Kirjoitettu 1. Tammikuuta1. Tammi Kirjoittaja Hiihto. Siis suurin osa suomalaisista ei nyt pysty seuraamaan hiihtokisoja kun ei yle näytä. O- ja MM- kisat onneksi näytetään, ja ampumahiihto. Samaa mieltä useimpien suomalaihiihtäjien kanssa, Tour deSki on typistynyt sprinttitouriksi eikä koko kisalla ole enää sitä arvoa mitä silloin alussa. Nyt muutama kisa ja yhteensä 50km sitä hiihtoa, sprintit saa aivan liikaa arvoa, pelkkää pisteidenhaku-kikkailua. 5km erähiihto 🤣 siis mä kuvittelin että nyt tulee kiva erähiihto umpihangessa... Ja se viimeinen etappi pitäisi ehdottomasti hiihtää siten että eka huipulla on eka. vrt. ampumahiihdossa pikakisa ja takaa-ajo. Kuka mahtaa nyt olla "vuoden urheilija"?? Sykähdyttävin urheiluhetki, se tulee olemaan joko Suvi Minkkinen tai Lauri Vuorinen. Anteeksi, mutta frisbeegolffin maailmanmestaruus ei sykähdytä, eikä keilailukaan, eikä edes muodostelmaluistelu.
Kirjoitettu 1. Tammikuuta1. Tammi Se 5km erähiihtokonsepti oli hauska uudistus. Pitää hiihtää liki täysiä, kun on vaan vitonen, mutta ei kuitenkaan jalkoja alta. Tuli ihan uusia tyyppejä top-10:een. Ja joo, Viaplay Talvi piti lunastaa, että näki Toblachin kisat. Loput näkyykin sitten myös Yleltä
Kirjoitettu 1. Tammikuuta1. Tammi Kirjoittaja 55 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Se 5km erähiihtokonsepti oli hauska uudistus. Pitää hiihtää liki täysiä, kun on vaan vitonen, mutta ei kuitenkaan jalkoja alta. Tuli ihan uusia tyyppejä top-10:een. Ja joo, Viaplay Talvi piti lunastaa, että näki Toblachin kisat. Loput näkyykin sitten myös Yleltä 😂 erähiihto-osio olisi ollut tosihauska uudistus. Mitä iltisten juttuja luin niin en tajunnu mitään. Erähiihto on tämmöistä: no, nykyisin maastojuoksu on puistojuoksua ja sitten on polkujuoksu, joka on sitä maastojuoksua jota ite harrastin. Muistan kun joskus 25 vuotta sitten pyöräkisojen tulokset oli Aamulehdessä, tempot ja maantie. Siis onko enää muita pyöräkisoja kun sm-kisat, vai onko niitäkään enää? ja onko enää edes viikkotempoja, parasta harjoittelua varsinaisiin kisoihin. Ja oli sekin aika kun kisakalenteri oli pienessä kirjasessa, sitten vaan soitettiin lankapuhelimella ilmoittautuminen 😆 Ja kisassa mennään ei mitään liki täysiä vaan täysillä koko matka. Tempo ja maantie tai hölkkäkisat. Ainakin minulla "vauhti" oli koko ajan samaa, mutta kirikykyä ei ollu. ..... Tasavallan presidentti Stubbin uudenvuoden puhe oli hieno. Ymmärsin myös ruåtsinkielisen version! ( kun en koko suomenkielistä hoksannu...) Muokattu: 1. Tammikuuta1. Tammi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Kirjoittaja ps. just tästä aiheesta Tour deSki, ovat tuolla radiossa ihan samaa mieltä, heijastelee koko maastohiihdon näivettymistä ja suuri osa hiihtäjistä kisaa "kovana harjoitteluna" vain osan kisoista. Ai vitsit oli hienoa aikoinaan katsoa kun Virpi Kuitunen ja Aino-Kaisa Saarinen taisteli sen loppunousun kanssa. Virpi voitti, ja Jari Sarasvuo vaikuttui. Ja se muuten on monen entisen urheilijan kanssa, ne pokaalit sun muut tilpehöörit päätyy paffilaatikkoon ja kellariin tai roskikseen ( metalli). Ite annoin 3 paffilaatikkoa pokaaleita pois ilmaseen, ja tässä miettiny että enemmänkin joutaisi...mitaleista säilytin sm-mitalit ja sitten Nakkilan Nahkiaishölkän osallistumis-mitalit ( löytyi sieltä siis ihan arvotavaraakin...) pps. aikoinaan kun olin ihan vaan saunalenkillä ferrarilla, mersu pysähtyi viereen ja sieltä nousi herrasmies kun halusi ottaa minusta ja pyörästäni kuvan. ^ mainittu herrasmies 😎 Muokattu: 2. Tammikuuta2. Tammi, käyttäjä: tempokisu kirotusvirheitä
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Kirjoittaja Jatketaan tästä vaikka oikee osoite olisi rutilus...." Elämänsä kisan hiihtänyt Jasmi Joensuu tuuletti maalissa voitettuaan kirikamppailun neljännestä sijasta" - että tähän on suomalaishiihdossa tultu, "tuuletellaan" nelossijaa. Hopee on häviö ja pronssi voitettu, nelossija on pahin mahdollinen. Ja Jasmi vielä toteaa että "Aika kova" Krista ja Iivo jättävät Tourin kesken. ps. ikinä en ole tuuletellu mitään sijoitusta, sama kuin Seppo Rädyllä ei tänne venyttelemään tultu...
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Pitäähän onnistunutta suoritusta tuulettaa, muuten elämä on ihan mahdottoman synkkää. Jasmillekin toi oli uran paras normimatkan sijoitus ja se voitti takaa-ajoporukasta kaikki loppukirissä. Sijat 1-2-3 olivat liian kaukana tuossa takaa-ajokisassa, joten nelonen oli otettavissa ja kun hän sen otti, niin kisa onnistui. Samoin vaikka Alisa Vainio. Arvokisoissa vitonen maralla SE-ajalla, niin pitäähän tuota tuulettaa. Oma ennätys, kansallinen ennätys, oma paras sijoitus, niin aika ranteet auki-meininkin olis, jo ei tuulettais. Itse mä tuuletan töissäkin, jos joku homma onnistuu hienosti tai keksin jonkun luovan ratkaisun johonkin (IT-) haasteeseen. Elämässä pitää olla tuuletusta ja paljon! 🙂
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Kirjoittaja ^ 😂 joo no okei, en ole ikinä palkintopallin ykköspaikallakaan tuulettanu, mutta itkin ilosta sen 2000 tempovoitosta ( tosin, kun itellä on se ~ aisti, tiesin jo etukäteen... Kesän 2024 iloisin päivä, jonka vierellä joku urheilu/kuntoiluvoitto on siinä aika mitätöntä ( t. moninkertainen suomenmestari ) Muokattu: 2. Tammikuuta2. Tammi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 2. Tammikuuta2. Tammi Tempurinkin olis kannattanut ottaa ne mestaruudet hiihdosta, olis selkääntaputtelijoita ja sais mainostaa telkkarissa, tiedä vaikka olis hiihtäjän kanssa naimisissakin!! Täällä on suht pieni ja kyllästynyt yleisö
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Anoppi hiihteli samoissa kisoissa Siiri Rantasen kanssa. Nyt tuo on 93 v, käyttää rollaattoria. Loppukesästä laitettiin hoitokotiin ajoittaisen dementian takia. Nimeä ei löydy netistä (50-luvun naishiihtäjiä).
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Kirjoittaja 18 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Tempurinkin olis kannattanut ottaa ne mestaruudet hiihdosta, olis selkääntaputtelijoita ja sais mainostaa telkkarissa, tiedä vaikka olis hiihtäjän kanssa naimisissakin!! Täällä on suht pieni ja kyllästynyt yleisö ..olin koulujenvälisissä hiihdoissa lukioon asti paras, pojat mukaanlukien. Hiihtelin jo 11-vuotiaana 75-90km laturetkiä, ja samoin ajelin hienolla retkipyörälläni ( johon sain rahat poimimalla herneitä ) 11-vuotiaana päivässä yhteensä 100km. No, hiihto loppui kun päätin keskittyä juok...siis hölkkään, ja olin koko ajan liian kevyt eikä sukset ottaneet keskeltä kiinni. En osannu käyttää sauvoja ollenkaan, mä niinsanotusti hölkkäsin hiihtäessnikin. Ja meni liian monimutkaiseksi kaikenmaaliman voitelun yms. kanssa. Laihduin myös niin paljo että en jaksanu hiihtää. Selkääntaputtelijoita oli kun voitin, hölkässä. Kun tuli urheiluvammoja, jäi totaalisesti yksin "parantele itsesi ja ota yhteyttä kun voit taas juosta" oli mun ns. valmentajan ( ikinä mitään valmentanu, kävi meillä 2 kerta kaffella matkallaan Helsinkiin...eikä ikinä jutellu mun kanssa mitään, laitto vaan paperille älyttömät ohjeet, että kun oli koulupäivä 9-16 niin senjälkeen jaksaa kivasti juosta 25km lenkin, talvella ) Eikä ollut taloudellisestikaan mahdollista jatkaa hiihtoa, hyvä kun sitten jossain vaiheessa oli varaa oikeisiin lenkkitossuihin. Piikkarit sain tutulta, oli pikajuoksupiikkarit 5mm terillä, ja ne oli muuten kielletty, äkkiä