Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

mielipiteitä eri asioista....

Featured Replies

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Samoin kun sen että raja hulluuden ja nerouden välillä...

Ei sit mitään järkeä (sanonta tääkin). Nuo ominaisuudet ovat kaksi eri asiaa. Suvussani on kaksi ikäistäni pimahtanutta ja yksi huippuälykäs. Naisia kaikki.

• Viestejä 77
  • Katselut 3.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Pitäähän onnistunutta suoritusta tuulettaa, muuten elämä on ihan mahdottoman synkkää.  Jasmillekin toi oli uran paras normimatkan sijoitus ja se voitti takaa-ajoporukasta kaikki loppukirissä. Sijat 1-

• Tempurinkin olis kannattanut ottaa ne mestaruudet hiihdosta, olis selkääntaputtelijoita ja sais mainostaa telkkarissa, tiedä vaikka olis hiihtäjän kanssa naimisissakin!! Täällä on suht pieni ja kylläs

• En malttanut olla postaamatta. Osin aiheeseen ja osin kisun lokkiteemaan 😄

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ 😂 millä mä sitten olen selvinny? no, ainakin on hullun paperit...

Kirjoitettu

Kai tossa sanonnassa jotain perää on, ainakin kuuluisat fyysikot ovat monet olleen "aika erikoisia" tyyppejä. Toisaalta ton voinee lukea "normaaleja", esim. Feynman soitti bongoja strippiklubilla, mut jos uutinen olis että Pertsa soittaa bongoja strippiklubilla, niin onko toi enää uutinen? Jonkin asteen autismi ilmeisesti auttaa keskittymään teorianpyöritykseen. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ aikaisemmin olin teoria/lukuihminen, mutta nyt se on käytännössä ja ite tekemällä parempi. 
Toki ensin pitää tietää perustiedot nahkiaisesta, jotta "Biology of Lampreys 1 ja 2 edes auttavasti avautuu. 
Martin W. Hardistyn kirja "Living without jaws" on hyvin ymmärrettävää luettavaa, mutta lajit pitää tietää. 
Just tuossa kävellessäni totesin itelleni että joo, et yliopistossa oppinu niitä ihmisen kropan tieteellisiä nimityksiä ja muutenkin englanninkielisen tieteellisen tekstin ( no kerran luin, tentissä kysyttiin ja olin opetellu just väärinpäin... ja yhden aukeaman lukemiseen meni tunti ) lukeminen oli ihan ylivoimaista. 
Mutta kas, nahkiaisaiheinen lukeminen sujuu ~
No, tykkään tietää ja koko ajan opettelen lintujen ja kalojen tieteellisiä nimiä. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Parasta ikinä....( tähän väliin naurua, sillä tietokone ilmoittaa "hallavaroitus" 😂 ) anteeksi isot kirjaimet...

Apulanta: Hiekka ja Armo ( lauleskelen sen...tähän päättyy paljon pahaa..)
Popeda: Sukset ( ...yhdessä haastattelussa Pate ( r.i.p.) kertoi että ei se sanoitus ihan selvin päin...voi siansorkat)
ja Lihaa ja Perunaa!
Sunrise Avennue: Fairytale gone bad
Sonata Arctica: Who failed the most ja Last amazing greys
Nightwish: Nemo ja Marcolta The Islander
Metallica: Nothing else matters
Steve Vai: se hidas ja kaunis kappale, en muista nimeä mutta konsertissa ..no jopa oli upea!
Anssi Kela: ilves
Arttu Wiskari: Mökkitie, Tuntematon potilas ja Varpunen tuulikaapissa
(
anteeksi, mutta Artun kappaleet ...aina kun kuulen tän meidän biisin...ja sitten se vaimon haku Thaimaasta...ihan kammottavia )
Behm: Kaiken arvoinen ( ihan selkeesti ero Miki Liukkosesta ( r.i.p.) inspiroi tämän kappaleen, ja erohan tuli Mikin puolelta kun ei halunnu että rasittaa toista ...myös Viimeinen valssi tästä aiheesta...)
Gösta: Teuvo, ja Pimeä tie hyvää matkaa ( tjsp..onneksi en lauleskele tuota jälkimmäistä enää...)

semminkin kun rakastan Samua ja Markoa 😍

Paras musiikkivideo on juurikin Nemo, ja sitten Cristal Snow -  Scarred ( silloin 2007 tuli öisin musiikkiviedot ja tämä kappale pelasti mun ) Lordin se euroviisuesitteltyvideo. 

Paras elokuva: Jean-Jaques Annaud: Karhu ( itkettää jo alkumetreillä..ja lopussa menee nessupaketti...) mun tarvii ostaa tämä dvd tai blueray ( kun semmoinekin vempain hankittu...) ja sitten Die Hard ( olin pitkään että der das die...the kova )

Osta Karhu elokuva (BLU-RAY) netistä – SumashopFI

Klassinen musiikki: Tshaikovskin vuodenajat ( tuossa elokuvassa on marraskuu...) ja 5. sinfonia

Muita mielipiteitä odotellessa...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No ei sitten, väkisin. Olisi vaan kiva tietää mistä muut tykkää...

* miksi ampumahiihdossa  on sekapariviesti ja sekajoukkue samana päivänä?? jos on pieni maa ja vähän ampumahiihtäjiä, mitään mahdollisuutta osallistua molempiin. 
* hiihdon Suomen Cup. Ei näihin kisoihin osallistu parhaat, ( varsinkin kun arvokisat on ihan kohta ). No, kisa on voitettu osallistujain kesken. 
* olympialajit - hauskimpia on alamäkikelkkailu, curling ja syöksylasku. Siis suomalaisista olisi ihan varmana mahkuja tuohon alamäkijuttuun. Laitetaan sinne vaikka Krista Tervo ja Silja Kosonen, ei Alisa Vainio ja Camilla Richardsson
* jos osallistuu Tour deSki - hiihdät kaikki osakilpailut eikä mitään että hiihtää 2 ekaa kisaa, kovana harjoituksena. 
Tour deSki on muutenkin muuttunut Tour deSprintiksi, ja kyllä se pitäisi olla niin että kuka on Carpe de Cermisin maalissa ekana, voittaa. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
11 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti:

Suomi on täynnä kisoja, joihin ei osallistu parhaat

No ei ne sitten ole parhaat, vaan mukalepoa...aikoinani olin kovassa kunnossa koko kauden.

Ennen muinoin oli joka viikonloppu hölkkäkisaa ja tempoa. Niihin osallistui parhaat....tai paras. 
Kerran tempolähdössä sanoin että jännittävää kuka tulee toiseksi.  Ja totesi kilpakumppaneilleni että olin Suomen mestari kun sinä et osannu edes kävellä ( tai sua ei vielä ollut....) Voitin ensinmainitun tempon jotain 4 minuutilla...
Ja olihan se ihan mahtavaa ajaa Ferrarilla 200km/h, ja just oli polliisit siellä, mutta muuta tekemistä niin eivät huomanneet ohikiitävää keltaista avoferraria 😎

Mutta. Elämäni hienoin kokemukseni ei ole kisavoitot eikä 6 ällää....se oli saada vapauttaa nahkiaisia Kokemäenjokeen. 
Hyvänä kakkosena tulee maaginen hetki rannalla pimeessä 3 upeaa joutsenta, ja se oli "merkki".
Kaikki on suunniteltu, pskat kokemukset osoittautuu jälkeenpäin siunaukseksi, ja - "ihminen pettää, luonto ei tee sitä koskaan".

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ siittäkin tulisi pitkä tarina.
Olin 17-vuotias. Sain Suomen Urheiluliitolta SE-ajan perusteella 4000mk stipendin. Siis jo tehdystä työstä.
Olisi pitäny vaan ottaa rahana 50% verolla. Kun nämä tuet meni laskujen kautta, eli se piti ensin ite maksaa.
Soitin liitolle, voinko käyttää stipendin fysioterapiaan? - stipendi on evätty, kun et pysty juoksemaan.
Ei varmana enää tehdä noin. 

Paikalliseen lehteen Valkeakosken Sanomat, tuli juttu minusta. Toimittaja kysyi "onko seura maksanut etelänleirirahaa.
Mä vastasin kuten asia oli, että ei. 
Lehdessä luki " seura ei ole maksanut Kristiinalle edes etelänleiriä". 
Seura eväsi mun pienen tuen 200 markkaa. 
Mä vaihdan seuraa...jolloin tultiin takas että saat 2000markkaa jos et vaihda seuraa. 
Pska kun en silloin osannu kiroilla. Vaihdoin seuraa, mutta en pystyny oleen naapurikaupungin seurassa. Vaihdoin takas, ja hölkkäura oli ohitte 1985. Hölkkäsin vielä 1987 Valkeakosken hölkän 21km, totesin että ei nää jalat vaan kestä. 
Yhden hölkän 1982, mun ekan hölkkäkisan, hölkkäsin ilman jalkakipuja. Voitin seuraavaa ( Marja-Liisa Vähä-Ypyä, oli kova kisailija ) 10 minuutilla...

Jos pyöräilystä puhutaan, nimenomaan naiset oli petoja. Heti irvailtiin tai nälvittiin, ei morjenstettu. Paitsi kerran, kun olin edellisessä kisassa ollut toinen....
Ukot keksi sitten että mun pyörä ei ole sallittu. No pitää mun jarrukahvoihin yletä. Oikein ottivat kuvia ja teki kaavioita, ja eräs ukkeli ( Satakunnan ajot, Lotan isä ) tuli huutaan että hän seuraavassa kisassa irrottaa pyörän osiin ja mun pitää se ite siinä sitten kasata valmiiksi.

Siinähän sitä nuoren ( olin 17v ihan lapsi...jota kyllä edelleenkin...) kuntoilijan kohtelua, ja naispuolisen. 

Kirjoitettu
6 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Olin 17-vuotias. Sain Suomen Urheiluliitolta SE-ajan perusteella 4000mk stipendin. Siis jo tehdystä työstä.
Olisi pitäny vaan ottaa rahana 50% verolla.

50 % ennakonpidätyksellä. Lopullinen tuloveroprosentti määräytyy sun kokonaisvuositulon mukaan. Opiskelijalla jäänee useimmiten alle 50:n.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

50 % ennakonpidätyksellä. Lopullinen tuloveroprosentti määräytyy sun kokonaisvuositulon mukaan. Opiskelijalla jäänee useimmiten alle 50:n.

Se oli 1980-luvulla. Stipendin sai lunastaa 50% tai käyttää kuitteja vastaan. Kävin mä noukkimassa herneitä, sillä rahalla ( raha käteen 😁  ) ostin itelleni retkipyörän ja siihen vielä kippuratangon, sekä matkamittarin. Olin siihen aikaan koululainen.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ekaksi, jos ja kun henkilö on kansalaisten äänillä eduskuntaan valittu, niin pitäisi se 4 vuotta nyt jaksaa. 
Ei, heti kun saa parempipalkkaisen työn niin erotaan eduskunnasta. Onneksi ei valittu pressaksi.

Sivupalkki, jossa paremmat ihmiset kertoo ( ja on siellä valitustakin välillä...) mitä lääkitystä. Minunkaan mielestä Panaedol ei oikein toimi, sensijaan erittäin kovaan kipuun voin ottaa Pancodin puolikkaan. 
Käsikauppalääkkeenä Ibusal on ihan hyvä ( nytkin otan ) ja käsikaupassa Burana on  noin 10e tietämillä ja Ibusal puolet siittä. 

• 1 month later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

"Tähdet Tähdet!"

ja Noora Louhimo & ym. 
Tasoero on ihan valtava! no, Jukka-Poika ( ei ole suosikkini ) onnistui ihan ok, ja se toinen turkiksissa häröilevä tyyppi. Muiden kohdalta myötähäpeä. Eikä vain esityksen, mutta myös maskeerauksen suhteen..
Tämä oopperalaulaja, siis tarkoitus on esittää ei-oman-genren kappaleita ( paitsi jos kohdalle sattuu..), ei tehdä kappaleesta oopperaversiota, vrt. Waltteri Torikka. 

Jos ja kun siellä on Noora Louhimo, olisi voitu ottaa mukaan Floor Jansen, Tarja Turunen, Marko Hietala ja Costello. Ja vaikka Pirkka-Pekka Petelius 😄 siinä olisi kyllä oikeesti mielenkiintoista kisaa ja takuuvarmasti upeita esityksiä. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Päivän Aamulehdestä lainattu, kommentointini omaa.

Eläkkeelle jääminen voi aiheuttaa kriisin
Työ on monelle suuri osa identiteettiä, koska muut määrittävät meitä työn kautta ja me myös määritämme sillä itseämme. Työstä saamme merkityksellisyyden tunteita ja voimme kokea olevamme osa yhteiskuntaa.

Ai jaa. Ei ikinä muodostunut sellaista "ammatti-identiteettiä", koin olevani vaan että tehdään nyt tätä työtä kun palkkaakin tarvis. Ehkä hyväkin, että en koskaan kokenut että minä ammatissani olen niin paljo sinua potilas yläpuolella. Päinvastoin, tai ainakin olimme tasavertaisia ihmisiä. 
Ikinä en vapaaehtoisesti kertonut ammattiani minnekään, tai laitoin vaan "yrittäjä" nyt laitan eläkeläinen, ei ammattia. 

Irtisanotuksi tulemiseen voi liittyä vielä hnkalampia tunteita kuin eläkkeelle jäämiseen. 
Kyseessä voi olla todella ravisteleva kokemus. Se ei liity vain saamatta jäävään palkkaan, vaan kaikkeen siihen, kuka minä olen, missä olen tärkeä....

No tuli irtisanominen ja eläke. Joo palkkaa jäin kaipaamaan, mutta en ole ikinä kokenut että olen yhtään missään tärkeä. 
Mutta siten että luonto ja siihen liittyvät harrastukset, ne on mulle tärkeitä. 

Parhaimmillaan eläkkeelle jäämisen prosessi voi olla identiteetin kannalta myös todella hyvä juttu.
Silloin voi löytä uuden vaiheen elämässä, uusia ilonaiheita, tekemistä ja merkityksellisyyden tunnetta. 

Kyllä! vähän huolettaa tuo taloudellinen puoli ( mutta hei onhan se 7 ihan hyvä numero tiliotteessa, sillä se liittyy nahkiaisiin...) mutta on löytyny ilonaiheita, varsinkin tekemistä! ja ainakin talkoissa tulee vähä sitä merkityksellisyyttä-

Kannattaa ajatella avoimerti; voisiko tuollaistakin kokeilla.
Ei mene hukkaan jos vaikkapa kokeilee uutta harrastusta ennen kuin löytää omansa.

Kyllä! löysin avantopulahduksen uudelleen ja sen ilon, samoin kun olen luonnossa kuvaamassa ( kun sain kamerankin toimimaan ) mietin että tässä olen ns. elementissäni, voi että kivaa 🙂 eikä se pyörälenkkeily ole poissuljettu asia.

jaha jaha 9,7 missäs se uusi arvonimi luurailee? en halua samaa kun jopolla, olisiko muita vaihtoehtoja tyyliin "goddess/ master of everything"....🤣

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kunhan kysyin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.