Jump to content
ESTETTY

Kuusamon ja lähikuntien ajomestoja


El Duderino

Recommended Posts

Tuo pitkosten poisto ja poisjättäminen tuntui käsittämättömältä, kun vuosi sitten ajelin. Ei olisi pitkä matka, mutta jokatapauksessa kuivin jaloin ei tuon vuoksi sieltä selviä. :angry: Oliko vettä nilkkoihin vai polviin asti? Jos koittais jotain viritellä, kun olis tarkoitus parin viikon päästä tuo ajella.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä siellä keskellä suota olevan purontapaisen kosteikon kohdalla meni munia myöten suohon. Joku oli siihen laittanut niitä purettuja lankkuja ja koitin niitä pitkin päästä :rolleyes:

Olen yleensä kiertänyt metsän kautta tuon suon, sieltä pääsee kuivin jaloin, mutta melkoinen pusikko se pätkä kyllä on.

Metsähallituksen kanssa olen asiasta keskustellut useamman kerran, mutta ainakin nyt linja on että vähäisen käytön takia reitti pysyy suljettuna. Sama homma kuin monen muunkin reitin kanssa täällä Kuusamon alueella. Kaikki paukut laitetaan pääreitteihin ja helikopterilla ajeluun ym. mopokeulii juttuihin kuten Hossan Julma-Ölkyn riippusilta-hanke, pitkoksiin ei ole varaa. Ton pätkä pitkostaminen lehtikuusella maksaisi (Seinäjoen kaupungilta saadun datan mukaan) ylöspäin pyöristettynä korkeintaan 1000€. Lehtikuusi pysyisi käyttökunnossa vähintään sen 10 vuotta, huollettuna ainakin tuplat. Tähän ei ole varaa... Tai sitten menisi päivä, jos reitin linjaisi kulkemaan alla olevan kuvan mukaan, mutta tähänkään ei ole haluja. Toisaalta voi olla vain parempi, jos tuo Penikkavaarakin saisi täyden käsittelyn sorastuksilla ja sahanpurulla niin pilallehan se menis. Anteeksi itkukohtaus.

Kiertoreitti:

suon ohitus.jpg

Link to comment
Share on other sites

Muutama revontuliyö ollut tällekin vuodelle, mutta muistellaanpa vanhoja :) Tänä syksynä ollut pari tosi hienoa yötä, mutta ei ole ollut kuvausvehkeitä mukana.

Ai niin, koska olen suomalainen niin joka viestissä pitää valittaaa. Kahdessa viimeisessä kuvassa olevassa paikassa ei voi enää kuvata, kiitos tuulimyllyjen perävalojen. En jatka aiheesta, vaikka mieli tekisi. prkl.

 

DSC04173.JPG

DSC04163.JPG

DSC04194.JPG

DSC04227.JPG

IMG_2416.JPG

IMG_2471.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 4 months later...

Taivalkoskella kunta on aloittamassa ensi kesänä reittien tekoa tai lähinnä vanhojen polkujen opasteiden yms. kunnostusta ja mahdollisesti kehittämään yhteyttä Syötteelle paremmaksi. Siellä pitäisi ainakin olla ihan OK meininki?

Sallasta en ole kuullut muuta kuin, että ovat todenneet että nykyiset hiekkatiemaastopyöräreitit ei toimi. Ovat silmäilleet UKK-reittiä Hautajärvelle sillä silmällä. Ainakin minun kanssa puhunut Sallan-henkilö oli oikein asiallisen oloinen ja sorastus ei ollut ainakaan päällimmäisenä mielessä, vaikka pelkäsivätkin kosteutta. Laitoin niille oman raportin mun reissusta tuolla välillä ja vielä painotin, että massoja tonne ette saa ja vähäisetkin himomaastopyöräilijät kiertävät paikan kaukaa, jos alatte sorastelemaan kovalla kädellä. Noille nurkille saisi aivan älyttömän hienon reitin, Keroharju+UKK-reitti Sallaan, vois vielä ajella sakkokierroksia Poropuiston tietämillä. Sallan keskustasta pohjoiseen mulla ei oo mitään hajua mikä siellä on meininki.

Metsähallituksen porukka nyt touhuaa mitä touhuaa, niistä ei ota selvää erkkikään.

Sallaan sitten kaikki Viinakauppahiihtoihin, läskifillarit tervetulleita mukaan!

 

Viinakauppahihto 2017_kuva.png

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.