokit erotti kaukana olevista lenskareista koska niiden siivet liikkui. 

Kaikki lentäjät ( oli siellä koneitten vieressä vastaamassa yleisön kysymyksiin) on aika pienen kokoisia ja hoikkia, no ei sinne hävittäjälenskariin kyllä mahdu kovin isokokoinen. Paljon merkkejä hihoissa. Hienot suikat tai baretit.

Voi että olisi hianoa olla tommoisessa 1300km/h menevässä lenskarissa. 

Ja yllätti  kyllä että ...mitä lie tarkkuusammuntakonekiväärejä, tosi painavia. Yksi oli ilman patruunalipasta 7,8kg.
Tarttee kyllä olla todella kovakuntoisia, lentäjien ja sitten jos tommoisia konekivääreitä mukanaan kantaa. Sen muun varustuksen lisäksi.

Jaha, soololentokoneista toinen oli Hawk ja toinen Hornetti. Hornetista tuli parhaat ääninäytteet!
Toinen lentonäytös on juuri nyt käynnissä, ja kuuluu kyllä tänne kotia ( 10km) asti :D

Ai joo, siellä oli simulaattorilentomahdollisuus....olin ihan ihmeissäni että tommosella "sauvalla" sitä ohjataan, en ilenny mennä nolaamaan itseäni olisin täräyttäny koneen aika heti jotain vuorenseinämää vasten. Kuvittelin että on jonkinlainen "ratti" tms.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
lisätieto paikallislehdykäisessä

• Viestejä 2.7k
  • Katselut 250.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Sain tunnustuksen. Aamun juhlatilaisuudessa mainittiin muutaman muun ohessa meikäläisenkin nimi, ei muuta kuin itsekseen viihtyvän työmuurahaisen epämukavuusalueelle juhlaväen eteen. Tuommoinen Suome

• Että näistä tylsä-palaveri-töherryksistä saa ihan kelpo kuvia, kun näyttää vähän tietkonetta. Palaverit ovat pelastettuja!!!   

• Aika pitkä odotusaika... 😀 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mulla on lentosimu kotona. Lentäminen hauskaa ja sillä voi matkailla ihan mihin tahansa ja näkymät ovat tasan kuin lentskarin ikkunasta katsoisi :)

Ja ne isotkin koneet tulee ihan  nätisti alas, mutta ne pikkukoneet ovat hauskempia :)

Hätätapuksessa voin nousta matkustajakoneessa ylös siinä kohden, kun emot kyselee, osaisikohan joku matkustajista ehkä lentää tätä konetta :)

Ällistyttävä vempele!

Kirjoitettu

No simulaattori ei ole ikinä sama kun livenä.

Mua on pelottanu että jos jossain jotain tapahtuu niin "onko täällä lääkäri"...ja mä nyt en osaa hätätapauksissa auttaa yhtään.

Mutta tänään kun ajelin sinne lentotapahtumaan, aidalle lensi - kivitasku. Mä tunnistin :)

Kirjoitettu

Ai tämä "Tähdet, Tähdet" musakisaohjelma on tullut myö perjantaisin klo 20. No voi että, puolet jaksoista jääny katsomata kun en ole tiennyt.

Kirjoitettu
15.5.2024 klo 19.47, tempokisu kirjoitti:

No simulaattori ei ole ikinä sama kun livenä.

Mua on pelottanu että jos jossain jotain tapahtuu niin "onko täällä lääkäri"...ja mä nyt en osaa hätätapauksissa auttaa yhtään.

Mutta tänään kun ajelin sinne lentotapahtumaan, aidalle lensi - kivitasku. Mä tunnistin :)

Piää paikkansa, molempia kokeiltu :)

Kirjoitettu

Joel Hallikainen...joo me vanhennutaan mutta yllätti nyt kuitenkin että ihan valkoharmaahapsi...

Kirjoitettu

...ja sitten tämä oma naamataulu. Kesäisin tulee pisamia, mutta että näin paljon ja isoja!!

Kirjoitettu
14.5.2024 klo 14.26, Jopotuinen kirjoitti:

Kisu on saanut vaihdettua pirtelömerkkinsä siniseen Kruunuun.
Mistäs niitä saa, minäkin haluan eroon tosta typerästä pirtelöpurkista!

Kruunu on muuten valkoinen....

Joo mutta taannoin harmittelin että Ferrarilla on niin kiva ajella, mutta kun rutisee ja naksuu.
Pienellä tunnin lenkillä ei vielä, mutta kun ajaa pitempään.
No, lauantaina kun oli taloyhtiön siivoustalkoot, putsailin paitsi muittenkin ( kevyt kuran yms. pyyhiminen rungolta) mutta myös Ferrarin rataspakan.
Tänään ajelin satasen - en nyt uskalla ääneen sanoa mutta ...ok ajella.

Kirjoitettu

Ai joo, Prisman ulkoiluvaatemallisto Luode, mainoskuvat on ihania siinä on pupu, kettu ja ilves puettuna näihin ulkoiluvaatteisiin.
No tarttisin uudet verkkahousut....Luoteen trikoot on kivan näköiset ( väri harmaa + musta) mutta ei hyvänen aika, koko M oli todella tiukka.
Ei ole todellista että joudun ostaan L tai XL kokoiset :D

t. 160cm ja 46kg.

Kirjoitettu

Siis mä olen ollu siinä mielessä "hyvä" uimari että jaksan rauhallisesti uida pitkään ( vaikka en osaa mitään "lajia" meen kädet "sammakkoa" ja jalat sitten miten sattuu )
Mutta nyt kun kävin...siis  kun ei meinannu pinnalla pysyä, ilmeisesti kylmä vesi ( se mitään 20-asteista ole, ehkä 15 ) hirvee paniikki kääntyä ja koska saa jalkaa pohjalle...
Pitää varmaan ostaa jotkut kellukkeet..enkä kyllä nyt hetkeen uimaan mene.

Kirjoitettu

Uidessa pysyy helpommin pinnalla, kun syö näitä (Copilot piirsi, minä en osaa):

arkhimedes.jpg

Kirjoitettu

No, eilen nukuin niin pitkät päiväunet että uunilohi jäi laittamati. Elikkä eilen söin aamupalalla puolikkaan leipää ja päivällä jotain pientä pari koskenlaskijapalaa. Fine. Lohipala on sitten valmiina tälle päivälle.
Päiväunien ansiosta sain kuitenkin katsottua "Tähdet, Tähdet"-ohjelman uusinnan.

Aamulenkillä, jaha Pirkkalan länsipuolella oli satanu paikoin kelvi kosteinen. Ei Loukonlahden tietämillä satanu.

Kirjoitettu

Ilmoitettuna ajankohtana läheiseltä paalutustyömaalta ei ole kotona ollessani kuulunut mitään,

toisin kuin tuikkulankaurakoitsijoilta. Kahden naapurin pihaliittymät oli tänään sahattu (ronskilla kädellä)

poikki ja "paikattu" perinteisesti vi#tun huonosti. Meillä ei tarvittu alitusta, koska jakokoppi on vastapäätä

Eikä tullut Valoo kämppään, tuo kaapelilaajakaista toimii vallan mainiosti. Ympäristössä on vielä

jopa antenni-tv-talouksia. Pääskysten nuorisolle oivia lepo/kokoontumispaikkoja syksymmällä.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Viimeisimmät vierailijasi profiilissa ( no anteeksi, en ole ite vieraillut kenenkään palstalaisen profiilissa) ja just siis nää palstalaiset kun ingonre ja kohta-ingore :D  kiva että kiinnostaa sitten kumminkin. Mua ei kiinnosta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.