Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Vähäinen liikenne, kun aamulla vein rouvan ja tyttären työpisteisiinsä. Ihmiset ovat ilmeisesti suosituksen mukaan jääneet etähommiin. Muutama yksittäinen kärvistelijä näkyi linja-autopysäkeillä odottelemassa.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Mites muuten tulkitsette, jossei kuulu ammattiliittoon niin koskeeko lakko sitten? Ennen kun olin liitossa olin sitä mieltä että tottakai, palkka se nousee liittoon kuulumattomiltakin, mutta sitten erosin liitosta ja nyt olen sitä mieltä että lakko ei ehkä nappaisi, kun en mitään avustuksiakaan saa...kuka sitä nyt omalla rahalla Paras lakko olisi kun menisi töihin, vetäisi liksat, muttei tekisi mitään!!! Työajalla ajaisi lakon syypään luo (esim. eduskuntatalon) ja yrittäisi aiheuttaa vahinkoa ja kaaosta tai edes menisi lehterille piereskelemään, ei kuitenkaan mitään mistä tulee sakkoa, muuten tuntuu omassa pussissa. Kotiin lähtiessä varastaisi työkalut töistä ja puhkoisi pomon auton renkaat, jälleen, jos kiinnijäämisen riski, niin ei sitten ettei tule sakkoa omaan pussiin. Päivästä kirjoittaisi vielä ylityölapun. Seuraavana päivänä marssisi pyytämään palkankokotusta, koska lakon aikana töissä. Muokattu: 14. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Päivääkään en ole ehtinyt työurani aikana olemaan. Kerran meinasin kloppina pääsiäisenä saada lakon aikaiseksi, kun menin potkimaan vetelehtijöitä persuuksiin. Tuollahan riitti, että jos pieni porukka lähtee, niin linjasto pysäytetään ja palkanmaksu keskeytetään kaikilta työtaistelutoimien tähden. Juttelin tyypeille, lähtekäähän vain, yhtiö kiittää. Mutta olkaa varovaisia, kun pääsiäisen jälkeen hipsitte hommiin ettei joku tule ja kolauta. Tyypit olivat vähän hämillään, että mitä ihmettä tuo nyt oikein horisee. Selvensin sitten, yhtiö säästää aikamoisen summan arkipyhäkorvauksista heidän toimintansa tähden ja lupasin vielä pullakahvit jos uskaltavat palata hommiin. Kaikki autot tehtiin suunnitellusti Muokattu: 14. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Niiralan raja-asemalla jono turvapaikanhakijoita. Eihän tässä niin pitänyt käydä.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Ammatinvalintakysymyshän tuo lakkoilu on. Tässä ammattissa ei ole tarttenut asiaa edes miettiä.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Emmäkä ole ollut kuin 0,5 päivää, taisi olla vielä nimellä ulosmarssi. Ongelmallisinta oli että oli liukuva työaika ja tosta otettiin 0,5 päivän palkka pois, niin mä kun tulin aikaisin töihin, olisin menettänyt. Yllättäen sitten tulin niin myöhään kun liukuma salli
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Mä en ole koskaan kuulunut mihinkään liittoon/kassaan, enkä myöskään ole ollut lakossa, mutta ymmärrän lakkoilun siinä tilanteessa, jos työnantaja yksipuolisesti tekee jotain peliliikkeitä, joka ei johtu tuotannollistaloudellisista jutuista vaan hommat heikentyy vaikkapa johdon ahneuden takia. Tätä tänpäiväistä, eli pölytyyneet liitot masinoivat lakon käytännössä demokraattista äänestystulosta vastaan ja siitä kärsii tavan tallaajien lisäksi myös muutenkin yskähtelevä liike-elämä, en kyllä ymmärrä lainkaan. Mä oon ollut sitä mieltä, että jos mut irtisanotaan, niin syy löytyy peilistä. Silloin en olisi osannut pitää itseäni riittävän haluttuna työvoimana, eli joko itsensä kehittäminen tai asenne olisi ollut huonolla tolalla.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Mä toki kuulun kassaan, varmuuen vuoksi ja ehkä käy kun jopolle . Tajuan lakkoilun, myös tämänpäiväsen, mielestäni kansa pistä hanttiin liian vähän.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Kerran mut on irtisanottu tuotannolistaloudellisesti (Sonerasta) , mutta ilmoittauduin silloin vapaaehtoiseksi, koska siitä sai vuoden liiksan mukaan. Pari kaveria oli jo siinä parin vuoden ajan pyytänyt mua heidän firmaan töihin ja silloin hetki oli sopiva täkyyn tarttumiseksi. Siellä olinkin sitten seuraavat 8 vuotta
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta 7 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti: Eipä se aina itsestä ja omasta työpanoksesta ole kiinni... Eipä niin, siksi nykyään kassa. Reilut 30 vuotta liittoakin takana.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Nuo on hyviä täkyjä irtisanomispaketit ja kannattaa tarttua jos on vähänkin luottoa itseen. Serkkupoika ja yksi kaveri nappasivat aikoinaan nuo Nokialta ja saivat keploteltua jotain reipasta extraakin jollain kikkailulla, olivat kai sopineet jotain jo aiemmin jotka realisoituivat rahallisesti siinä samalla.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Kassa maksaa jotain kuuskymppiä per vuosi niin en oikein näe syytä olla kuulumatta.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja ^Totta, ei se liittokaan kauheen paljon kallimmaksi tule, jos matkustelee, tossa meinaan useimmista saa matkavakuutuksen mukaan, sitten verovähennys + ehkä jotain etuja. Itellä vaan oli vuosia ollut jo pientä painostusta osallistua liiton paikallisosaston vastuutehtäviin (eikä tosiaan kiinnostanut) ja sitten kun maksujen kanssa tuli muutos, että pitää itse maksaa joka kuukausi, niin annoin olla tasaraha.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20232 vuotta Taitavat liitot kipristellä kuolintoreissaan ja siksi lakko. Aika uskomatonta tarinaa syöttävät noissa TV ja radiokampanjoissaan. Ihan tulee Kremlin propaganda mieleen, ehkä ovatkin sitä liikaa kuulostelleet. Joillekin se tuntuu vain olevan niin vaikeaa tunnustaa vaalien tulos ja jäsenkato.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään