Kirjoitettu 12. Toukokuuta12. Touko Tilasin Jalkakaupasta sadesuojat kengille. Puoleen sääreen ulottuvat "muovipussit" joiden käyttö on ajateltu kumiveneilyyn kun eihän siihen/siitä pääse kuivin jaloin millään. No joku sporttinen jumppakärpänen ehkä mutta kun setämies ei ole sellainen. Kesähelteellä ei toki varpaiden kastuminen haittaa mutta viileillä keleillä kyllä, tavan muovipussi ei toimi kunnolla koska se puhkeaa 99% varmuudella vesistössä piileviin kiviin tms.Takavuosina ajoin viikon Lapin turneen enskalla muovipussit race-saappaiden sisällä, oikein mukavat. 😋 Ei ollut rahaa ostaa kunnon crossisaappaita niin lähdin reissuun katuajoon suunnatuilla ajosaappailla, nehän ei pidä vettä ollenkaan ja ko. reissun idea oli pysyä mahdollisimman paljon pois kestopäällysteeltä ja yleensäkin normi ajourilta -> joten rymyämistä oli. Saappaat lensivät reissun jälkeen roskiin. Noo, nyt meni taas OT...
Kirjoitettu 12. Toukokuuta12. Touko Eilen tuli haettua uusi sademittari pihalle. UV oli haurastuttanut vuosien saatossa edellisen muovikupin huonoon kuntoon. 12mm oli kertynyt aamusta; lähin virallinen havaintoasema on määrästä samaa mieltä.
Kirjoitettu 15. Toukokuuta15. Touko Luin ensin Olutmoottorin kertoneen hankkineensa kesänukkeja ja aattelin, että Tempokisu on saanut seurakseen Tempokarjun!Itse olen nyt parin vuoden tauon jälkeen innostunut niin frisbeegolfista, että tilasin 3 uutta kiekkoa. Silva Saarinen Major-voiton juhlakiekon (putteri), niin ikään Silvan mainostaman heittoputterin sekä youtuben syöttämän arvosteluvideon perusteella setämiehen heittopituuksille sopivan driverin.Mä en tiedä miten mulla yhtäkkiä tässä about 3 viikkoa sitten kävi niin, että satuin katsomaan Jomezpro-Youtube kanavalta naisten ammattilaiskiertueen koostetta (parhaan nelikon kaikki heitot vikalta 9 reiältä) ja sehän oli koukuttavaa, kun vielä Silva voitti sen. Sitten viikkoa myöhemmin seuraava kisa ja sen voitti pitkään huipulla ollut mutta aina niukasti hooealle ja pronssille parhaimmillaan jäänyt Henna Blomroos (hävisi just Silvalle taas sen edellisen kisan). Olin jo ihan koukussa. Ja taas viikko seuraavaan kisaan, jonka voitti uusintareiällä Hennaa vastaan huiman nousun vikalla kierroksella tehnyt Eveliina Salonen. Kisoissa on mukana usein myös pari muuta erinomaista suomalaista kuten mm-kisoissa kesällä yllättänyt 16-vuotias Iida Lehtomäki. Muutoin kolmenkymmenen kärjessä on lähinnä jenkkejä.Niin ja Jomezpron selostuksesta noissa aina päivän viiveellä tulevissa koosteissa on 2 jenkkinaista, jotka itse pelaavat kisoissa mukana. Asiantuntevaa selostusta siis. Ensin vetävät rundin ja sitten studiossa selostavat kärkinelikon koosteen. https://youtube.com/@jomezpro?si=c6OJmNHU11AzhQ9tEdit. Niin siis oon mä käynyt itsekin pelaamassa nyt pari kertaa ja kentällä harjoittelemassa heittoja pari kertaa. Viime kesänä en tainnut pelata kertaakaan. Muokattu: 15. Toukokuuta15. Touko, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 15. Toukokuuta15. Touko 12.5.2026 klo 20.36, Köfte kirjoitti:Eilen tuli haettua uusi sademittari pihalle. UV oli haurastuttanut vuosien saatossa edellisen muovikupin huonoon kuntoon. 12mm oli kertynyt aamusta; lähin virallinen havaintoasema on määrästä samaa mieltä.Julan mittari on halvin ja paras. Rosterinen varsi ja mittakupin pohjaa ei tarvitse sihdata mihinkään. Roikkuu levikekartion varassa ja tasapainottaa itse itsensä. Vanhanmallisissa oli kauhea sihtaaminen, että sait varren suorana maahan. Muokattu: 15. Toukokuuta15. Touko, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 17. Toukokuuta17. Touko Kirpparilta Arabian lautasia ja kahvikuppeja, ei mitään harvinaisia tai arvokkaita mutta karkeasti sanottuna oli myynnissä puolella hintaa siitä mitä noista olen nähnyt yleensä pyydettävän ja kaiken huipuksi kassalla paljastui että ne oli vielä -30% siitä hinnasta eli käytännössä ilmaisia, tulee ihan käyttöön ja tarpeeseen ei koristeeksi.
Kirjoitettu 17. Toukokuuta17. Touko Äitienpäivä"kukka" nyt kun rouva pääsi valitsemaan mieleisensä. Meillä nuo ovat olleet yleensäkin puita, pensaita tai perennoja.
Kirjoitettu 19. Toukokuuta19. Touko Kirjoittaja Ruokaa tilasin 2 annosta. Itselle kanafilee kermapippurikastikkeella ja riisillä.
Kirjoitettu 19. Toukokuuta19. Touko Kirjoittaja Campagnolo? Tosin tuo näyttää olevan nykyään 455e jo. Viittiikö tuommosella edes 8e kyykkyviinejä aukaista. Tai no, niissä taitaa olla kierrekorkit nykyään noissa halpisviineissä jo.
Kirjoitettu 19. Toukokuuta19. Touko Eiku NotoriusEDC Big Poppa. Titaania ja toimii myös "monitoimityökaluna".
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään