Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä yllätti sinut viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu
6 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Isä vaihtoi mazdaan kesärenkaat...

Minkäs ikäinen sun isäukko on?  Taitaa olla jo ikämies?

• Viestejä 2.7k
  • Katselut 250.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Sain tunnustuksen. Aamun juhlatilaisuudessa mainittiin muutaman muun ohessa meikäläisenkin nimi, ei muuta kuin itsekseen viihtyvän työmuurahaisen epämukavuusalueelle juhlaväen eteen. Tuommoinen Suome

• Että näistä tylsä-palaveri-töherryksistä saa ihan kelpo kuvia, kun näyttää vähän tietkonetta. Palaverit ovat pelastettuja!!!   

• Aika pitkä odotusaika... 😀 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ lue edellinen viestini... ja kuten sanoin kaikella kunnioituksella ja kiitoksella kun on mua auttanut...mutta joissain asioissa ongelmia, kuskaa kyllä ihan turvallisesti mun tai äiteen kun ollaan tarvittu, mutta ihme pinttynyt tapa jarruttaa käsijarrulla ( kyllä se jalkajarrukin toimii) ja suuntavilkku laitataan ihan viime tingassa, ja kyydissä olleet ( me) ihan paniikissa että ei tuonne ( suoraan). 
Joo, voisi noin kasikymppiset velvoittaa ilman lääkärintodistustakin pienimuotoiseen ajokokeeseen.

Kirjoitettu

Puhe on renkaan rungosta. Se rakennetaan kankaista, teräslangoista jne. Continental-tires sivulta: Renkaan kyljessä oleva selvä pullistuma osoittaa, että rungon sisällä olevat runkolangat ovat katkenneet. On aika yleinen vika. Mun viimeisessä autossa yksi talvirengas alkoi täristämään, kun mentiin päälle 80:aa. Onneksi enää on vain yksi auto (vaimon).

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
17 minutes ago, tempokisu said:

mutta ihme pinttynyt tapa jarruttaa käsijarrulla ( kyllä se jalkajarrukin toimii) ja suuntavilkku laitataan ihan viime tingassa, ja kyydissä olleet ( me) ihan paniikissa että ei tuonne ( suoraan). 

Toi käsijarrulla jarruttaminen on näitä juttuja joita en ymmärrä, siinä kun perä irtoaa niin Vatasen käsiä kaipaillaan. Emännän autosta voisin myydä suuntavilkut tarpeettomina ja uusia vastaavina 😁. Kaupan päälle appiukon kiesistä toiset samanlaiset.

Sanopa isällesi että jos se käsijarrun käyttäminen käyttöjarruna ei lopu, peruutat hänen ajolupansa...

Kirjoitettu

:D no siinäpä olisi, ei tässä nyt perheriitaa haluta, sillä äitee tarvii kuskausta terveyskeskukseen ja kauppaan ja mökille. Ja minäkin olen sitä kuskausta tarvinnut. Eipä siinä muuta auto ei ehkä tykkää....Ei isä naispuolisten ohjeita kuuntele, veljeni huomautti asiasta ja hetken helpottikin....

Kirjoitettu

^ Piti käydä uteliaisuuttani kuokkimassa, kun Kisu on vielä "personal banned" Onneksi appiukko ymmärsi aikoinaan luovuttaa korttinsa. Anoppi (tänään 84v.) hoitaa liikennöinnin tuollapäin vielä hyvin.

Toki ikä alkaa näkyä, mutta ymmärtää "kun minä vain vähän matkaa vain ajan " ei ole perustelu, eikä todellakaan räplää puhelinta ajaessaan.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, bici74 kirjoitti:

Emännän autosta voisin myydä suuntavilkut tarpeettomina ja uusia vastaavina 😁. Kaupan päälle appiukon kiesistä toiset samanlaiset.

Täältäkin ainakin 33% kiertoliittymistä poistujista voisi tehdä samoin, toissapäivänä kierrossa oleva sisälle vilkuttava nainen väisti vähän väärin; peltiä meni uusintaan, kun takana tuleva kiertäjä toimi oikein.

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, Köfte kirjoitti:

^ Piti käydä uteliaisuuttani kuokkimassa, kun Kisu on vielä "personal banned" Onneksi appiukko ymmärsi aikoinaan luovuttaa korttinsa. Anoppi (tänään 84v.) hoitaa liikennöinnin tuollapäin vielä hyvin.

Toki ikä alkaa näkyä, mutta ymmärtää "kun minä vain vähän matkaa vain ajan " ei ole perustelu, eikä todellakaan räplää puhelinta ajaessaan.

Anteeksi nyt vaan mutta en ole bannattuna missään. Se on ignore-lista, ja itse olen vapauttanut sut ja alpensaun. Tosin pitänee harkita asiaa sun suhteen nyt uudelleen, sepä kiva että ignoroidaan toisemme, mutta viestit kuitenkin näkyy sivupalkissa :D
Ajokorttitodistusammattilaisena voin sanoa että on hyväkuntoisia melkein ysikkymppisiä ja huonokuntoisia seitsenvitosia. Alle seiskakymppiseltäkin voi kortti jäädä uusimati.
Aika moni selittää tuota että ajaa vain kotoa kauplle tutun reitin, mutta toistaiseksi ei ole olemassa rajoitetun ajomatkan ajokorttia.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Kyllä niitä rajoitettuja ajokortteja on, pollarit tai Trafi myöntää.
Silloin saa liikkua tyyppiä kotokylällä tai jollakin säteellä kotoa.

Alzheimer vaivaama appi kävi juuri tohtorilassa ja sitten ajokokeessa ja sai rajoittamattoman kortin, oliskos ollut, että vuodeksi eteenpäin.
85v perjantaina.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Nykyisessä lääkärin todistuksessa ajokorttia varten on kohdat:
* täyttää ajoterveysvaatimukset ilman rajoituksia
* täyttää ajoterveysvaatimukset  vain seuraavin rajoituksin:
- käytettävä silmälaseja tai piilolinssejä
- käytettävä alkolukkoa
- käytettävä kuulolaitetta ( ryhmä 1, esim. henkilöauto, ei ole kuulovaatimuksia )

Muita rajoituksia sinne ei voi laittaa. Jos ajoterveysvaatimukset eivät täyty niin korttia ei saa. Ainakaan minun allekirjoittamallani todistuksella.

Kirjoitettu

Ei ole todennäköisesti käyny mun vastaanotolla. 
Ajokorttitodistukseen voi laittaa aikaistetun tarkastuksen 0,5-1-2-3-4 vuoden kuluttua, ja 1-2-3 vuoden kuluttua olen käyttänyt usein. Samoin olen määrännyt ajokokeeseen. 
Ihan hyvällä, tiedän mitä teen ja miten nämä menee että älä yritä kun tuossa muutenkin olet perin ihmettelevän näköne. 
Tilanteet on erilaisia, ja ikinä ei voi toisen asioista tarkalleen sanoa, tai verrata niitä muihin.

Todettakoon kuitenkin että jos meinaat taksariksi, niin suomen kielellä esitettyjä kysymyksiä ja ohjeita pitää mun mielstä ymmärtää. 

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Kyllä niitä rajoitettuja ajokortteja on, pollarit tai Trafi myöntää.
Silloin saa liikkua tyyppiä kotokylällä tai jollakin säteellä kotoa.

Ja hömpön pömpön, ensinnäkin kun ajokortteja ei enää myönnä poliisi, vaan Trafi.
Ja siellä Trafissa ei ole kun virkailijat, jotka tekee sen ajokortin lääkärintodistuksen perusteella.
Eli käytännössä sen ajokortin määrää tempokisu täällä Pirkanmaalla, ja tulee tänne asiakkaita aika paljo muualtakin, joku tullu Posiolta kun säästää 200euroa....

Kirjoitettu

Rouva oli Bremerhavenissa käynyt ihan sotahistoriallisessa kohteessa. Siellä on ainoa XXI-tyypin kelluva Kriegsmarinen U-Boot. Sain kuviakin😍 Tiefenmesser mainittu toisaallakin?

Outoa sinällään; hän on aina inhonnut historiaa ja tekniikkaa, ehkä lähes 25 vuotta friikin vaimona muuttaa jotakin; ei kuitenkaan normimotkotusta siivouksesta. Pyykit pesen itse ja silitän paitanikin tarvittaessa. Jopa prässään housuni, jos tarvii kanttimallin byysia. Mitenkähän tuon siivousmoodin saisi istutettua minuunkin?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.