kisan jälkeen tossut kassiin... Oon muuten naureskellu että hyvä etten ole tämän ajan urheilija. Mun naamalla ei kyllä mainostettaisi mitään, kävisi lähinnä päinvastoin > no tota tuotetta ei kannata ostaa. Ja pitää olla kaikenmaailman some-seuraajia. Ja erittäin hyvä päätös oli lopettaa kilpapyöräily 2008 ( osallistuin sairasteluvuoden 2007 jälkeen, 0km pyöräilyä, yhteen kisaan ikäsarjassa, elitessä yksi neitokainen oli 5s parempi, totesin että tää on tässä...). Saa rauhassa ajella, silloin niitä pitkiä lenkkejä kun ne ei kisakaudella ollu mahdollisia. Paitsi Pirkan pyöräily, siitä päivä väliä ja voitin 20km tempon. Jo ihan pikkutyttönä tiesin tasan että ikinä ei tule perhettä, eikä muutenkaan mitään. No ok, oli noin 2 vuoden "aivohäiriötila" tuossa 25 vuotta sitten, että oli mielessä, onneksi meni ohitte sen puolen aivovamma. Yksi syy on myös jännittäminen. Ei hyvänen aika kun jännitin kaikkia kisoja ihan kirjaimellisesti "sairaan" paljon. Syke on jo kisoihin lähteissä 170 käsi tärisee kun pitää kuitata osallistuminen. Myös pitkät lenkit alkoi jännittää niin paljo että sama juttu, syke- ja hengitystaajuus semmoisia että ei tule mitään. Jännittäminen on vieläkin ihan kamalaa, jos pitää lähteä jonnekin ( vaikka vaan kauppaan) niin jännittää. Siksi olenkin yrittäny käydä virrenveisuussa ja ruokajonossa kun se on sitä lähtemistä jonnekin jossa on myös muita ihmisiä. Mutta hei! tv2 tulee nyt noi viimeset Tour deSprint- kisat!
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Kirjoittaja ps. kehitin muuten itekseni tuon "luisteluhiihdon" jo siinä 11v iässä. Latu ihan jäässä, mutta näinhän se sujuu... Tässä erittäin nostalgisessa kuvassa olen tulossa Haku-Veikon laturetkeltä 75km + siirtymät 4km sinne ja takas. Eli äiteen tekemä hiihtohaalari, Lahti-pipo, erittäin tärkeetä oli noi hiihtosukat. Mulla oli siihen aikaan tosi hieno tilanne että oli kahdet suksiparit; toisessa liisterit ja toisessa tummanpunainen voide ( olin niin laiha että suojakelin voide tehosi mulle pakkasella..parhaiten pärjäsin kun oli vielä puusukset ja harjoittelu oli se mikä ratkaisi eikä voidevalinnat..) saa nauraa Tässä sitten 1982 hiihtelyä, siihen aikaan tämmöinen otsavalo ja repussa 2kg akku...totesin että nyt käy liika raskaaksi, kun olin laihtunutkin tosi paljo..
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Kirjoittaja Sivupalkki! Ja tärkeä viesti jäsen Concordelle! Älä, älä ala seurata elopainoasi viikottain, siitä ei seuraa hyvää. Kokeile jotain suosikkifarkkuja/housuja, jos ne menee niin kaikki ok. Ja tästä paino-hommasta on kammottavaa omakohtaista kokemusta. Eilen olin ihan että kävisinkö vaa´alla....en käyny, ja se oli voitto.
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Nooh, mulla on parikymmentä kiloa ylimääräistä mistä pudottaa, ja tykkään kovasti hyvästä ruoasta, joten ihan heti ei ole alipainon vaaraa 😄
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Semmostakin on tapahtunut kuulema jollekin, että ei seuraa painoaan viikottain ja lääkäri sanoo että käyppäs vaa'alla ja se näyttää kolminumeroista lukua.
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi En malttanut olla postaamatta. Osin aiheeseen ja osin kisun lokkiteemaan 😄
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään