Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta 39 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Pankissa ei kumpikaan kelpaa, passia sitten sinne. Se se sitten vasta kömpelö onkin. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Viranomaisen myöntämä henkilökortti on ihan yhtälailla kelpaava henkilöllisyystodistus kuin passikin. Ainoa ero noissa on, että henkilökortti ei kelpaa aina matkustusasiakirjaksi, mutta passi kelpaa.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta 30 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: ^Tatuointi-ideoita? Kaveri piirsi mulle joskus tussilla tällaisen "tatuoinnin" niskaan johonkin firman juhliin, silloin, kun idea oli vielä tuore. Oliskohan ollut vuosi 2000 tai 2001. Kuvassa en minä. Yleisesti en kyllä keksisi mitään niin tärkeää leimaa, jonka itselleni nahkaan hakattaisin. Kuolleiden koirien (olisivat olleet sitten kuinka tärkeitä tahansa) kuvia tai vastaavia en kyllä itseeni haluaisi. Mutta kukin tyylillään. Pieni osa tatskoista on jopa ihan hienoja.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^^ Siinä henkilökortissa on se päiväys, päiväkin yli niin muutut tuntemattomaksi. Passissa säilyy tunnettavuus vielä vuoden päiväyksen ylityttyä. SoTu jalkapohjaan hakattuna heti synnytyslaitoksella voisi olla kätevä, joskin pankin tiskillä se kengän ja sukan riisuminen ei. Ja varsinkin sen jalkapohjan kampeaminen tiskille voisi olla aika vaivalloista, ainakin vanhemmille ihmisille. Ehkäpä RFID implantti & pin-koodi sitten enempi tätä åäivää. Tuolla olisi ollut tatuoijan paikka auki, hakiskos harjoittelijaksi?
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^no se ei kuitenkaan tarkoita, että henkilökortti ei kävisi ollenkaan pankissa. Ei se ikivanha passikaan kelpaa 🤦♂️
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 52 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Yleisesti en kyllä keksisi mitään niin tärkeää leimaa, jonka itselleni nahkaan hakattaisin. Kuolleiden koirien (olisivat olleet sitten kuinka tärkeitä tahansa) kuvia tai vastaavia en kyllä itseeni haluaisi. Ilves tatuointi? Mulla on kuolleen koiran "etukirjain" perheenjäseniä kuvaavassa tatskassa.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ Jos mä olisin perustanut seuran, niin sitten voisin harkita, mutta en muuten. Riittää, että vedän seuran fanivaatteet päälle tarvittaessa.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Ihme sitoutumattomuutta omaan seuraan . Vähän kun ne punk-tyypit aikanaan, joilla oli SIISTIT KUTEET!!!11!!. Piilopunkkari vai mikäs se nimitys oli? Ei nyt tehdään näin että mä suunittelen sulle koko käsivarret + kaula Ilvesaiheiset tatskat ja Jopo ottaa ton harjoittelijan paikan ja hakkaa ne asevelihintaan. Päästäskös tästä luonnoksesta liikkeelle??
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta 1 hour ago, IncBuff said: ^no se ei kuitenkaan tarkoita, että henkilökortti ei kävisi ollenkaan pankissa. Ei se ikivanha passikaan kelpaa 🤦♂️ Näin ulkomaanelävänä olen tottunut siihen että passi ja henkkari uusitaan ennen kuin ne hapantuu. Säästyy monelta riesalta. Uskaltaisin väittää että sama taktiikka helpottaa elämää myös Suomessa. Jos tosiaan (voimassa oleva ja ehjä) henkilökortti ei kelpaa pankissa niin siitä voi nostaa aivan helvetinmoisen älämölön.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kyllä toi toimimattomuus liittyy ihan voimassaoloon. Tanskalaisten passi toimii pankissa ainakin sen 10 vuotta. Mutta siinä olisikin pankilla pähkinää purtavakseen hyväksytäänkö myös 10+1v myös. Mutta koska Suomessa ollaan, yhdenvertaisuuden luvatussa maassa, voi siellä tulla myös tulkinta voimassaolevasta, mutta yli 6v vanhasta passista myös ilmo, että muuten kyllä, mutta kun se ei käy.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Oho, tämä yllätti! ChatGPT: Suomessa 10 vuoden voimassa olevat passit otettiin käyttöön vuonna 2006. Tämä muutos tehtiin osana passilain uudistusta, joka mahdollisti pidemmän voimassaoloajan aikuisille myönnettäville passeille. Sitä ennen passit olivat yleensä voimassa viisi vuotta kerrallaan. Muutoksen jälkeen aikuisille myönnettävät Suomen passit ovat olleet voimassa 10 vuotta kerrallaan. Oletko nyt ihan varma tuosta? ChatGPT: Pahoittelen virheellistä tietoa aiemmasta vastauksestani. Suomessa 10 vuoden voimassa olevat passit otettiin käyttöön vuonna 2012, ei vuonna 2006. Tämä muutos tehtiin osana passilain uudistusta, joka mahdollisti pidemmän voimassaoloajan aikuisille myönnettäville passeille. Ennen vuotta 2012 aikuisille myönnetyt passit olivat yleensä voimassa viisi vuotta kerrallaan. Kiitos korjauksesta. Uskoiskohan? Aria: Tanska 10 Ruotsi 5 Norja 10 Islanti 10 Saksa 10 (Alle 24 6v) Hollanti 10 Belgia 7 Ranska 10 Muokattu: 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta 2 tuntia sitten, bici74 kirjoitti: Uskaltaisin väittää että sama taktiikka helpottaa elämää myös Suomessa. Kyllä se näin on.
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kovin helpolla on tehty tiliä. Nuori koki uskontopitoiset aamunavaukset itseään syrjiviksi. 2500 €. 70-luvulla oli aivopesun tasoista uskonnonopetusta. Kerran uskonnonope käski minut seisomaan ja räyhäsi muun luokan kuullen, että 'Sinä H. olit nuorena niin hyvä, ja nyt sinä H. et ole yhtään mitään.' Saiskohan tuosta takautuvasti 25.000 ? Voisin lyödä vetoa, että Mooses ei hakenut vuorelta kivitauluja. Sen taas uskon, että Jesse kavereineen eivät käyneet kovin usein töissä, vaan siemailivat hapanta puun varjossa ja kertoilivat pienessä humalassa toinen toistaan parempia juttuja. https://yle.fi/a/74-20077809 Muokattu: 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Mutta aina ei luonnistu pankkireissu, vaikka se olisi se tuore ID. Nordea on kunnostautunut eritoten näissä hieman poikkeavissa asiakaspalvelutilanteissa. Pesän selvittäjät kuuluvat tuskailevan eritoten Nordean kanssa, lähestulkoon vaativat vainajaa paille ja sen tähden monet perunkirjat viivästyvät kohtuuttomasti pankin juoksuttaessa asia kerrallaan ja pantatessaan asioita. Vanhemmiten kannattaakin siirtää kaikki asiointi Nordeasta johonkin toiseen pankkiin. Tuossa pari ekana vastaan tullutta tarinaa: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/lokari/miksi-valtakirja-ei-kelvannut-pankissa/ https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/062e4dbc-5659-437e-bca5-d24ade64b6cc
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Tatuointia olen myös harkinnu. Vaikka vasempaan olkavarteen pieni kuva, ja ette ikinä arvaa mikä kuva Olen nyt tähän asti pärjännyt ajokortilla ja sitä henkilökorttia on pitäny näyttää vain uutta sellaista ja passia ärrältä hakiessa, sekä siellä poliisilaitoksella kun tein hakemukset, ja ammattikorttia hakiessa ( mutta nyt ammattikortin voi hakea sähköisesti...) Mutta yllätti iloisesti kun myöhästyin Valhalla vieheet- huutokaupasta ( mitä te siinä 50e huudatte laitoin 200e...) ja tekijä tarjosi että tekee samantyyppisen visakoivuvieheen ja olisi tarjolla nahkiaisenmuotoisiakin....siis minähän olen ostanu Nakkilan nahkiaispaistamolta kaikki nahkiais-inspiroidut vieheet ja ostin nyt sitten tarjolla olleet loput 4. ( nämä tulee koristeeksi, olkkarin kristallikruunusta roikkuu erilaisia hienoja vieheitä ja kultaisia nahkiaiskoruja...)
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään