Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 202513. Joulu Kirjoittaja * aika pitkään kestää Krista Pärmäkosken "närästys"...meni seuraavatkin kisat ohitte...tempokisu tiesi heti että nyt ei ole oikee selitys. * mitä ihmettä joku miss Suomi ( voi että oli aika kun Miss Suomi-kisat oli päivän etusivu-uutinen, voittajalla oli kruunun näköne kruunu, viitta ja kultainen valtaistuin. Ja oli se kaikkein kiinnostavin osio, uimapukukierros ) Kuka edes tietää kuka valittu missiksi? Viime vuonna oli ei-pitkätkiharahiuksinen missi, ja edusti todella upeasti ja voitti Miss Universum Eurooppa-tittelin. Mutta tämä nykyinen czwegrf tjsp. Kävi universum-kisoissa, ja mikä ihme inspiraatio tuli laitella nettiin jotain vinosilmäkuvaa? Joo mene vaan parikymppinen neitokainen vaikka kasvojenkohotukseen niin ei tartte venytellä silmiä. Ja sitten perään jotkut kansanedustajat tekee samaa. Missi menetti kruununsa, tasapuolisuuden nimissä näittenkin pitäisi menettää tittelinsä. No, missikisojen ensimmäinen perintöprinsessa sai "kruunun", mutta miksi? Universum-kisat on käyty, perinteisesti eka perintöprinsessa menee Miss Maailma-kisoihin ja toinen perintöprinsessa Miss Eurooppa-kisoihin. No näitä kahta viimeisintä kisaa ei varmaan enää ole... Ja se missin "kruunu" on nykyisin tosi ankeen näköne tiara. Eikä se enää ole kansallispukukierros, se on fantasiapukukierros. Suomen edustajan pitäisi vaan laittaa se asu satakertaisesti. Jos on poronsarvet, niin ei riitä joku 20cm, mitää olla 200cm, vähintään. * aina tulee paha mieli kun aamulehteä lukee. Ai mutta se voisi johtua siittä, että toimittajat käyttää juttujensa kirjoittamisessa sitä tekoälyä. Paitsi Vesa Laitinen, käy arvioimassa ravintoloiden ruokaa ja toimintaa, ja kirjoittaa mielenkiintoisella tavalla. * Nyt sitten perhe- ja omaishoitajilta otetaan tukia pois. Ei se omaishoitajan osa mikään helppo ole miltään kantilta. * Pirkkala lunastaa maata lisää, se prkl ### tulee kumminkin keskustaan, vaikka kukaan ei halua ( asiasta keskustellu useiden ihmisten kanssa...ja lopputulemana > nautitaan luonnosta niin kauan kun voidaan ) * ja oli hienot valonheittimet vastarannalta, aamulenkillä ilahdutti. No häiritsee, poistetaan ## * jaha, nyt on sitten uusi titteli "somelääkäri", ja kyseinen herra on myös kaupunginvaltuutettu, ja kertomansa mukaan on tosi vaikeeta sovittaa yksityislääkäriyttä ja luottamustehtävissä. Mä sanoisin kyllä epäluottamustehtävissä...kun ei se sote yhtä miestä kaipaa. ** yksi hyvä uutinen. Pirhan henkilöstö joutuu jatkossa ostaan ite kahvinsa ja pullansa töihin mukaan, koskeekohan tämä myös johtajia ja ylijohtajia ( semmoinenkin titteli lehdessä oli )
Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 202513. Joulu 4 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ** yksi hyvä uutinen. Pirhan henkilöstö joutuu jatkossa ostaan ite kahvinsa ja pullansa töihin mukaan, koskeekohan tämä myös johtajia ja ylijohtajia ( semmoinenkin titteli lehdessä oli ) Säästäminen aloitettiin suoraan isosta päästä. 😁
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu 10 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ ...öö, se on "syvästä päästä" Ahaa, olen siis erehtynyt. Mitä jos olisin sanonut että kyse on makkarasta tai että tää on iso diili ? Oikeinkirjoituksen Todistajat viihtyvät yleensä soomi24-tyyppisillä foorumeilla. Muokattu: 14. Joulukuuta, 202514. Joulu, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Kirjoittaja ...ja mikä muuten on "swimming sausages" yhden pisteen vinkki ~ Mutta talkooruokana pitää olla makkaraa ja lihistä. Ison diilin tein kun päätin että täältä Mariaanien haudan pohjakosketuksesta noustaan. Elääkin pitää ja tehdä asioita joista tykkää, 1ke sinne tai tänne on....ihan sama. Mitäs se olikaan suositus että pankkitilillä pitää olla joku 3kk tulot-vararaha. Mun mielestä pitää olla enempi, 5 vuoden tulot-vararaha ( eläke ) Siittä lähtis Ferrari edullisesti...pieni kuva, se hintalappu on 118 900e ( mikä valkoinen pikkuauto vasemmassa yläkulmassa, ei kuulu joukkoon, kuten ei oikealla oleva joku rötiskomaasturikaan...) Muokattu: 14. Joulukuuta, 202514. Joulu, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Toi "rotisko" eli G AMG Brabus taitaa olla parin-kolmen fefen hintainen. Hyllyllä C4 vette Muokattu: 14. Joulukuuta, 202514. Joulu, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Jos muuttaisi Monacoon, niin Ferrarin huolto olisi lähellä. Kuvassa oikealla.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Kirjoittaja ^ siis mitä? joo kiitos vastauksesta, mutta saisiko suomeksi, mikä on Brabus ( rintaliivibussi?) ja mikä on C4 vette. Tai "fefe", no joku halpisauto kummiskin. Jaha, tämä oli jo "myyty" hintalappu oli jotain 500 000e luokkaa, erityisen hienot on noin keltaiset jarrupalat ( kuulemma ostaja voi valita värin ). Takana oleva Lamborghini, kävin koeistumassa > pääni jäi aika paljo kojelaudan alle, ehkä penkin asentoa voi säätää? Oli semmoinen "yleisöpäivä" ja kyselin kaikenlaista, fanituotteita ei ollu saatavilla, böö. Silloin kun joku eurojackpotti meni kolmelle tamperelaiselle, yllättäen seuraavalla viikolla myytiin 3 uutta Ferraria. No niin minäkin olisin tehny. Kävin linturuokinnolla, nyt oli tali kelvannu mutta mikä on kun siemenet ei kelpaa? Siemensekoitus pikkulinnuille - ja heti menee auringonkukansiemenet ja pähkinäpalat > ostan seuraavaksi auringonkukansiemeniä. Pähkinärouheelle ei lintuja auta opettaa, ja sitten tulee orava kun vie pähkinät. Oravalle ( on semmoinen puinen 2-kerroksinen "juttu" johon olen maalilla kirjoittanu "orava" ja olen sinne vieny tammenterhoja. Ja ovat kyllä kaupaksi käyneet! eikä orava ole enää lintulaudalla käyny. Mutta mitä ihme lintuja ( paljain silmin liika kaukana) siellä uiskenteli ja sukelteli 2 tummaa lintua ja 1 vaalea. Silkkiuikkuja? isokoskeloita? AINA pitäisi olla edes taskuun menevät pikkukiikarit mukana. Mitä ihmeen "maastojuoksua" toi on puistojuoksua. Ja on sarjoja alle 23v ja Euroopan mestaruuskisat. Olisipa ollu 80-luvullakin. Ne hölkät kun hölkkäsin, ne oli maastojuoksua ja nykyisin semmoiset on polkujuoksua. Ja kaikkiin näihin on nykyisin erilaiset tohvelit. Mä juoksin ratajuoksut pikajuoksupiikkareilla....
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Kirjoittaja ^^ lisäys. Ei se Ferrarin huolto ole nytkään kaukana siellähän se on Ideaparkkia vastapäätä. Siellä on myös palvelu että saa autonsa talvisäilytykseen ( ja taksilla kotiin? ). Ja tiedättekö kuinka usein Ferrarit pitää huollattaa ? Oli kyllä superkannattava ostos, tosin olen joutunu huoltamaan tuulilasinpyyhkijän ( ja mitähän niillä muka tekee?) ja toisen sivupeilin...
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: ^ siis mitä? joo kiitos vastauksesta, mutta saisiko suomeksi, mikä on Brabus ( rintaliivibussi?) ja mikä on C4 vette. Tai "fefe", no joku halpisauto kummiskin. Google auttaa... Brabus on mersun viripaja. G 900 superblack hinta lienee jossain toisella miljoonalla Suomen autoveroilla. Vette on Corvette, kuten kaikki tietää. C4 on nelossukupolvea. Uudet on 8 vai jo 9? Ja fefe luonnollisesti ferrari. Ja eiköhän fefejä huolleta kerta vuoteen tai 10tkm. Joka taitaa suurimmalla osalla omistajia olla se kerta vuoteen. Jos on joku spessumalli, niin se pitää lähettää tehtaalle huollettavaksi, mutta silloin puhutaankin jo vähän paremmasta seppälästä
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Kirjoittaja Just. Olin aikoinani ( ja olen vieläkin) että mitä surkeemmissa olosuhteissa harjoittelee, se on vaan hyväksi ja kesällä kulkee. Hölkkä ja pyöräily. Moniko juoksija harjoittelee lenkkiä umpihangessa ei katuvaloja mutta täysikuu mukavasti valaisi... Nykyisin nyt sitten ollaan koko ajan lämpimänkelinkorkeanpaikan leireillä, Ilona Mononenkin just tuossa että ei inspiroi kotimaan talvikeleissä harjoitella että Afrikkaan menee. Mikä niissä ulkomaanleireissä kiehtoo? Olin menossa Rotterdamina o-katsastusmaratonille ( 1984), liput oli ostettu mutta tulikin istuihkyhmyn murtuma. Joo että tyttö matkalla Los Angelesin olympialaisiin...kun sain tietää että sinne olisi pitäny matkustaa 3 vko ennen omaa suoritusta, en olisi lähteny kummiskaan ( o-raja oli 2.45 ja se olisi menny lenkkivauhdillani). Kun mun mielestä se olisi ollu että lento päivää ennen suoritusta ja sitten takas. Vähän sama kun unelmani Oregon Zoo-matkasta, se unelma häipyi kun meni työt. Pienempi unelma oli käydä Ahvenanmaalla, ihan sen laivareissun takia > kaaduin syyskuussa pyörällä niin pahasti että aloin pelätä vähän kaikkea ja jos (kun) jotain tapahtuu että apua olisi aika lähellä. En uskalla lähteä. Anteeksi, kaikki ei ehkä tykkää kävelystä. Mitä ihmettä henkilö kulkee noin 3km matkan linja-autolla ruoka-apujonoon. Menee kyllä plusmiinus nolla. Äitee tuossa että älä nyt hyvänen aika kävele verotoimistoon. En todellakaan maksa siitä matkasta mitään. Meen lyhyemmän kautta ja samalla voi poiketa Rantaperkiön linturuokintapaikalla.
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu Kirjoittaja 4 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Google auttaa... Brabus on mersun viripaja. G 900 superblack hinta lienee jossain toisella miljoonalla Suomen autoveroilla. Vette on Corvette, kuten kaikki tietää. C4 on nelossukupolvea. Uudet on 8 vai jo 9? Ja fefe luonnollisesti ferrari. Ja eiköhän fefejä huolleta kerta vuoteen tai 10tkm. Joka taitaa suurimmalla osalla omistajia olla se kerta vuoteen. Jos on joku spessumalli, niin se pitää lähettää tehtaalle huollettavaksi, mutta silloin puhutaankin jo vähän paremmasta seppälästä Joo se corvette on siellä kauempana, mutta etualalla on valkoinen pikkuauto. Taka-alalla oleva musta on kyllä harvinaisen ruma auto. Ferrarin lyhenne on yksinkertaisesti F. Ja tuo "Luxury Collection...." on F-kauppa. Hieno Ferrari pitää huollattaa 1000km välein, ja huoltomiehellä on erityishansikkaat. Niin on muuten mullakin, kun lähden viemään pienoismallia kuvauspaikalle, mulla on erityishansikkaat ja auto on käärittynä F-pyyheeseen. Mutta mikä on maailman rumin auto? Mä sanoisin Fiat Multiplaaaah. Ja että pitää oikein jonkun asiantuntijan todeta ( telkkarissa urheilua ) että Iivo Niskanen ei ole parhaassa kunnossa, eikä Krista Pärmäkoski, eikä Kerttu Niskanen. Oon todennu tämän jo paljo aikaisemmin. Mitaliveikkaus tuleviin o-kisoihin, jos oikein hyvin sihti osuu niin ehkä 1 mitali. Mutta tuskin tulee yhtäkään. Uusia suosikkeja pitäny miettiä, suomalaiset naisampumahiihtäjät, yhdistetyssä Lamparter, miesampumahiihtäjissä Botn, ja maastohiihdossa Diggins ja Kläbo. Johaug ei taida osallistua, ei kannatakaan. Taitoluistelussa jäätanssijat Juulia Turkkila & Mathias Versluis on ollu koko ajan suosikkini, heille soisin vielä enempi menestystä. Että kyllä mä suomalaisurheilijoita kannustan ( vaikka en kaikkia )
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 202514. Joulu 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja tuo "Luxury Collection...." on F-kauppa. Hieno Ferrari pitää huollattaa 1000km välein, ja huoltomiehellä on erityishansikkaat. Oikastaan hieman. Ideaparkin Luxury collection myy kaikenlaisia premium-autoja, fefejäkin, mutta varsinainen diileri on Auto Italy Oy siinä vieressä. Ja fefen huolto-ohjelmiin voi tutustua tästä: https://tampere.ferraridealers.com/en-GB/service oliskohan toi eka pukilla oleva "pikku"auto Porschen Cayenne... Muokattu: 14. Joulukuuta, 202514. Joulu, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 202515. Joulu Kirjoittaja No tätä me äiteen kanssa juteltiin, näennäisesti "edullinen " käynti yksityislääkärillä tk-lääkärin sijaan. Että yli 65-v voivat nyt tilata ajan yksityislääkäriltä ( jos firma on mukana hankkeessa ) ja pääsevät terveyskeskuslääkärikäynnin hinnalla 28,5e. No Aamulehden lukijalta-palstalla kirjoitti, että kun oireena oli kurkkukipu, kuume, tukkoisuus, yskä...lääkäri katsoi nieluun ja totesi sen minkä potilaskin tiesi "nielu punoittaa" tää muuten on hassu, se on ihan hyvä että nielu punottaa eikä esimerkiksi viherrä. Lääkäri oli sitten pyynnöstä kuunnellut keuhkot, mutta poskarit ja korvat kuuluu korvalääkärille! Sitten oli määrännyt laboratiokokeisiin - ja nehän sitten ei olekaan enää terveyskeskuskokeiden hinnalla. Kuten ei korvalääkärikään. Ja se on muuten tosi helppo "toimenpide" Lukija oli joo päässyt nopeesti lääkäriin, mutta olisi halunnu että tutkitaan ja hoidetaan. Että en minä nyt ihan niin huono lääkäri tainnut ollakaan; taannoin asiakas/potilas kertoi farmaseutille oireistaan ja tarjottiin avuksi nenäsuihkettä, käsikauppakipulääkettä, allergialääkettä, yskänlääkettä ja semmoinen nenäkannu. Meni enempi rahaa kuin yleis-yksityislääkärikäyntiin. Tosin terveyskeskuksessa esimerkiksi pissatulehduksen hoito on tehty varsin monimutkaiseksi ( olin jonossa ja kuulin väkistekin) ensin otta tästä kippo, tuo huomena pissanäytteen, se tutkitaan ja tulee sitten vielä kuulemaan tuloksia ( tämä ennen digidigihössötystä ) vanhempi ihminen, ja monta reissua kun sen olisi yhdellä käynnilläkin voitu hoitaa. Ainakin mun mielestä. On myös tullut vastaan että " en halua penisilliiniä vaan antibioottikuurin", samoin " en käytä alkoholia, vain olutta ja viiniä"
Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 202515. Joulu Kirjoittaja 10 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Oikastaan hieman. Ideaparkin Luxury collection myy kaikenlaisia premium-autoja, fefejäkin, mutta varsinainen diileri on Auto Italy Oy siinä vieressä. Ja fefen huolto-ohjelmiin voi tutustua tästä: https://tampere.ferraridealers.com/en-GB/service oliskohan toi eka pukilla oleva "pikku"auto Porschen Cayenne... Telkkarissa oli ohjelma, toimittajat kävi Maranelllossa paikan päällä, ja nuo tiedot huolto 1000km välein ja huoltomiehellä erikoishansikkaat. Sieltä se "tieto" on napattu, tosin tästä on vuosikausia aikaa. Samoin F-kauppakäynnistänikin, nythän myös toimitusjohtaja on vaihtunu. Asiasta oli muuten Aamulehdessä, huollettavana oli tämmöinen, mun mielestä yksi kauneimmista malleista eli Testarossa Otin kuvan kun oli F-kaupan kaikille avoin yleisötapahtuma ( ja kävin koeistumassa yhdessä autossa, senjälkeen autoihin laitettiinkin laput "ei saa käydä istumassa autoissa". Hyvä minä 😄
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään